Web sitenizden yatırım getirisi nasıl sağlanır?

Neden bir web siteniz var?

O kadar basit bir soru ki sormak neredeyse saçma gibi görünüyor ama kaç tane web sitesi sahibinin hiç cevaplayamadığını bilseniz şaşırırsınız. Bir cevap verilse bile, genellikle belirsiz ve hedefi olmuyor.

Yaygın cevaplar:

  • Rakibimizde bir tane var,
  • Bir İnternet sitemiz olmalıydı,
  • Bugünlerde herkesin bir web sitesi yok mu?
web sitenizden nasıl kazanc saglayacaksınız
Web siteniz gelirinize katkıda bulunmalı. İnternetten para kazanmak için iyi bir web sitesine sahip olmalısınız.

İnternetten para kazanma fikri

Gerçek şu ki, pek azımız bir web sitesine sahip olmanın bize ne kazandırdığını sorguluyor. İnternetten para kazanma fikri zor ve karmaşık bir kavram olarak algılanıyor. Genelde, “herkesin bir web sitesi var, biz de yapmalıyız” şeklinde düşünülerek tasarlanıyor ancak ortada ödenmesi gereken bir maliyet var. Kolay bir şekilde ifade edilemeyen faydalar sağlayan bir gider olarak tasvir edilebiliyor. Birçok yönden keyfi bir vergi gibi geliyor. Nihayetinde ödenmesi gerektiği biliniyor çünkü bu bir hizmet, ancak tam olarak ne faydasının ne olduğunu açıkça belirtmek zor olduğu için, ödemeler aksıyor veya birçok sorun yaşanabiliyor.

Bir kuruluş, web sitesini maddi bir fayda sağlamayan pahalı bir yük olarak algıladığında, siteleri asla ihtiyaç duyduğu hizmeti alamaz. Bu durum, yalnızca bütçe sınırlamalarıyla kalmaz, aynı zamanda kaçınılmaz olarak web ekibinin yönetim tarafından sorgulanmasına da yol açar.

Eğer bir web sitesine yatırım yapılacaksa öyle veya böyle şu soru akıllarda dolanacaktır. “Web sitesinin faydası var?”

  • Web sitesi işletmenin tasarruf etmesini sağlıyor mu?
  • E-ticaret yoluyla gelir elde ediyor mu?
  • Satış ekibinizin takip etmesi için potansiyel müşteriler sağlıyor mu?

Kısacası, web sitesine yatırım yapmaya değdiğinin kanıtı olarak somut, izlenebilir bir fayda yaratıyor mu? Sonuçta, herkes çevrimiçi varlıklarına yatırım yapmaktan ne kazandıklarını anlamak ister. Bu getirilerin iş için ne olduğunu açıklamak size kalmıştır.

Siteniz için iş hedefleri oluşturarak başlarız. Bu hedefleri spesifik, ölçülebilir hedefler haline getiriyoruz. Ardından, bu hedefleri bir gelişim, test ve takip döngüsü içinde gerçekleştirmek için sitenizi iyileştirmeye bakıyoruz.

Bu yazının sonunda web sitenizin işletmeniz için somut geri dönüşler sağlamasının nasıl sağlanacağı ve bunların işinizdeki diğer insanlara en iyi şekilde nasıl sunulacağı konusunda net bir fikre sahip olacaksınız. İnternetten para kazanmak için elinizdeki en güçlü araç web sitenizdir.

İnternetten para kazanma noktasına gelmek için, yeni bir özellik veya tasarımı basitçe ‘istemek’ yeterli değildir. İşletmeye bir fayda sağlayıp sağlamadığını sormanız gerekir. Tekrar tekrar sorarsanız, sitenizi daha büyük getiri elde etmek için bir mantra haline getirecek bir soru var.

  • Neden iş hedeflerine önem veriyorsunuz?
  • İş hedefleri nasıl belirlenir?
  • Makro ve mikro hedefler
  • Açık olmak
  • Gerçekçi olmayan hedeflerden kaçının
  • Suçtan kaçma oyunu

Neden iş hedeflerine önem veriyorsunuz?
Yeni ve parlak bir web sitesi yaptırmak için acele edersek iş hedeflerini gözden kaçırabiliriz. Birşeye sahip olmak güzeldir ancak planlama sürecinin her bir parçası, zaman ve bütçe hakkında düşünmeniz gerekir. İş hedeflerini gözardı etmek yanlış bir yaklaşımdır. Hedef belirlemek, başlangıçta doğru karar almak için paha biçilmez bir araçtır.

İş hedefleri karar vermede yardımcı olur

İş hedefleri, tarafsız bir değerlendirme için bir projenin dengesinin ölçülebileceği bir çekül ip gibi hareket eder. Herhangi bir web projesi üzerinde çalışırken aşağıdaki belirtildiği gibi alınacak sayısız kararlar vardır:

  • İşlevsellik
  • Kullanıcı testi
  • Tasarıma harcanan zaman
  • Ulaşılabilirlik
  • İdame
  • İçerik
  • …ve daha fazlası.

İş hedefleri, bu bireysel yönlerin ve masrafların getireceği sonuçlara dayanarak bilinçli kararlar almamızı sağlar.

Örneğin, işletme hedeflerinizden biri ödeme sırasında alışveriş sepetini terk etmeyi azaltmak ise, kullanılabilirlik testine yatırım yapmanın nedenini buldunuz demektir.

Aynı şekilde, pazarlama departmanları tarafından sıkça önerilen bir fikir olan, kullanıcıları kaydolmaya zorlamanın kötü bir fikir olduğunu biliyoruz, çünkü kullanıcılar işlem yapmayı sevmiyor.

İş hedefleri bir fikrin kalitesini yargılamamıza yardımcı olur.

Bu, özellikle üst yönetim bilgilendirilirken önemlidir. Hem daha fazla yatırımın gerekli olduğunu kanıtlamak hem de sitede harcanan parayı savunmak için kullanılabilir.

Ancak, karar vermek tek fayda değildir. İş hedefleri de bir iletişim aracıdır.

İş hedefleri üst yönetimin bir web sitesine daha fazla yatırım yapıp yapmayacağına karar vermesine yardımcı olur.

Açıkça tanımlanmış iş hedeflerine sahip olmak, tüm tarafların aynı sonuca yönelik çalışmasını sağlamaya yardımcı olur.

Birçok web projesi, ilgili farklı taraflar arasındaki iletişim eksikliği nedeniyle başarısız oluyor. Geliştiricilerin beklentilerinin yönetimden çok daha farklı olduğu birçok projeye şahit oldum. Genellikle bu farklılıklar projenin sonuna kadar farkedilmez ve bu da kaçınılmaz olarak çatışmaya yol açar. Açıkça tanımlanmış iş hedeflerine sahip olmak, tüm tarafların aynı sonuca yönelik çalışmasını sağlamaya yardımcı olur.

Farklı taraflar, iş hedeflerini farklı şekillerde yorumlayacağından, bunun tüm iletişim sorunlarına çözüm olduğunu iddia etmiyorum. Bununla birlikte, ortak bir hedefe doğru çalışmak iletişimin iyileştirilmesi için bir başlangıç ​​noktasıdır.

Şimdi iş hedeflerinin yararları açık, bir sonraki soru şudur: “İş hedeflerimin ne olması gerektiğini nasıl belirleyebilirim?”

İş hedlfleri nasıl belirlenir?
Çoğu durumda, iş hedefleri oldukça açıktır. Birlikte bir e-ticaret sitesi işletirsek, artan satışlar bariz bir amaçtır. Bir web tasarım şirketi işletiyorsak, öncelikli hedef muhtemelen daha büyük projeler bulmaktır.

Ancak, bazı sitelerde hedefler çok net değil. Örneğin, bir müze web sitesinin amacı nedir? Peki ya bir haber sitesi?

Her sitenin işletme hedefleri vardır

Gerçek şu ki, tüm web siteleri iş hedeflerine sahip. Sadece bazılarının e-ticaret sitemiz veya web tasarım şirketimizin sitesi kadar açık olmadığı kesin.

Müze web sitemizi alın. Bu web sitesinin temel amacı muhtemelen daha fazla insanı müzeyi ziyaret etmeye teşvik etmektir, ancak çoğu web sitesi gibi, müzemizin de tek bir amacı olduğundan şüpheleniyorum. Müze, insanların bültenlerine kaydolmalarını isteyebilir veya araştırma öğrencilerine, müze çalışanlarına yararlı bulabilecekleri kaynaklar sağlayabilir. Sırf bu hedefleri nasıl izleyeceğinizin belli olmaması, kaynakların nerede harcanması gerektiğini belirlemede daha az önemli olmalarını sağlamaz.

Müşteri memnuniyeti ya da markanızın gelişmiş algısı gibi belirsiz iş hedefleri, satın almalar, kayıt olmalar veya öncülük oluşturma gibi ölçülebilir olanlar kadar önemlidir.

Ancak, önemli olan sadece iş hedefleri değil, aynı zamanda onlara nasıl karar verdiğinizdir.

Hedefleri belirlemek için işbirliği içinde çalışmak gerekir

Web sitesi hakkında tüm iş arkadaşlarımız da iş hedeflerini anlıyor mu? Ne olduklarını gerçekten biliyorlar mı? Daha da önemlisi, bu hedeflerin oluşmasında rol oynadılar mı?

İş hedefleri ayrı ayrı oluşturulamaz. Nihai sonuç üzerinde hemfikir olan herkesle ortak bir süreç olmalı ve iş hedeflerinizin ne olması gerektiği hakkında geniş kapsamlı danışmanız önemlidir. Bu süreci nasıl yöneteceğiniz tamamen size bağlıdır.

Listeyi kısa tutarak, farklı hedeflerin birbiriyle çatışması olasılığını azaltırsınız. Ayrıca listeye öncelik vererek, bir çatışma gerçekleştiğinde en önemli hedefin açık olduğundan emin olursunuz. Sitenin farklı bölümlerine farklı hedeflerin uygulanabileceğini hatırlamak da önemlidir. Makro ve mikro hedefler açısından düşünmeye başlamanız gereken zaman budur.

İş hedefleri etkili ve olabildiğince spesifik olmalıdır.

Makro ve mikro hedefler
Sitenizin ve organizasyonunuzun boyutuna bağlı olarak, sitenizi, tümü kendi işletme hedeflerine sahip daha küçük siteler topluluğu olarak düşünmeniz gerekebilir.

Bir üniversite web sitesine girin. Bu siteler geleneksel olarak son derece büyüktür ve çeşitli kullanıcıları barındırmaya çalışan birçok farklı alt siteden oluşur. Böyle bir durumda, lisansüstü edebiyat bölüm araştırması alt sitesinin lisans öğrencisi alımı ile aynı iş hedeflerini paylaşmasını beklemek çok zordur.

ODTÜ Üniversitesi gibi bir web sitesi, hem makro hem de mikro hedefler gerektirecek kadar geniş bir kitleye sahiptir.

Böyle bir durumda, iki hedef seviyeye sahip olmanızı öneririm.

Makro hedefler, tüm site genelinde geçerli olanlardır. Bunlar, üst düzey sayfalar ve özellikle ana sayfa için öncelikleri tanımlar.

Mikro hedefler, bireysel bir alt site içinde uygulanan hedeflerdir. Dolayısıyla, makro hedefler üniversitenin araştırma statüsünü arttırmadan önce lisans öğrencisi alımı yapabilirse, bu araştırma alt site için geçerli olmaz. Bu durumda, kendi özel mikro hedeflerine sahip olacaklardı, örneğin araştırma departmanları bültenine daha fazla abonelik isteyebilirler. Tüm hedefler mümkün olduğunca spesifik olmalıdır.

Açık olun
İş hedeflerini yazarken ortaya çıkan sorunlardan biri, özellikle kooperatif bir sürecin parçası olarak üretildiğinde genellikle belirsiz olmalarıdır. İş hedeflerinin etkili olabilmesi için mümkün olduğunca spesifik olmaları gerekir.

Daha önce bahsettiğim haber sitemizi alın. Amacımız reklam gelirini artırmak olabilir.

Ancak, bu tanım çok daha spesifik olabilir.

“Geliri artırmak” gibi belirsiz bir hedef yerine, neden iki amacı olmasın ?

Web sitesine daha fazla trafik çekelim

Reklamı tıklayan kullanıcı sayısını artıralım

Aynı şey e-ticaret sitemiz için de geçerlidir. Sadece “satışları arttırmak” yerine, hedefi aşağıya çekebiliriz:

Satış sayısını artırmak yerine ortalama sipariş değerini artırabiliriz.

Mümkün olduğunca spesifik olmanın önemli olmasının bir nedeni, aksi takdirde istenmeyen sonuçlar alabilmenizdir. Örneğin, işletme hedefinizi “Daha fazla potansiyel müşteri üretmek” olarak belirlediyseniz çok sayıda düşük kaliteli müşteri edinmiş olabilirdiniz. Bunun yerine iş hedefi, daha yüksek kalitede müşteri adayları oluşturmak olmalıdır .

Ölçülebilir hale getirin

Mümkün olan her durumda, iş hedefinize ölçülebilir bir değer ekleyin. Bu şekilde hedefin yeterli bir yatırım getirisi yaratıp yaratmadığına karar vermeyi kolaylaştırırsınız.

Örneğin, web siteniz aracılığıyla bülteninize gelen abonelikleri artırmak istediğinizi varsayalım. Her yeni abone için 1 TL değer biçebilirsiniz. Bu rakam keyfi olabilir veya kaç abonenin müşteriye dönüştüğü bilgisine dayalı olabilir.

Hangi durumda olursa olsun, bir abone için ne kadar ödemek istediğinize karar verdikten sonra, kaç tane daha abonenin yatırım geri dönüşü yaratması gerektiğini hesaplamanız mümkün hale gelir.

Ne demek istediğimi açıklayayım: Web sitesini bültenleri vurgulayacak şekilde değiştirmek 2000 TL tutarındaysa, yatırımı değerli kılmak için en az 2000 ek abone oluşturmanız gerektiğini biliyorsunuz. Bu nedenle, iş hedefimiz ilk 6 ayda 2000 ek bülten abonesi oluşturmak olabilir.

Bu nicel yaklaşımın avantajı, başarının yönetim tarafından kolayca ölçülebilmesi ve kanıtlanmasıdır. Hedeflerin gerçekleştirilmesi ve dönüşümler ile oluşturulan kanıtlar gelecekteki yatırımları kolaylaştıracaktır.

Tabii ki, yalnızca hedefleriniz makulsa, geri dönüş sağlama konusunda itibar kazanacaksınız.

Gerçekçi olmayan hedeflerden kaçının
İş hedeflerinin mantıksız hale gelmesi son derece kolaydır. Bunun nedeni genellikle, çok az bir yatırım çok kısa sürede gerçekleşen geri dönüşlerin temel alınmasıdır.

Bu hedeflerin herkes tarafından kararlaştırılması gerektiğini unutmayın. Ayrıca, web’deki aktiviteleri uygulayacak ekibi de eklemeniz gerekir.

Dahili bir web ekibi veya dış kaynak kullanıyor olsanız da hedeflere uyabileceklerinden emin olmanız gerekir.

Bu, işi kazanmak için size her şeyi söyleyebilecek dış kurumlarla ilgili özel bir sorundur. Daha iyi bir yaklaşım, neyin inşa edilmesi gerektiğini tam olarak belirlemeden önce bir ajansı devreye almaktır, çünkü daha sonra gerçekçi hedefleri tanımlama sürecinde yer alabilirler.

Gerçekçi olmayan hedeflere sahip olma problemi sadece bir başarısızlıkla sonuçlanmaz. Bu aynı zamanda kaçınılmaz bir suçlama oyunudur.

Sorumluluk alın
Suçlamak, web ekibinin moralini bozar. Ayrıca herhangi bir bireye suçu atfetmek de gerçekçi değildir. Web projeleri karmaşıktır, her bir problemin diğerine bağlantısı ve katkısı vardır. Geç teslimat için geliştiricileri sorumlu tutmaya başlarsanız, onlar da sizi kötü tanımlanmış bir çalışma kapsamı için suçlamaya başlayabilir.

Herkes mutsuzsa, kimse kazanmaz.

Proje bittiğinde, iş hedeflerinin neden istenildiği gibi olmadığını veya başarısız olduğunu tartışmak daha iyi bir yaklaşımdır.

Projenin hangi bölümlerinin beklentileri karşılamadığını düşünün. Beklentiler gerçekçi değil miydi? Önceden tahmin edilemeyecek bir problem mi oldu?

Rollerin birbirine bağımlı olduğu karmaşık web projeleri üzerinde çalışırken suçu nitelemek gerçekçi değildir.

İş hedeflerinin gerçekçi olmadığı sonucuna varmak, ilerlemeyi gözden geçirmenizi sağlar. Öngörülemeyen sorunlardan dolayı bir projenin geciktiğini belirlemek sadece bir dahaki sefere acil durum planları oluşturmanız gerektiğini söyler.

İş hedeflerinin ne kadar önemli olduğunu ikna olduğunuzu umuyorum. İnternetten para kazanmak dolaylı bir süreçtir. İnternet bir araçtır, onu nasıl kullanacağınıza siz karar verirsiniz.

Neden bir web siteniz var? Web Sitenizi para kazanır hale nasıl getirirsiniz.
Bir web sitesi internetten para kazanmak için mükemmel bir araçtır, onu nasıl kullanacağınız size kalmış

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir