Google Ocak 2020 Çekirdek Algoritma Güncellemesi ile Hangi Etkiler Bekleniyor?

Google Çekirdek Güncellemesi 2020

Google, Ocak 2020 Çekirdek Güncellemesi adında, yeni bir geniş çekirdek algoritma güncellemesi yayınladığını twitter’dan doğruladı. Güncelleme 13 Ocak’ta başladı, etkisi henüz belirlenmedi, ancak dünya çapındaki tüm arama sonuçlarını etkileyecek.

Google Çekirdek Güncellemesi nedir?

Google Çekirdek Güncellemesi, kullanıcıya arama sorgusu için daha alakalı içerik sağlamak amacıyla Google’ın temel arama algoritmasında yapılan bir güncellemedir. Bu güncellemeler yıl boyunca gerçekleşir, belirli bir düzeni yoktur ve güncellemenin büyüklüğüne bağlı olarak Google tarafından önceden onaylanır.

Google’ın algoritma güncellemelerinin yayınlanmasıyla ilgili şeffaf politikasını sürdürdüğünü görülmektedir. 2019’da Temel Güncellemeleri Twitter üzerinden ön duyurmaya başladılar (Kasım 2019 Güncellmesi hariç) ya da yayınlandıktan sonra onayladılar.

Google tavsiye verdi mi?

Google doğrudan herhangi bir öneri sunmadı, ancak her zamanki gibi içeriğinizi değerlendirirken kendinize sormanız gerektiğini düşündükleri soruları yayınlamıştır. Bu tavsiye daha önce de Panda güncellemesi ile ilgili olarak yayınlanmıştı.

Sıralama kaybedersem ne yapmalıyım?

Google’ın, sıralamanızın kötü etkilenmesi durumunda kendinize sormanız gerektiğini söylediği sorular:

İçerik orijinal bilgi, raporlama, araştırma veya analiz sağlıyor mu?

İçerik, konuyla ilgili derinlemesine, eksiksiz veya kapsamlı bir açıklama sunuyor mu?

İçerik, anlaşılır bir analiz mi yoksa aşikar olmayan ilginç bilgiler mi sunuyor?

İçerik başka kaynaklardan yararlanıyorsa, bu kaynakların kopyalanması veya yeniden yazılması yerine önemli ölçüde ek değer ve özgünlük sağlıyor mu?

Başlık, sayfa başlığı öğreleri içeriğin açıklayıcı ve yararlı bir özetini sunuyor mu?

Başlık, sayfa başlığı oluşturulurken doğal olmayan, abartılı veya şok edici türde olmaktan kaçınılıyor mu?

Sayfanız sık kullanılanlara eklenmeye değer mi, bir arkadaşınızla paylaşılabilir veya önermek istediğiniz türden bir sayfa mı?

Bu içeriği basılı bir dergi, ansiklopedi veya kitapta görmeyi veya göndermeyi bekler misiniz?

İçerik, arama sonuçlarındaki diğer sayfalarla karşılaştırıldığında önemli bir değer sağlıyor mu?

İçerik sitenin ziyaretçilerinin gerçek çıkarlarına hizmet ediyor gibi mi görünüyor yoksa sadece arama motorlarında neyin iyi olabileceğini tahmin etmeye mi çalışıyor?

Google Web Yönergeleri

“Değişiklikler, sistemlerimizin içeriği genel olarak nasıl değerlendirdiğini iyileştirmekle ilgili. Bu değişiklikler, daha önce ödüllendirilmiş bazı sayfaların daha iyi olmasına neden olabilir.”

Google

“Temel bir güncellemenin nasıl işlediğini anlamanın yolu, 2015 yılında en iyi 100 filmin bir listesini yaptığınızı hayal etmektir. Birkaç yıl sonra 2019’da listeyi yenileyeceksiniz. Doğal olarak değişecek. Daha önce hiç var olmayan bazı yeni filmler listenize dahil olmaya aday olacak. Ayrıca bazı filmleri yeniden değerlendirebilir ve listede daha önce olduğundan daha yüksek bir yeri hak ettiklerini fark edebilirsiniz.”

Google

Google’ın ifade ettiği şey, temel güncellemelerinin kullanıcılara arama sorgularında en iyi içeriği sunmak için sıralamayı yenileme fırsatı ve yeni içeriğin göz ardı edilmemesini sağlamak. Dolayısıyla bu güncelleme esnasında sıralama kaybeden sayfalarda mutlaka yanlış bir şey vardır diye düşünülmemeli.

Her bir çekirdek güncellemesi, çeşitli sorgulara göre çalışır ve son güncellemeden bu yana yayınlanan içeriğe veya daha önce gözden kaçırıldığı için yeniden değerlendirilecek olan içeriğe yöneliktir.

Çekirdek güncellemelerinin yapıldığı zamanlar içerik açısından daha üretken olma zamanıdır. Google, arama yapanlar için daha geniş bir seçenek yelpazesi sunmaya çalışıyor, böylece en iyi içeriği keşfedebiliyorlar.

Ekim 2019 BERT Güncellemesi Neydi?

Google, zaman içinde diğer dillere geçmesi planlayan İngilizce sorgular için 21 Ekim 2019’da BERT’i kullanıma sunmaya başladı. BERT güncellemesinin RankBrain’den bu yana arama algoritmasında en önemli güncelleme olduğunu söyledi . Ancak, bu güncellemenin hedefi neydi ve diğer algoritma güncellemelerinden farkı nedir?

BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) , Transformatörlerden Gelen Çift Yönlü Enkoder Temsilleri anlamına gelir.

Transformatörler kelimeleri birer birer sıralamak yerine cümledeki diğer tüm kelimelerle ilişkili olarak işleyen modellerdir. BERT modelleri bir kelimeden önce ve sonra gelen kelimelere bakarak kelimenin tam bağlamını çözebilir. Dolayısıyla BERT’deki çift yönlülük kavramı, aramalarda, sıralamalarda ve yapısal veri işaretlemeleri ile öne çıkan snippet’lere BERT modelleri uygulanıraka daha isabetli sonuçlar alınabilir. Özellikle sesli aramalarda kullanılan türde ve uzun kuyruklu anahtar kelimelerle ilgilidir. Arama sorgusunun anlamını veya amacını önemli ölçüde değiştirebilir.

Bu algoritma basitça bir ifadeyle Google’ın doğal dil yeteneklerini geliştirerek arama amacını anlamada daha iyi hale gelme çabalarıdır.

Ekim 2019 güncellmesi yayılmaya başladığında, birçok web yöneticisi sıralamalarda ve diğer organik arama metriklerinde büyük değişiklikler görmeyi umuyordu. Ancak, çoğu web sitesi için beklenen radikal değişimler gözlemlenmedi. Bu güncellme, Google’ın dili yorumlama ve metni anlama şeklini temelden değiştiren bir güncelleme olsaydı, sıralamalar güncellemeden sonra daha fazla etkilenebilirdi.

Etkilenen arama sorguları, doğal olarak daha düşük bir arama hacmine sahip olan ve dolayısıyla SEO araçları tarafından izlenmesi daha az olası uzun kuyruklu, anlamsal sorgulardır. Örneğin, genellikle “en iyi seo uzmanı” gibi kelimeler izlenir, ancak bu güncelleme ile etkilendiğini düşündüğümüz BERT anahtar kelimeleri, “google’da ilk sayfaya gelmek için en iyi seo uzmanı” gibi, arama amacını daha fazla ifade eden türde kelimelerdir.

BERT’nin amacı, sıralamaları doğrudan değiştirmek değil, içeriği ve arama sorgularının amacını daha iyi anlamaktı.  Google’ın içerik ve arama sorgularını anlama biçiminin güncellenmesi, sıralamaları direk olarak etkilemedi. Marjinal sıralama değişiklikleri, yükselme veya kayıp olarak uzun kuyruklu anahtar kelimelerde gerçekleşti.

BERT Anahtar Kelimelerini Keşfetme

BERT’ güncellmesinden sonra sıralama kaybettiniz veya yükseldiğiniz anahtar kelimeleri bulmak için Google Arama Konsolunu kullanabilirsiniz. Diğer sıralama izleyici SEO araçları da kullanılabilir ancak bu türden uzun kuyruklu anahtar kelimeleri takip etmemiş olabilirsiniz.

Google Search Console’un Performans sekmesi,  sitenizin organik arama sonuçlarında hangi sorgularda, kaç kez göründüğünü gösterir ve organik arama sonuçları için ortalama bir konum verir. Ayrıca, bu verilere dayalı olarak TO’sını sorguya göre hesaplar.

BERT güncellemesinden sonra sıralandığınız yeni anahtar kelimeleri (ve sıralama kaybetiikleriniz) bulmak için, BERT öncesi ve sonrası tarih aralıklarını karşılaştırmanız gerekir. Güncellemenin dünya çapındaki yayılımının zamanlamasını bilmediğimiz için günvcellemenin apıldığı haftayı hariç tutun.

Bu güncelleme, arama hacmi daha düşük olan uzun kuyruklu, anlamsal sorguları etkilediğinden tarih aralığını geniş tutun. Tarih aralığınız ne kadar geniş olursa, sıralanmaya başladığınız yeni anahtar kelimeleri bulmak için o kadar fazla veri raporlanır.

Kasım 2019 Güncellemesi