Başlık Etiketi nedir?

Başlık etiketi yan “title tag“, bir web sayfasının başlığını belirtir. Arama motoru sonuçlarında öne çıkarılır. Sayfanın içeri hakkında kısa ve öz bilgi verir.

Başlık etiketleri genellikle 60 karakterden oluşur ancak kesin karakter sınırı yoktur. Google’da başlıkları şu anda 600 piksele çıkartmış olsa da bazı durumlarda veya cihazlarda istisnalar olabilir.

Tittle Tag Html konumu

Tüm cihazlarda başlığın tamamının gösterilmesi 50 karakter iyi bir tedbirdir.

Kod Örneği

<head>
<title>Bu bir başlık etiketidir!</title>
</head>

En uygun kullanım biçimi:

Birincil Anahtar Terim + İkincil Anahtar Terim + Marka

Başlık etiketi "title tag kullanımı"

Başlık Etiketi neden kullanılır?

Başlık etiketi, arama motorlarının sayfanın ne hakkında olduğunu anlamasına yardımcı olur. Sayfanın ilk izlenimini oluşturur.

Başlıklar, arama motoru sonuçlarında, tarayıcılarda ve sosyal ağlarda görüntülenir.

İyi bir başlık etiketi nasıl yazılır?

Başlık etiketleri hem arama motoru optimizasyonunun hem de arama yapan kullanıcıların deneyiminin çok önemli bir parçası olduğundan, bunları etkin bir şekilde yazmak, biraz dikkat gerektiren, yüksek etkili SEO görevidir. 

Başlığınız çok uzunsa, arama motorları kelimeleri kesebilir ve önemli sözcükleri atlayabilir. 

Başlık sınırı 60 olarak belirtilse de 600 Pixellik bir alanı temel alır. Örneğin bazı harfler diğerlerine göre geniştir.

Başlığınızın tamamını büyük harflerle yazarsanız 60 karakteri geçmeseniz bile başlığınız kesilebilir.

Bu sebeple başlıkları 50 karakter sınırında tutmak mantıklı olur.

Başlığınızda aynı kelimeleri tekrar etmeyin.

Örn:

Bursa SEO Uzmanı, İstanbul SEO Uzmanı, Ankara SEO Uzmanı

Bu hem kullanıcıyı rahatsız eder hem de arama motorlarını.

Her sayfaya benzersiz bir başlık verin

Benzersiz başlıklar, arama motorlarının içeriğinizin benzersiz ve değerli olduğunu anlamalarına yardımcı olur ve ayrıca daha yüksek tıklama oranları sağlar. 

Başlık vermemeyi ya da ana sayfa gibi başlıklar vermeyi aklınızdan bile geçirmeyin.

Adsız ya da untitled gibi otomatik başlıklar çok çirkin görünecektir ve insanlar tıklamaya yanaşmayacaktır. Siz olsanız untitled görünen başlıklara tıklar mınız?

Başlık etiketi kullanımı

Başlıklarda en önemli kelime ilk kelimedir. Araştırmalara göre insanlar arama sonuçlarında başlıkları ilk iki kelimesine göre taramaktadır.

Markanıza güveniyorsanız, marka adını başlıklarınıza eklemek, tıklama oranlarını artırmanıza yardımcı olabilir. 

Markanızı başlığın sonuna koymak daha iyidir, ancak daha fazla marka odaklı olmak isteyebileceğiniz durumlarda (ana sayfa gibi) başa da konumlandırabilirsiniz. 

Arama motorları hala başlıklarla yanıltılabiliyor ancak önemli olanın içeriğinizin değerli bulunması ve tıklanması olduğunu unutmayın. 

Başlık etiketlerinizi oluştururken tüm kullanıcı deneyimini düşünmek çok önemlidir. 

Başlık etiketi, bir arama sonucunda çıktığında, yeni bir ziyaretçinin markanızla ilk etkileşimidir – mümkün olan en olumlu ve doğru mesajı iletmelidir.

Meta açıklama oluşturmak “Meta Description”

Meta açıklama, bir web sayfasının kısa bir özetini sağlayan bir HTML özelliğidir. 

Meta açıklamaları tipik olarak 160 karakter uzunluğundadır.  

Tıklama oranlarını büyük ölçüde etkileyebilen meta açıklamalar, Google gibi arama motorları tarafından arama sonuçlarında görüntülenir.

Meta açıklama etiketi nedir?

Meta açıklama, bir sayfanın içeriğini özetleyen 155 karakterden oluşan HTML içindeki bir etikettir. 

Arama motorları meta açıklamasını, arama sonuçlarındaki öbek açıklama içinde gösterirler, sıralamayı etikeleme olasılığı yüksektir.

Bu nedenle meta açıklamayı optimize etmek sayfa SEO için çok önemlidir.

Meta Description ne işe yarar?

Meta açıklama, sayfanın HTML kodunda buna benzeyen bir HTML etiketidir:

Meta Açıklama Nasıl Kullanılır

Arama motorları meta açıklamadan doğrudan sıralama yararı olmadığını söylese de pratikte biz bunun tam olarak doğru olmadığını her gün tecrübe ediyoruz.

Başlık ve açıklamaları anahtar terimlerle dolduran ve sıralamalarda üst konumlarda bulunan birçok site görebilirsiniz. T

Asıl önemli olan: Google, iyi bir sonuç olup olmadığınızı anlamak için tıklama oranını kullanır. 

Meta açıklamayı iyi optimize etmek arama sonuçlarında ziyaretçilerin sizi tercih etmesini sağlamak demektir.

Daha fazla kişi sonucunuzu tıklarsa, Google sizi iyi bir sonuç olarak görür ve konumunuza bağlı olarak sizi üst sıralara çıkarır. 

Bu nedenle, meta açıklamasını optimize etmek, başlıklarınızı optimize etmek kadar önemlidir .

İyi bir meta açıklamanın özellikleri

Meta Description özelliği nasıl daha değerli hale getirilebilir?

150 karakter yeterlidir.

Aslında meta açıklamada karakter sınırı yoktur. Dilediğiniz uzunlukta yazabilirsiniz.

Sorun şu ki: çeşitli cihaz ve platformlar göz önüne alındığında meta description için ayrılan alana 155 +/-5 karakter sığdırılabiliyor.

Bu sınırlama karakter sayısını baz almıyor. 600 pixel genişiliğinde bir alana sığabilen anlamlı karakterler olarak düşünebilirsiniz.

Örneğin tüm açıklama büyük harflerden oluşuyorsa daha az karakter sığacaktır.

Meta açıklama çok daha uzun da yazılabilir. Böyle bir durumuda Google arama sorgusuna göre belirli kısımlarını atlayıp belirli kısımlarını öne çıkarabilir.

Meta Açıklamanın html kodları içinde kullanımı aşağıdaki gibidir.

<meta name="description" content="Arama motoru optimizasyonunda kolay uygulanan süper güçlü teknikler. Herkes yapabilir! "/>

Ziyaretçiyi harekete geçiren, doğrudan bir mesaj

Burada biraz yaratıcı olmak gerekiyor, görüldüğü kadar kolay değil.

İnsanları harekete geçiren, merak ettiren biraz da kafasını karıştıran bir açıklama metnine ihtiyacınız var.

Ayrıca anahtar kelimeleri de barındırmalı.

İçerik ile alakalı olması çok önemli, alakasız içerik ceza getirebilir!

Aynı açıklama farklı sayfalarda kullanılmamalıdır. Benzersiz olmalıdır.

Meta Açıklamaların Arama Sonuçlarında Görünümü

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir