50 Google SEO önerisi, dünyada en fazla kullanılan arama motoru Google ve kullanıcı deneyimi açısından web sitenizi belirli bir seviyenin üzerine taşıyabilecek, herkes tarafından kolayca uygulanabilir, hızlı bir SEO rehberidir. Bu yöntem ve stratejilerinin belirgin özelliği, birlikte çalışmalarıdır. Google’dan gelen organik trafiği artırmanın temel faktörleri kaliteli içerik yayınlamak ve güven olsa da, SEO çabalarında hemen herşey bir birine bağlıdır.

Hızlıca Göz Atılabilecek bir “SEO Rehberi”

100 SEO önerisi içerisinde mümkün olduğunca fazla yöntem veya strateji uygulamak, özellikle yeni web siteleri, yerel aramalarda sıralanmak ve trafik çekmek isteyen küçük işletmeler için kısa sürede sonuç verebilir.

1- Google Arama Konsolu kurulumu

İlk olarak web sitesinin teknik olarak doğru yapılandırılıp yapılandırılmadığını denetlemek ve sürekli kontol altında tutmak için site, Google Arama Konsolu’na kayıt edilmeli.

Arama Konsolu (Google Search Console), bir sitenin Google Arama sonuçlarında durmunu izleme, yönetme ve taranabilirlik, mobil uyum gibi sorunları belirlemenize iyileştirmenize yardımcı olur.

2- Kanonik alan adı versiyonunun ayarlanması, yinelenen URL birleştirme

Alan adı versiyonu ile anlatılmak isyenen, alan adının önüne yazılan, http, https, www protokol kısaltmalarıdır. Örneğin bir web sitesi, hem http hem de https üzerinden ve / veya, hem www ön eki ile, hem de hem de www’siz versiyonlarda açılabiliyorsa, Google bu versiyonları aynı içeriğe sahip, yinelenen URL’ler olarak görür. Bu versiyonlardan birini tercih edilmesi, diğer versiyonların tercih edilen versiyona yönlendirilmesi gerekir. Böylece hangi URL’nin standart olduğunu Google’a açıkça bildirerek, SEO’da dezavantaj yaratmasını önlemiş oluruz.. Ayrıca bakınız: Yinelen URL Birleştirme , Htaccess URL Yönlendirme

3 – Web sitesini dizine eklenebilir halde tutmak

Web sitelerini arama motorları tarafından taranabilmesi robots.txt dosyasında veya HTML meta etiketler arasında “noindex” direktifi olmamalıdır. Bu direktifler, WordPress gibi içerik yönetim sistemlerinde varsayılan olarak etkin değildir, ancak, Ayalar > Okuma sekmesindeki, “Arama motorlarının bu siteyi indekslemelerine engel olmaya çalış” seçeneği yanlışlıkla etkinleştirilmiş veya yapım aşamasındayken etkinleştirip unutulmuş olabilir.

Tarama sorunları yaşandığında SEO’nuzun etkilenmemesi için ilk önce kontrol edilmesi gerekenler robots.txt dosyası ve noindex meta etiketlerini aktif edebilecek WordPress ayarı veya eklentilerdir.

2020 01 27 23 23 22 - 50 Google SEO Uygulaması, Optimizasyon Teknikleri ve Öneriler

4- XML Site Haritası oluşturma

Site Haritası, bir sitenin URL’lerini listeleyen bir XML dosyasıdır. XML site haritaları birçok içerik yönetim sisteminde otomatik oluşturulur. Yine de daha verimli XML site haritası oluşturmanın ve yönetmenin yolları da vardır.

5- XML Site Haritası gönderme

WordPress üzerinde kullanılan bir SEO eklentisi veya herhangi bir site haritası oluşturucu eklenti, kendi belirlediği isimle özel bir site haritası oluşturabilir. Site haritası yolunun Arama Konsolunda belirtilmesi ve gönderilmesi, her bir URL’nin en son ne zaman güncellendiği, ne sıklıkta değiştiği ve sitedeki diğer URL’lerle ilişkili olarak ne kadar önemli olduğu gibi bilgilerin eklemesine olanak tanır.

6- Robots.txt dosyası oluşturma

Robots.txt, arama motoru tarayıcılarına ilişkin talimatları içeren bir metin dosyasıdır. Arama motoru örümceklerinin hangi URL’leri taramaları gerektiğini tanımlar. Ancak, bu URL’lerin hepsi açıkça robots.txt dosyası içinde adlandırılmaz. Bunun yerine, belirli alanların taranmasına izin verilmez. Bu basit metin dosyasını kullanarak tüm etki alanlarını, altdizinleri veya belirli bir dosyayı arama motoru örümceklerinden kolayca hariç tutulabilir. Ancak, bu dosya yetkisiz erişime karşı koruma sağlamaz. Robots.txt, kök dizinde bulunur. Siteyi ziyaret eden botların açtığı ilk belgedir.

7- URL Denetimi (Arama Konsolu)

Google Search Console URL Denetimi, site hakkında faydalı öngörüler sunar. Aslında, sitedeki URL’lerden herhangi birini URL çubuğuna yazdıktan sonra:

  • En son ne zaman tarandığını,
  • Son tarama durumunu,
  • Tarama hataları olup olmadığını,
  • Sayfanın doğru şekilde dizine eklenip eklenmediğini
  • URL’nin mobil uyumlu olup olmadığını,
  • Bağlı bir AMP sayfası olup olmadığını

kontrol edebilirsiniz.

8- Sitenin Açılma Süresi, Hızlandırma

Çoğu analize göre bir sitenin yüklenmesi 3 saniyeden fazla sürüyorsa hemen çıkma oranınız ortalama olarak %50 ila %90 artabilir. Mobil öncelikli dizine ekleme güncellemesinden sonra mobil kullanıcı deneyimi SEO açısından daha da önemli hale geldi. Hareket halindeki mobil kullanıcılar beklemeyi sevmez, geri tuşuna basmaları an meselesidir (pogostick), bu nedenle mobil hız çok önemlidir.

9- Özelleştirilmiş Hata (404) Sayfası

Kaldırılmış ya da bulunmayan URL’ler taranmaya çalışıldığında dönen genel 404 en yaygın tarama hatalasıdır. Bu sayfada sadece sadec 404 hata kodunu göstermek yerine kullanıcılara ziyaret eebilecekleri sayfa önerileri sunabilirsiniz.

10- 301 Yönlendirmeler

301 yönlendirmeler, bir sayfanın URL’si herhangi bir nedenden dolayı değiştirildiğinde, alan adı otoritesini ve arama sıralamalarını korumak için yapılır.

İçerik farklı bir URL’ye taşında SEO tarafında sorunsuz bir geçiş sağlamak amaçlanır.

301 yönlendirmesi, bir URL’den diğerine kalıcı bir yönlendirmedir. 301 yönlendirmeleri, site ziyaretçilerini ve arama motorlarını tıklanan veya yazılan URL’den farklı bir URL’ye gönderir.

11- Kırık bağlantıları bulma, kaldırma veya yönlendirme

Site içi link inşaasının bir sonucu olarak, kaldırılan yada kalıcı bağlantısı değiştirilen sayfalara yönlendirilen linkler boşta kalabilir ve 404 hatası döndürebilir. Kırık bağlantıları Screaming Frog aracılığı ile ya da kırık link tespiti yapan tarayıcı eklentiler ile bulunabilir. Screaming Frog denetim aracı ile 500 URL’ye kadar ücretsiz analiz yapılabilir.

12- Yinelenen içeriğin tespit ve kontrol edilmesi

Yinelenen içerik, belirli bir içeriğin web sitesi içerisinde farklı sayfalarda bulunmasıdır. Belirli bir bölümü veya tamamı aynı içeriği birden fazla sayfada yayınlama SEO üzerinde olumsuz etki yapabilir. Bu türden sayfaların tespit edilmesi, mümkünse kaldırılması, mümkün değilse kanonik etiketlerle asıl sürüme (tercih edilen) yönlendirilmesi gerekir.

Yinelenen İçeriğin ilk sürümünü Google nasıl tespit ediyor?

13- Güvenli bağlantı protokülü, SSL kullanımı

Google, web sitelerinin güvenli bağlantı, yani “https” protokölü üzerinden iletişim kurmasını tavsiye etmekte, SEO açısından az da olsa bir etkisinin olacağını belirtmektedir. SSL kurulumu günümüzde LetsEncrypt ve OpenSSL gibi certbotlar sayesinde ücretsiz hale gelmiş ve kolaylaşmıştır.

2020 01 28 20 12 13 - 50 Google SEO Uygulaması, Optimizasyon Teknikleri ve Öneriler

SSL (Secure Sockets Layer) Güvenli Soket Katmanı, sunucu ve kullanıcının tarayıcısı arasında şifreli bir bağlantı kurmak için kullanılan standart bir güvenlik teknolojisidir.

14- Yapısal Veri İşaretleme (Rich Snippets)

Yapısal veri işaretleme, arama motorlarına sayfa içeriği hakkında, önceden belirlenmiş formatlarda bilgi sunar ve arama sonuçlarında daha zengin bir görünüm kazanmasını sağlar. Aşağıdaki görselde FAQ yapısal verisi eklenmiş bir sayfanın arama sonuçlarındaki yapılandırılmış halini görüyorsunuz.

2020 01 28 20 15 28 - 50 Google SEO Uygulaması, Optimizasyon Teknikleri ve Öneriler

Yapısal Veri Türlerini İnceleyin

15- Çoklu lisana sahip web siteleri için “hreflang” uygulaması

Çok lisanlı bir web sitesi, aynı içeriğin farklı dillerde yayınlanmasıdır. Çok dilli web siteleri yinelenen içerik sorunlarına neden olabilir. Bu nedenle, çok dilli sayfaların her birine Hreflang etiketi uygulanmalıdır.

Örnek:

rel="alternate" hreflang="tr-TR"

16- Breadcrumbs

Breadcrumbs, sayfaların genellikle sol üst köşesinde bulunan ve kullanıcıya hangi sayfada olduğunu ve anasayfadan o sayfaya gelinen yolu gösteren bağlantılardır. Breadcrums özelliği kulllanıcılar için bir tür navigasyon işlevi görürken, arama motorları için sayfa hiyerarşini anlamasına yardımcı olur.

17- Mobil uyumluluk

Mobil uyumluluk, web sitelerinin olmazsa olmaz teknik özelliklerinden biridir. Ekran ne kadar küçük olursa olsun, web tasarım stilleri buna ayak uyduracak şekilde yapılandırılmalıdır.

18- Duyarlı web tasarım (responsive)

Responsive web tasarım, web sitesinin tüm cihaz ekranlarında sorunsuz görüntülenebilmesi fikrine dayanır. Kullanıcı web sitesini ister bir cep telefonundan, isterse dev ekran bir akıllı tv üzerinden sorunsuz görüntüleyebilmelidir.

19- AMP “Hızlandırılmış Mobil Sayfalar”

Hızlandırılmış Mobil Sayfalar, geleneksel mobil sayfalardan daha hızlı olan mobil uyumlu sayfalardır. Arama sonuçlarından tıklandığında devreye girer ve daha hızlı yüklenir. Orjinal sayfanın basit bir HTML sürümüdür.. Google, Pinterest, Linkedin, Twitter ve daha birçok uygulama AMP’yi destekler. AMP Mobil kullanıcı deneyimini geliştirdiği için dolaylı olarak bir Google Sıralama faktörüdür.

20- Reklam yerleşimine dikkat

Adsense gibi çevrimiçi sponsor reklam gösteren web siteleri, reklamların seçimi ve yerleşimi konusunda dikkat etmelidir. Örneğin bir sayfadan diğerine geçerken açılan tam sayfa bir ekran hemen çıkma nedenidir. Kullanıcılar web sitelerine reklam izlemek için gelmez, dolayısı ile reklamlar ziyaret amacını rahatsız etmemelidir.

21- İçeriği Mobil kullanıcılar için mümkün olan en iyi duruma getirmek

Büyük metin blokları mobil kullanıcıları rahatsız ederek siteyi terketmelerine neden olabilir. Uygun font tipi, boyutu, renklendirme ve 2 veya 3 cümleden oluşan paragraflarla içerik çok daha rahat okunabilir olacaktır.

22- Okunabilirliği artırmak için madde işaretlerini kullanmak

Rakam veya simgelerden oluşan madde listeleri okunabilirliği önemli ölçüde artıtır. Uygun durumlarda madde işaretlerini kullanmak, içeriğin daha hızlı okunmasını sağlar.

23- Sosyal Medyada Paylaşmayı Kolaylaştırmak

Mobil veya masaüstü kullanıcıların içeriği kolayca paylaşabilmesi için gerekli araçları web sitesine eklemek önemlidir. WordPress eklentileri ile sosyal paylaşım düğmeleri oluşturulabilir.

