avukat seo

Hukuk firmanız için yeni müşteriler mi arıyorsunuz? Eğer öyleyse, güzel haberlerim var. Lütfen okumaya devam edin ve istatistikleri görün! Potansiyel müşteriler zaten sizi arıyor! 

İşte istatistikler:

  • Yasal tavsiye arayanların %96’sı arama motoru kullanıyor.
  • Tüketicilerin %74’ü hak ihlallerinde harekete geçmek için bir hukuk bürosunun web sitesini ziyaret ediyor.
  • Yasal hizmet ve bilgi aramalarının %62’si marka temelli değildir (örneğin: Falanca hukuk bürosu boşanma avukatı)
  • Yasal tavsiye arayanların %72’si yalnızca bir avukata başvurur. 

Kısacası, hukuk büronuza yeni müşteriler çekmek istiyorsanız, avukatlar için SEO yapmanın diğer sektörlere göre nispeten biraz daha farklı uygulamalarından haberdar olmanız önemlidir. Bu makalede, Türkiye’deki hukuk büroları ve avukatların web sitelerini Google’da iyi bir konuma yerleştirmek için kullanabileceğimiz bazı uygulanabilir teknikleri paylaşacağım .

Kullanıcı merkezli bir web sitesi oluşturun

Hem müşterilerinizin, hem de Google’ın seveceği bir hukuk bürosu web sitesi oluştururken sormanız gereken bazı sorular var. Bu soruların ilki: Müşterileriniz için ne sunuyorsunuz? Bu soruyu ne kadar iyi yanıtlarsanız ziyaretçileriniz ve Google için o kadar değerli olursunuz.

Jargon kullanmayın, aşırı karmaşık yasal açıklamalar ve uzun metin blokları kulanmaktan kaçının. Cümleleri kısa tutun, paragrafları daha sık bölün ve okumaya yardımcı olmak için mümkün olduğunca liste ve alt başlıklar kullanın.

Metinleri ayırmak ve içeriğin anlaşılmasını kolaylaştırmak için bol miktarda resim ve grafik kullanın. Ayrıca, önemli terimleri öne çıkarmak için koyu renk metin kullanın.

Ziyaretçiler bir tıklamayla istedikleri bilgiye ulaşabilir mi? Tüm sayfalara ana sayfadan erişilebilmeli ve herhangi bir sayfadan en fazla iki tıklama uzaklıkta olmalıdır. İyi bağlantı yapısı ana sayfanızda oldukça ayrıntılı bir açılır menü gerektirir.

Zombi sayfaları kaldırın. Bu sayfalar, sitenizde bulunan, ancak ziyaretçilerinize değer katamayan sayfalardır.

Zombi olması muhtemel sayfa türleri:

  • Kategori sayfaları (genellikle WordPress bloglarında kullanılır)
  • Arşivler (WordPress tabanlı siteler tarafından üretilir)
  • Resim medya bağlantıları
  • Numaralandırılmış sayfalar
  • 50 kelimeden az metin içeren sayfalar
  • Eski basın bültenleri

Bu sayfalar Google tarafından dizine eklenebilir ancak ziyaretçilerinize bir fayda sağlamaz. Google, kaliteli sayfalara sahip küçük siteleri, yararsız içerikli daha büyük sitelere tercih ettiğini bizzat ifade etmiştir. Bu sayfaların indeksinizden çıkarılması performansınızı artıracaktır.

Zombie sayfalarını tanımlamanın en iyi yolu “Google Search Console” aracını kullanmaktır. Araç tamamen ücretsizdir ve yapılandırılması kolaydır.

Web siteniz hızlı olmalıdır. SEO’dah hiçbir şey geç açılan bir web sitesi kadar kötü değildir. Google sayfa hızının bir sıralama faktörü olduğunu belirtmiştir.

Sitenizi hızlandırmakiçin iyi bir barındırma platformu seçin. Web sitenize yüklemeden önce tüm görüntüleri sıkıştırın. Yükleme sürelerini azaltmak için bir önbellek eklentisi yükleyin. Bu sizin uzmanlık alanınızın dışındaysa, web geliştiricinizden bu değişikliklerde size destek olmasını sağlayın.

Bir SEO kampanyasıyla hedeflemeniz gereken anahtar kelime türleriyle ilgili sınırsız sayıda teori vardır. Muhtemelen temel kavramları duymuşsunuzdur:

  • Sayfa Başlığı
  • Gövde metni
  • Uzun kuyruk anahtar kelimeler

Anahtar kelime hedeflemede en etkili yaklaşım , geleneksel başlık, gövde, uzun kuyruklu anahtar kelime yaklaşımının aksine, tipik bir müşteri deneyimini izleyen kategorilere odaklanmaktır. 

Burada bahsettiğimiz müşteri deneyimi nedir?

Farkındalık -> Değerlendirme -> Satınalma

Bir müşteri deneyiminin farkındalık aşamasında bulunan ilk anahtar kelime kategorisi bilgi sorgularıdır. Bu sorgular, genellikle bir soru şeklinde sunulan, bir konu hakkında bilgi bulmak için kullanılan terimlerdir. Örneğin: “Tüketici haklarımı korumak için nereye başvurabilirim?

Sıkça sorulan sorular sayfası, makaleler, haber kaynağı ve blog içeriği oluşturmak, bu anahtar kelimeleri doğrudan hedeflemenizi sağlar. Bilgi Sorgulama yaklaşımının diğer büyük yararı, uzun kuyruk anahtar kelime öbeklerine görünürlük sağlamasıdır. Bu ifadeler daha az rekabetçi anahtar kelimeler olma eğilimindedir ve sıralamalarını kolaylaştırır.

Müşteri satın alma döngüsünün bir sonraki aşaması Değerlendirmedir. Müşteri aşağıdaki gibi terimler arıyor olabilir:

  • (Hukuk firması adı) yorumlar
  • En iyi hukuk firması
  • (Hukuk firması adı) başarılı davalar 

Bu şekilde potansiyel müşteriler internette bulabilecekleri seçeneklerini değerlendirirler. Peki, bu aramaları anahtar kelime tabanlı içeriğinizde nasıl eşleştireceksiniz. Basit olarak: Bir inceleme / referans sayfası oluşturun ve en önemli anahtar kelimeleriniz için optimize edin.

Müşteri deneyiminin üçüncü kısmı satın alma işlemidir. Potansiyel müşterileriniz, satın almak istedikleri hizmeti tanımlayan işlem terimlerini kullanarak arama yaparlar. Şunun gibi ifadeler içerebilir:

  • Ceza savunma hukuk bürosu
  • Ceza savunma avukatı
  • Ceza savunması 

Bu gibi terimler en iyi şekilde ana sayfanızla ve ilgili bölümde hedeflenir.

İşinizin belirli bir alanına odaklanmış sayfalarınız, ön sayfanızdan sonra web sitenizdeki en önemli sayfalardır. Varlığınızı güçlendiren ve kullanıcılara alakalı, kolayca okunabilen bilgiler sağlayan sayfalar oluşturun. Her uygulama alanı için benzersiz bir sayfa oluşturun. Birden fazla hizmeti bir sayfaya sıkıştırmaya çalışarak müşterilerinizi şaşırtmayın.

Unutmayın, sayfa başına yalnızca bir veya iki anahtar kelime hedefleyebilirsiniz. Bu nedenle, çalışma alanlarınızın her biri için ayrı bir sayfa oluşturmak daha mantıklıdır.

Ön sayfanızda güvenilirlik ve yetki sağlamanız gerekir. Bunu yapmak için bağlı bulunduğunuz organizasyonları ve müşterilerinizden gelen yorumları kullanabilirsiniz.

Kullanıcıları sitenizde daha uzun süre kalmaya teşvik eden içerik oluşturun. Video ve infografikler kullanın. İnsanlar görsel öğelere, salt metin tabanlı içerikten daha fazla ilgi duyar.

Ziyaretçileri sitenizde tutmanın başka bir yolu da, dahili makalelere, yayınlara, kılavuzlara ve muhtemel sorularını yanıtlayan diğer faydalı içeriğe bağlantı vermektir. Bu şekilde insanların istediklerini bulmalarına yardımcı olursunuz.

Kullanıcının bekleme süresini artırmak için ana sayfanızda video kullanmak çok etkilidir. Bunun için YouTube üzerinde video oluşturup optimize etmeniz gerekir. Bu yalnızca YouTube aramalarında öne çıkmanızı sağlamaz, aynı zamanda Google’daki görünürlüğünüze yardımcı olur. YouTube’da, insanlar düzenli olarak yasal danışmanlık ararlar. 

