Google Benim İşletmem, (Google My Business), yani Google firma ekleme özelliği, işletme sahiplerinin çevrimiçi varlıklarını yönetmelerine yardımcı olan ücretsiz bir araçtir. Markaların bölgesel arama sonuçlarında yükselmesi yönünde büyük etkiye sahiptir.

Google’ın Yerel Arama sonuçlarında, aradığınız konu ile ilgili yakınınızdaki işletmelerin listesini, bu işletmelerin herbirine ait adres, çalışma saatleri, kategori, yorumlar gibi eklentilerle birlikte sıralar. Özellikle yeni kurulmuş yerel firmalar GMB’den etkili bir biçimde faydalanabilir.

Google My Business bilgilerini kullanan Google Knowledge Graph, veritabanında belirli aramalarla alakalı işletmeler ve ilgili varlıklar hakkında bilgiler oluşturur.

Google firma ekleme özelliği kullanılarak yeni bir işletme oluşturulduktan sonra, kolay erişim ve aranabilirlik için geleneksel Google Arama ile Google Haritalardaki konumu senkronize edilir.

Organik aramaların büyük çoğunluğunun Google’dan gelmesine (dünya genelindeki arama motoru pazar payı için yüzde 90’a yakın) GMB’nin katkısı büyüktür.

Google My Business’e firmanızı doğru bir şekilde eklemek için bu rehberden faydalanabilirsdiniz.

Google Benim İşletmem’in temelleri

Dijital pazarlamada yeniyseniz, Google Benim İşletmem aracının sunduğu fırsatları daha iyi anlamanız için bazı temel bilgilerle başlayalım.

  • Google Benim İşletmem ücretsizdir ve kurumsal web sitenizin yerine geçmez.
  • Web sitenize bağlantı verir ve dizinlerine ekler.
  • İşletme bilgileriniz Google arama sonuçlarında, Google Haritalar’da ve Google + ‘da görünebilir.
  • Daha önce Google’ın diğer iş araçlarını kullanarak işletmeniz hakkında bilgiler verdiyseniz muhtemelen işletmeniz GMB’de zaten listelenmiştir.
  • Google Rehber ve Google+ Sayfaları Paneli, önceleri işletme bilgilerinizi yönetmenin en iyi yoluydu, ancak her ikisi de otomatik olarak Google’ın evrensel platformu Google Benim İşletmem’e bağlandı.

Google Benim İşletmem’e Kayıt

Google Benim İşletmem’e firmanızı kaydetmenin ilk adımı, işletmenizin daha önceden kaydının yapılıp yapılmadığını anlamak için Google’da arama yapmaktır.

İşletmenizi açalı birkaç yıl veya daha fazla olduysa, zaten eklenmiş olması muhtemeldir. Bu durumda yanlızca sayfanızın sahipliğini doğrulamanız yeterlidir ve yalnızca sahiplik talebinde bulunmanız gerekir. Doğrulama talebiniz onaylandıktan sonra sayfanızı istediğiniz gibi yönetebilirsiniz. İşletmeniz için daha önceden bir giriş varsa, Google sizi bilgilendirecektir.  Ayrıca, bir başkası sayfanızda hak talep ettiyse bu konusunda sizi uyarabilir. Bu durumda, aşağıdaki adımları izleyin.

  • İşiniz hakkındaki tüm bilgileri forma girin, bilgiler doğru olsun ve imla kurallarına uyun.
  • İşletmeniz için en uygun kategoriyi seçtiğinizden emin olun (aralarından seçim yapabileceğiniz çok fazla iş kategorisi göreceksiniz).
  • Listelenen son seçenek, oluşturulan işletmenin, müşterilere bulundukları yerde mal veya hizmet sağlayıp sağlamadığını sorar. Bu genelde tesisatçılar, tamirciler, pizzacılar gibi evlere servis veren işletmelerle ilgilidir. Bu türden bir iş yapmıyorsanız boş bırakın.

Hizmet Alanı, İşletme Ayrıntıları Ekleme veya Düzenleme

Google firma ekleme işlemi için Google Benim İşletmem’de oturum açın ve kart görünümününde kullanın. Konumlarınızı kartlar yerine liste olarak görüntülüyorsanız, işletme listesinin sağ üstündeki kartlar simgesine tıklayarak kart görünümüne geçin.

