Facebook Grupları İşletmenize Nasıl Fayda Sağlar?

Facebook kişisel kullanım açısından fazla ciddiye alınan bir sosyal platform değil mi? Hatta Facebook’ta etkin olmak, bazı gençler için imaj zedeleyici bir durum olarak mı kabul ediliyor? Birdirim ikonunu kırmızı değilse, siyaset, yemekler, tatil fotoğrafları, dikkatsizce paylaşılmış işyeri, ürün bilgileri arasında, çoğu zaman ekranı hızlı bir şekilde kaydırıp geçiyoruz. Bazen, “ben burda ne yapıyorum?” dediğimiz zamanlar da olmuyor değil. Bu yazıda Facebook’u iş potansiyelimizi arttırmak için nasıl kullanabiliriz sorusuna cevap olarak, Facebook Gruplarından bahsedeceğiz.

Bir Facebook grubunu büyütmek zaman alır ve sürekli dikkat çekmek, takipçileri sohbetlere katılmak için ateşleyen stratejik bir yaklaşım gerektirir.

Facebook Grupları ne işe yarar?

Facebook grupları bir işletme için, müşterilerin ilgisini sıcak tutmak, iletişimde kalmak ve marka bilinirliğini arttırmak gibi çok önemli anlamlara gelebilir. Markalar için büyük bir değer yaratma potansiyeline sahiptir.

Grup Hedefi ve Strateji

Bir Facebook grubuna zaman ve emek vermeye başlayacaksanız doğru nedenleriniz olması önemlidir. Grubunuz için net bir hedef tanımlamakta fayda var. Bir ürün veya hizmeti tanıtmak, geri bildirim almak için mi yoksa potansiyel müşteri ve takipçilerinizin sorularına cevap vermek için mi bir grup kurmak istiyorsunuz? Eğer herhangi bir konuda merak edilenlere cevap vermek istiyorsanız, bu merak edilen şeyler neler? Bu sorulara cevap vermeden grubunuzu büyütmek için bir yön tanımlamak zor olacaktır.

Grup için bir hedefe karar verdikten sonra, topluluğunuzu nasıl yöneteceğinizi düşünmeniz gerekir. Örneğin şu soruları cevaplamanız gerekir:

  • Grup herkese açık mı yoksa özel mi olacak?
  • İnsanların istedikleri şekilde içerik paylaşmalarına izin vermek istiyor musunuz, yoksa tüm gönderileri gruba eklenmeden önce onaylamak mı istiyorsunuz?

Her kararın avantajları ve dezavantajları vardır. Takipçilerinizi arttırarak grubunuzu popülerleştirmek için tüm seçenekleri değerlendirmek ve makul bir stratejiyi ortaya çıkarmak önemlidir.

Diğer kanalların kullanımı

Grubunuzun stratejisini belirledikten sonra takipçi edinmek için kolları sıvayabilirsiniz. Başlamak için en iyi yerler hali hazırda sahip olduğunuz kanalları kullanmaktır. Şirketinizde bir Facebook sayfası varsa, yeni grubunuzu bağlayan bir gönderi luşturun ve şirket sayfanızın en üstüne yerleştirin. Şirket sayfanızı beğenen kişileri yeni Facebook grubunuza katılmaya davet edin. Grubunuz hakkında makaleler oluşturun ve yayınlayın.

Ayrıca Instagram, Youtube, LinkedIn gibi sahip olduğunuz kanalları insanların grubunuza katılması için ne kadar çok kullanırsanız, Facebook grubunuzda o kadar fazla katıım elde edersiniz.

Influencer desteği alın

Influencer, sosyal medyada tanınmış ve/veya yüksek sayıda izleyici kitlesine sahip kişi veya topluluklara verilen isimdir. Grubunuzla aynı alanda bulunan influencer kişi veya topluluklara sa bir tanıtım mesajı göndermeye çalışın. Grubunuza katılacak bir influencer bulabilirseniz, sayfanız için harika bir sosyal kanıt olabilir. 

Diğer Facebook Gruplarınına katılım

Kendi Facebook grubunuzu geliştirmek istiyorsanız, iyi performans gösteren diğer Facebook grupları hakkında bir fikriniz olmalı. Sizinkiyle aynı kitleye hizmet vermeye odaklanan başka bir grup görürseniz, onları rakip olarak görmeyin, aslında bir fırsattır. Bu gruplara dahil olun ve sohbete katılın. Bu, insanların grubunuzu fark etmelerini sağlamanın harika bir yolu olabilir. Katılacağınız grubun üyeleri hedef kitleniz olduğundan, sizin grubunuza da dahil olma ihtimalleri yüksektir. Grubunuzdan bahsederken, sizi farklı kılan, değer katan yönlerinizi göstermeye çalışın. 

Diğer gruplarda kendi grubunuzdan bahsetmek hoş karşılanmıyorsa, grubunuzu tanıtmakta özgür olacağınız bazı özel konulara odaklanabilirsiniz. Grubun yöneticileriyle mesajlaşarak, iyi ilişkiler içinde olmak, paylaşımlarınıza daha hoşgörülü yaklaşmalarını sağlayabilir. 

Facebook Reklamları

Grubunuzu büyütmek içina biraz para harcayabiliyorsanız, özellikle en zor aşama olan başlangıçta çok faydası olur. Ancak Facebook reklamlarını kullanırken dikkatli olmalısınız. Ne yaptığınızı bilmiyorsanız paranız boşa gidebilir.

Takipçiler ihmal edilmemelidir

Bir Facebook grubunu büyütmek, sadece grubunuzdan gösterim almak değildir. Mevcut üyelerinize değer katmanız önemlidir. Eğer üyeleriniz ihmal edildiğini hissediyorlarsa ve gruptan değer göremiyorlarsa, oman grubunuzdan ayrılabilirler. Düzenli içerik paylaşarak takipçilerinizle etkileşim kurduğunuzdan emin olun.

Takipçilerle iyi etkileşim, kaliteli içerik paylaşımının bir sonucudur. Etkileşimin sürekliliği ve içeriği değerli bulmaları için her paylaşımınız yüksek kalitede olmak durumundadır. 

Facebook Analiz Araçları

Facebook’un sunduğu analiz araçlarından faydalanmanız önemlidir. Facebook, en iyi performans gösteren yayınlar, zamana göre grup büyümesi, belirli süreler içinde aktif olan üyeler ve daha birçok  analitik bilgiler sağlar. Analizleri sık sık kontrol ederek elde edeceğiniz bilgilerle aktivitelerinizi iyileştirebilirsiniz. Örneğin, en iyi performans gösteren paylaşımlarınızı inceleyin ve bu paylaşımları neyin bu kadar başarılı yaptığını anlamaya çalışın. Yeni üyelerde en büyük yükselişe sahip olduğunuz zamanları kontrol edin ve o tarihlerde kullandığınız stratejiyi tekrarlayın.. Günün belirli bir saatinde, haftanın belirli bir gününde bir şey yayınladıysanız, gelecek hafta yine o saatte paylaşın. Tarihsel veriler çok değerli olabilir, mutlaka kullanın.

Başarılı bir Facebook Grubu oluşturmak, aslında hemen her dijital pazarlama alanında olduğu gibi, tutarlı, kaliteli içerik oluşturmak ve stratejik, disiplinli bir yaklaşım gerektirir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Web Siteniz Arama Motorlarında Neden Görünmüyorİşte kontrol listesi ve kaynaklar (PDF)

Google’da risk almadan, daha iyi sıralama almak için ihtiyacınız olan Kontrol Listesi ve Kaynaklar PDF dosyasını eposta adresinize gönderin.