2019 Blogger İstatistikleri, Blogcular nasıl kazanıyor?

GrowthBadger‘in 1117 Blogcu ile konuşarak yaptığı araştırma sonuçları SEO hakkında konuşulan bazı şeyleri teyit etmesi ve başarılı blogcuların farklarını göstermesi bakımından enteresan, ilginizi çekebilecek istatistikler mevcut.

Bu araştırmada blogcular, 50 bin dolar’dan çok kazanan ve daha az kazanan iki gruba ayrılmış, en verim aldıkları uygulama ve yöntemler sorulmuş.

blogcular,blog para kazanmak 1

Fotoğraf Andrew NeelUnsplash
  1. Yılda 50 bin dolardan fazla kazanan blogcuların en büyük trafik kaynağı Google ve diğer az kazanan gruba göre 4,3 kat daha fazla anahtar kelime araştırması yapıyorlar.
  2. %50’den fazlası Facebook’tan, beşte biri ise Google’dan trafik almanın zorlaştığını söylemiş.
  3. Yüksek gelirli blogcular sosyal medyaya, düşük gelirli blogculardan %19 daha az önem veriyorlar.
  4. Yüksek gelirli blogcuların %70’i sitelerini destekleyen aktif kanallara sahip. Bu oran düşük gelirli blogcularda %14.
  5. Tüm blogcular için içerik kalitesi önem sırasının en başında. Yüksek gelirli blogcular içeriklerinde daha fazla vurgulayıcı öğe kullanıyor.
  6. Blog yazarlığı yapmalarının nedenini para kazanmak olarak belirtenlerin oranı üçte iki.
  7. En popüler para kazanma yöntemi Adsense, ardından gelir ortaklığı geliyor ancak yüksek gelirli blogcular için Adsense 3. sırada. Bu grubun kendi ürünlerini pazarlamayı tercih etme etme oranı Adsense’e göre 2.5 kat daha fazla.
  8. Yüksek gelirli blogcuların %45’i, düşük gelirlilerin %8’i kendi ürünlerini pazarlamayı tercih ediyor.
  9. En çok zorlandıkları konu bloglarına trafik çekmek.
  10. Az kazananlar ve çok kazananlar kıyaslandığında, çok kazananlar 8 kat fazla inceleme yayınlıyor, 5 kat fazla podcast kullanıyor, 4,5 kat fazla video ve 3,7 kat fazla röportaj yayınlıyor.
  11. Yüksek gelirli blogcular, e-posta bülten abonesi edinmek için düşük gelirlilerden 2 kat fazla çaışıyor ve %343 daha fazla yöntem kullanıyor.
  12. Başarılı blogcular izleyicilerini iyi tanıyor. Yılda 50.000 dolar kazanan blogcuların %73’ü , içeriklerini çok özel bir grubun çıkarlarına odakladıklarını söylüyor.
  13. Daha fazla kazanan blogcular, içerik yazarlarına düşük gelirli blog yazarlarının 3,6 katı fazla ödüyor.
  14. Çok kazanan blogcuların yazılarının ortalama kelime sayısı 2424. Az kazananlardan %83 daha fazla.
  15. Fazla kazanan blogcular, makale başlıkları ve tanıtımları, SEO, e-posta pazarlaması, site tasarımı, blog adı/URL’e daha fazla önem veriyor.
blogcular,blog para kazanmak 3
Veriler: GrowthBadger

Düşük gelirli blogcular daha çok sosyal medyaya, içerik yayınlama sıklığına ve benzersiz veya farklı olmaya odaklanıyor. Daha yüksek gelirli blogcular, belirli ve dar hedef kitlelere içerik üretmeye çalışıyor. Düşük gelirli blogcular, yalnızca yayınladıkları içeriğin niteliğine ve miktarına odaklanma eğiliminde. Daha çok kazanan blogcular ise içeriklerini daha aktif olarak tanıtıyor ve paylaşılması için tasarlıyor.

Kaynak ve grafik görsel: GrowthBadger

Yorum yapın