Öncelikle Alexa Rank’ı, Alexa’nın kendisin nasıl tanımladığına bakalım.

Alexa sıralaması web sitesi popülerliğinin bir ölçüsüdür. Popülerlik sırasına göre milyonlarca web sitesini sıralar ve Alexa Sıralamasında en küçük rakam,yani 1 en popüler web sitesini gösterir. Alexa Rank, bir web sitesinin diğer tüm sitelere kıyasla performansını gösterir; bu da onu kıyaslama ve rekabet analizi için harika bir KPI yapar.

Alexa

Alexa Sıralaması Nedir?

Alexa sıralaması, web sitelerinin tahmini trafik verimliliğini son üç aydaki ziyaretçi katılımına göre derecelendiren bir puanlama sistemidir. Trafik ve katılım, tüm İnternet kullanıcılarının bir simülasyonu ile Global Alexa Algoritmasının kullanıcıların tarama davranışını ölçmesiyle tahmin edilmektedir.

Alexa, Web trafiği verimliliğini karşılaştırmalı olarak ölçmek üzere SEO araçları sunan, ABD merkezli, Amazon’a bağlı bir internet şirketidir.

Alexa Puanı hakkında yanlış bilinenler

Alexa’nın popülerlik ölçüsü bazen Google sıralamalarına yansımaz ve Alexa hakkında bazı yanlış anlaşılmaların ortaya çıkmasına neden olur.

Alexa yalnızca Alexa araç çubuğunu kuran kişilerin trafiğini mi ölçer? – Hayır, Alexa Rank, kullanıcıların tarama davranışına dayanılarak ölçülür.

Alexa sadece dijital pazarlamacıların sitelerini ve site sahiplerini (Claim) mi ölçer – Hayır, Alexa, belirli bir popülerliğin üzerine çıkan, ya da bağlantılar yoluyla keşfedilebilen dünyadaki tüm siteleri ölçmeye çalışır.

Alexa’nın sitesinde web sitenin sahipliğini almak (claim) sıralamayı etkiler mi? – Hayır etkilemez.

Alexa takip kodunu (Alexa Widget) yüklemek sıralamayı olumlu etkiler mi? – Hayır etkilemez, ancak keşfedilmesini çabuklaştırabilir.

Belirli günlerde elde edilen yüksek trafik (örneğin spam trafik) Alexa sıralamasını yükseltir mi? – Alexa algoritmasının keşfetmediği bir tür spam trafik sıralamayı etkileyebilir ancak, bu Google için de geçerlidir. Alexa günlük güncellenir, ancak ölçümleri 3 aylık analizlere dayanır.

Alexa SEO Aracı hizmetini satın alırsam Alexa puanım yükselir mi? – Sıralama, bir sitenin günlük benzersiz ziyaretçilerinin ortalamasını ve son 3 aydaki sayfa görüntüleme sayısını birleştiren tescilli bir yöntem kullanılarak hesaplanır. Benzersiz ziyaretçilerin ve sayfa görüntülemelerin daha yüksek kombinasyonuna sahip web sitesi daha iyi puan alır.

Alexa alt alan adlarına veya web sitesindeki diğer sayfalara puan verir mi? – Alexa Trafik Sıralaması yalnızca ilk seviye alan adları için sağlanır. Alt alan adları veya sayfalar için puanlama yapılmaz.

Google’da sıralamam kötüye gidiyor ancak Alexa puanım yükseliyor; Alexa puanım gerçeği yansıtmıyor mu? – Alexa puanı web sitelerinin, sektör veya hedef kitle farkı olmadan bir birleriyle karşılaştırılması sonucu ortaya çıkar.

Örneğin, okulların açılmasına yakın eğitim ile ilgili web siteleri daha fazla trafik alacaktır ve Alexa puanı artacaktır. Eğitim sektöründe olup Google sıralaması pek iyi olmayan bir web sitesi de yılın diğer aylarına oranla daha fazla trafik alacağından Alexa puanı yükselebilir.

Tersinden bakarsak, Google’da iyi sıralanan bir web sitesinin Alexa puanı düşüşe geçebilir. Google, anahtar kelimeye odaklıdır ve aynı hedef kitleye sahip web sitelerini bir biriyle kıyaslarken, Alexa dünyadaki ve belirli bir ülkedeki tüm web sitelerini bir biriyle kıyaslar. Aradaki ölçüm farkını oluşturan budur.

SEO hedefi farklı bir web sitesinin puanı genel olarak bir fikir verebilir, ancak Alexa puanından iyi bir sonuç çıkarabilmek için rakiplerle kıyaslanması daha net bir fikir verebilir.

Alexa Puanı Nasıl Yükselir?

Alexa puanının yükselmesi ile Google’da daha iyi sıralanması hemen hemen aynı verilere dayanır. İyi bir web sitesi, kaliteli içerik ile Google’da yükselirsiniz. Google’da yükselirseniz daha fazla trafik çekersiniz ve trafiğiniz arttığında Alexa puanınız da artar. Alexa puanınızı öğrenmek için aşağıdaki bağlantıdan Alexa web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Alexa puanı sorgula