Web sitesi olan herkes arama motorlarında sıralamasını yükseltmek ister. Rekabet şansınızı artıracak, tecrübelerime dayalı ve her zaman işe yarayan SEO tekniklerinden bahsetmek istiyorum.

Bu teknikleri uygulaması zor değildir ancak takıldığınız herhangi bir noktada yorum yapmanız yeterli. Yardımcı olabilmekten mutlu olurum.

SEO dünyası çok hareketlidir. Bu seneki kurallar ve SEO teknikleri gelecek sene işe yaramayabilir. Sıralamanızı korumak için sürekli uyum sağlanmalıdır.

İçeriğe, anahtar kelimeler, backlinler gibi dikkat edilmesi gereken birçok sıralama faktörü vardır. Ve tabii biraz da sabır. Yeni ve tecrübe edilmiş SEO tekniklerini takip ederseniz bunu yapmayan rakiplerinizden daha iyi performans gösterebilirsiniz. 2020’de arama sonuçlarındaki pozisyonunuzu iyileştirmenize yardımcı olabilecek tecrübe edebildiğim en iyi SEO tekniklerinden bazılarına göz atalım:

Daha uzun ve “derin” içerik

Daha uzun içerik yazmak sıralamanızı iyileştirmenin en verimli yollarından biridir. Belirli bir konuyu ayrıntılı olarak ele alan derinlemesine blog gönderileri daha iyi arama sıralaması almanıza yardımcı olabilir, ancak uzun içerik yazma SEO tekniği kendi içinde başarıyı garanti etmez.

Uzun blog yayınlarının arama sıralamasında sizi hemen yükselteceğini düşünmeyin. Uzun makale yazmak, içeriğin niteliği bakımından yanlış anlaşılabiliyor. Yazdığınız içeriğin kalitesini belirleyen unsurların en başında kullanıcı gelir, ancak henüz yayınlamadığınız bir içeriğe ziyaretçilerin nasıl alaka göstereceğini tahmin edemeyebilirsiniz. Bu SEO tekniğinin iyi çalışması için kalite ve miktar arasında iyi bir denge kurmanız gerekir.

Bir makalede kaç farklı kelime kullandığınız, konuyu nasıl bir çeşitlilikte ifade ettiğiniz önemlidir. Microsoft Word’ün macro özelliğini kullanarak bir yazıda kaç tane farklı kelime geçtiğini görebilirsiniz. Makale yazarları ile çalıştığımda gelen işleri okumaya vaktim yoksa bu şekilde test ediyorum. 1000 kelimelik bir yazı, stopwords’leri çıkarınca 200 farklı kelime kullanılarak yazılmışsa büyük ihtimal o yazıdan hayır gelmez.

SEO prensioplerine göre yazmak sadece anahtar kelimelerle ilgili değildir. Kullanıcılar web sitenizi ziyaret ettiğinde, iki olası senaryo vardır. Okumaya devam edebilirler ya da hemen çıkarlar. Hemen çıkanların sayısı artarsa sıralamanız çok yüksek ihtimal olumsuz etkilenir. Arama sonuçlarındaki pozisyonunuzu iyileştirmek istiyorsanız ziyaretçilerin web sitenizde daha fazla zaman geçirmelerini sağlamalısınız. Uzmanlık alanlarımızda, ilginç ve insanlara gerçekten yardımı dokunabilecek konular hakkında yazmak zorundayız.

Ziyaretçileri sitede tutmaya yarayan çeşitli metin yazma teknikleri de vardır. Bir makale yazarken yazınızın akışının düzgün olması gerekir. İyi bir makalede her cümle bir sonrakine götürmelidir. Benzer şekilde, her paragraf okuyuculara bir sonraki paragraftaki fikirleri tanıtmalıdır. Yazıyı okuyarak ne elde edileceğinin hatırlatılması, en iyi bölümün ne olduğu hakkında merak uyandırma ve hepsinin bu kadar olmadığını ima etme gibi teknikler de kullanılabilir.

Eski içeriğin güncellenmesi

İçeriğinizden en iyi şekilde yararlanmak için eski blog yayınlarınızı gözden geçirin. Yazdığınız konular hala güncel mi? ya da bir zamanlar yazdığınız şeyleri hala beğeniyor musunuz? Saçma mı geliyor?

Yeni bir makale yazmak yerine, mevcut makalenize bilgi eklemeniz SEO açısından oldukça verimlidir. Başlıkları, gövde metnini düzenlemeli ve daha fazla SEO uyumlu yapmalısınız. Bu SEO tekniği ile daha az zamanda daha fazla verim alabilir ve blog yayınlarınızın daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağlayabilirsiniz.

Google, arama sonuçlarını geliştirmek için RankBrain isimli bir algoritma kullanır. RankBrain’in görevi kabaca insan taklidi yapmaktır yani insan gibi anlamaya çalışır. Sorgunuzdaki sözcüleri vektörlerine ayırır ve sadece o anki sorguya odaklanmaz. Örneğin bir şeyi ikinci kez aradığınızda yani arama profilinize göre farklı sonuçlar gösterebilir. İçeriğinizi oluştururken RankBrain’i hesaba katmalısınız. Kullanıcı niyetini tatmin etmeye odaklanarak uzun ve orta kuyruk anahtar kelimeler kullanmak SEO teknikleriyle başarı için çok önemlidir.

Sitenize gelen bağlantılar (Backlink)

Domain otoritesi yüksek bir web sitesi web sitenize bağlantı verdiğinde güvenilirliğiniz artar. Kaliteli backlinkler rakiplerinize üstünlük sağlamanıza yardımcı olabilir. Arama motorları için backlink kalite ve güveni destekleyen bir faktördür. Bu nedenle, çok sayıda kalite geri bağlantınız olduğunda, arama sonuçlarında daha yüksek derecelere sahip olmanız olasıdır. Doğrudan web sitenizin puanını etkileyebilecek en önemli SEO tekniklerinden biridir. 

backlink 1024x104 - Her Zaman İşe yarayan SEO Teknikleri

Konuk blog yazarlığı yaparak ve sosyal medya etkileyicileriyle birlikte çalışarak kaliteli bağlantılar elde edebilirsiniz. İçeriğinizin kalitesi yükseldikçe bağlantılar kendiliğinden oluşabilir. Spam bağlantı veya şüpheli kimlik bilgilerine sahip web sitelerinden uzak durmak gerekir. Bu tür web sitelerinen backlink alırsanız domain otoritesiniz olumsuz yönde etkilenebilir. Bu nedenle, gelen tüm bağlantılarınızı analiz etmeniz ve herhangi birşüpheli spam bağlantıyı reddetmeniz (disavow) son derece önemlidir.

Doğru anahtar kelimeleri bulmak

Doğru anahtar kelimeleri bulmak için zaman ayırmak gerkir. İnsanlar aradıkları şeyi bu kelimelerle bulurlar, adları bu yüzden anahtardır. Anahtar kelime stratejisine dayanarak içeriğinizde okuyucuların gereksinimlerini karşılamayacak için değişiklikler yapabilirsiniz.

anahtar kelime 1024x253 - Her Zaman İşe yarayan SEO Teknikleri

Doğru anahtar kelimeleri kullanıyorsanız, daha yüksek sıralanarak dönüşüm elde etme şansınız daha yüksektir. Anahtar kelimelerinizi listelerken çok fazla genel terim kullanılmamalıdır. Anahtar kelimeleri seçerken spesifik ve açıklayıcı olmak daha iyidir.Uzun kuyruklu anahtar kelimeler daha iyi sonuç verebilir. İdeal olarak, bu anahtar kelimeleri içeriğinizde doğal olarak kullanmanız ve anahtar kelimeleri gereksiz doldurmaktan kaçınmak gerekir.

Hedef kitle ne arıyor?

Hedef kitleniz inetenette ne ve nasıl arıyor? En çok hangi platformları kullanıyorlar? Onlarla nasıl bağlantı kurabilirsiniz? Bunlar SEO stratejinizi geliştirirken kendinize sormanız gereken sorulardan bazılarıdır. Müşterilerinizin ne istediği hakkında daha iyi bir fikriniz olduğunda SEO stratejilerinizi buna göre şekillendirebilirsiniz.

hedef kitle 1024x415 - Her Zaman İşe yarayan SEO Teknikleri

SEO analizi

SEO stratejinizi geliştirirken yapmanız gereken diğer önemli biruygulama web sitenizi analiz etmektir. Sorunlarınızı anlamak anlamak ve iyileştirilmesi gereken alanları belirlemek için SEO analizi yapmak gerekir. SEO denetimi, web sitenizin şu anki durumu hakkında size fikir verecektir. Bu SEO tekniği çok enteresan gelmeyebilir, ancak birçok web sitesi tarafından kolayca ihmal edilebilir. Sayfa başlıkları, açıklamalar, spam puanları ve sayfa hızı genellikle göz ardı edilen şeylerdir. SEO denetimi, performansınızı değerlendirmenize ve web siteniz için neyin gerekli olduğuna bağlı olarak hedefler belirlemenize yardımcı olur.

seo analizi ahrefs 1024x461 - Her Zaman İşe yarayan SEO Teknikleri

Site İçi Bağlantılar

Ziyaretçileri anasayfamıza getimek nihai hedefimiz değildir. Diğer sayfalarımıza da göz atmalarını, daha uzun süre klamalarını bekleriz. Sayfalarımızı birbirlerinin içeriğinin arasında tanıtmanın ve link vermenin sitede kalma sürelerine faydası olur. Tüm içeriğinizi dahili olarak bağlarsanız, web sitenizi ve içerik yapınızı daha organize bir hale getirmiş olursunuz. Ayrıca bu SEO tekniği, Google’ın örümceklerinin sayfalarınız arasında kolayca gezinsini sağlar ve eski yazılarınıza da trafik alma şansınız olur.

İçeriğin Sosyal Medyada Tanıtımı

Güvenilirlik ve trafik kazanmak için yalnızca web siteniz yetmeyebilir. Sağlam bir sosyal medya varlığı inşa etmeniz gerekiyor. Facebook, Twitter, Instagram ve Pinterest en iyi sosyal medya araçlarından bazılarıdır. Ancak, otorite oluşturmak ve arama sıralamanızı geliştirmek için diğer sosyal medya uygulalamarını da kullanın. Quora, Slideshare ve Medium, kaliteli içerik arayan kitlelere ulaşmak için harika platformlardır. Bu siteleri kullanarak markanızın görünürlüğünü ve farkındalığını artırabilirsiniz.

Daha İyi Başlıklar

Arama motorlarının yayınlarınızı bulabilmesi ve kullanıcıların ilgisini çekebilmek için başlıklarda doğru anahtar kelimeleri kullanmak gerekir. Ancak, başlıklarınızı anahtar kelimelerle doldurmak yapay ve basit görünebilir. SEO tekniklerini destekleyen en önemli beceri yaratıcılıktır. Kullanmak istediğiniz başlıkların farklı versiyonlarını alt alta yazarak üzerinde bitraz düşünebilirsiniz. Önce en basit başlığı yazın, sonra kullanıcının ilgisini yakalayan kelimeler ekleyin ardından kombinasyonlarını düşünün ve son olarak önemli anahtar kelimelerinizle birleştirin. Sadece anahtar kelimeye yoğunlaşmayın. Anahtar kelimeler size görünürlük sağlasa da kullanıcıyı görmezden gelemezsiniz.

Görseller için uygun etiketler

Arama motorları web sitenizdeki görüntüleri ve videoları metinler kadar tarayamazlar. Görsellerin ne ile ilgili olduklarını alt etiketlerine ve açıklamalarına yazarak botlara yardımcı olabilirsiniz. Başlık etiketi web sayfanızdaki görsel içeriği tanımlar. Öte yandan, alt metin, arama motorunu görselin içeriğinizle alaka düzeyi hakkında bilgilendirir. Görsel içeriğinizi optimize etmek için, odak anahtar kelimeler eklemeniz gerekir. Bu şekilde görsel arama motorları için daha alakalı hale gelir.

Google’ın sıralamalarda hiç kimseye avantaj sağlamadığına inanıyorum, aksini düşündüren hiçbir şey yaşamadım. Bu insana moral veriyor. Çünkü emeğinizin karşılığını tam olarak alabiliyorsunuz. Ne kadar emek o kadar iyi sıralama.

Ziyaretçiniz bol olsun.