Google SEO: Google Aramalarında ilk Sırada Olmak

google seo nedir

Arama motorları arasındaki üstünlüğü, Google arama motoru optimizasyonunu (SEO) dünya genelindeki işletmeler için bir öncelik haline getirir. Google SEO nedir, bundan nasıl fayda sağlanır ve nasıl daha verimli bir şekilde kullanılır?

SEO nedir ve Google ile ilişkisi

“SEO nedir? sorusunun birçok farklı yanıtı vardır, çünkü çok fazla bileşene sahiptir. SEO, Google, Bing, Yandex ve Yahoo gibi arama motorlarında çevrimiçi görünürlüğünüzü artırmayı amaçlar.

Google’a göre SEO, web sitenizi arama motorları için daha iyi hale getirme sürecidir. Bu geniş tanım, dijital pazarlama hedeflelerine ulaşlması için çeşitli stratejilerin birlikte uygulanmasını ifade eder.

SEO’yu daha somut bir şekilde tanımlarsak, arama sonuçlarında daha üst pozisyonda sıralanarak çevrimiçi görünürlüğü ve etkileşimiz artırma çabalarıdır. Arama sonuçlarının üçüncü veya dördüncü sayfasında görünmenin pek bir anlamı yoktur.

Anahtar kelimeler bu hedeflerin önemli bir parçasıdır. İnsanlar bir şey aradığında, aradıkları şeyi tarif eden kelimeleri Google’a yazar. Web sitelerinin içeriğini şekillendiren temel unsurlardan biri bu anahtar kelimelerdir.

Arama sonuçlarında ilk beş sırada olmayan sonuçlar toplam trafiğin çok azından faydalanır. Genel bir analize göre, bir anahtar kelime ile ilgili sorguların oluşturduğu trafiğin %35’ine yakını ilk sıradaki sonuca yönlenir.

Bir web sitesi ilk 3 sırada görünmüyorsa Google arama motoru optimizasyon stratejilerini yeniden değerlendirilmelidir.

Google’ın SEO ile ne ilgisi var?

Google arama motoru pazarında en yüksek paya sahiptir ve dünyadaki tüm aramaların %70’inden fazlası Google üzerinden yapılır. İnsanarın Google SEO ve SEO’yu eş anlamlı olarak görmesinin bir nedeni budur. Bu nedenle SEo uzmanları içeriğini Google için optimize etmeye odaklanır.

Google SEO: Web sitenizi nasıl optimize edersiniz?

Web sitenizi Google SEO için optimize etmeye hazırsanız, aşağıdaki başlıklara odaklanarak başlayabilirsiniz.

Mobil optimizasyon

Mobil kullanıcıların yüzde 96’sı aramalarını Googl’dan yapar. Google mobil cihazlara yönelik dizinlere öncelik verdiğinden bu faktör daha da önemli hale gelir ve Google’un mobil uyumluluğu ciddiye aldığının bir göstergesidir. Web siteniz mobil uyumlu değilse Google arama sonuçlarındaki sıralamanızı etkilenebilir.

Google Mobil Uyumluluk Testi ile web sitenizin mobil uyumlu durumunu kontrol edebilirsiniz. Bu uygulama ile web sitenizin mobil sürümünü analiz eder ve olası sorunları tespit edebilirsiniz.

Tam işlevsellik sağlamak amacıyla, Google için yapılan SEO çalışmaları yalnızca arama motoruna odaklanmakla kalmaz, aynı zamanda kullanıcıyı da ele alır, hatta daha önceliklidir. Web sitenizin mobil sürümü yoksa, her tür cihaz ekranına duyarlı bir web tasarım yaptırmayı düşünmelisiniz.

Site Hiyerarşisi

Dizine ekleme ve tarama SEO’nun iki temel bileşenidir. Web siteniz taranmaz ve dizine eklenmezse, arama sonuçlarında görünmez. Tarayıcıların ve kullanıcıların izlemesi kolay bir site hiyerarşisine ihtiyaç duymasının nedeni budur.

