Emlak siteleri, çevrimiçi rekabetin en fazla olduğu sektörlerden biridir ve gayrimenkul sektöründe, arama motorlarında belirli markaların her zaman öne çıktığı izlenimi oluşmuştur, ancak arama motorlarının gelişmesiyle bu anlayış yavaş yavaş değişmektedir.

Son zamanlarda farkedilmeye başlayan bir diğer şey ise arama motoru sonuçlarında küçük şirketlerin de üst sıralarda görünmeye başlamasıdır. Google ve diğer arama motorları kendilerinin de belirttiği gibi tek bir amacı vardır. “İnsanlara aradıkları içeriği tam isabetle, olabildiğince hızlı sunmak”. Bu isabeti arttırmak için çalışan algoritmalar geliştikçe, çok fazla içerik üreterek yüzeysel seçenekler sunan büyük markaların etkinliği azalmakta ve daha spesifik hizmet verme şansına sahip küçük işletmelere de, web sitelerinin doğru şekilde optimize edilmesi koşuluyla uygulanabilir fırsatlar sunulmaktadır.

emlakçılar için seo 1

Fotoğraf KaleidicoUnsplash

Şu an çok sayıda gayrimenkul şirketi, internetten müşteri edinmek için kıyasıya mücadele etmekte. Emlak SEO mücadelesi, geniş içerik ve çok detaylı yerel bilgilerin mükemmel bir karışımını gerektirir. Bu yüzden, gayrimenkul alanında yapılan SEO çalışmaları ve sektöre hakim olan markalara / şirketlere baktık. Organik pazar payını kazanmak için en iyi stratejileri ve emlak SEO ipuçlarını aradık.

Emlak sitelerinin aramalarda daha iyi pozisyon almalarını sağlayacak bazı ipuçları.

SEO Denetimi ile Başlayın

SEO denetimi web sitenizin tüm kanallar tarafından doğru okunmasını ve çalıştırılmasını sağlayan teknik uygulamalardır. Aşağıda sıralan özellikler doğru yapılandırıldığında sitenizin performansının arttığını göreceksiniz.

emlakçılar için seo 3
E-ticaret sitelerine nasıl seo yapılmalı?
  • Web Site yapısı: XML site haritaları, robots.txt dosyası, yönlendirmeler.
  • Sayfa yapısı: Başlıklar, meta açıklamalar, H1-H6 etiketleri, ALT etiketleri, URL’ler.
  • İçerik: Anahtar kelime ve bağlantı yerleşimi, içerik yapısı, görseller metinler, uygun yönlendirmeler ve kurallı etiketler.
  • Site bağlantıları: İç ve dış linkler, backlink-ler ve kırık linkler.
  • Kullanılabilirlik: Mobil uyum, kullanım kolaylığı, site hızı.

İçeriğin Optimizasyonu

Web sitenizin tüm sorunlu alanlarını belirledikten sonra, bunları düzeltmek için çaba gösterin. Arama sonuçlarında iyi bir konumda olmak istiyorsanız, çok iyi optimize edilmiş bir web sitesi şarttır. SEO’nuz için aşağıdaki gereksinimleri kontrol edin.

Yukarıdaki optimizasyonlar SEO uzmanları için günlük rutinlerdir; ancak emlak ofisi sahibiyseniz ve SEO bilginiz azsa bir SEO uzmanı veya ajansından yardım almalısınız.

Mobil Uyum, Responsive Tasarım

SEO denetimi gereksinimlerini karşıladıktan sonra, emlak sitenizi mobil cihazlar için optimize etmeye odaklanın. Tüm gayrimenkul aramalarının %50’si mobil cihazlardan gerçekleşir. Müşterilerinizin herhangi bir mobil cihazdan sitenize kolayca erişebilmesi ve web sitenizi sorunsuz kullanabilmesi gerekir.

Web sitenizi mobil uyumlu hale getirirken dikkat etmeniz gerekenler:

  • Duyarlı tasarım
  • Sayfa hızı
  • Hosting hızı
  • Anasayfa Site navigasyonu
  • Site içi arama
  • Formlar
  • Dönüşümler
  • Kullanılabilirlik

Yukarıdakilerin hepsi sıralamanız ve dönüşümleriniz için oldukça önemlidir. Ziyaretçiler sitenizin iki saniyeden daha az sürede yüklenmesini bekler ve iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamadıkça hemen ayrılırlar. Unutmayın sitenizi herhangi bir olumsuzluk nedeniyle terkeden ziyaretçileri geri getirmek zordur ya da zaman alır.

Ziyaretçileri formlarla yormayın, önce istediklerini verin. Erken istenen bilgiler ve karmaşık bilgi formları ziyaretçileri arama motoruna geri döndürür ve başka bir seçeneğe tıklamaya teşvik eder. Bu türden durumlar sıralamanızı olumsuz etkiler. Çünkü Google ziyaretçilerin web sitelerinde ne kadar süre kaldıklarını, hangi kanaldan geldiklerini ve nereye gittiklerini takip eder. Mantık basittir; sitenizde yeteri kadar kalmayan bir ziyaretçi aradığını bulamamış demektir.

Google Benim İşletmem ve Analytics‘e kayıt olun

Google Benim İşletmem hesabınızı oluşturmadan önce gerekli tüm bilgileri kontrol edin. Fiziksel adresiniz, web siteniz, telefon numaralarınız, e-posta adresinizi doğru biçimde girin. İşletme kayıt talebinden sonra, girdiğiniz bilgileri değiştirmek zorlaşabilir.

  • Fiziksel adresinizin doğruluğunu kontol edin. Google yetki kodunuzu bu adrese postalar.
  • Google Benim İşletmem sayfanızı özelleştirin.
  • Çalışma saatlerinizi ve iletişim bilgilerinizi belirtin.
  • Görsel olarak çekici fotoğraflar ve web sitenizin ana sayfasına doğrudan bir bağlantı ekleyin.
  • Son olarak, işletmenizin bilgilendirici, kullanışlı ve akılda kalıcı bir tanımını yazın.

İşletmenizi Google’da listelemek size birçok avantaj sağlayacaktır. İşletmeniz onaylandıktan sonra Google sitenizi yerelleştirilmiş arama sonuçlarında görüntüler ve size SEO’ya yüksek kaynak ayıran büyük markaların sitelerinden daha üst sıralarda yer alma şansı verir. Fiziksel yakınlık en iyi rekabet avantajınız haline gelir.

Google Analytics’i ilk kez kullanan herkesin kafası biraz karışabilir. Ancak ısrarla devam etmenizi önerilir. Bu uygulama web siteniz hakkında çok değerli bilgiler saklar. Analytics’i yorumlamayı öğrendiğinizde dijital pazarlama kampanyalarınıza yön vermek için bir çok değerli bilgiye sahip olacaksınız.

Yerel ve Ulusal Rehberlere Kayıt

Dizinler ve listeler artık o kadar popüler değil ama bunlardan hangilerinin işe yarar olduğunu kolayca tahmin edebilirsiniz.

Sitenizi kaydetmek istediğiniz dizinlerin ve girişlerin bir listesini yapın. Yeni hesaplar için bilgi hazırlayın, işletme adı, fiziksel adres, telefon numarası, e-posta, çalışma saatleri, logo, görseller, benzersiz açıklamalar, vb. Bazı dizinler de içerik göndermenize izin verir. Kaydınızı yapın ve düzenli olarak kontrol edin. Kullanıcılar yorum bırakır veya işinizi derecelendirirse, her zaman yanıtlayın veya teşekkür mesajı gönderin.

Blog Oluşturun

Gayrimenkul sektöründe etikili, ulusal çapta faaliyet gösteren markalar için, kaliteli içerik ve içeriğin miktarı önemlidir.

Hedef kitlenizin gereksinimlerine hitap eden ve uygun şekilde optimize edilmiş içerik, arama sonuçlarına etki eder. Bununla birlikte, kaynakların doğru kullanılması bakımından alakalı içeriğe öncelik vermelisiniz. Sektörünüze ve hedef kitlenize farklı bakış açıları sağlayan, gerçek avantajlarını ve eksilerini tanımlayan türde yazılar paylaşın. Zingat Blog buna iyi bir örnektir.

Şehirleri, ilçeleri hatta mekanları tanıtın, kültürlerinden bahsedin, potansiyel müşterilerinize bölgenin ne kadar güzel olduğunu gösterin. Resimler, 360 ​​derece panoramik fotoğraflar, video turları, canlı yayın videoları, sanal turlardan oluşan görsel içerikler oluşturun.

