Kasım başlarından bu yana web sitelerinin arama motoru sıralamasında ve trafiğinde büyük değişiklikler ortaya çıktı. İzlediğim sitelerde ve özellikle kendi sistemdeki değişimler rahatlıkla farkedilebilecek seviyedeydi. Kasım ayının ortalarına doğru dünyadan, özellikle twitter’dan yeni güncellme hakkında bilgiler gelmeye başladı. Reddit’te SEO uzmanları güncellemeyi “agresif” olarak nitelendirdiler, 2012’deki Penguin Güncellemesi ile karşılaştırmalar yapıldı. Google güncellemeyi kısmen onayladı.

google algoritma güncellemesi 1 SEO SEO Uzmanı

Bu yazımda, Google Kasım 2019 Güncelleştirmesi olarak bilinen algoritma güncellmesi hakkında en son haberleri ve kendi analizlerimden bahsedeceğim. İlk olarak Google’ın 13 Kasım günü attığı twite bakalım.

“Bazıları geçen hafta Google Arama’da bir güncelleme olup olmadığını sordular. Aslında, herhangi bir hafta düzenli olarak birkaç güncelleme yaptığımız gibi, yine birkaç güncelleme yaptık. Bu başlık, belirli güncellemeler hakkında ne zaman ve neden özel rehberlik verdiğimizi hatırlatır. Bazen, belirli bir güncelleme genel ölçekte fark edilebilir.”

“İçerik sahipleri için eyleme geçilebilecek bir kılavuz olduğunu düşündüğümüzde bunları paylaşıyoruz. Örneğin, Hız Güncellememiz gerçekleştiğinde, aylarca gelişmiş bildirim ve öneride bulunduk.”

“Geniş çekirdekli güncellemeler genellikle geniş ölçüde fark edilir. Bu yüzden geçen yıldan bu yana bu konu hakkında paylaşımda bulunduk ve hatta önceden ilan ettik; ayrıca, kaliteli içeriğe sahip değilseniz, varolan içeriği “düzeltmek” ve vurgulamak hakkında rehberlik sağladık. Yine, Google Arama’da her zaman gerçekleşen güncellemeler var. Detay vermesek de, genel olarak tavsiye ettiğimiz gibi harika içeriğe odaklanmaya devam etmekten başka yapacak, takip edilebilecek özel bir kılavuz yoktur.”

google algoritma güncellemesi 3 SEO SEO Uzmanı

Görüldüğü gibi Google Algoritmanın ne olduğu konusunda net bilgi vermiyor, “kaliteli içeriğe odaklanmaya devam edin” diyor. Web yöneticisi forumunda gelen sorulara verdiği cevaplar biraz daha açıklayıcı. Algoritmaların sadece sektörel olmadığını belirli arama sorgularına karşılık gelen anlayışın değişebileceğinden bahsediyor.

Benim şahsi görüşüme göre ani düşüşlerin nedeni bir çakışma, dolayısı ile zaman sorunu. Herhangi bir manuel ceza olmadığı sürece Google’da ani yükselme ve düşüşleri nadiren görürüz, yavaşça gerçekleşir. Google bunu kullanıcılarını küstürmemek ve algoritmalarının keşfedilmesini engellmek için yapıyor olabilir.

Son gücellemede durum biraz farklı; bazı sitelerde bir hafta içinde %30 sıralama kaybı ve %50’den fazla trafik azalması yaşadık. Yine, analiz ettiğim sitelerden birinde yeni bir site olmasına rağmen %480 sıralama artışı yaşadık.

Google’ın değişimleri yaydığı süre bir şekilde tıkanmış ya da zamana yayılması durumunda birbirini etkileyebilecek türde yeni algoritmalar için tedbir almış olabilir. Ya da belirli bir algoritma seti, bir çakışma nedeniyle tamamen iptal edilmiş olabilir.