  • Yönetmek istediğiniz işletmeyi seçin ve “Konumu yönet” i tıklayın.
  • Menüden “Bilgi”‘yi tıklayın.
  • “Adres” bölümüne tıklayın.
  • Eğer müşterilere yerinde servis veriyorsanız, açılan pencerede, “Müşterilerime bulundukları yerde mal ve hizmetler veriyorum” seçeneğinin yanındaki “Evet” i seçin.
  • Hizmet verdiğiniz alanı belirlemek için bilgilerinizi girin. Servis alanınızı, hizmet verdiğiniz posta koduna, şehre göre veya bulunduğunuz yerin etrafındaki belirli bir alana göre ayarlayabilirsiniz.
  • Google’da tam adresinizin görünmesini ve işletmenizin sadece işletme adresinde belirli saatlerde müşteri kabul ettiğini belirtmek istiyorsanız  “Müşterilerime iş adresimde hizmet ver” seçeneğinin yanındaki kutuyu işaretleyin.
  • Kaydedin.

İşletmenizi doğrulama

İşletme bilgilerinizi ve hizmet verdiğiniz bölge bilgilerini girdikten sonra, işletme kaydınızı doğrulamanız gerekir. İşletme girişinizin görünürlüğü ve performansı için bu çok önemlidir.

En kolay yol, girişinizi Ptt posta yoluyla doğrulamaktır. Bu seçeneği kullanırsanız Google işletme adresi olarak verdiğiniz adrese içinde onay kodu bulunan bir mektup gönderir. Bu şekilde yetkisiz kişilerin sahte işletme girerek, insanları yanlış yönlendirmesini engellemiş olur.

Google, işletmeniz doğrulanana kadar işletmenizi veya düzenlemelerini göstermeyecektir. Tabii ki sayfanızla ilgili analizlere de erişemezseniz.

Google’ın gönderdiği mektubun elinize geçmesi genellikle bir hafta sürer. Mektuptaki kodu Google Benim İşletmem sayfasında,  “İşletmemi Doğrula” linkine tıkladıktan hemen sonra açılan forma girerek işletmenizi doğrulamış olursunuz. Sayfanız aramalarda görünmeye başlar.

İşletmenizi Yayınlama

İşletme sayfanızdan en iyi şekilde yararlanmak için işletme ayrıntıları içinde sunulan tüm kaynakları kullanmanız önemlidir.

Firma sayfanızı optimize etmek için önemli ipuçları:

Tüm bilgilerinizi eksiksiz ve doğru girin

Yerel arama sonuçları en alakalı sonuçları göstereceğinden, en ayrıntılı ve doğru bilgi sunan işletmelerin  üstte konumlanma şansı daha fazladır.

Anahtar kelime ekleyin

Google İşletme sayfaları da web siteleri gibi sıralamalarda anahtar kelime öbeklerinden faydalanır. Bilgilerinizi girerken mutlaka işinizle alakalı anahtar kelimeler kullanın.

İşletme açılış saatlerine uyun

Belirlediğiniz açılış kapanış saatlerine uymazsanız işletmenizi ziyaret eden kullanıcılardan kötü yorumlar alabilirsiniz. Google bazı kötü yorumlarla ilgilenmeyebilir ancak bu yorumlar diğer müşterilerinizi etkileyebilir.

Fotoğraf ekleyin

Fotoğraflar işletme sayfalarının performansını önemli ölçüde arttırır. Google’a göre, sayfalarında fotoğraf bulunan işletmeler, Google Haritalar’da yol tarifleri için yüzde 42, web sitelerinde ise yüzde 35 daha fazla tıklama almaktadır.

Sayfanıza gelen müşteri yorumlarını cevaplayın

Yorumlara cevap vererek müşterilerle etkileşime girmek, işletmenizin müşterilerine değer verdiğini gösterir. Pozitif yorumlar, potansiyel müşteriler üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. Ayrıca işletmenizin arama sonuçlarındaki görünürlüğünü de artırır.

