Dijital Pazarlamada İçerik Tanıtımı

İçerik pazarlama çabaları dijital pazarlamanın temel unsurlarından biridir.

İçeriğin yazılması için harcanan zamanın 4 katının tanıtmak için harcanması gerektiğini dünya çapında popüler SEO profesyonelleri her zaman dile getirmektedir.

Hepimiz bloglarımızda makaleler yayınlıyoruz. Bu makalelerin büyük bölümü beklediğimiz trafiği elde edemiyor. Bunun nedeni içeriğinizin kalitesiyle ilgili olmayabilir. Bu sorunu stratejik açıdan ele alacağız.

Kaliteli içerik oluşturmanın önemini hepimiz biliyoruz, ancak içeriği tanıtmak için kullanılan taktikler bloğun başarısı için daha belirleyici olabilir. Yazılarımızı kimse görmüyor ve okumuyorsa ne kadar bilgi verici veya popüler olduğunun bir önemi kalmıyor.

Bu yüzden içeriğimizi mümkün olan en fazla sayıda kişinin önüne çıkarmak için biraz zaman ve emek harcamak zorundayız.

Bu makale, blog yazılarımızın daha iyi tanıtılması ve web sitemize daha fazla trafik çekmemize yardımcı olacak stratejiler hakkında olacak.

İçerik Tanıtım Stratejileri ücretli ve ücretsiz olmak üzere ikiye ayrılır. Biz ücretsiz olanlardan bahsedeceğiz.

1

Ücretsiz Blog Tanıtımı

Ücretsiz blog tanıtım stratejileri bu konudaki çabaların önemli bir kısmını oluşturur. Bu taktikler organik ve uzun vadeli arama motoru trafiği çekmek için idealdir.

Bu tanıtım stratejisinde ilk olarak sosyal medyada, hali hazırdaki takipçilerimizi değerlendirmeniz gerekmekte. Örneğin facebook veya sayfanızın veya twitter takipçilerinizden bazıları zaten içeriğinizi paylaşmaya hazırdır.

Eposta bültenleri de içerik tanıtımı için harika bir yöntemdir ve hatta dünüşüm oranı en yüksek içerik pazarlama kanallarının başında gelir. Bazı ortalama istatistiklere göre eposta ile tanıtılan içeriklerin %20’sinde kullanıcılar epostayı açmakta ve %6’sı bağlantıya tıklamaktadır.

İçeriğiniz ve eposta bülteni tasarımınız yeterince iyiyse bu %6’lık tıklanma oranını daha da artırmak mümkün.

İçerik Güncelleme

İnsanlar farklı bakış açılarına sahip olduklarından farklı yollarla öğrenirler.

Mevcut içeriği tamamen yeni ve farklı bir tasarımla yeniden düzenleyerek tanıtabilir, daha önce görmemiş insanların ilgisini çekerek görmesini sağlayabilirsiniz.

Örneğin genç kitlenin genel olarak okumayı fazla tercih etmediğini düşünürsek, blog yazılarınıza daha fazla görsel eklemek, genç ziyaretçi kitlenizin dikkatini çekebilir. Eski içeriğinize infografik, etkileyici görsel, slayt şov veya video ekleyerek daha önce farkına varmamış kullanıcıların ziyaret etmesini sağlayabilirsiniz.

Yazılarınızı e-kitap haline dönüştürerek farklı ihtiyaçlara cevap verebilirsiniz. Hedef kitlenizdeki bazı insanlara e-kitap fikri daha cazip gelebilir.

Blog yazılarınızı e-kitap’a dönüştürebilen bir WordPress eklentisi

Sektörel Paylaşımlar

Belirli sektörlerle alakalı kullanıcıların daha sık ziyaret ettiği sosyal platformlar vardır. Bu platformlar, Reddit, Quora, WMaracı, R10, PcNet, Clickeer gibi kullanıcıların bir ürünü, hizmeti veya belirli bir sektörle ilgili konuları tartıştığı, benzer düşünen kişilerle bağlantı kurmak için zaman harcadığı sitelerdir.

Bu tür sitelerdeki toplulukların çoğu kendini tanıtmaya bakar. Platforma değer katmadan, ürün veya hizmetinizle ilgili tanıtım yayınları yapmak pek iyi sonuç vermeyebilir. Reklam amaçlı paylaşımlara genellikle izin verilmez. Bu nedenle, karşılığında hiçbir şey beklemeden değer katmaya odaklanmak, doğru yer ve zamanda içeriğimizi tanıtmak daha mantıklıdır.

Bu platformlarda topluluğun sizin tanıması ve sizinle daha kişisel bir düzeyde ilişki kurmaya başlaması için diğer kullanıcıların içeriğiyle ilgili yorumlar bırakmak en uygun katılım biçimidir.

Sektörel platformlarda içeğinizin bir özetini de paylaşabilirsiniz ama sürekli kendi içeriğinizi paylaşmamalısınız. Sürekli kendi içeriğinizi paylaşmak, sadece reklam yapmak için orada olduğunuz izlenimi uyandırabilir.

Paylaşımlarınız, ilgili sektörü geliştirmeye çalışan bir kişi olduğunuz izlenimi bırakmalıdır. Sektöre olan ilginizi kanıtlarsanız bağlantılarınıza tıklanma oranı artacaktır.

Her sektörün kendine özgü etkileyici insanları (influencer) vardır.

Influencer denilen insanlar, geniş bir takipçi kitlesini etkileme potansiyeline sahiptir.

Bu kişilerden bir bağlantı almak bloğunuz için çok etkili olabilir, ancak kolay değildir. Eposta gönderek iletişim kuramayabilirsiniz.

İnfluencer ile iyi bir iletişime geçmek zaman alacaktır. İlk olarak sosyal medyada takip, tweet veya blog yayınlarına yorum, içeriklerini paylaşma ve e-posta listelerine kayıt olarak başlayabilirsiniz.

Kaliteli içerikler oluşturmak işin sadece yarısıdır, başarı için tanıtmak şart. Hatta içerik tanıtımı ve pazarlaması çabalarınızın daha büyük bir bölümünü oluşturmak zorundadır. Hiç kimsenin bilmediği muhteşem bir makale ne işe yarar?

İçerik tanıtımına odaklanmak yeni kitlelerle iletişim kurmanıza ve işletmenizin büyümesine yardımcı olur.