2019’da Google Arama Algoritması Gücellemeleri

Güncelleme
Tarih
Açıklama
Google BERT Güncellemesi24 Ekim 2019Google’ın algoritmasında son beş yılda yapılan en büyük değişiklik ve on arama sorgusundan birini etkiliyor. Google BERT Güncellemesi ile Google, karmaşık uzun kuyruklu arama sorgularının yorumunu geliştirmeyi ve daha alakalı arama sonuçları göstermeyi amaçlamakta.
Google Eylül 2019 Çekirdek Güncellemesi24 Eylül 2019Eylül 2019 Çekirdek Güncellemesi, 24 Eylül’den başlayarak küresel çapta yayıldı. Bu Google Güncellemesi, sonuçlardaki içerik kalitesindeki iyileştirmelere odaklandı. Google, ikinci kez önceden bir temel algoritma güncellemesi olduğunu duyurdu.
Google Haziran 2019 Çekirdek Güncellemesi3 Haziran 2019Google, Google Güncellemeleri tarihinde ilk kez büyük bir temel algoritma değişikliğinin başladığını önceden ilan etti. Bu güncelleme, 2019’un çekirdek algoritmasını değiştiren ikinci büyük güncellemesiydi ve önceden bildirildiği gibi 3 Haziran’da yayınlandı.
Google Mart 2019 Çekirdek Güncellemesi12 Mart 2019Bu küresel çekirdek algoritma güncellemesinde, sağlık ve diğer hassas konularla ilgili anahtar kelimeler için sıralamalar etkilendi. Algoritma aynı zamanda kullanıcı sinyallerinin yanı sıra güven ve uzmanlığı desteklemek için ayarlandı.

Google: “Bu güncellemenin etkileri için neler yapılabilir?”

Google’ın web yöneticisi kurallarını ihlal etmediyseniz, manuel veya algoritmik bir eylemde bulunmadınız halde bir güncellemenin ardından sıralamalarınızın düştüğünü görürseniz yapmanız gerekenler:

Değişiklikler içerik değerlendirmesinin iyileştirilmesine odaklanmıştır. Bu değişiklikler, Google’a göre, daha önce haksız yere göz ardı edilen veya hak ettiği kredinin verilmediği web sitelerinin şimdi daha iyi performans gösterdiği veya bunun tersi anlamına gelebilir. Google Çekirdek Güncellemelerinin bir benzetmesi, 2015’te yayınlanan en iyi 100 film listesi olabilir. Birkaç yıl sonra, 2019’da liste güncellenebilir – ve yeni filmler yayınlandığından eski filmleri izleme biçimimiz de büyük olasılıkla değişmiş olabilir.

Google güncellemesinden etkilenen web yöneticileri ve SEO uzmanları için önerileri şöyledir: “En iyi içeriği sunmaya odaklanmanızı öneriyoruz.”

Bir web sitesini denetlerken, Google aşağıdaki dört konu ilgili soruları dikkate almanızı önerir:

İçerik ve Kalite : Web sitesi, yalnızca bir yerden kopyalanmayan orijinal, yüksek kaliteli içerik sunuyor mu? Sayfa başlığı ve açıklaması çekici mi ve içeriği yansıtıyor mu? Bir webmaster olsaydınız, içeriği arkadaşlarınızla paylaşır mısınız?

Uzmanlık: İçerik güvenilir mi? Sayfada hata var mı? Sayfaya Google arama yoluyla gelen bir web yöneticisi olarak, sözkonusu web sitesine güvenebilir misiniz?

Sunum ve Prodüksiyon: İçerik iyi araştırılmış ve iyi hazırlanmış görünüyor mu – yoksa seri üretilen bir yem gibi mi? Çok fazla reklam var mı? Sayfa tüm cihazlara uygun şekilde yükleniyor mu?

Rekabetçi karşılaştırma: Web sitesi rakipleriyle karşılaştırıldığında değer katıyor mu? İçerik kullanıcının beklentilerini karşılıyor mu?

SEO uzmanları bu soruları olabildiğince dürüstçe cevaplamalıdır ve sundukları içeriğin kalitesine odaklanarak, web sitelerini rakipleriyle karşılaştırmalıdır.

Diğer SEO makaleleri