Web sitesi altbilgileri birbirinden farklıdır. Altbilgi tasarımı (footer), web tasarım sürecinin çok fazla öne çıkan bir parçası olmasa da, büyük bir altbilgi, kullanıcıların bilgileri bulmasına, sizinle iletişim kurmasına ve bir web sitesiyle daha iyi etkileşimde bulunmasına yardımcı olabilir.

Büyük bir altbilgi, Amazon’un web sitesindeki gibi çok katmanlı bir footer, bilgi karmaşasını önlemeye yardımcı olabilir ve karmaşık bir web sitesinde gezinmeyi kolaylaştırabilir.

Neler yapılabilir?

Bir amacımız olmalı
Büyük bir web sitesi altbilgisini tasarlayabilmeniz için öncelikle kullanıcıların bunu nasıl kullanmaları gerektiğine karar vermemiz gerekir. İyi bir altbilgi tasarımı, ne yapacağınızı bilmediğiniz tüm bağlantıları ve bilgileri sıralayacağımız bir yer değildir. (Birçok web sitesi bu şekilde kullanıyor olsa da.)
İyi bir altlık tasarımı, tasarımın diğer bölümleri gibi kasıtlı bir amaca sahiptir.

Ortak altbilgi şunları içerir:
• Site haritası veya en popüler sayfaların / bağlantıların listesi
• İletişim veya diğer başvuru formu
• Sosyal medya önizleme ve sosyal hesaplara bağlantılar
• Harekete geçmek için son şans
• Bulunduğunuz yeri göstermek için harita
• İlgili içerik (bloglar için önemlidir.)

Tüm ekranlara duyarlı (responsive) tasarlayın.

Sütun tabanlı bir format kullanın, böylece altbilginiz kolayca esner ve duyarlı bir biçimde her ebatta ekrana uyum sağlar. Altbilginin boyutu arttıkça responsive tasarım daha önemli hale gelir.

Tek sütun altbilgisi bir masaüstü cihazda güzel görünebilir, ancak mobilde bir miktar karmaşayayol açabilir. Web sitesi tasarım öğelerinin duyarlı görünümüne, hissine ve etkileşimine dikkat etmeyi unutmayın. Ayrıca, çoklu sütun biçiminde farklı içerik türleri eklemeniz şart değildir. Tasarım çoğunlukla, altbilgideki çok sayıda öğenin ne olabileceğini organize etmenize yardımcı olmak içindir.

Kullanıcıların muhtemel info beklentilerini ekleyin.

Çoğu kullanıcı bir web sitesi altbilgisinde belirli türde bilgileri bulmayı bekler. Kullanıcıların beklediği bir konumda bulunan şeyler kullanmak, tasarımın kullanımını daha kolay hale getirebilir. Bu öğelerin tümü, her web sitesinin altbilgisinde bulunmasa da, kullanıcıların aşağıdakileri bulmak için sayfayı en alta kaydırması gereken yaygın konular şunlardır:

• Site haritası veya genişletilmiş gezinme
• İletişim bilgileri, adres veya harita
• Sosyal medya bağlantıları veya widget’ler
• E-posta veya bülten kaydı
• Arama
• Misyon
• Hakkında
• Görüşler
• Haberler
• Son blog gönderileri veya etkinlik listeleri

Altbilgiye kolayca sığabilen birkaç küçük eleman vardır. Tüm kullanıcılar bu öğeleri aramazlar, ancak bulunması faydalı olacaktır.

• Telif hakkı bilgisi Şartlara veya gizlilik politikasına bağlantı (GDPR güncellemeleri )
• Profesyonel ilişkiler veya dernekler

Bağlantıları Organize Edin

Birçok içeriğe veya çeşitli bilgi türlerine sahip web siteleri, kaynak kategorilerine ayrılmış bağlantılar içeren büyük bir altbilgi oluşturmalıdır. Bağlantıları düzenleyerek, kullanıcıların sitenin kendileriyle en alakalı bölümünü bulmasına yardımcı olabilirsiniz. (Bir süredir ana navigasyonda popüler olan eski mega menülerle aynı şekilde düşünün.) Bu sistem, büyük ölçekli projeler için oldukça yaygın bir tekniktir ve kullanıcılar için oldukça yararlı olabilir.

Online perakendecilerin, büyük altbilgiler oluşturduklarını farketmişsinizdir. Altbilgide çok katmanlı web site bilgileri vardır. En üst sıra popüler kategorileri içerir ( “aradığınız her şeyi buldunuz mu?” gibi online perakendecilik unsurları), daha sonra müşteri hizmetleri için bağlantı grupları (kullanıcının ne yapması gerektiğine göre), kaynaklar, şirket ve harekete geçirici mesaj. Son olarak, altbilgi şirket içindeki diğer markalara bağlantılar, telif hakkı bilgileri ve şartlar ve anlaşma bağlantıları içerir.

Markaya ve konsepte bağlı kalın

İçeriğin rengi ve stili, web sitesi tasarımının geri kalanının tonunu yansıtmalıdır. Projenin geri kalanında kullanılan aynı renk şemasını, tasarım öğelerini ve benzersiz renkleri ekleyin. Kullanıcılar, altbilgide (footer) nerede, hangi sitede olduklarından şüpheye düşmemelidir.

Alandan kısmayın, bırakın geniş olsun

Küçük metin ve dar bir alan kötü bir his yaratabilir. Öğelerin, bilgileri taramanın ve tıklamanın kolay olması için altbilginin gereken miktarda alana sahip olduğundan emin olun. Alan, okunabilirlik ve tarama için uygulayacağınız ilkeler, altbilgiye de uygulanır. (Altbilgi ne kadar büyükse, bu elemanlar o kadar önemlidir.) Unutmayın, eğer kullanılamıyorsa, iyi değildir. (Analitik bilgileri ve takip eden tıklatma yollarını kullanarak neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığına dair iyi bir fikir edinebilirsiniz. Altbilgideki hangi bağlantılar gerçekten tıklanıyor?)

Öğleri ayırın

Büyük boyutlu bir footer tasarımından en iyi şekilde yararlanmak için, üstündeki içeriğin göze çarptığından emin olun. Altbilgi, genel tasarımın bir parçası gibi görünmekle birlikte, gereken kontrastı da içermelidir; böylece, kullanıcının sayfanın en alt kısmının, beklediği bilginin bulunduğu yer olduğunu anlaması gerekir. Bu karşıtlığın oluşturulmasına yardımcı olacak yaygın bir teknik, altbilgiyi arka planın geri kalanından farklı bir renkte tasarlamaktır. Web sitesi tasarımı çoğunlukla açık bir arkaplana sahipse, örneğin, altbilgi koyu bir arka planda bulunabilir. Bu ek karşıtlık, tasarımın bu bölümünün farklı olduğunu anlatan görsel bir işarettir. Kullanıcının ekrandaki bilgileri duraklatmasını ve düşünmesini sağlar.
Projelerinizde başarılar.
Seo’nuzda Büyük Fark Yaratacak 7 Küçük Değişiklik

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir