Arama Amacı Optimizasyonu

Arama niyeti kavramı

Arama motorlarından ziyaretçi çekmek gittikçe zorlaşıyor ve pazarlama konsepti olarak, “arama amacı” veya “arama niyeti” kavramları, daha fazla önem verilmesi gereken optimizasyon konuları haline geldi. Arama niyeti kavramı, içerik pazarlaması bağlamında nerede duruyor, ne kadar önemli? Arama niyeti kavramı kesinlikle hesaba katılması gereken bir optimizasyondur. Mesele şu ki, mobil ve sesli aramalarda kullanıcıların dikkat süresi »

Google RankBrain Nedir?

RankBrain Nedir

Çoğu Google algoritmasında olduğu gibi, RankBrain’in tam olarak nasıl çalıştığı bir şekilde gizlenmiştir. RankBrain, Google’ın temel algoritmasının en önemli parçalarından ve şu anda kullandığı en önemli makine öğrenme sisteminlerinden biridir. RankBrain’in ortaya çıkmasını süreci 10 yıl önceki İnternet’in karmaşasına borçluyuz. Kurallara aykırı spam siteler ve bağlantılar ile, o zamanlar SEO adil bir oyun olmaktan çok »

Yinelenen Sayfaların Birincil Sürümünün Belirlenmesi

Duplicate Content Panda

Google’ın yinelenen sayfalar için bir ceza uygulamadığını hepimiz biliyoruz ancak bu sayfaların hangisini birincil olarak belirliyor, nelere göre değerlendiriyor. Bunu anlamak için Google’ın 03.10.2017 tarihli “Bir dökümanın birinci versiyonunu belirleme” adlı patentini rehber alalım. Yöntem belirli bir belgenin çok sayıda farklı versiyonunun bir bilgisayar sistemi tarafından tanımlanması olarak ifade ediliyor. Google bunu yaparken her bir »

SEO’da Şehir Sayfaları Oluşturmak

SEo Şehir sayfaları

SEO şehir sayfası, kategori ya da etiket üretmek SEO’ya faydalı mı? Birden çok şehri hedefleyen web siteleri nasıl olmalı? SEO’nuzu Riske Atmadan Birden Fazla Bölgeyi Hedeflemek Google, birkaç yıl önce ziyaretçilere katma değer sağlamayan sayfaları eleştirmişti. Bu konu başlangıçta zayıf içerik tekniklerini tespit eden Panda Algoritması ile ele alındı ve giriş sayfalarına, makale eğirme ve »

Google’ın Sevmediği 8 SEO Uygulaması

Seo Analizi, Web Site Performansı

Google’ın web site yöneticilerinden beklentileri hakkında daha önce yazmıştım. Bu yazıda SEO çalışmalarında neleri sevmediğine bakalım. Bu listede sevmediği her şey bulunmuyor, çünkü bilmiyoruz. Ancak sitenizin arama sonuçlarında daha az gösterilmesine veya hiç görünmemesine neden olabilecek uygulamaların bazılarını yazmaya çalıştım. 1. Toplu Link Satın Almak Bir web sitesinden sitenize bağlantı verilmişse arama sıralamanıza olumlu etkisi »

Yerel SEO Nedir, Ne Tür Firmalar İçin Önemlidir?

Yerel seo

Yerel SEO, işletmelerin bölgesel trafik almak için yaptığı optimizasyon çabalarından oluşan stratejik bir süreçtir. İçerik, sayfa içi optimizasyonlar ve tüm bunların yerel bir amaca odaklanarak oluşturulmasına yönelik çabalar Yerel SEO kavramını oluşturur. Yerel SEO nedir? 2019 Bölgesel SEO Önerileri Biraz daha açarsak, yerel seo çalışması, Google’ın, bir işletmenin tüm potansiyel yerel sinyallerinin tutarlı ve doğru »

Google Reklamları, TBM Nedir? Google Ads

Google Reklamları

Arama Ağlarında yayınlanan, genellikle Google Ads, eski adıyla Adwords üzerinden yürütülen arama motoru reklamcılığının hem başarısını hem de maliyetini belirleyen Tıklama başına ödeme (TBM), pazarlamacıların çevrimiçi bir platforma reklam yerleştirmesi ve platform kullanıcılarının reklama her tıklamasıyla platforma ödeme yapması şeklinde çalışan bir reklamcılık modelidir. Ücretli Arama Pazarlaması Nasıl Çalışır? PPC reklamının amacı, reklamverenin web sitesine »