Google EAT algoritma güncellemesi, Google’ın, web sitelerinde, yetki , uzmanlık ve güvenlik gibi özellikleri belirleyen algoritmasıdır. EAT, Mobilegeddon kadar olmasa da ,birçok web sitesinin sırlama konumunu önemli ölçüde etkiledi.

yetki - Google EAT Algoritma Güncellmesi

Güncelleme neyi hedefliyor?

Güncellemenin tam olarak ne olduğu belirtilmese de, Google’ın “YMYL” (Your Money Your Life) kısaltması ile atıfta bulunduğu, sağlık, finansal vaad, kullanıcı güvenliği gibi, hassas, uzmanlık, otorite ve güven sinyallerinin önemli olduğu siteleri hedef alıyor.

Tahmin edebileceğiniz gibi bu siteler:

  • Uzmanlık (Expertise) – Site sahibinin veya yazarın içerik hakkındaki bilgi düzeyi. ne kadar bilgili olduğu.
  • Yetkinlik (Authority) – İçeriği yayınlayan web sitesinin güvenilirliği. (Referanslar)
  • Güvenilirlik (Trust) – Söz konusu sitenin ne kadar güvenilir olduğu. Genel site kalitesi ve özellikle site güvenliği gibi faktörler gözlenir.

Genel olarak Google EAT, web sitesinin her bakımdan güvenilirliğini değerlendirmek ve arama sorgularında en iyi sonucu göstermekle ilgilidir.

EAT Uyumu

SEO arama motorunu trafik sağlaması için yanıltmak değildir. Bunun gibi güncellemeler sadece, kullanıcılar için daha alakalı ve kaliteli arama sonuçları getirmeyi hedefler. SEO yapan kişinin de hedefi aynı olmak durumunda.
Eğer web siteniz iyi durumdaysa, bağlantılar (backlink) ve paylaşımlar gibi, motorlarının kaliteyi değerlendirmek için kullandığı diğer birçok faktör kendiliğinden oluşturur. Diğer yandan, siteniz alakalı içeriğe sahip değil ve diğer güven sinyallerini taşımıyorsa, ne kadar teknik SEO yaparsanız yapın, aramalarda iyi bir performans gösteremezsiniz.

Hakkında Sayfası

Google’ın açıkça belirtildiği gibi, web sitenizdeki bilgilerden kimin sorumlu olduğunu açıkça yayınlanmalıdır. Bu, ziyaretçiler için önemli olan bir konudur. İnanlar bir web sitesine güvenebilmek için, kime ait olduğunu bilmek isterler. Bu güveni sağlamanın en kolay yolu, uzmanlık, yetkinlik ve güvenirlik belirteçleri içeren bir hakkında sayfası oluşturmaktır.

Hakkında sayfası içeriği nasıl olmalı?

  • Site sahibi ve yazarların deneyimi, uzmanlık statüsü
  • Kazandığınız ödüller
  • Olumlu haberler
  • Müşterilerden gelen referanslar
  • Akademik ünvanlar veya diğer resmi nitelikler
  • İş adresi ve iletişim bilgileri

Sitede içerik oluşturan herkes hakkında bilgi olmalıdır. Bir web sitesi için genel olarak geçerli olan şey, katkıda bulunan kişiler için de geçerlidir. İçerik oluşturan herkesin kim olduğunu listeleyen bir yazar profili olmalıdır. Profiller, WordPress’in tümleşik özelliklerinden biridir. Her blog yazısının altında yazar profili otomatik olarak eklenir.

İtibar Yönetimi

Site içi optimizasyonlara ek olarak , site etkinlikler ve önlemlerle de, EAT’ı ilgilendirir. Web sitesinin itibarını olabildiğince arttırmak için, aşağıdaki bazı önemli faktörleri değerlendirebilirsiniz:

Haber Siteleri – Saygın haber sitelerindeki yeni içeriklerden bağlantı almak için haber konusu olmaya çalışın.
Niş Bloglar – Nişinizdeki sitelerde uzmanlık gerektiren içerik yayınlayın.
Yorumlar ve Ziyaretçi Defteri – Ziyaretçilerden ve müşterilerden geri bildirim toplamak ve sitenizde yayınlayın.

Google, EAT güncellemesi ile, web site sahiplerini ve yazarları direk olarak tanımak, böylelikle yayınlanan içeriği daha iyi değerlendirmek istiyor. İnternette yaptığımız herşeyin, biryerlerde birikerek, birçok sanal faaliyetimizde referans olarak kullanılmasına alışmak durumundayız. Algoritmaların, istatiksel olarak, bizi yakın arakadaşlarımızdan bile daha iyi tanıyacağı günlere çok uzak değiliz.