Lead Generation Nedir?

Lead Generation işletmenizin ürün veya hizmetleri için potansiyel müşterilerin tanımlanması, yada müşteri adaylarının oluşturulması sürecidir. Ürün ve hizmetlerinize ilgi gösteren veya göstermesi muhtemel herkes müşteri adayı olarak tanımlanabilir. Buradaki fikir, yeni satış fırsatları yakalamak için doğru müşteri adayları edinmektir.

Lead Generation Ne işe Yarar?

Lead Generation için en temel eylem, potansiyel müşterilerilerin keşfi, ilgi alanlarının beslenmesi ve tepkilere dayanılarak puanlandırılmasıdır. Bu puanlamaya göre müşteri postansiyel olarak satın almaya hazır olduğunda satış ekibi devreye girer. Müşteri adayının kim olduğunu ve nasıl yaklaşılması gerektiğini belirlemek için, her müşteri adayı hem satış ekibi hem de pazarlama ekibi tarafından analiz edilir.

Inbound Outbound Lead Generation

İki ana Lead Generation kanalı vardır. Inbound ve Outbound. Temel olarak, Outbound, müşteri ile ilgi alanı arasına girerek dikkatlerini talep eder. Buna karşılık, Inbound pazarlama müşterinin dikkatini kazanır.

Müşteri adayı nasıl oluşturulur

Tüketicilerin reklamları algılama şeklindeki değişiklik, şirketlerin müşteri edinme taktiklerini buna göre uyarlamaları gerektiği anlamına gelir. Stratejilerin işe yarayanlarını belirlemek için sürekli yeni şeyler denemek gerekir.

Web Siteleri

Bir web siteniz yoksa, çevrimiçi olarak güçlü bir varlık oluşturmak ve organik trafik kaynaklarını kullanarak hedeflenmiş potansiyel müşteriler çekmek neredeyse imkansız olacaktır. Bununla birlikte, bir web sitesiyle hedef kitlenize değerli bilgiler sağlayabilir ve potansiyel müşterilerinizin sizinle bağlantıda kalması için bir nedenleri olmasını sağlayabilirsiniz. Bir web sitesi, ziyaretçilerin deneyimini kişiselleştirmeyi ve kendileriyle en alakalı bilgileri görmelerini sağlamayı kolaylaştırır.

İletişim Bilgileri ve İletişim Formu

Sitenizde gezinmeyi olabildiğince kolay hale getirmelisiniz. İletişim bilgileri ve bilgilerin kolay ulaşılır olması, birçok kullanıcı için güven faktörünü besler. İletişim formu, ziyaretçilerinizin aklına gelebilecek herhangi bir soruyu sizinle hızlıca paylaşmaları için harika bir yoldur. Bunun bir adım daha ötesi, chatbot veya canlı sohbet işlevi eklemektir.

Ziyaretçilerinizden bazıları, karşılığında bir şey almadıkça, iletişim bilgilerini paylaşmak istemeyecektir. Bu nedenle, müşteri adaylarını çekmek için seçmeli bir form, ve e-posta adreslerini toplamak için ücretsiz deneme, çekiliş, e-kitap vb. çekici bir teşvik işleri kolaylaştırabilir.

Açılış Sayfaları

Açılış sayfası, ana sayfa demek değildir, müşteri adaylarının iletişim bilgilerini topladığınız yer genelde kullanıcının geldiği ilk sayfadır. Başarılı bir müşteri adayı oluşturma stratejisinin çok önemli bir unsurudur.

Açılış sayfanızın kalitesi, Lead Generation projelerinin başarısında büyük rol oynar. Açılış sayfaları, dikkat çeken, teklifin değerini gösteren ve harekete geçmeye öncülük eden, basit ve net bir mesaja sahip olmalıdır. Önerinizle veya teklifinizle ilgili olmayan tüm bilgileri elimine etmeye çalışın, çünkü bu yalnızca bir dikkat dağıtır ve başarı şansını düşürür.

Eposta pazarlama

Bir ziyaretçinin ücretsiz deneme veya bir hediye karşılığında e-posta adresini bırakarak size güvenmesini sağlayabilseniz bile, bu ürününüzle ilgileneceği veya e-postalarınızı okumak isteyeceği anlamına gelmez. Bu nedenle, okuyucuları e-postalarınızı açmaya ve okumaya teşvik eden bir e-posta pazarlama stratejisi oluşturmak önemlidir. E-posta dizileriniz, ürününüzü satın almak için karar vermeye yönlendiren bilgiler sağlamalı ve potansiyel müşterileri beslemelidir.

Bloglar

Blog, kapsamlı bir müşteri adayı oluşturma stratejisinin önemli bir parçasıdır çünkü birçok farklı pazarlama yaklaşımında rol oynamaktadır. Değerli içeriğe sahip bir blog geliştirirseniz, yalnızca SEO ve diğer organik trafik kaynakları aracılığıyla doğrudan potansiyel müşteriler elde etmekle kalmaz, aynı zamanda şirketinizi kendi alanınızdaki bir otorite olarak konumlandırabilir, hedef kitlenize olan güveninizi artırabilir ve potansiyel müşterilere dönüştürmeyi kolaylaştırabilirsiniz. Beklentilerinizle alakalı, değerli ve ilgi çekici bir içerik oluşturduğunuzda, zamanla, alakalı web siteleriyle bağlantı kuracak ve yeni ziyaretçiler kazanmak için değerli bir bilgi tabanı geliştireceksiniz.

Video Pazarlama

Günümüzde videolar çok ilgi görüyor ve bu bir işletme için mutlaka kullanılması gereken bir pazarlama kanalı. Video içeriği, müşterilerinize ürününüz için bir açıklama veya demo sağlamanız gerektiğinde çok etkili olabilir. Bir ürünün ve özelliklerini, nasıl kullanacağınızı izlemek, okumaktan çok daha kolaydır. İnsanlar sosyaldir, karşılarında gerçek bir insan görmek işletmeniz güven sağlar.

İyi bir web sitesi oluşturmak, alakalı içerik yayınlamak pazarlama çabalarının başlangıç noktasıdır. Ortaklık, bölümlendirme, kişiselleştirme, müşteri geliştirme yazılımı, video pazarlama gibi öncü pazarlama eğilimleri Lead Generation kavramının temelidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Web Siteniz Arama Motorlarında Neden Görünmüyorİşte kontrol listesi ve kaynaklar (PDF)

Google’da risk almadan, daha iyi sıralama almak için ihtiyacınız olan Kontrol Listesi ve Kaynaklar PDF dosyasını eposta adresinize gönderin.