Arama Motoru Optimizasyonu – Soru & Cevap

Arama Motoru optimizasyonu, işinizin kendi sınıfında sıralanma değerini artırmak, potansiyel müşteriler oluşturmak ve sürekli takip ile gelir üretmekle ilgilidir.

Yaptığımız birçok çalışma işletmelerin dijital pazarlama faaliyetlerinde SEO‘nun ne kadar önemli olduğunu kanıtlar. Metodik SEO stratejilerini uygularken web sitesi en uygun kullanıcı deneyimine odaklanarak daha yüksek konumlandırma ve trafik elde edilebiliyoruz.

Seo hizmeti aradığınızda aklınızdaki düşünceler muhtemelen şunlardır:

Daha Fazla Trafik ve Dönüşüm

Arama motorlarında nasıl daha üstte çıkar ve kolay bulunabilirim? Satışlarımı nasıl artırabilirim? Rakiplerimi nasıl ve hangi uygulama ile takip ederim?

Yerel SEO, İşletme Konumuna Ziyaret

İşletmemi Google yerel arama sonuçlarında, adresim ve telefon numaram belirgin görünecek bir şekilde nasıl listeler ve ziyaretçilerim işyerimi bizzat ziyaret etmek isterlerse onlara nasıl kolaylık sağlarım?

Kurumsal İçerik Tasarım

İşletme konseptime gereken, özel içeriği nasıl oluşturur ve sunduğum ürün veya hizmetlerle ilgilenen daha fazla müşteriyi nasıl çekerim?

SEO Nedir?

Bursa’da birçok şirketin Google aramalarında daha fazla görünürlük kazanmasına ve web sitelerinden daha fazla dönüşüm almalarına yardımcı oldum. Bilgi birikimim ve deneyimim işletmenize yardımcı olabilir.

SEO benim için en tatmin edici işlerden biri çünkü onu anlayabiliyorum, amacını biliyorum ve SEO prosedürünün her alanında uzmanlığım var. SEO Danışmanlığı, SEO Uzmanlığı ve diğer dijital pazaralama bileşenleri hakkında merak ettikleriniz.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), algoritmik arama motoru sonuçlarındaki sıralamaları artırarak bir web sitesine gelen ziyaretçilerin sayısını ve kalitesini artırma uygulamasıdır. 

Google arama sonuçlarında, harita listeleri (yerel sonuçlar), videolar, bilgi grafiği ve gibi zengin kartlarla (rich snippets) görünebilecek çeşitli başka sonuçlar da vardır. SEO, bu sonuç kümelerinde görünürlüğün iyileştirilmesini de içerebilir.

SEO Nasıl Çalışır?

Search Engine Optimization

Arama motorları dizinlerine eklediği sayfaların önem, aciliyet, alaka düzeyi ve otoritesini değerlendirerek en iyi sonucu getirmek üzere kullanıcının sorgusuna göre derecelendirir. Google, arama sonuçlarını takip ederek değerlendirmek için yüzlerce algoritma kullanır.

SEO arama motorlarında daha ist sıralarda görünmek üzere harcanan çabalardır. Bir web sitesinin kullanıcı açısından değerini artırmak üzere en güncel teknoloji ve hedef arama profiline uygun statejilerin geliştirilmesi ve uygulanması için birçok farklı uzmanlık gerektirir.

  • Anahtar Kelime Araştırması
  • Teknik Denetim
  • Yerinde Optimizasyon
  • Kullanıcı Deneyimi

SEO konusunda optimizasyonlar, yukarıda bahsedilen etkinliklerden çok daha fazlasını içerebilir.

Google’da Sıralama Alma Stratejisi

Soyut konular hakkında genel teorilerden kaçınıyor ve temel, açık ipuçları ile içerik oluşturuyorum. İnandırıcı kaynaklara bağlantı vererek işinizin temellerinin anlaşılmasını sağlıyorum. Kurumsal imajınıza zarar veren aşırılıklardan kaçınıyorum.

Bir web sayfasının yapısı ve içeriği SEO bulmacasının yalnızca bir parçası olmakla birlikte, çok önemlidir. Kanıtlanmış tekniklerimizle sınıfının en iyi optimizasyonlarını yapıyorum. Backlink konusunda tedbirliyim, ancak öneminin farkında olarak faydalı backlink kazanmak konusunda deneyimliyim. Ana hedef Google SEO, ancak tüm gelişen arama motorları için optiizasyonlar yapıyorum.

SEO Uzmanı Nedir?

SEO Uzmanı web sitelerinin yapısını, oluşturulan içeriğin hem kullanıcı hem de web sitesi açısından faydasını denetleyen ve Google gibi arama motorları için de anlaşılabilir hale getiren ve tüm uygulama bileşenlerini takip eden kişidir. (Bkz. SEO Uzmanı)

SEO Uzmanı Görevleri Nelerdir?

SEO konusunda iyi bir optimizasyon için gerekli beceriler

  • Web sitesi analizi
  • Anahtar kelime optimizasyonu
  • İçerik oluşturma 
  • Arama motoru parametreleri
  • Bilgi teknolojisi 
  • Müşteri yönetimi
  • Analitik işleme 
  • İçerik yazarlığı
  • Link oluşturma

SEO Uzmanı veya Danışmanının Eğitim Düzeyi Nedir?

Bir SEO uzmanı için en yaygın eğitim gereksinimi, web tasarımı ve web içeriği üretimi de dahil olmak üzere çeşitli çevrimiçi etkinliklerde arama motoru optimizasyonu deneyimidir. Dünyada SEO uzmanları için pozisyonların çoğunluğu aşağıdakileri gerektiriyor:

  • Üniversite Lisans, pazarlama, iletişim veya bilgi teknolojisi
  • Çevrimiçi pazarlamada bir ila üç yıl
  • HTML, CSS ve çeşitli programlama dilleri bilgisi

SEO Hizmeti İhtiyaçlarımı Karşılar mı?

Tasarımlarımın ihtiyaçları karşılamasını ve geçerli bir çözüm önermesini sağlarım. Teknik olarak doğru olmaya odaklanırım. İspatlanamayan iddialarda bulunmam, fikirlerden önce gerçeklere odaklıyım.

SEO Uygulamaları Nelerdir?

Arama Motoru Optimizasyonu, bir web sitesinin teknik ve içerik yönlerini geliştirmeyi amaçlayan, alakalı, daha kolay bulunabilir ve arama motoru tarayıcıları için daha erişilebilir hale getiren meşru uygulamalardır. Google’dan daha fazla trafik almanın bir garantisi olmamasına rağmen SEO çalışmaları arama sonuçlarında sıralamayı iyileştirmenin ve bir web sitesini ziyaretçiler için daha çekici hale getirmenin en iyi yoludur. 

Bir web sitesini optimize ederken üzerinde durulan teknik noktalar

SEO hizmetinin genel başlıkları

  1. “title” etiketleri – net ve alakalı başlıklar
  2. “meta description” etiketleri – net, alakalı ve başlığın genişletimiş bir versiyonu
  3. alt öznitelikler – görsellerin içeriğinin anlaşılabilmesine yarayan nitelikler
  4. “h1” etiketi –  doğru kullanıldığında sayfanın içeriğinin daha net anlaşılmasına yardımcı olur.
  5. Dahili bağlantılar – web sitenizdeki sayfaların birbirleriyle ilişkilendirilmesine yardımcı olur. Ayrıca kullanıcıların ilgili içeriğe kolayca gitmelerini sağlar.
  6. Dış kaynaklara bağlantılar – Kaliteli, otoritesi yüksek ve alakalı sitelere bağlantı vermek.
  7. Sosyal paylaşım – Sosyal medyada paylaşılan içeriğin çok daha hızlı yayılma şansı vardır.
  8. Taranabilirlik
  9. XML Site Haritaları – Güncel ve doğru biçimd eoluşturulmalıdır.
  10. Navigasyon – temiz, basit ve taranması kolay olmalıdır.
  11. JavaScrit Güvenliği – JavaScriptle oluşturulmuş zengin medya içeriğine bağlantı gömülmemelidir.
  12. Temiz kod yapısı – tarayıcıların içeriği görebilmesi için temiz bir kod yapısı
  13. URL yapısı – mümkün olduğu kadar kısa, analaşılabilir ve tıklandığında gideceği içerik hakkında fkir verebilen URL yapısı
  14. Robots.txt – Arama motoru botlarına hangi dizinleri taramaları gerektiğini konusunda rehberlik eder.
  15. Bağlantılar – ilgili, alakalı içerikler arasındaki trafik (backlink veya harici sitelere bağlantı) 
  16. Anahtar kelime kullanımı – mümkün olduğunca temiz ve zengin anahtar kelime kullanımı
  17. İçerik hiyerarşisi – değerli içeriği ana sayfaya daha yakın tutmak için içeriğin yapılandırılması, sayfada içerikhiyerarşisi oluşturmak için H1, H2 ve diğer H etiketlerinin kullanımı.

Site hatalarını giderme,ihtiyaca göre yeniden yapılandırma, gerekli uygulama ve fonsiyonların eklenmesi, Html5, CSS3, Php, JavaScript desteği. SEO araçlarının, Google Analytics ve Tag Manager’in etkin kullanımı, doğru araçların tespiti. Site genel yapılandırılması, bağlantı mimarisi, sunucu seviyesinde daha iyi performans ve güvenlik optimizasyonu ve kullanılabilirlik sorunlarının çözümü. WordPress ve diğer birçok CMS için tam destek veriyoruz.

İçerik tasarımı nedir?

Arama motorları nitelikli içerik arar. Web sitenize net, derinlemesine bilgilendirici, bulunması kolay içerik sağlandığında içeriğinizin arama sonuçlarında dizine eklenme ve gösterilme olasılığı daha yüksektir.

İçeriği zayıf web siteleri, reklam veya satış ortağı bağlantıları gösteren ya da ziyaretçileri başka sitelere yönlendiren web sitelerinin başarı şansı azdır. Sitenizde gezinmek kolay olmalı, içerik zengin ve güncel olmalı, alakalı hedef kitleye ilgi çekici ve aradıkları türde bilgiler sağlamalıdır. 

Bağlantı Kurma, Backlink Nedir?

Sitenize verilen eden bağlantılar Google’ın sitenizdeki yeni sayfaları keşfetmesine yardımcı olur. Backlinkler ayrıca web sitesi popülerliğinin bir işareti olarak kabul edilir. İçeriğinize bağlantı veren site aslında Google’a içeriğinize güvendiğini söylemiş olur.

Google, organik olarak büyüyen bağlantıları ödüllendirir; diğer bir deyişle, gerçek kullanıcıların oluşturduğu güvenilir, alakalı web sitelerinden gelen bağlantılar sıralamanız için olumlu sinyaller üretir.

Backlink satın alma, bağlantı şemalarına katılma, bağlantı çiftlikleri, backlink spamlama ve aşırı backlink manipülasyonu gibi uygulamalarla backlinklerin sayısını ve niteliğini şişirmeyi amaçlayan taktikler sitenizin Google dizininden silinmesine neden olabilir.

Backlink Oluşturma Yolları

Sosyal Medya ve SEO İlşkisi

Sosyal medya arama sonuçlarında iyi sıralanma için gösterilen çabalarda önemli bir rol oynamaktadır. Bu rol sadece teknik olarak bağlantı sayısı ve popülerlikle gerçekleşmez. Sosyal medya web sitelerine ziyaretçi taşıyan çok önemli bir yönlendirme aracıdır. Sosyal medyada insanları etkileyebiliyorsanız kitleniz paylaşma eğilimindedir ve bu da Google için olumlu sinyallerin tetiklenmesine neden olur. Bu olumlu sinyallerin uzun vadede organik sıralanma üzerinde önemli bir etkisi olabilir.

İndeksleme Nedir?

indeksleme, yani web sayfalarının dizine alınması Google organik trafiğini geliştirmenin ilk adımıdır. Google Arama Konsolundaki URL Gönderme ve Site Haritası yüklemesi gibi özelliklerin kullanılması, Google’ın içeriğinizin farkında olmasına yardımcı olur.

Sayfa Yükleme Süreleri Neden Önemli

Sayfa hızı, bir kullanıcının web sitenizi ziyaret ettiğinde duyduğu memnuniyet üzerinde doğrudan etkilidir. Yavaş sayfa yükleme süreleri, ziyaretçilerin web sitenizden daha çabuk ayrılmasına ve beklentisini başka bir yerde aramasına neden olabilir. Daha hızlı yüklenen sayfalar her zaman daha iyidir, ancak sayfa yükleme hızını pozitif ve verimli bir kullanıcı deneyimiyle dengelemeye özen gösterilmelidir.

Arama motoru optimizasyonu web sitenizin ve fiziksel mağazanızın itibarını artırmak için iyi bir yatırımdır. SEO, tekrarlanabilir bir büyüme elde etmek için en iyi fırsatlardan biridir.