İçerik Pazarlama Formatları

İçerik Yönetimi

Genel olarak “içerik pazarlaması” deyince blog yazıları ve makaleler akla gelir ancak bunların dışında birçok format vardır. Düşük maliyetli ve etkili bir içerik olan yazılı içeriğe ek olarak, video, podcast ve infografikler gibi diğer içerik biçimlerini de kullanmak önemlidir. Bazı içerik türleri, belirli endüstrilerde ve hedef kitlelerde daha etkilidir.

İçerik pazarlamada bütçeyi, dolayısı ile zamanı iyi kullanmak için en yüksek getiriyi üretecek  ve hedef kitlenize uygun olacak içerik biçimlerini tanımlamak çok önemlidir.

Hızlı Paket Servisler:İçerik stratejinizi geliştirirken, hedef kitlenin ilgi alanları, paylaştıkları içerik türleri iyi anliz edilip, farklı içerik biçimlerini de göz önünde bulundurmak gerekir. Daha büyük kitlelere ulaşmak için aynı içerik farklı formatlarda sunulabilir.

İçerik Formatları

  • Makale, blog yazıları
  • Podcast
  • Resim, Animasyon
  • Videolar
  • İnfografik
  • Web Semineri
  • Slayt sunum
  • E-kitap
  • Eposta
  • Basıl bülteni
  • Denetim listesi
  • Röportaj
  • Sosyal Medya Paylaşımı
  • Yardımcı araçlar

Bu formatların birçoğu yazılı içerik kategorisine girse de, bazıları (örn. video) yazı içermeyebilir. Bazı içerik türleri ise belirli formatların karışımından oluşabilir. (Örn. Infografik ve Video içeren bir makale)

Stratejiniz ve bütçeniz içerik formatlarını belirlemede en önemli unsurdur. İçerik formatımızı belirlerken başka nelere dikkat etmeliyiz.?

Her içerik türüne ait avantajlar ve dezavantajlar bulunur. Bazıları fazla zaman gerektirdiğinden maliyetlidir. Bazılarının ise farkedilme potansiyeli daha azdır.

Bazı hedef kitleler okumayı sevmez. Video, slayt sunumu ve infografik içeriklere daha fazla ilgi gösterirler. Bazı içerik türleri ise, insanları yazının tamamını okumaya teşvik eder. Bu, sektöre göre değişiklik gösterebileceğinden analiz edilmesi gerekir. Oluşturulmak istenilen içerik türü için, uzmanlık, beceri ve ekipmana sahip olunması gerekir. Zaman ve bütçe hesaplanarak, dış kaynak da kullanılabilir. Başlangıçta her iki biçimde de içerik üreterek, alınan geri dönüşlere göre bir içerik stratejisi belirlenebilir.

Makale, yazılı içerik, diğer içerik türlerine göre üretmesi daha kolay ve maliyeti az olduğundan pazarlamacılar ve blogcular tarafından daha çok tercih edilir. Ancak, yazılı içerik herkes için en iyi seçenek değildir. İçerik pazarlamasının büyük çoğunluğu video türü içerik ile gerçekleştirilir. İçeriğin birkaç farklı formatta sunumu, her içerikten daha fazla dönüşüm almayı sağlar ve daha geniş bir kitleye ulaşmak için etkilidir.

İçeriğin etkili olması için, sadece en popüler konularda üretmek yeterli olmaz, aynı zamanda kullanıcı tarafında nasıl değerlendirileceğini hesaplayarak, paylaşılma şansına sahip bir biçimde yayınlamak çok önemlidir.

İçeriğin kullanıcı tarafındaki etkisini bilmenin anahtarı, hedef kitle hakkında derinlemesine araştırma yapmaktır. Hedef kitlenin tercihleri, motivasyonları ve alışkanlıklarının anlaşılarak planlanan içeriğin başarı şansı yğksektir.

Hedef kitle analizi için en basit yöntem analiz yazılımlarıdır. Bu programlar sayesinde ziyaretçileriniz hakkında çok önemli verilere ulaşmanız mümkündür. Tercih edilen içerik formatları, nelerin paylaşıldığı, tercih edilen platformlar analiz yazılımları ile ortaya çıkarılabilir.

Farklı sosyal medya kanalları için farklı içerik türlerine ihtiyaç duyulabilir. Dönüşüm sağlayan içerik, sosyal medyada çok paylaşılan içerik anlamına gelmez. Bu nedenle içerik planınızı optimize etmek için denemeler yapmak önemlidir.

İçerik formatlarının avantaj ve dezavantajları

İçerik pazarlamada hangi biçimlerin kullanılacağına karar verirken, dengeli bir görünüm yaratmak için gerçekçi bir yaklaşım benimsenmelidir.

Blog Yazıları

Nispeten ucuz ve üretimi kolaydır. SEO’da etkilidir. En iyi fayda için düzenli aralıklarla yayınlanmalıdır. Birçok farklı amaç için joker pazarlama stratejisidir.

Video

Video,  en ilgi çeken içerik formatlarından biridir. Küçük bütçelerle de ürtilebilir ancak herşeyde olduğu gibi, kaliteli bir video yaratmak için zaman ve bütçe gerekir. Birçok marka Youtube’ta video paylaşarak muhteşem pazarlama kampanyaları yürütmektedir.

İnfografik

Verileri anlaşılması kolay bir biçimde göstermek için kullanılan infografikler, belirli konularda kullanılabilecek popüler bir içerik formatıdır. Marka bilinirliği ve SEO için harikadır.

Sonuç

İçerik oluştururken asıl hedef unutulmamalıdır. İçeriğinizin yapmasını istediğiniz etki sadece seyredilmesi veya okunması olamaz, amaçlarınıza hizmet eden faaliyetleri tetiklemelidir.

Bu gönderi SEO Blog’ te gönderildi ve ’ te etiketlendi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir