Google Sıralama Faktörleri

kalitelik icerik seo faktor 1024x621 - Google Sıralama Faktörleri

Google’ın web sitelerini belirli bir arama terimine göre sıralarken iki yüzden fazla faktör kullandığını duymuşsunuzdur. SEO başarısı için bu faktörlerin tamamında ustalaşmak gerekmez ve bazılarını öncelikli ele alabiliriz. En fazla etkye sahip arama motoru sıralama faktörleri neler ona bakalım.

1- İçerik Kalitesi

Kaliteli içerik nihai sıralama faktörüdür. Teknik SEO’nuz yani sitenizin yapısı mükemmel bir şekilde optimize edilmiş bir siteniz olabilir, ancak içeriğiniz kullanıcıların ilgisini çekmiyo ve fayda sağlamıyorsa sıralamada iyi pozisyon alamazsınız.

kalitelik icerik seo faktorudur - Google Sıralama Faktörleri

Kaliteli içerik nedir?

Kaliteli içerik birinin arama motorunda aradığı şeyi en iyi cevaplayan içeriktir. Kullanıcıların aradıkları konuları daha fazla ihtiva etme potansiyeli nedeniyle uzun içerik tavsiye edilir. Kaliteli içerik kullanıcının sayfanıza gelme nedenine karşılık gelen hatasız içeriktir.

Arama niyeti nedir?

Bu sayfaya gelme nedeninizi düşünün! Google’ın web sitelerini nasıl sıraladığını merak ettiniz ve muhtemelen arama çubuğuna “Google sıralama faktörleri, veya sıralama kriterleri, google arama sonuçları sıralaması, sıralama algoritması, google neye göre sıralama yapıyor?, google arama önceliği, ilk sayfa için gerekli 200 faktör gibi alakalı kelimelerinden birini kullanmış olmalısınız.

Bu sayfaya, Google’da veya diğer bir arama motorunda en önemli sıralanma faktörlerini arayarak geldiniz. Eğer içerikte “anahtar kelime araştırması nasıl yapılır?” sorusu ele alınsaydı, anahtar kelime araştırması önemli bir SEO sinyali olsa bile, şu anki arama niyetinizle tam eşleşmeyeceği için siteyi terkedebilirdiniz. İçeriğiniz, ziyaretçinin sitenize gelme nedeniyle ne kadar örtüşürse kullanıcıların sayfa ile etkileşimi artacak ve sıralamanız yükselecektir.

Web sitenizin bir sayfasında anlatılan konunun ziyaretçiler açısından değerini anlamak ve mümkün olan en üst seviyede yararlı hale getirmek sıralanma faktörlerinin en önemlilerinin başına gelmektedir. Diğer bir dikkat edilmesi gereken husus olan içeriğinizi bölümler halinde düzenlemek, Google’ın içeriğinizin ne hakkında olduğunu anlamasına yardımcı olur. Bu nedenle içerik yapılandırılmış ve iyi organize edilmiş olmalıdır.

Benzersiz İçerik

Ek olarak daha önce başları tarafında ele alınmış konuların benzerlerini oluşturma sıralama almanızı sağlamaz. İnternette bolca anlatılmış bir konuyu insanlar neden bir de sizden dinlemek istesin? Bu soruya bir cevabınız varsa hiç durmayın, ancak yoksa yazacak daha iyi bir konu bulun.

taranabilirlik 1024x1024 - Google Sıralama Faktörleri

Taranabilirlik sorunları zaman içinde ortaya çıkabildiğinden sürekli denetlenmesi gerekir.

2- Taranabilirlik

SEO açısından taranabilirlik ne demek? Sıralanmayı nasıl etkiliyor?

Taranabilirlik arama motorlarının sitenizi tama olarak anlayabilmesi ve dizinine ekleyebilmesi için gerekli koşulların sağlanmasıdır. Arama motoru sitenizde belirli sayfalara erişemezse o sayfalar arama sonuçlarında görünmez.

Arama motoru neden tarayamaz?

Arama motoru neden bazı sayfalara erişemiyor? Arama motorunun belirli bir içeriği tarayamaması veya tarasa bile dizine ekleyememesi için birkaçsenaryo vardır. Bunlar arasında en fazla karşılaşılanlar robots.txt engellemesi ve belirli bir sayfada noindex meta etiketi kullanılması sayılabilir.

Robots.txt dosyası tarafından engellenme

Robots.txt dosyası web sitenizin ana dizininde bulunan arama motoru örümceklerine tarama işlemi için direktif vermeye yarayan basit bir metin dosyasıdır. Bu dosyada yapılan bir hata veya unutulan direktif web sitenizin tamamının veya belirli bir bölümünün arama sonuçlarında görünmesini engelleyebilir.

Meta noindex etiketi

Meta noindex etiketi Html kodları arasında “head kısmına” yazılan ve sayfanın dizine eklenip eklenmeyeceğini arama motoru örümceğine söyleyen bi etikettir. WordPress’te SEO araçları bu özelliği sağlar ve özellikle yeni başlayanlar ne olduğunu bilmedikleri ayarları kurcalarken ortaya çıkar.

meta 1024x1024 - Google Sıralama Faktörleri

3- Mobil Uyumluluk

O kadar önemlidir ki, bahsetmesi bile insanın garibine gidiyor. Bir web sitesinin cep telefonundan erişildiğinde doğru çalışmaması düşünülemez. Web siteniz mobil uyumlu olmak zorundadır. Web sitenizin mobil sürümü sorunsuz gözükse bile mutlaka arama konsolu ile test edin. Google’ın mobil uyum testi yapan bir aracı da vardır.

google mobil uyumluluk testi 1024x351 - Google Sıralama Faktörleri

4- Geri Bağlantı Sayısı (Backlink)

Backlink diğer sitelerde oluşturulan, web sitenizi işaret eden bağlantılardır. Bağlantı gönderen sitenin kalitesi ve alakası backlink’in işe yararlılığının ölçüsüdür. Daha fazla backlink daha iyi sıralanma anlamına gelse de, backlink-lerin çalışması için içeriğinizin de güçlü olması gerekir. 

5- Alan Adı Otoritesi ya da web site güvenilirlik puanı

Backlink-leri açıklarken, doğrudan bir sayfalaya verilen bağlantının o sayfanın daha iyi sıralanmasına yardımcı olacağını belirttik, Bu bağlantılar web sitenizin genel otorite puanının da artmasına yardımcı olur. Bu değer farklı arama motorları veya MOZ, Ahrefs gibi araçlar için farklı ifade edilebilir. En bilineni MOZ DA’dır.

6- Bağlantı Metni

Google, bir sayfanın ne hakkında olduğunu anlamak için bağlantı metninden faydalanabilir. Ayrıca kullanıcılar bağlantı metinlerini ek bilgi bulabilmek için kullanabilir.

7- Anahtar Kelime Kullanımı

Anahtar kelimeler arama sorgularıdır, yani kullanıcıların arama motoruna yazdığı kelimeler. Bu kelimelerin içerikte kullanımı önemlidir ancak başka faktörlere bağlı olarak çalışırlar.

8- Sayfa Hızı

Ziyaretçilere daha iyi bir deneyim sunmak için web sitenizin açılma hızı çok öenmlidir. Ayrıca teknolojiyi iyi kullanmanın bir sıralama faktörü olduğu söylenmektedir.

9- RankBrain

RankBrain içerik kalitesini test eden ve makine öğrenmesi yöntemiyle sürekli değişen bir Google algoritmasıdır. Önemli sıralanma faktörlerini keşfeder.

10- EAT Algoritması

Google bir içeriği yayınlayan kurum ya da kişinin içerikte bahsedilen konudaki uzmanlığını bilmek ister. EAT, uzmanlık, yetki ve güvenilirlik kelimelerinin inglizcelerinin kısaltmasıdır.

SEO Nedir?

25 Temel SEO Kavramı ve Tavsiyeler

Makaleye Git
SEO Uzmanı

Web sitenizin ihtiyaçlarını tümden ele alan bir SEO hizmeti ile tanışın.

İletişim