MOZ – Domain Authority 2.0 – Neler Değişti?

MOZ Domain Authority 2.0

Bir endüstri standarı haline gelen MOZ Domain Authority (Alan adı Otoritesi), tamamen backlink ve sıralama odaklı algoritmasına, spam, kalite ve trafik gibi yeni parametreler ekledi

Yeni MOZ

MOZ, yeni Domain Authority metriği ile şu an herhangi bir anahtar kelimede sıralama almayan ancak geçmişte sıralama almış siteleri de anlamaya çalışacak. MOZ, bu güncellemeyi, “Karmaşık, doğrusal bir model yerine sinir ağı modeline geçtik” şeklinde ifade ediyor.

Yeni DA metriği, backlink manüplasyonlarını saptama gibi bazı avantajlara sahip olacak. Domain Authority metriğini etkileyen sıralama faktörleri üzerinde büyük bir tecrübeye sahip olan MOZ, bağlantı sayılarına ek olarak, özel spam puanı, kalite ve trafiğe dayalı karmaşık dağıtımları, diğer birçok faktörle birleştiriyor.

Moz Link Index

DA’nın kalbi niteliğindeki Moz Link Index, 35 trilyondan fazla linki analiz etmiş durumda. Yeni Etki Alanı Otoritesindeki bu temel iyileştirmeler, istenmeyen postaların denetimi, korelasyonları iyileştirilmesi ve en önemlisi, Google’ın yaptığı tüm değişikliklere ayak uydurulabilen bir yapı ile her zamankinden daha iyi, daha güvenilir bir ölçüm sağlayacaktır.

Domain Authority göreceli bir metriktir, asıl önemli olan düşük veya yüksek olması değil, rakiplerinize göre düşmesi veya artmasıdır.

MOZ, Google’ın yaptığı algoritma güncellemelerine daha duyarlı hale gelmek için her yıl kendi algoritmasında yüzlerce değişiklik yaparak kullanışlı bir ölçü olmaya devam edecek.

Akıllı Arama Stratejileri

Moz’un yeni bağlantı diziniyle, DA verileri daha güvenilir hale gelmiştir, çünkü dayandığı temel veriler daha iyi. Mart 2019’daki DA hesaplamalarında yapılan güncelleme, DA’nın arama motorlarının algoritma güncellemelerine ayak uydurabilmesine yardımcı olacak. Spam Puanı gibi özel ölçütler ve gelişmiş bir makine öğrenimi modeline aktarılan bağlantı kalitesi kalıpları ile, arama motoru algoritması güncellemelerine ayak uydurabilir ve akıllı arama stratejilerinde faydalanılabilir.

Moz’un yeni bağlantı dizini ve yeni otorite puanlama modeli artık arama motorlarının web görünümüne daha çok benzeyecek, bu nedenle güncellenmiş DA puanları sitenizin aramalarda sıralanma yeteneğinin daha doğru bir göstergesi olacaktır. Başka bir deyişle, yeni DA skorları SERP’lerle daha iyi koreledir. DA puanınızda azalma olması durumunu rakiplerinize göre değerlendirmeyi unutmayın. Eğer puanınız öncekinden düşük, ancak yine de rakiplerinizden daha iyiyse, hala iyi bir yerdesiniz.

Makine Öğrenmesi

Moz’un bağlantı dizini dinamiktir, sürekli kendisini günceller. Otorite puanları aynı zamanda makine öğrenmesi hesaplamalarına da dayanmaktadır, bu nedenle sitenizin puanı, hesaplamada farklı veri noktaları kullanıldığından dalgalanabilir ancak, bağlantı indeksi büyük olduğundan ve bundan sonra aylık değil, günlük olarak güncelleneceğinden dalgalanmalar daha az hissedilir olacaktır.

0-100 ölçeğinde en yüksek skoru almak DA için amaçlanan kullanım değildir. DA puanınız sıralanabilirlik skoru olduğundan, sadece rakiplerinizden daha yüksek bir puan hedeflenmelidir. Örneğin, DA puanı 28 olan bir siteniz var, ve “SEO Uzmanı” anahtar kelimesini hedefliyorsunuz. Bu kelime için şu anda rekabet ettiğiniz tüm sitelerin DA puanı 10-20 aralığındaysa muhtemelen iyi durumdasınız demektir.

Rfakiplere Göre Değişen DA Puanı

Domaim Authority daha çok bir karşılaştırma skorudur. Kendi başına daha az anlamlıdır. DA puanınızın arttığını görürseniz hemen sevinmeyin, DA sıralama olasılığının bir ölçüsüdür, bu nedenle rakiplerinizin durumunu da kontrol ederek bir fikir edinmek daha doğrudur.

DA, etki alanınızın toplayabileceği ve sahiplenebileceği daimi bir kalite değildir, sitenizin sahip olduğu bağlantı özelliklerinin bir yansımasıdır. Örneğin, “Domain Otorite puanım yükselirse sıralamam da yükselir” demek yanlış olur. Bunun yerine, “Domain Otoritesini artırmak, sitemin arama sonuçlarında daha iyi performans gösterdiğinin bir göstergesidir.” biçiminde algılamak daha uygundur.

PageRank

PageRank, Google’ın web sitelerine atanan ve gelen bağlantıların niteliğine ve niceliğine bağlı olarak verilen sayısal bir puandır. PageRank puanı önceleri genel kullanıma açıktı, ancak Google daha sonra bu puanı güncellemeyi bıraktı ve kaldırdı. PageRank puanı, Google’ın web sitelerini sıralamak için kullandığı bir sinyaldi. Şu an kullanıma açık olmasa da, algoritmalarında kullanıyorlar.

PageRank, birçok sıralama sinyalinden yalnızca bir tanesidir, ancak yüksek kaliteli içerik gibi birçok sıralama sinyalinin aksine rakamlar somut ve nesneldir. DA, bir sitenin aramada nasıl performans göstereceğine dair faydalı bir tahmin olsa da, bir sıralama sinyali olmadığından ve Google tarafından sıralama hesaplamalarında kullanılmadığından PageRank’in yerine geçmez.

Kaynak: MOZ

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tamam
Göster

Gizlilik

Siteyi ziyaret ettiğinizde bilgisayarınıza veya mobil cihazınıza küçük bir metin dosyası kaydederiz. Web sitesinin eylemlerinizi ve tercihlerinizi (giriş, dil, yazı tipi boyutu ve diğer ekran tercihleri ​​gibi) belirli bir süre boyunca hatırlamasını sağlar. Sitemizi ziyaret ederek Gizlilik Şartlarını kabul etmiş olursunuz.
Kapat
Teklifi Göster