Google Benim İşletmem’de Eklenen Fotoğraflar

GMB’deki en önemli görsel profil fotoğrafınızdır. Çünkü etkileşimlerde en fazla profil fotoğrafınız görünür.

İşletme profili görseliniz, marka logosunun kendisi olmayabilir. Markanız ve  sunduğunuz hizmeti anlatan ilgi çekici bir görselden oluşması daha iyidir.

GMB (Google My Business) listenize eklenecek diğer görsel türleri şunlardır:

  • Logo görseli: Logolar işletmeleri tanımlayan görsel kimliklerdir. 1:1 ölçeğinde (tam kare) bir görsel kullanılmalıdır. Google bazı sayfalarda profil fotoğraflarını bir daire içinde gösterir. Bu nedenle logo görselinin kenarlarında yeterli boşluk olmalıdır.
  • Kapak fotoğrafı: Kapak fotoğrafları bir işletmenin ya da markanın kurumsal kimliğini sergilemelidir. Kapak fotoğrafları 16:9 ölçeğinde ayarlanmalıdır.
  • Ek fotoğraflar: Müşteriler sizinle çalışmaya karar verme aşamasındayken  işinizin özelliklerini vurgulayan farklı türde fotoğraflar çok faydalı olacaktır. Bu fotoğraflar, işletmenizin sunduğu malları, hizmetleri, müşterileri, çalışanları, işletmenin içini ve dışını ve de müşteriler için yapabileceklerinizi özetleyen bir galeridir.

Fotoğraflar jpg ya da png formatında, yeterli çözünürlüğe sahip olmalıdır.

Google Benim İşletmem Kullanım İstatistikleri

Google Benim İşletmem sayfalarına son zamanlarda birçok yenilik geldi. Bunlardan biri “Trendler” başlığı altında sunuluyor, insanların sayfanızla nasıl etkileşime girdiğini ölçüyor ve rapor ediyor.

Trendler aracı ile analiz edebileceğiniz etkileşimler

  • Müşteriler işletmenize (fiziksel konumuna) nasıl ulaşıyor?
  • Müşteriler sizi Google’da nasıl buluyor?
  • Müşteri işlemleri
  • Yol tarifleri
  • Telefon aramaları
  • Fotoğraflar

Müşterileriniz sizi nasıl buluyor?

Trendler’in bu özelliği, müşterilerin sizi “Doğrudan” aramayla mı (işletme adınızı veya adresinizi yazıp) yoksa bir ürün veya hizmeti ararken mi bulduklarını gösterir.

Bu özelliğin raporları aşağıdaki etiketlere sahiptir:

  • Toplam arama
  • Doğrudan aramalar
  • Keşif aramaları.

Müşterileriniz sizi Google’da nasıl buluyor?

Bu özellik sizi kaç müşterinin Google Arama veya Google Haritalar üzerinden bulduğunu gösterir.

“Aramada Listelenme” ve “Haritalarda Listelenme” görümünleri, işletmenizdeki her bir ürünün aldığı görüntüleme sayısını seçtiğiniz zaman aralığında görürsünüz.

Bu özelliğin raporları aşağıdaki etiketlerle ayrılır.

  • Toplam görüntülenme
  • Aramalarda görüntüenme
  • Haritalarda görüntülenme

Müşteri Etkileşmleri

Bu bölüm müşterilerin işletmenizi Google’da bulduktan sonra neler yaptığını gösterir.

“Toplam işlem”, müşterilerin işletme sayfanızda gerçekleştirdiği aşağıdaki işlem türlerinin toplamını verir:

  • Web sitenizi ziyaret
  • Yol tarifi
  • Telefonla arama
  • Fotoğrafları görüntüleme

Aşağıdaki etiketler de rapor olarak mevcuttur:

  • Toplam işlem
  • Web sitesi işlemleri
  • Yol tarifi işlemleri
  • Telefon görüşmesi eylemleri

Google firma ekleme ayrıntılarını bir de Google’ın kendisinden dinlemek isterseniz: Google Benim İşletmem Hakkında

Google’ın Sevmediği 10 SEO “Taktiği”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir