2022 SEO Kritikleri

Spesifik teknik öncelikler değişebilse de, müşteri deneyimini her şeyin üstünde tutan, düzgün bir şekilde hazırlanmış temeller, 2022'de ve çok sonrasında uzun vadede başarıyı garanti edecektir.

2022 SEO Kritikleri
Photo by Georgie Cobbs / Unsplash

Arama motoru algoritmalarının sürekli değişen doğasına rağmen, organik trafik, işletmeler için en istikrarlı ve değerli potansiyel müşteri ve müşteri kaynaklarından biri olmaya devam ediyor.

2022'de SEO için geniş bir dizi sıralama faktörünü hesaba katan, yapılandırılmış, araştırmaya dayalı bir yaklaşıma olan ihtiyacı tanımak çok önemlidir. Bu yazıda, önümüzdeki yıl merkezi öneme sahip olacak beş husus hakkında bilgi edineceksiniz.

Google'ın pazar payı Eylül 2021'de %87 idi. Bu nedenle, bu makale endüstrinin kabul edilen devine odaklanacak. Bununla birlikte, çok yönlü bir strateji, Bing, Yahoo, DuckDuckGo, Ecosia, vb. gibi ikincil arama motorlarındaki sıralamaları da etkileyecektir.

Uzmanlık, Yetki ve Güven (EAT)  

"EAT" kısaltması, bir sitedeki içeriğin kalitesini belirlemek için kullanılan üç sıralama faktörünün bir demetini ifade eder: uzmanlık, yetki ve güven.

Google'ın Arama Kalitesi Değerlendirici Yönergeleri'nde yer alan EAT, Search Engine Land tarafından yayınlanan  geniş çapta saygın SEO Periyodik Tablosunda da en önemli sıralama değişkenleri arasında gösteriliyor.

Google'ın Genel Arama Sorumlusu Danny Sullivan , "İçeriğin insanların değerlendireceği gibi EAT ile uyuşup uyuşmadığını söylemek için vekil olarak çeşitli sinyaller kullanıyoruz"  tweetini attı.

Uzmanlık

Uzmanlık, içeriğin doğruluğunu, güncelliğini ve derinliğini ifade eder. Yerleşik uzmanlarla çalışmak, sitenizi düzenli olarak denetlemek ve yazar biyografilerini siteye dahil etmek uzmanlığı artırmanın yollarına örnektir.  

Yetki

Genel olarak otorite, bağlantılar ve sosyal medya paylaşımları biçimindeki içeriğe yapılan alıntıların niteliğini ve miktarını ifade eder. Otoritenin merkeziliği, 2022'de içerik tanıtımının alaka düzeyini vurgular.  

Güven

Güven, tipik olarak markanızın ve web sitenizin genel algısını ifade eder. Marka otoritesinin belirlenmesinde kalite standartlarına geçmişteki bağlılık ve muhtemelen yüksek seviyeli alanlardan gelen referansların tümü devreye giriyor.

Google'ın BERT (2019) ve MUM (2021) güncellemeleri, Google'ın sınırlı anahtar kelime bilgisine dayalı olarak kullanıcılara son derece alakalı içerik sağlama taahhüdünü yansıtmaktadır. EAT faktörlerini en üst düzeye çıkarmaya odaklanan şirketler, kendilerini Google'ın içerik kalitesi kriterlerini karşılamak için en iyi konumda bulacaklardır.

Masaüstü Sayfası Deneyimi (UX Odaklı SEO) ve Temel Web Verileri  

Google'ın sayfa deneyimi güncellemesi 2021'in en büyük algoritma değişikliklerinden biridir ve 2022'ye kadar ve sonrasında kalıcı sonuçlara sahip olması beklenmektedir.

Google , Şubat 2022'ye kadar masaüstü sitelerine sayfa deneyimi sıralama sinyalleri eklemeyi bitireceğini duyurdu.  

Google, güncellemeyi şu şekilde açıklıyor : “Sayfa deneyimi, kullanıcıların bir web sayfasıyla etkileşim deneyimini saf bilgi değerinin ötesinde nasıl algıladıklarını ölçen bir dizi sinyaldir.”  

