Kişiselleştirilmiş Web Tasarım & Dijital Pazarlama

kişiselleştirilmiş web tasarım ve dijital pazarlama

Kişiselleştirme, hedef kitlemizin ihtiyaç ve tercihlerini akılda tutma sürecidir. Böylelikle doğru ürün, doğru zamanda, doğru kişiye pazarlanabilir ve müşterilere kendileriyle ilgilenildiği hissini verme, daha anlamlı etkileşime girme ve dolayısıyla dönüşüm konusunda şansımız yükselir.

Kişiselleştirme ile Özelleştirme Farklıdır

Günümüzde insanlar kendilerine özel ürün ve hizmetleri daha fazla talep etmekte. Kişisel bir ürün veya hizmetle karştıklarında, yaptıkları alışverişi daha anlamlı ve sıcak bulmakta, yeniden pazarlama yapabilmek için gerekli e-postai telefon gibi kişisel verilerini paylaşmayı daha az umursamaktadırlar.

Kişiselleştirme ve özelleştirme aynı şey değildir. Özelleştirme de kullanıcıları merkezde tutar, onları heyecan verici, bağlamsal olarak ilgili deneyimlerle meşgul etmek ister, ancak yöntemler tamamen farklıdır. Kişiselleştirme, müşterilerimiz için bire bir pazarlama deneyimi oluşturmakla ilgilidir. Hedef kitleniz hakkında geniş, nitelikli veri toplamakla başlar.

Özelleştirme insanlara bir ürünü veya hizmeti zevklerine göre, kendi istediği biçimde değiştirme özgürlüğü vermekle ilgilidir. Basitçe söylemek gerekirse, ürünler üzerinde kontrol sahibi olmalarını sağlar. Örneğin, ücretli ve ücretsiz birçok WordPress teması vardır. Kullanıcılar bu temalarda yazı tipi, renk, düzen değişiklikleri yapabilir, beğenmedikleri kısımları silebilir veya sıfırdan başlayabilir.

E-ticarette en yaygın kullanılan kişiselleştirme tekniği ürün kişiselleştirmesidir. Bazı web siteleri ürünleri için kişiselleştirme seçeneği sunarak müşterilerine kendi tasarımlarını yapma fırsatı verir. Sonuç kullanıcının kendi emeğinin meyvesi olduğu için memnuniyet seviyeleri artar.

Web Sitelerinde Kişiselleştirme

Web sitesini kişiselleştirmek, ziyaretçilere benzersiz deneyimlerin uyarlanması ve uygulanmasıdır. Buradaki fikir, müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamaya çalışmaktır. Bu tanımı günlük hayatımızdan örnek vererek genişletmek için, bizi yalnızca yüzümüzle değil, isimlerimizle ve kişiliğimizle tanıyan insanların bulunduğu kafe, restoran gibi ortamlara gitmeyi daha çok tercih etmemizi düşünebiliriz. Pazarlamada kişiselleştirme, müşterilere isimleriyle hitap etmekten daha fazlasıdır.

Kişiselleştirilmiş Dijital Deneyimler

Kişiselleştirme tüketicilerin markamızı algılayışlarını ve aynı zamanda alışveriş yapma biçimlerini etkiler. Web sitesi içeriği kişiselleştirilmediğinde zirateçilerimize keyifli bir deneyim yaşatma fırsatını kaçırmış oluyoruz.

Birkaç web sitesi kişiselleştirme örneği

  • İlk kez alışveriş yapanlara özel indirim
  • Ödeme sırasında kişiselleştirilmiş bir tavsiye
  • Coğrafi konuma özel indirim
  • İnteraktif testler
  • Bir sayfada uzun kalanlar için pop-up.
  • Kolay erişim
  • En son baktıkları ürünlere kolay erişim

Her işletme, dönüşüm oranlarını iyileştirmek için yeterli imkana sahiptir. Başlamak için bir yer arıyorsanız, web sitenizi analiz etmek ilk mantıklı adımdır. A / B testi yapmış  veya geçmişte bazı benzer teknikleri dönüşümlerde bir artış elde etmek için kullanmış olsanız da, çabalarınızı bir adım öteye götürebilirsiniz. Web sitenize müşterinizin gözünden bakın. Önemli olan, web sitenizi görüntüleyen herkesin aynı gözlere sahip olmadığını bilmektir.

Elbette, şirketinizin genel bir hedef pazarı var, ancak farklı coğrafi bölgelerden her yaş ve cinsiyetten ziyaretçiler web sitenizi görüntüleyecektir. Bu insanlar farklı tercihlere sahip. Sitenizi, her bir ziyaretçiye en alakalı bilgileri, ürünleri ve hizmetleri sağlayacak şekilde nasıl yapılandırabilirsiniz? Kişiselleştirme yöntemlerini uygulamanız gerekir.

Biraz düşünce ve çaba gerektirecektir, ancak sonuçlar buna değecektir.
Aslında, şirketlerin% 68’i  kişiselleşmenin birinci öncelik olduğunu söylemekte. Bunun nedeni kişiselleştirilmiş deneyimlerin müşteri tutma oranlarını artırabilmesidir. Ayrıca, müşteriler alışveriş deneyimlerini kişiselleştiren perakendecileri tercih ederler.

Web sitenizdeki dönüşüm oranlarını iyileştirmeye çalışıyorsanız, müşteri deneyimini geliştirmeye odaklanın. Bunu yapmanın en iyi yollarından biri kişiselleştirmedir. Çabalarınızı birincil hedef pazarınıza odaklayarak başlayın. Ardından, müşterilerinizi benzersiz bir kullanıcı profili oluşturmaya teşvik edin. Profili oluştururken size sağladıkları bilgiler, alışveriş alışkanlıkları hakkında size ek bilgi verecektir. Ancak onlara katılmaları için bir neden vermeniz gerekir, bu yüzden bir tür promosyon indirimi veya başka bir teşvik sunmayı unutmayın. Müşterilerinizin alışveriş sepetlerine daha fazla ekleme yapmalarını sağlayın. Göz attıklarına benzer diğer ürünleri de tavsiye edin. Bir müşteri sadakat programı oluşturun ve her müşterinin ne kadar para harcadığını izleyin. En çok harcayan müşterileri ödüllendirin.

Tüm bu kişiselleştirme teknikleri, dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır, ancak bu yalnızca web sitenizle sınırlamanız gerektiği anlamına gelmez. Kişiselleştirme yöntemlerini, e-posta kampanyalarınız gibi diğer pazarlama kanallarında kullanın.

İnsanlar kişiselleştirilmiş deneyimler talep ediyor. Müşterilerimizin aklını ve duygularını web sitemiz üzerinden okuyabilme yeteneğimizi geliştirebileceğimiz teknolojik imkanlara erişmek zor değil. Ziyaretçilerinize kendilerini özel hissettirmek, müşteri deneyimini geliştirmek, sonuçta daha fazla dönüşüm elde etmenize yardımcı olacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tamam
Göster

Gizlilik

Siteyi ziyaret ettiğinizde bilgisayarınıza veya mobil cihazınıza küçük bir metin dosyası kaydederiz. Web sitesinin eylemlerinizi ve tercihlerinizi (giriş, dil, yazı tipi boyutu ve diğer ekran tercihleri ​​gibi) belirli bir süre boyunca hatırlamasını sağlar. Sitemizi ziyaret ederek Gizlilik Şartlarını kabul etmiş olursunuz.
Kapat
Teklifi Göster