Videolar, işletmeniz için çok önemlidir. Bir YouTube kanalını açın ve optimize edin. Kanalınıza düzenli olarak video yükleyin, sitenizde ve sosyal medyada paylaşın. Daha büyük bir kitle çekmek için YouTube ve Facebook’ta canlı yayın yapın. Örneğin: “Bu ay kiralanan en iyi 10 ev” gibi ilgi çekici videolar oluşturun. Hatta slideshow biçiminde bile yapabilirsiniz. Videolarınız aramalar için optimize edilmelidir; coğrafi hedefli anahtar kelimeleri başlıklara, açıklamalara ve etiketlere ekleyin.

Sosyal medya, SEO çalışmalarınıza yardımcı olabilir, ancak organik sıralamanıza ölçülebilir, direkt bir katkı sağlamaz. Yine de, sosyal medya önemlidir, markanızın daha fazla bilinmesini sağlar.

Yapısal Veri Kullanımı

Zengin Snippetler arama sonuçlarında detaylı görünüm sağlar. Emlak ofisleri için doğru şema tipi aşağıdaki nitelikleri sağlamalıdır.

  • RealEstateAgent
  • Offer Product
  • Place
  • RentAction
  • Residence
  • PostalAddress
  • SearchResultsPage
  • WebPage

Özel bir snippet, Google ilk sayfasındaki görünürlüğünüzü geliştirmek için harika bir yoldur. Anahtar kelimeleriniz için yapılan aramalarda web trafiğini önemli ölçüde iyileştirmenize yardımcı olur. Öne çıkan snippet’ler, SEO’nuz için altın değerindedir.

Öne çıkan snippet’ler, Google’daki belirli bir kullanıcı sorgusuna verilen kısmi cevaplardır. Google arama sonuçlarının en üstünde gösterilirler. Bu nedenle, genellikle “sıfır konum” olarak da adlandırılırlar.

Bir sorguda soru sorduğunu fark ettiğimizde, kullanıcının sorusuna cevap veren sayfaları programlı olarak tespit eder ve arama sonuçlarında en iyi sonucu olarak öne çıkan bir pasaj gösteririz.

Google

Öne çıkan snippet’ler bilgi panelleri veya ‘kullanıcılar şunu da sordu” eklentileri ile aynı değildir. Farkları, ilgili sayfalara bir link vermeleridir.

Stratejilerin bazıları önemli miktarda SEO bilgisi gerektirir. İlk adımınızı atmadan önce bir uzmana danışın veya bir SEO uzmanı ile çalışın. Hataları önlemek, düzeltmekten daha kolaydır.

Sesli Arama İçin Optimize Edin

Sesli arama için optimizasyon gelecekte sitenizin vazgeçilmez bir gereksinimi olacak. Sesli aramalar her geçen gün daha popüler hale geliyor ve bu muhtemelen devam edecek bir eğilim. Bugün piyasada her zamankinden çok daha fazla ses asistanı ve farklı akıllı asistan var.

İçeriğinize olası sesli arama ifadeleri eklemek çok etkili sonuçlar getirebilir. Sesli arama optimizasyonu gerçek bir kişinin ses asistanına söyleyebileceği doğal, konuşma parçacıklarını kullanmak anlamına gelir. Telefonunuza “Nilüfer 1 + 1 Kiralık Daire” gibi bir arama yaptırıp sesli arama özelliğini test edebilirsiniz.

İpotek, Kredi Hesaplama Araçları

Emlak sitelerinde ziyaretçilerin bütçelerine göre ülke koşullarında kredi almak için gereksinimler ve limitleri öğrenebileceği araçlar sunabilirsiniz. Bu araçlar ziyaretçilerin sitenizde daha fazla zaman geçirmelerini sağlar.

Ayrıca Bkz. Gayrimenkul Pazarlaması için Anahtar Kelimeler

  1. kuruoğlu diyor ki:

    Başarılı bir yazı, teşekkürler.
    İnternet tanıtımına ihtiyaç duyan tüm pazarlama firmalarının bir seo uzmanı olmalı. Bu iş başlı başına bir iş. Kendi işin yaparken ayrıca seo ile uğraşamıyorsun.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Web Siteniz Arama Motorlarında Neden Görünmüyorİşte kontrol listesi ve kaynaklar (PDF)

Google’da risk almadan, daha iyi sıralama almak için ihtiyacınız olan Kontrol Listesi ve Kaynaklar PDF dosyasını eposta adresinize gönderin.