Güncelleme, diğer birçok faktöre ek olarak, topluca “Önemli Web Verileri” olarak adlandırılan kullanıcı deneyiminin üç yönünü hedefliyor:

  • en büyük içerikli boyama
  • ilk giriş gecikmesi
  • kümülatif düzen kayması

Bu unsurların hesaba katılmasının sağlanması, kullanıcı deneyiminin EAT tabanlı sıralama kriterlerinin ötesinde optimize edildiği anlamına gelecektir.

Bağlantı Oluşturma ve Alıntılar  

Bağlantı kurma (baklink) hala önemli bir sıralama faktörüdür ve bir sitenin itibarını oluşturmak için Google'ın eskiden beri kullandığı en temel yollardan biridir.

Bağlantı oluşturma, herhangi bir SEO stratejisinin önemli bir parçasıdır ve bunun 2022'de de değişeceğine dair hiçbir işaret yoktur. Bağlantı oluştururken üç faktör önemlidir:  

  1. Kalite - Yüksek kaliteli, güvenilir sitelerden gelen bağlantılar, düşük kaliteli alternatiflerden çok daha fazla ağırlık taşır.  
  2. Miktar - Genel olarak ne kadar çok bağlantı alırsanız o kadar iyidir.  
  3. Bağlantı metni - Çeşitli ve alakalı bir bağlantı metni profili oluşturmayı hedeflemelisiniz.

Yerel işletmeler için önemli bir sıralama faktörü olan işletme rehberlerindeki alıntılar için aynı ilkeler geçerlidir.

İstenmeyen Posta, Gizleme, Doldurma, Düşük Kaliteli Bağlantılar ve Diğer Toksinler  

Aldatıcı SEO taktikleri "toksinler" olarak adlandırılır ve Google'ın Web Yöneticisi Yönergelerini ihlal eden şüpheli uygulamalar oluşturur. Kaçınmak için özellikle dikkat etmeniz gereken beş strateji vardır:  

  1. Gizleme - Arama motorlarına, kullanıcıların gördüğünden farklı içerik gösterme.
  2. Anahtar kelime doldurma - İçeriğinizi anahtar kelimelerle aşırı yükleme.
  3. Bağlantı şemaları - Bağlantı şemaları, üçüncü taraf sitelerdeki bağlantılar için ödeme yapmak anlamına gelir. Bu siteler  genellikle düşük kalitededir.
  4. Yinelenen içerik - Haklarına sahip olmadığınız içeriği yeniden yayınlamayın. Yinelenen içerik kullanıyorsanız, uygun kurallı etiketleri ekleyin.
  5. Reklam ağırlıklı site tasarımı - Kullanıcı deneyimi birincildir. Web sitenizi reklamlar ve promosyon malzemeleriyle aşırı yüklemeyin.

2022'de EAT faktörlerinin beklenen önemi göz önüne alındığında, düşük kaliteli içerik de öncelikli olarak kaçınılması gereken bir şey olarak düşünülmelidir.

Sesli Arama

Eylül 2021'de Google, gelişmiş ses teknolojisi LaMDA (Diyalog Uygulamaları için Dil Modeli) şeklini alan "en son araştırma atılımının" yayınlandığını duyurdu. LaMDA, Google'ın değişen kullanıcı alışkanlıklarına dayalı olarak arama sonuçlarını daha da kolaylaştırma çabalarını gösterdiği için dikkate değerdir.  

İçeriği öne çıkan snippet'leri içerecek şekilde yapılandırmak, uzun kuyruklu anahtar kelimeleri (özellikle yerel terimleri) hedeflemek ve mobil için optimize etmek, artan sayıda sesli aramayı karşılamanın yollarıdır.    

Sıralama faktörleri birçok işletmenin varsaydığından çok daha yavaş değişiyor. Kullanıcı odaklı site tasarımı, yüksek kaliteli içerik ve alıntıya dayalı güvenin temel kriterleri, Google'ın web'deki varlığının ilk günlerinden bu yana büyük ölçüde değişmeden kalmıştır. SEO stratejinizi oluştururken bunu akılda tutmak önemlidir.

Spesifik teknik öncelikler değişebilse de, müşteri deneyimini her şeyin üstünde tutan, düzgün bir şekilde hazırlanmış temeller, 2022'de ve çok ötesinde uzun vadede başarıyı garanti edecektir.

0:00
/

YS Görsel Çözümler Abonelik

Bültene abone olarak yenilklerden anında haberdar olabilirsiniz.
jamie@example.com
Abone Ol