Google Optimize Nasıl Kullanılır? Google Etiket Yöneticisi ile Uygulama

Google Optimize Nasıl Kullanılır? Google Etiket Yöneticisi ile Uygulama

Google Optimize e-ticaret sitelerinde dönüşüm oranlarının ölçülmesi için A / B testlerinin kullanımı ve varyasyonları test etmek için Google Etiket Yöneticisi ile uygulanmasıdır.

Google Optimize Nedir?

Google Optimize, Google’ın A / B test ve kişiselleştirme platformudur; web sayfalarının farklı varyantlarını test etmeye ve performansını ölçmeye yarar. Optimize, Google Analytics ile birlikte çalışır, test varyantları izler ve Tıklama Oranları, dönüşüm gibi ziyaretçi davranışına göre hangisinin daha iyi çalıştığını gösterir. Belirli bir ziyaretçi kitlesi için farklı tasarım düzenleri ve içerik test edilebilir.

Google Etiket Yöneticisi (Tag Manager) nedir?

Google Etiket Yöneticisi web sitesinin kodlarına müdahale etmeden pazarlama etiketleri eklemek için kullanılır. Google Etiket yöneticisi, Google Analytics, Google Yeniden Pazarlama, Google Optimize Etme ve benzeri uygulamalarla gelen etiketleri ekleyebilirsiniz.

Google Optimize Kullanımı

Google Optimize uygulamasını kullanmak için aşağıdaki adımları izleyin. Süreçte takılırsanız ve yardıma ihtiyacınız olursa bu yazıya yorum yaparak destek alabilirsiniz. Aşağıdaki kimlikleri sağlayarak başlayın.

  • Google Optimize kapsayıcı kimliği
  • Google Etiket Yöneticisi kapsayıcı kimliği
  • Google Analytics ayarları / izleme kimliği

Google Optimize Hesabı ve Kapsayıcı Oluşturma

  • optimize.google.com adresine gidin .
  • Yeni Hesap Oluştur’a tıklatın.
  • Hesap adı girin.
  • Kapsayıcı adı girin.
  • Optimize Etme Hizmet Şartları’nı kabul edin.
  • Oluştur’a tıklayın.

Google Analytics’e Bağlanma

Google Optimize kapsayıcıyı veri alabilmesi için Google Analytics’e bağlayın.

Ana menü – Hesaplar’a gidin.

  1. Kapsayıcıya tıklayın.
  2. Kapsayıcı bilgi panelinde Google Analytics’in yanındaki “Düzenle” düğmesini tıklayın.
  3. Mülk panelinde, üzerinde deneme yapacağınız web alanına karşılık gelen Analytics mülkünü seçin. Örneğin, siteniz.com için bir kapsayıcısı oluşturduysanız, siteniz.com Analytics mülkünüzü seçin.
  4. Analytics görünümü seçin.
  5. Kaydedin.

Google Tag Manager’de etiket oluşturun

Etiket yöneticisi sayfasında “Yeni Etiket Ekle” tıklayın.

Sağdan açılan menüde “Google Optimize” seçin.

Optimize üzerindeki kapsayıcı kimliğinizi girin ve GA Ayarları değişkenini seçin; değişken yoksa yeni bir tane oluşturun.

Gelişmiş Ayarlar sekmesini genişletin ve “Etiket tetikleme önceliği” ni ayarlayın. Sayı ne kadar yüksek olursa, bu etiket diğer etiketlere göre o kadar erken tetiklenir.

Son adımda tetikleyiciyi etiketi tüm sayfalarda tetikleyenecek şekilde ayarlayın etiketi yayınlayın.

Google Analytics etiketini değiştirme

  1. Mevcut Google Analytics etiketinizi açın ve Gelişmiş ayarlar sekmesinde Etiket Sekanslama’yı düzenleyin. “Google Analytics Universal Analytics tetiklenmeden önce bir etiket tetikleyin” kutusunu işaretleyin ve sağdan açılan menüde “Optimize”‘yi seçin

Sayfa Titreşimi (Opsiyonel)

JavaScript Titreşimi veya DOM Titreşimi olarak da bilinen sayfa titremesi, A / B testi sırasında gerçekleşir ve kullanıcının yeni varyanta geçmeden önce bir sayfanın orijinal sürümünü kısa bir süre için yanlışlıkla görmesine neden olur.

Opttimize yüklenirken sayfada titreşim olduğunu fark ederseniz, bu sorunu hafifletmek için sayfayı geçici olarak gizleyebilirsiniz. Sayfanızdaki ilk komut dosyası olarak titreşim önleyici kod’u ekleyin.

Titreşim Önleyici Kod

<style>.async-hide { opacity: 0 !important} </style>
<script>(function(a,s,y,n,c,h,i,d,e){s.className+=' '+y;h.start=1*new Date;
h.end=i=function(){s.className=s.className.replace(RegExp(' ?'+y),'')};
(a[n]=a[n]||[]).hide=h;setTimeout(function(){i();h.end=null},c);h.timeout=c;
})(window,document.documentElement,'async-hide','dataLayer',4000,
{'GTM-XXXXXX':true});</script>
  1. Yeni Etiket Oluştur – Özel HTML Etiketi – Sayfa titremesi kodunu özel HTML bölümüne kopyalayın
  2. Yukarıda verilen kodun GTM-XXXXXX kısmını, Google Optimize Kimliğiniz yerine Google Etiket Yöneticisi Kapsayıcı Kimliğiniz olarak değiştirin.

Google Optimize’in sayfa titremesi kodundan sonra tetikleneceği etiket dizisini ayarlayın.

Optimize Testi Oluşturma

Yeni Google Optimize testi oluşturalım. Örnek olarak MENU hamburger butonuna renk varyasyonu ekledim.

Değişiklikleri yayımladıktan sonra ziyaret edebilir ve testi çalışırken görebilirsiniz. Google Optimize ile web sitenizi optimize etme avantajını ihmal etmeyin.

Google Optimize, A / B testleri oluşturmak ve çalıştırmak için mükemmel bir araçtır. Ücretsiz bir araç olmasına rağmen, basit, dinamik testler oluşturmak için gerekli tüm özelliklere sahiptir. Bununla birlikte, bu tür hepsi bir arada araçlarda bazı test sorunları yaşayabilirsiniz.

Google Optimize, varyasyonlar arasında hangisinin önerilen hipotez başına daha fazla dönüşüm elde edilebileceğini tanımlamak için denemeler oluşturmaya olanak tanıyan ücretsiz bir araçtır. Google Analytics ile entegre çalışır.


Share Tweet Send
0 Yorumlar
Yükleniyor...
You've successfully subscribed to SEO & Dijital Pazarlama Blogu
Great! Next, complete checkout for full access to SEO & Dijital Pazarlama Blogu
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.