İyi bir hiyerarşi kullanıcıların ürünlerinizi ve hizmetlerinizi bulmasına yardımcı olur, ayrıca bu sayfanın site genelindeki rolü hakkında Google’a perspektif verir.

Web Tasarım Hizmeti

Sezgisel bir web sitesi hiyerarşisi oluşturulmalıdır. Örnek olarak, büyük, global şirketlerin web sitelerindeki menü çubuğunu inceleyebilirsiniz. Bu sitelerdeki menu başlıkları temel başlıklardan oluşurken alt menü grubu kullanıcılar açısından alakalı alt başlıklar içerir.

Menü çubuğu için ipuçları

Menü başlıkları metinden oluşmalıdır, görsel kullanmayın

Bazı durumlarda, web tasarımcıları bir menüde resim veya animasyon kullanır. Çekici görünse de, genellikle kullanıcılarınız için zararlıdır. Metinler basittir ve botlar için takip edilmesi kolaydır.

İlgili web sayfalarına bağlantılar

Web sitenizin hiyerarşisini ve Google SEO stratejisini geliştirmek için, ilgili web sayfalarına bağlantı verin.

Bağlantı yapıları, Teknik SEO ve kontrol listesi

Site haritası oluşturun

Kullanıcılar genellikle web sitenizi keşfetmek için navigasyonunuzu kullanır ancak yine de bir HTML site haritası eklemek link vermeyi unuttuğunuz sayfaların daha kolay bulunmasına yardımcı olur. Çoğu durumda, html site haritasını web sitesinin altbilgisine eklenir. Html site haritası ile Xml site haritasının aynı şey olmadığını unutmayın.

Site Haritaları hakkında bilgi edinin

URL Yapıları (Sayfa adresleri)

İçeriği taramak ve dizine eklemek için Google’ benzersiz bir URL gerekir. URL adres olarak işlev görür. Google’a ve kullanıcılara web sayfanızın konumunu bildirir. Ayrıca Google SEO veya Yandex, Bing SEO gibi içeriğinizin odak noktasını da işaret eder. İyi bir URL yapısı için aşağıdaki ipuçlarıyla SEO stratejinizi güçlendirebilirsiniz.

SSL kullanın

Eskiden sadece e-ticaret siteleri için önerilen “HTTPS” protokolü, yani SSL Sertifikası artık tüm web siteleri için tavsiye edilmektedir. Adres çubuğuna yazılan URL’nin başında görünen bu tanımlayıcı, tarayıcılara ve kullanıcılara web sitenizin güvenli olduğunu bildirir.

Ücretsiz SSL Yükleme

Basit URL’ler oluşturun

Google arama sonuçlarında URL’i yani sayfa adresini görüntüler. Kötü görünen ya da tıklandığında gidilecek adres hakkında fikir vermeyen URL seçimi kullanıcılara spam gibi görünebilir. Bu nedenle sayfa adresleri mümkün olduğunca kısa, sayfanın başlığı ile uyumlu ve tıklandığında gidilecek sayfa hakkında fikir vermelidir. URL oluştururken kelimeleri ayırmak için orta çizgi dışında bir sembol kullanılmamalıdır.

404 hataları

Web sitenizin bozuk bağlantılarını veya 404 hatalarını düzeltimelisiniz. Bu işlem sayesinde kullanıcı deneyiminizi ve Google SEO optimizasyonunu iyileştirebilirsiniz.

Bozuk bağlantılarla dolu bir web sitesi yalnızca Google’a değil kullanıcılara da olumsuz sinyaller gönderir. Bozuk bağlantıları bulmak ve düzeltmek için çeşitli tarayıcı eklentileri ve seo araçları vardır.
404 hatalarını aşağıdaki ipuçlarıyla yönetin:

Google SEO Soft 404 Hatası Kaynakları

Özel bir 404 web sayfası oluşturun

Kullanıcıların 404 hatasıyla karşılaşması iyi bir deneyim değildir, ancak web sitenizle uyumlu özel bir 404 web sayfası oluşturursanız ziyaretçilerin deneyimlerini geliştirebilir ve güveni artırabilirsiniz.

Noindex robot meta etiketleri

Google her gün milyarlarca web sayfasını tarar ve dizine ekler. Herhangi bir sayfanıza yanlışlıkla eklediğiniz bir noindex meta etiketinin web sitenizin sağlıklı taranmasını engellemesine izin vermeyin.

Web sitenizin boyutu ne olursa olsun, bozuk bağlantıları kontrol etmek ve onarmak önemlidir. Web sitenizi mutlaka aramakonsoluna ekleyin. Google Search Console tarama hatalarını bularak size bildirir.

100 SEO Önerisi

XML Site Haritaları

HTML site haritaları kullanıcılara yarar sağlarken, XML site haritaları Google’ın tarayıcılarına yardımcı olur. Web sitenizin tüm URL’lerini tarayıcılarla paylaşırlar. Google için arama motoru optimizasyonunuzu en üst düzeye çıkarmak için web siteniz için bir XML site haritası oluşturmanız gerekir. Yeni veya büyük bir web siteniz varsa, bir XML site haritası daha da önemlidir.

XML site haritası oluşturmak tecrübenize bağlı olarak, geliştiricinizle görüşmenizi gerektirebilir.

Bloğumda web siteniz Google için optimize etmenize yardımcı olacak birçok rehber blabilirsiniz.

Rakip Analizi

Kapsamlı bir rakip analizi yapmak, rakiplerinizinhangi anahtar kelimeleri kullandıklarına, hangi sayfalarının ve makalelerin en iyi performansı gösterdiğine ilişkin bilgiler verecektir. Ardından rakiplerinizin taktiklerini tersine çevirebilir ve bundan fayda sağlayabilirsiniz. 

SEMrush ve Ahrefs gibi SEO araçlarını kullanarak başlayabilirsiniz.

Anahtar kelime araştırması

Anahtar kelime araştırması önemlidir, çünkü hedef kitlenizin arama yaptığı kelimeleri, konuları ortaya çıkarmanıza yardımcı olur. Ayrıca, insanların okumak istedikleri türden içerik oluşturmaya ve yanıtlanması gereken soruları çözmeye başlayabilmeniz için ilgili pazarları keşfetmenizi sağlar.

Sıralanmak istediğiniz kelimelerden oluşan bir liste oluşturun. İdeal olarak, bu anahtar kelimelerin %100’ü müşterilerinize sattıklarınızla alakalı olmalıdır. Ayrıca, kullanıcının Google’da aramasının arkasındaki nedeni anlamanıza yardımcı olduğu için anahtar kelime amacını ihmal etmemelisiniz.

Kullanıcıların İnternet aramalarının beklentilerinizle eşleşip eşleşmediğini kontrol etmenin en iyi yolu, Google Chrome’u açmak ve düşündüğünüz anahtar kelime öbeği için arama sonuçlarında ne tür sitelerin göründüğünü kontrol etmektir.

Şirketinizin Google SEO’su konusunda yardıma mı ihtiyacınız var?

İşletmeniz için başarılı bir Google SEO stratejisini yönetmek ve uygulamak tam zamanlı bir iştir, bu nedenle Xemantic SEO Ekibi yanınızdadır. Rekabetçi ve sonuç odaklı SEO stratejilerimizle, Bursa’da yalnızca arama sonuçlarının ilk sayfasında sıralanmanıza yardımcı olmayacak, aynı zamanda bu sıralamadan daha fazla dönüşüm elde etmenize yardımcı olacağız.

Google SEO Uygulama & Destek