Mobil SEO: Teknik Detaylar ve Sesli Arama Uyumlandırması

Mobil SEO, 2015 yılında Google’ın da açıkladığı gibi, cep telefonlarından yapılan aramaların masaüstü cihazları geride bırakmasıyla daha fazla önem kazanmıştır. Google ve Microsoft gibi şirketlerin mobil, sesli ve görsel arama teknolojilerini hızla geliştirmeleri Mobil SEO kavramını her geçen gün daha önemli hale getirmektedir.

Mobil aramalarda daha iyi konumlanma

Sitenizi hem içerik hem de yapısal olarak mobil uyumlu hale getirir ve Google’ın bunu anlamasını sağlarsanız mobil arama sonuçlarında daha iyi konumda sıralanırsınız. Mobil SEO, “mobil arama motoru optimizasyonu” anlamına gelir. Siteniz mobil uyumlu olduğunu düşünebilirsiniz, ancak yine de siteniz Google tarafından mobil uyumlu olarak tanınmayabilir ve bu arama sonuçlarınıdaki konumunuzu etkileyebilir.

Bu yazıda, web sitenizin mobil cihazlar için nasıl optimize edileceğini ve Google’ın mobil çözümünüzü nasıl iyi bir şekilde anlamasını sağlayacağımızı anlatacağız.

Mobil şu anda önemlidir.

Google web sitenizdeki herhangi bir sayfayı daha sonra olmayı planladığınız konumda sıralamaz, sitenizi bugün değerlendirdiği gibi sıralar. Mobil şu anda önemlidir.

Sitemizi mobil cihazlarla uyumlu bir şekilde optimize etmek için aşağıdaki adımları takip ederiz

  • Mobil yöntem belirleriz.
  • Mobil uyumlu tema seçeriz.
  • Mobil kullanım kolaylığı sağlarız.
  • Google’ın bunu farketmesiniz sağlarız.

Google, hem masaüstü hem de mobil sitenizin aynı içeriğe sahip olmasını ister. Responsive tasarımlarda olduğu gibi her iki tarata da aynı içeriğe sahipseniz, mobil öncelikli dizine ekleme özelliğinden hiçbir etki görmezsiniz. Bir web sitesinin mobil hale gelmesinin dört temel yolu vardır:

  • Responsive (Duyarlı, tüm cihaz ekranlarıyla uyumlu) tasarım
  • AMP (Hızlandırılmış Mobil Sayfalar)
  • Dinamik Getirme
  • Mobil URL’ler

Spesifik ihtiyaçlarınız için bu dört yoldan birini tercih edebilirsiniz ancak Responsive, yani duyarlı tasarım tavsiye edilir çünkü SEO için ideal, en basit ve en az riskli yöntemdir. Uygulanması kolaydır ve diğer yöntemlerle uyumludur.

Mobil SEO için en önemli tercihlerden biri de tema seçimidir. Yine de tema seçimi çok zor değildir. WordPress veya diğer içerik yönetim sistemleri için ücretli veya ücretsiz birok tema bulmanız mümkün. Statik bir site tercih ediyorsanız Themeforest’da çok sayıda duyarlı html şablonu vardır.

Mobil uyumluluğu Google nasıl değerlendirir?

Google’ın bir sitenin mobil uyumlu olup olmadığını belirleme şekli, kolayca test edilebilen birkaç mobil kullanılabilirlik sorununa bağlıdır. Mobil kullanılabilirlik testi temel olara Viewport, tıklanabilir öğeler ve yazı tipi boyutlarını inceler.

Viewport, yani görüntü alanı, bir web sayfasının göründüğü penceredir. Görüntüleme çerçevesini yapılandırmak, bu pencerenin ne kadar büyük olması gerektiğini bildirmek anlamına gelir.
Bu özellik viewport meta etiketi ekleyerek veya düzenleyerek yapılandırılır. Viewport etiketi, kullanıcıların farklı boyutlardaki mobil ekranlarda web içeriğini doğru görmelerine yardımcı olur.

Viewport’u yapılandırma yöntemimiz viewport meta etiketidir. Bu, html belgemizin başına koyduğumuz küçük bir kod kodudur. Google, duyarlı bir web sitesi için aşağıdaki viewport meta etiketini önerir.

<meta name = viewport content = "width = aygıt genişliği, başlangıç ​​ölçeği = 1">

Viewport meta etikete girdiğimiz değerler ne anlama gelir?

width=device-width” değeri sayfanın genişliğinin, gösterildiği ekranla aynı genişlikte yapılması gerektiğini belirtir.

initial-scale=1” değeri ise sayfa yatay olarak gösteriliyorsa (örn: bir telefon yan döndürülmüşse), sayfanın ekranın içine sığacak kadar genişletilmesi gerektiğini belirtir.

Viewport’u görüntülenmekte olan cihazla aynı genişlikte olacak şekilde yapılandırdığımızda, metin ve görüntüler kullanıcının sayfayı yakınlaştırması gerekmeden okunur.

Web Siteniz Arama Motorlarında Neden Görünmüyorİşte kontrol listesi ve kaynaklar (PDF)

Google’da risk almadan, daha iyi sıralama almak için ihtiyacınız olan Kontrol Listesi ve Kaynaklar PDF