Fiziksel bir mağazada olduğu gibi E-ticaret sitelerinin de sadık müşterilere ihtiyaçları vardır. Çevrimiçi mağazanıza kimse gitmezse satış yapmazsınız. Dolayısıyla, web sitenizi optimize etmeye, markanızı geliştirmeye veya dönüşüm oranlarını artırmaya başlamadan önce, potansiyel alıcıları sitenize tutarlı bir şekilde yönlendirmeniz gerekir.

Bu yazıda e-ticaret SEO ile ürünlerinize ilgisi olan insanları web sitenize çekebileceğinizi anlatmaya çalışacağım. E-ticaret SEO makalemiz, sitenizi nasıl denetleyebileceğinizi, site içi SEO’yu nasıl uygulayacağınızı, anahtar kelime araştırmasını nasıl yapacağınızı ve backlink kurma stratejilerini nasıl geliştirebileceğinizi kapsayacak.

Google’ın Bir web sitesinin özellikleri ne etkileşimlerini nasıl değerlendirdiğine dair kesin emin olduğum çok az şey var.   Bu nedenle paylaşacağım bilgiler kişisel tecrübelerimdir ve çoğunlukla sezgiseldir.  Farklı türde Web siteleri ve farklı hedeflere sahip e-ticaret siteleri için farklı çözümler veya değerlendirmeler olabilir. Buradaki  Amaç e ticaret Sitesi sahiplerinin Google’ın E ticaret sitelerine bakış açısı hakkında genel bir fikir edilmesi ve teknik yönden nasıl optimize edileceğini anlamasıdır.  

E-ticaret SEO Nedir ve Neden Önemli?

E-ticaret siteleri arama amacı, yani hedef dönüşüm bakımından diğer web sitelerinden nispeten farklıdır. Bu nedenle Google e-ticaret sitelerini daha farklı ele almalıdır. E-ticaret SEO kavramını ortaya çıkaran ana etken budur.

E-ticaret sitelerinin hem Google tarafında hem de kullanıcı tarafında daha fazla güven sinyaline ihtiyacı vardır. Google’ın güvenmediği bir e-ticaret sitesini ilk sayfada göstermesi imkansızdır. E-ticaret sitelerinden daha fazla güven sinyaline ihtiyaç duyan sağlık sektörü gibi daha hassas sektörler de vardır.

E-ticaret sitelerinin en önemli sıralama faktörü güven sinyalidir. Güven sinyali hem kullanıcı tarafında hem de Google tarafında oluşan bir çok  faktöre dayanan değerlendirmeler bütünüdür. Güven sinyali birçok şekilde oluşabilir. Aşağıdakiler bir sıralama faktörü oldukları Google tarafından net olarak belirtilmemiş ancak güven oluşturma bakımından önemli olduğunu düşündüğüm faktörlerdir.

  1. Resmi evrak ile alınan alan adları
  2. Resmi evrak ile alınan SSL sertifikaları
  3. Web site teknolojisi
  4. Web site güvenliği
  5. Güvenilir sitelerden gelen bağlantılar
  6. Kullanıcı yorumları ( Google My Business,  site içi yorumlar,  sosyal medya yorumları,  diğer sitelerdeki yorumlar)
  7. Alan adı / web site yaşı
  8. Marka bilinirliği
  9. Mağaza fiziksel konuma ziyaretler,  yol tarifleri
  10. Sosyal medya etkileşimleri
  11. Mekan ve personelin de bulunduğu ürün fotoğraf ve videoları
  12. Müşterilerin ürünlerle fotoğraf ve videoları

E-ticaret Mağazaları İçin Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelimeler, e-Ticaret SEO için kritik bir bileşendir. Mağazanıza nitelikli organik trafik getirmenize yardımcı olurlar. Doğru ziyaretçiyi sitenize getirmek istiyorsanız e-ticaret anahtar kelimelerinin sahip olması gereken özellikler vardır.

1. Arama Hacmi

Anahtar kelimeyi optimize etmeden önce, anahtar kelimeyi arayan yeterince büyük bir kullanıcı kitlesi olduğundan emin olmanız gerekir. Anahtar kelime arama hacmi farklı nişler arasında değişebileceğinden, diğer yüksek trafikli anahtar kelimeleri bir karşılaştırma ölçütü olarak almalısınız.

2. Arama Amacı

Anahtar kelimeler her zaman yüksek hacimli olmak zorunda değildir. Nitelikli trafik,yüksek trafkten daha önemlidir. Bu nedenle amacınız nitelikli trafik çekmek olmalıdır. Nitelikli trafik, satış dönüşüm hunisinin doğru aşamasından gelen trafiktir.

Satınalma temelde 4 aşamada gerçekleşir

  1. Farkındalık
  2. İlgi çekme
  3. Geliştirme
  4. Satış

Farkındalık aşamasında daha fazla ziyaretçi çekersiniz. Dönüşüm hunisinin satın alma aşamasında daha az insan vardır, ancak bu insanlar genellikle satın almaya istekli ve ürünleriniz için para harcamaya hazırdır. Bu ziyaretçileri çekmek için “indirim”, “ücretsiz gönderim”, “şimdi satın al” ve “anlaşma” gibi satın alma anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz.

3. Alaka Düzeyi

Mağazanıza alakalı anahtar kelimeler de seçmeniz gerekir. Terimin alakalı olup olmadığından emin değilseniz, anahtar kelime için ilk 10 organik konumda yer alan sitelere bakın. Sayfalar benzerse, terimin sayfanızla alakalı olması muhtemeldir.

4. Rekabet

Son olarak, gerçekçi bir şekilde sıralayabileceğiniz anahtar kelimeler de seçmeniz gerekir. Web siteniz yeni ise, kısa anahtar kelimelerde rekabet genellikle yüksek olduğundan, daha uzun kuyruklı, daha düşük rekabete sahip anahtar kelimeler seçmeniz gerekir.

E-ticaret siteleri için teknik Seo ve backlink konusuna bu makalede yer vermeye  gerek görmüyorum.  Çünkü bu konuda daha yazılmış birçok makalem bulunuyor.  E-ticaret siteleri için de teknik Seo konusu diğer web sitelerinde olduğu gibi anahtar kelime optimizasyonu başlıkların optimizasyonu kanal 26 yönlendirmeler gibi uygulamaları kapsar.

Arama motoru optimizasyonu konusu her geçen gün daha fazla kullanıcı odaklı çalışmaları gerektirmektedir.  Açık konuşmak gerekirse marka bilinirliği olmadan e ticaret yapmak çok zordur. Arama ağlarında verilen reklamlar, sosyal medya reklamları, YouTube reklamları e-ticaret sitelerinin olmazsa olmazıdır ve bu pazarlama uygulamaları  ürünleriniz ile ilgilenen kullanıcıları keşfetmeniz için çeşitli kolaylıklar sağlar.

Backlink Stratejileri

Teknik SEO