YouTube’daki videolarınızın sıralamalarını aşağıdaki yollarla artırabilirsiniz:

  • Kullanıcıların yazdığı anahtar kelimeleri bulmak için YouTube’un Arama Önerme aracını kullanın. Bu anahtar kelimeleri video başlıklarınıza, açıklamalarınıza vb. ekleyin.
  • Daha az rekabetçi bir niş bulmaya çalışın. (yapılmamışı yapmak)
  • Çekici küçük resimler ve başlıklar ile tıklamaları artırmaya çalışın.
  • Yorumları, aboneliği ve beğenileri teşvik edin.
  • Videolarınızı web sitenizde, blogunuzda ve sosyal medyada tanıtın
  • Oynatma listeleri oluşturun.
  • Kanal abonelerini iyi takip edin.

Video için içerik fikirleri. Hangi konularda video oluşturuyorsunuz? 

  • Yasal konularda sık sorulanları cevaplayın
  • İnsanlara yasal konular hakkında nasıl yapılır ipuçları sağlayın.
  • Kanun uygulama alanlarını ve nasıl yardım alabileceklerini açıklayın
  • Müşteri referans videoları oluşturun
  • Ziyaretçilere hukuk firmanızın çalışmalarından bahsedin

İyi bir “Google My Business” hesabı oluşturun: Yerel panelinizi kontrol altına alın. Çoğu hukuk firması gibi siz de yerel müşterileri hedef alıyorsanız, birden fazla konum veya tek bir ofise sahip olsanız da, GMB alanınızı sahiplenebilmeniz için sayfalarınızı konum için optimize etmeniz gerekir.

Google My Business (Benim İşletmem), Google Local ve Google Places’in yerini alan ücretsiz işletme listesidir ve firmanız aramalarda organik sonuçların üzerinde görünebilir. 

Google My Business hesabınızı nasıl optimize edebilirsiniz?

  • İşletme konumunuzu haritaya doğru girin.
  • Yetkili ve resmi işletme web sitenizi listeleyin
  • Açılış saatleri gibi bilgiler ekleyin
  • İşletme adınızın, adresinizin ve telefon numaralarınızın diğer listelerle ve web siteniz ile tutarlı olmasını sağlayın. (Google, işletme bilgilerinizi internetteki tüm kaynaklardan toplar, adresleri ve diğer detayları tutar.)
  • Firmanızın doğru aramalarda görünmesini sağlamak için en uygun kategoriyi seçin.
  • Mümkün olduğunca spesifik olun. Kendinizin, çalışanlarınızın ve iş yerinizin birkaç fotoğrafını ekleyin.
  • Ofisinizin 360 ​​derecelik bir görüntüsünü eklemeyin
  • İşletmenizin kilit noktalarını açıklayın, anahtar kelimeler kullanın ve ‘Giriş’ bölümüne bağlantılar ekleyin.
  • Müşteri veya tanıdıklarınızdan firmanız hakkında inceleme isteyin.

Web sitenizin güncel durumunu ücretsiz analiz etmek, daha detaylı bilgi almak ve fiyatlandırma için hemen iletişime geçebilirsiniz.

Avukatlar İçin Arama Motoru Optimizasyonu

Çevrimiçi temsilciniz: Web Siteniz

Günümüzde kurumlar çevrimiçi olarak web siteleri ile temsil edilirler. Her geçen gün daha fazla dijitalleşen web siteleri üzerinden iş yapma biçimleri, her sektörde olduğu gibi, avukatlar ve hukuk büroları için de çok önemli, amatör ellere bırakılamayacak kadar hassas bir hale gelmiştir. 

Geçici başarılarla yetinmeyin

Kullanıcı odaklı olmayan, alakasız link yapılandırma yöntemiyle, arama motorlarını bir süreliğine manüple ederek yapılan SEO çalışmaları size zarar verir. Bu, hem zaman hem de emeğinizin boşa harcanması demektir.

SEO, ziyeretçilerinize, potansiyel müşterilerinize kattığınız değer ile ilgilidir ve geri kalan herşey sadece teferruattır.

Arama motorlarında gerçek başarı için bizi arayın

SEO Danışmanlığı

Sektörel SEO