25- Google Chrome Emülatörü ile Mobil ve Table Uyumluluğu Kontrolü

Google Chrome Emülatör Aracı, web sitesini farklı cihaz ekranlarında görüntülemek ve script, güvenli bağlantı ve daha birçok hatayı denetlemek için mükemmeldir. Masaüstü ekranındaki herhangi bir içerik, bu araç sayesinde çeşitliakıllı telefon simulasyonlarında görüntülenebilir.

26- Anahtar kelimeleri kullanıcının dikkatini çekmek için vurgulamak

Anahtar kelimeleri kalın harflerle vurgulamak daha iyi sıralama alınacağı anlamına gelmez. Bu yöntem, metnin önemli kısımlarını kullanıcının daha kolay bulmasını sağlamak içindir ve sayfada kalma süresini artırabilir.

27- Pogosick Azaltma

Mobil kullanıcılar genellikle hareket halinde, aceleci, bilgiye hemen ulaşma eğilimindedir. Metnin ana fikrini ilk satırlarda belirterek, sayfaya gelir gelmez geri tuşuna basma ve arama motoru sonuçlarına dönme eylemi anlamına gelen Pogostick etkisi azaltılabilir. Pogostick, hemen çıkma oranı ile alakalı, ancak aynı şey değildir.

28- Daha alakalı trafik almak için uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanmak

Ne istediğini bilen kullanıcıların, satış gibi hedeflenen eylemlere geçme olasılığı yüksektir. Bu tür kullanıcılar aradıkları şeyi arama motoruna daha detaylı yazarlar. Örneğin “Vegan tarifleri” kelimesi fazla geneldir ve muhtemelen kullanıcı ne aradığından tam emin değildir. Arama sorgusuna “Vegan akşam yemeği tarifleri” gibi uzun kuyruklu yazan bir kullanıcı ne istediğini bilmekte, dolayısıyla tıkladığı sayfada daha uzun kaldığından dönüşüm hedefini tamamlama şansı yüksektir.

29- Uzun kuyruklu anahtar kelimeler bulmak

Anahtar kelime araştırma araçları, o güne kadar aranmış kelimeleri sıralar. Yeni anahtar kelime bulmak şansı pek yoktur. Özellikle yeni, uzun kuyruklu anahtar kelimeler bulmak için Quora gibi soru-cevap tarzı forumlar mükemmeldir. Bu platformlarda, daha önce diğer web sitelerinde çok az kullanılmış anahtar kelimeler bulunabilir.

30- Wikipedia’dan anahtar kelime bulmak

Wikipedia, herhangi bir konudan anahtar kelime bulmak için harika bir platformdur. Wikipedia’da bir konu sayfasında bulduğunuz tüm bağlantılar, içeriğinizde kullanabileceğiniz veya içerik oluşturabileceğiniz, potansiyel olarak alakalı anahtar kelimelerdir.

31- Meta Açıklamaları optimize ederek arama sonuçlarındaki tıklama oranını artırmak

Meta açıklama, konu başlık etiketi ve yapısal verilerle birlikte arama sonuçlarında görünen HTML öğesidir. Anahtar kelimeleri barındırması tavsiye edilir ancak insanları tıklamaya teşvik edecek, tıklanırsa giddilecek URL’de hangi harika şeylerle karşılaşılacağı gibi bilgiler içeren biçimde yazılmalıdır.

Tavsiye edilen karakter sayısı mobil için 150’dir, ancak masaüstü sonuçlarda 160 karakter veya biraz daha fazlası görünebilir. Bununla birlikte 230 karaktere kadar meta açıklama etiketi oluşturmakta teknik açıdan bir sakınca yoktur.

32- Konu başlık etiketi (title)

Başlık etiketi HTML için “title” etiketi arasına yazılan, sayfanın ana konu başlığıdır. Başlık etiketinin tamamının arama sonuçlarında görünmesi için 65 karakterin altında olması tavsiye edilir.

Başlık etiketi hedef anahtar kelimeyi barındırmalı ve insanları tıklamaya teşvik edecek biçimde, faydacı, merak uyandıran bir biçimde yazılmalıdır.

33- SEO dostu kalıcı bağlantılar oluşturmak

WordPress gibi içerik yönetim sistemleri, yeni yayınlanan bir sayfanın URL’sini oluştururken başlık etiketini kullanır. Ancak bu zorunlu değildir. Kalıcı bağlantı URL’si özel olarak oluşturulabilir. Kalıcı bağlantıların SEO dostu olması demek, hem anahtar kelimeyi barındırması, hem de mümkün olduğu kadar kısa olması anlamına gelir.

Bu uygulama aynı zamanda, bağlantıya tıklayacak olan kişiye, karşısına nasıl bir sayfa çıkacağı hakkında bir fikir verir. Sayfa URL’leri oluştururken, kelimeleri ayırırken sadece orta çizgi (-) kullanılmalı, alt çizgi (_) veya sharp (#) sembolleri kullanılmamalıdır.

34- H1 başlığında hedef anahtar kelimeyi kullanmak

Hedeflediğiniz anahtar kelimeyi h1 başlığında, yani sayfanın ilk başlığında kullanmak alaka düzeyini artırabilir. Çok uzun olmamak ve kullanıcı deneyimini bozmamak kaydıyla, h1 başlıklarında bir veya iki anahtar kelime geçirmek faydalıdır.

35- H2, H3 başlıklarında alternatif anahtar kelimeler kullanmak

Bir anahtar kelimeyi aynı yazılış biçimiyle tüm başlıklarda kullanmak iyi bir uygulama değildir. Başlıklarda hedeflenen diğer anahtar kelimeler ya da ana anahtar kelimenin türevleri kullanılabilir.

36- Önemli anahtar kelimeleri içeriğin ilk yüz kelimesine doğal bir biçimde eklemek

Site İçi SEO olarak tabir edilen uygulamalardan biri olan anahta kelime yerleştirme,, içeriği belirli bir sorgu veya anahtar kelime için olabildiğince alakalı hale getirmekle ilgilidir. Anahtar kelime yerleştirme doğal dil akışını bozmadan, kelimeden önce ve sonra kullanılan kelimelerle ve paragrafın ana fikri ile çelişmemelidir. Google algoritmasının, “ilk 100 kelimede anahtar kelime var mı?” ya da “kaç tane var” gibi bir faktörü tek başına iyi bir sinyal olarak kabul etmeyeceği bilinmelidir.

37- LSI (Gizli Semantik İndeksleme) Anahtar kelimeleri kullanmak

LSI, Gizli Semantik Dizinleme Anahtar Kelimeler, anlamsal olarak hedef anahtar kelimeyle ilişkili anahtar kelimelerdir. LSI kelimeler, içerikte bahsedilen konunun derinlemesine anlatıldığına dair sinyaller taşıyabilir.

SEO Kontrol Listesi

38- Konuyla ilgilenen daha otoriter web sitelerine bağlantı vermek

Bu uygulamanın sıralamaya direkt olarak ne kadar faydalı olduğu tartışılır, çünkü çok fazla değişken vardır. Ancak, içeriğin tam olarak ne hakkında olduğu hakkında arama motorunu bilgilendirmek ve bağlantı suyu diye tabir edilen link dolaşımını desteklemesi açısından faydalıdır.

39- Gelen bağlantı (backlink) edinmek

Backlink konusu dikkatle yaklaşılması gereken, doğal olmayan yöntemlerle edinilmesi riskli bir SEO uygulamasıdır. Bu konudaki çalışmaların gerçekleştirildiği, yönergelere uygun olup olmadığı çok belirgin olmayan gri bir alan vardır, ancak önünde sonunda önemli olan iki bağlantı arasındaki alaka olacaktır.

40- Anahtar kelimeleri görsellerde dosya adı olarak kullanmak

Web sitesinde kullanılan görsellere isim verilirken anahtar kelimeleri ve versiyonlarını kullanmak ve SEO uygulaması bir alışkanlık haline getirmek faydalıdır.

41- Görsel “alt” etiketini doğru kullanmak

Görsel alt etiketleri sadece gerçekten bir anlam ifade ettiğinde, görsel hakkında açıklayıcı bir bilgi sunuyorsa kullanılmalıdır. Alt etiketi, erişişebilirlik özelliğini desteklediği için çeşitli cihaz veya programlar tarafından kullanılır.

42- Sesli arama optimizasyonu için uzun kuyruklu anahtar kelimeleri kullanmak

Sesli aramalar için anahtar kelime araştırması, geleneksel anahtar kelime araştırmasından biraz farklıdır. İnsanlar telefonları ile sesli arama yaptığında sanki bir arkadaşla konuşuyormuş gibi yaparlar. Örneğin: normal bir aramada “Vegan Restoranı Bursa” diye arama yapan bir kullanıcı, sesli arama yaparken “Yakınlarda Vegan Restoranı var mı?” biçiminde kullanabilir. Bu tür arama terimlerini tahmin ederek içerikte doğal bir şekilde kullanmak sıralamada fark yaratır.

43- Sesli aramaları desteklemek için zengin snippet kullanmak

Web sitesine zengin snippet’ler eklenmiş ise sesli aramalarda öne çıka ihtimali daha fazla olabilir. Rich Snippets adı verilen bu yapısal veriler, sesli aramalar için net yanıtlar oluşturulabilir.

44- Belirli sorular için net yanıtlar oluşturmak

Belirli sorulara net cevaplar verip içerikte uygun konumda kullanıldığında ve bu yanıtlar yapısal verilerle desteklendiğinde, bu yanıtlar Google “0” konumu denilen, sonuç sayfasının en üstünde zengin bir görünümde öne çıkarılabilir.

45- Daha uzun, derinlemesine içerik oluşturmak

Uzun, derinlemesine yazılmış, kaliteli içeriğin daha iyi sıralanma avantajı vardır. Ayrıca, soru-cevap biçiminde, net yanıtlar verilmiş uzun içerikler sesli aramalar için de avantaj sağlar.

46- Zengin Snippet kodlarını eklemek

Rich Snippets, arama motoru sonuçlarında daha detaylı ve zengin birgörünüm kazandıran yapısal verilen eklenmesi anlamına gelir. Google bu verileri bazen kendisi de oluşturabilir, ancak eklenmesi kesinlikle tavsiye edilir.

47- Yerel SEO için optimizasyon

Yerel SEO’nun sesli aramalarda daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olur. Çoğu sesli arama mobil cihazlarla yapılır ve coğrafi bir bileşene sahiptir.

48- Doğal backlink kazanmak

Geri bağlantılar, diğer sitelerden gelen, çeşitli türlerde referanslardır. Link satın alma tuzağına düşülmemeli, kullanıcılara gerçekten faydalı olarak doğal bağlantılar oluşturmaya odaklanılmalıdır.

49- Sosyal Medyada aktif olmak

Sosyal medya, organik trafiğe kıyasla daha kısa zamanda daha fazla insana ulaşma imkanı sağlayabilir. Yeni içeriğin sosyal medyada tanıtılması ve müşterilerin ihtiyaçlarının karşılanması noktasında ilgi çekici paylaşımlar yapılması önemlidir.

50- Forumlarda aktif olmak

Forumlar trafik çekmek için kullanılabilecek önemli platformlardır.
En basitinden Reddit ve Quora gibi forumlarda aktif olunabilir. Bu platformlarda gerçekten etkin olunabilirse ve değer verilirse, merak duygusu uyandırabilir, insanlar belirli bir web sitesine yönlendirilerek takipte kalmaları sağlanabilir.

51- Etkili bloglarda misafir yazarlık

Etkili, popüler bloglarda misafir yazarlık hala çok etkilidir. Önemli olan, konuk yazarlık yapılacak otoritesi yüksek web sitesiyle aynı niş içinde olmaktır. Konuk gönderilerle elde edilecek kaliteli bir backlink, yüzlerce düşük kaliteli bağlantıdan daha önemlidir.

52- Rakiplerin backlink’lerini keşfetmek

Rakiplerin geri bağlantılarını bilmek arama sonuçlarını daha iyi değerlendirilmesini sağlar. Rakip bağlantıları keşfetmek için Moz, Ahrefs ve SEMRush gibi araçlar kullanılabilir.

53- Kırık bağlantı fırsatlarını keşfetmek

Chrome eklentileri ile web sitelerinde kırık bağlantı fırsatlarını tespit edebilirsiniz. Bu bir backlink oluşturma stratejisidir. Nişinizdeki bir web sitesinde kırık bir bağlantı bulduğunuzda, o sitenin web yöneticisini bilgilendirebilir ve içeriklerinizden birine yönlendirmesini önerebilirsiniz.

54- İnfografik Oluşturmak

İnfografikler kullanıcıların sayfada daha uzun kalmasını sağlar. Kolayca paylaşılabilir ve okunabilir görseldir. Tek yapmanız gereken infografik oluşturmak ve daha sonra paylaşılabilir ve gömülebilir hale getirmektir. İnfografikleri sitelerine yerleştirenlerden otomatik olarak backlink alırsınız.

Google SEO önerileri Devam edecek…