Aynı web sitesinden birden fazla link almak gayet doğaldır, site güvenilirliğini ve trafiğini artırabilir.

Bu yazıda bahsedeceğimiz aynı siteden birden fazla link almak farklı bir yaklaşım gerektiren Footer Linklerle ilgili değildir.

Bir web sitesinin genel otorite puanına ek olarak her bir sayfası eskiden PageRank olarak adlandırılan bir yetki puanına sahiptir. Bununla birlikte sitenin genel otoritesi de her bir sayfayı besler. PageRank ya da MOZ’un Alan Adı Otoritesi benzeri bir sistem şu anda da Google sıralama algoritmasının temelini oluşturur.

PageRank bir sayfadan diğerine iletilir ve aynı web sitesinde farklı sayfalardan link almak her birinin değerini artırabilir. PageRank artık Google tarafından kullanılmayan bir kavram olsa da, benzer şekilde çalışan, sayfa URL’leriyle belirli bir otorite puanını ilişkilendirdiğini düşünmemizi sağlayan analizler mevcuttur.

Organik trafik ile yönlendiren alanadı sayısı arasındaki ilişki alan adı düzeyinde değil, sayfa düzeyindedir. Bu önemlidir, çünkü organik trafiği artırmak için Google’da sıralamak istediğiniz sayfalara link oluşturmanız gerektiğini gösterir.

Google’da sırlamasını artırmak istediğimiz yeni sayfalara geri bağlantı alamıyorsak, daha önce başka sayfalara aldığımız linklerden faydalanmalarını sağlamak için dahili bağlantılar oluşturarak yetkiyi dağıtabiliriz.

Yüksek trafik alan sayfalardaki linkler, web sitenize yönlendirme (referral) trafiği çekebilir. Yönlendirme trafiği dönüşümleri olumlu etkileyebilir ki bu da iyi bir SEO çalışması demek.

Yüksek trafikli bir sayfadan link alma fırsatı varsa, o web sitesinden zaten bir bağlantınızın olması önemli değildir. Sadece yönlendirme trafiği için bile olsa tekrar bağlantı almak tavsiye edilir.

Google Analytics ile yönlendirme trafiğinizi inceleyerek hangi web sitesinden daha fazla trafik aldığınızı görebilir ve backlink profilinizle karşılaştırarak en değerli linkleri keşfedebilirsiniz.