SEO, yıllar içinde geniş kapsamlı evrimsel değişikliklerden geçti ve geçmeye devam ediyor.

Günümüzde dijital pazarlamada birçok eski SEO ve / veya geleneksel pazarlama taktikleri hala geçerli olsa da, SEO’da meydana gelen değişimler manzarayı büyük ölçüde değiştirdi.

Bu değişikliklerin büyük bölümü özellikle internet aramalarıın iyileştirilmesine yardımcı olmuştur.

Yine de, bazı insanlar hala eski yöntemlere bel bağlıyor ve eski SEO uygulamalarını kullanmaya çalışıyor.

Taktiklerin bazıları birkaç yıl önce çalıştı, ama şu anda eskisi kadar etkili değiller. Tekrar etkin olabilirler mi? Belki..

Yine de birçok acemi pazarlamacı veya küçük işletme sahibi hala bu ölü* SEO tekniklerini kullanıyor. 
*ölü olması gereken, ancak bazı sebeplerinden dolayı tam ölmyen taktikler.

Eski SEO uygulamalarının çoğu, markanızın, web sitelerinin ve diğer dijital mülklerin sağlığı için potansiyel olarak tehlikelidir.

1. Anahtar Kelimelerin Gereksiz ve Alakasız Kullanımı

Web yöneticilerinin ve pazarlamacıların anahtar kelimelerin genel SEO girişimlerindeki rolünü ve günlük stratejide nasıl kullanılması gerektiğini yanlış anlamaya devam etmelerinin pek çok nedeni vardır.

Anahtar kelimelerde alakasız kullanım, belirli bir anahtar kelime yoğunluğu için sayfanızı anahtar kelimelerle doldurma, belirli anahtar kelimelerin istismarı ve yanlış yönetimidir.

Acemiler içeriklerini anahtar kelime araştırmalarının sınırları içinde tutmaya çalışır. BU yaklaşım İçeriği ve meta verilerini, hedeflenen anahtar kelimeler için arama yapan kullanıcıların iyi niyetini temsil edecek şekilde biçimlendiremez, okuyucuların dikkatini kaybetmesine neden olur.

Hedeflenen anahtar kelimeler sayfadaki içerikle uyumlu değilse, sayfa iyi kalitede olsa bile içeriğin başarısını engeller.

SEO başarısı için kullanıcıları yanlış yönlendirmeye yani yüksek hacimli anahtar kelimelerle alakasız bir içeriğe yönlendirmeye çalışılmamalıdır.

Google’ın bu tür uygulamaları farketmesi zor değildir. Ancak Google bazen kötüler arasında bir seçim yapmak zorunda kalır. Böylelikle bazı SEO’cular anahtar kelime spamlarının hala çalıştığı izlenimine kapılabilir.

Anahtar kelimeler, temsil ettikleri konular ve fikirler için hala önemli olsa da, yüksek değerli arama sorguları için sıralamada tek başına fazla bir şey ifade etmez. İçeriğin kalitesi zaman içerisinde kullanıcıların ilgisine ve diğer birçok algoritmaya göre hakettiği konumu bulacaktır.

Makineler için içerik yazmayın

Doğal olmayan içeriğin doğal olmadığını arama motorları biliyor!

Arama motorları, tekrarlanan anahtar kelimeleri, varyasyonlarını ve genel olarak kötü içeriklerin olumsuz etkilerini kayıt etmek için yeterince gelişmiş durumdadır.

Makale Pazarlama ve Dizinler

Genellikle dijital pazarlamanın en eski biçimlerinden biri olarak kabul edilen makale sendikasyonu, bilenler için hiçbir zaman çok önemli değillerdi.

Google , 2011’de oyunu değiştiren Panda güncellemesini çıkararak dizinleri, bağlantıdan başka anlam ifade etmeyen içeriksiz web sitelerini keşfetmeyi başarmıştır.

Makale pazarlamanın arkasındaki fikir, yüksek kaliteli içeriğinizin orijinal olması ve uzmanlık, otorite ve güvenilirlik sinyalleri taşımasıdır.

Otomatik Makale Yazılımları

Başka bir web sitesinden kopyalanmış bir makaledeki kelimelerin yerlerini değiştirip, farklı sözcükler ekleyerek yeniden oluşturan yazılımlarla üretilen içerik sadece orjinalinin bozulmuş bir versiyonu olacaktır. Garip, devrik cümleleri okumakta ısrar edebilecek kaç ziyaretçi bulabilirsiniz?

Ücretli Bağlantılar (Backlink)

Birçok SEO taktiği gibi fayda bakımından gri alanda duran ücretli linkler hala birçok kişi tarafından kullanılıyor.

Bir zamanlar, siteniz yüksek miktarda bağlantı elde etmek için hızlı bir şekilde ödeme yapmak rutin bir pratikti. Ancak artık Google, düşük kaliteli siteleri kolayca tanımlayabilir ve bu sitelerin doğal olmayan yönlerini farkedebilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir