Organik Trafiğinizi Artıracak Etkili SEO Teknikleri

Etkili seo teknikleri

SEO Teknikleri sık yenilenir,
İnternetteki içerik ve teknolojiler gelişir. Kullanıcılara en doğru sonucu göstermek isteyen arama motorları algoritmalarını çok kısa sürelerde yenilerler. Görünür kalmak için takipte olmak ve yeniliklere uyum sağlamak gerekir.

Sıralamanızı yükseltmenize ve organik aramalardan gelen ziyaretçi sayısını artırmanıza yardımcı olacak etkili SEO tekniklerinden bahsedeceğiz.

seo kullanici deneyimi 1024x504 - Organik Trafiğinizi Artıracak Etkili SEO Teknikleri

Bir SEO uzmanı olarak bu yazıda web sitenizi iyi konumlandırarak daha fazla organik trafik çekmeniz, dönüşüm hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olacak yeni ipuçları sağlayacak ve gerekli yöntemleri detayları ile açıklayacağım.

Kullanıcı deneyimini geliştirmek

Google’ın ne yapmak istediğine dair kısa bir açıklama yaparak başlayalım. Aynen diğer arama motorularında olduğu gibi, Google bir kullanıcının arama sorgusu için en iyi sonuçları göstermek ister. Kullanıcıların ilgi göstermediği, düşük kaliteli sonuçları alt sıralara iter. İçeriği kullanıcı üzerinden ölçme konusunda oldukça deneyimlidir.

Web sitenizi SEO için optimize ederken Google’ın bu yaklaşımını her zaman aklımızda bulunduralım. Sitenizin gerçek kalitesi, kullanıcıların gösterdiği ilgiye ve etkileşime göre belirlenir. SEO’nun teknik tarafında kusursuz bir iş çıkarsanız bile, insanlar sayfalarınızda vakit geçirmiyor ve tekrar gelmiyorlarsa iyi bir sıralama almanız pek mümkün değildir.

Daha birçok faktöre bağlı olmakla birlikte, bir web sitesinin içeriğinin kalitesinin ölçümü yani kullanıcı deneyiminin değerlendirilmesi yukarıdaki grafikte olduğu gibidir.

Google’ın kullanıcı deneyimi ölçen algoritmasının temel mantığı, kullanıcı bir web sayfasında daha fazla zaman geçirirse, sayfayı yararlı bulduğu fikrine dayanır. Google kullanıcılara en yararlı sonuçları sunmak istediğinden ziyaretçilerin en çok zaman geçirdiği web siteleri arama sonuçlarında üst sıralarda yer alacaktır.

Peki, ziyaretçilerin web sitenizde yaşadıkları deneyimi nasıl iyileştirebilirsiniz?
Ziyetçilerinizin hemen çıkma oranını azaltmak, onları sayfada tutmak ve tekrar gelmelerini sağlamak en başta onlara faydalı olmayı ve bu faydayı pratik bir şekilde sunmayı gerektirir.

Daha iyi kullanıcı deneyimi için SEO teknikleri

Okunabilirlik

İçeriği biçimlendirmek: Organik sıralamanızı arttırmak için içeriğinizin okunabilirliğini optimize etmemiz gerekir. İçeriğinizi daha fazla insan okursa, daha düşük hemen çıkma oranına ve daha yüksek organik sıralamalara sahip olursunuz. Bunu yapabilmek için içeriğimizi rahat okunabilir bir forma sokmalıyız.

Daha kısa paragraflar: Her paragrafı 3-4 cümle ile sınırlandırmak iyidir. Hatta bazen her paragrafta sadece bir cümle de kullanabilirsiniz. Bununla birlikte paragraf, bir fikri destekleyen ilgili cümleler grubudur; bu nedenle bir paragrafı ayrı ayrı satırlara bölerseniz, fikriniz parçalanma eğilimine girer ve kavramayı zorlaştırabilir. 

Cümle uzunlukları: Uzun cümlelerin telefon ekranında takip edilmesi zordur. Türkçe’de genellikle cümleleri uzatma eğilimindeyizdir. Cümle uzadıkça verilmek istenen mesajın kaybolma riski artsa da, doğru kullanıldığında çok etkilidir. Ancak cümlelerimizi makinelerin de anlayabileceği bir forma yaklaştırmak da önemlidir.

Google makinenin kurduğunuz cümleyi nasıl anladığını test ederek çok faydalı ipuçları elde edebilirsiniz. En basit yolu içeriğinizde kullandığınız bir cümleyi veya paragrafı Google translate’e yapıştırarak test etmektir.

Aşağıda Türkçe bir cümleyi Google Translate ile İngilizce’ye çeviriyorum.

2019 10 20 18 07 06 1024x182 - Organik Trafiğinizi Artıracak Etkili SEO Teknikleri

Oldukça başarılı. Şimdi ters çevirelim, yani İngilizce sonucu tekrar Türkçe’ye çevirelim. (İnglizce çeviriyi kopyalarak yapalım, yer değiştirme tuşuna basmadan)

2019 10 20 18 14 24 1024x184 - Organik Trafiğinizi Artıracak Etkili SEO Teknikleri

Cümlemiz her iki denemede de doğru sonucu verdi. Eğer cümleniz çeviride anlamını yitirirse daha kısa tutmalı ve noktalama işaretlerinden faydalanmalıyız. Google’ın içeriğinizi daha iyi anlaması kimlere göstereceğini bilmesi demektir. Sayfanız ilgili kullanıcılarla daha hızlı buluşursa da kısa sürede sonuç alınabilir.

Alt başlıklar: Kritik bir bilgi aramıyor isek, ilk kez girdiğimiz bir sitede metinlerle dolu bir sayfayı okumaya pek hevesli olmayız; başlıklar ve paragraflar yardımıyla sadece işimize yarayabilecek kısımları bulmaya çalışırız. Alt başlıklar kullanarak kullanıcıya okuma opsiyonu tanımak önemlidir.

Liste: Bir özellik gurubu veya maddelerden bahsediyorsak liste görünümünde sunmak okumayı kolaştıracaktır.

Görsel nesneler: Yukarıda bahsettiğim gibi, bir web sitesine girdiğinizde tam sayfa bir metin bloğu ile karşılaşmak pek heyecan verici bir durum değildir. Kullanıcı sayfayı okumak için harcayacağı zamanın boşa gitmeyeceğinden emin olmak ister. Sayfada ilginç görseller kullanarak kullanıcının konuya ısınmasını, ilgi ve sabrının artmasını sağlayabilirsiniz.

2019 10 20 18 22 25 1024x384 - Organik Trafiğinizi Artıracak Etkili SEO Teknikleri

Kaliteli içerik metinleri: Yazma konusunda iyi değilseniz diğer hususlar pek anlamlı değildir. İyi bir yazı sadece doğru paragraf veya cümle uzunluğu, listeler, başlıklar ve harika resimlerle ilgili değildir. İyi bir yazı, harika fikirlerin doğru kelimelerle ifade edilerek kullanıcıya dokunması ile ilgilidir.

“İçinizden en az yarısını arzuladığımın yarısı kadar bile tanımıyorum; ve yarınızdan azını hak ettiğinizin ancak yarısı kadar sevebiliyorum.”
― J.R.R. Tolkien

Bilbo Baggins, Yüzük Kardeşliği

Ters Piramit Yöntemi

Endüstriyel bir yazma tekniği olan ters piramit yöntemi, en önemli bilgileri sayfanın başında vermek ve daha az önemli bilgilerle devam etmek anlamına gelir. Okuyucular, nadiren sayfanın en altına kadar bakma eğilimi gösteriyorsa, sayfaya girer girmez istediklerini vermek mantıklı olur.

2019 10 20 19 08 34 1024x642 - Organik Trafiğinizi Artıracak Etkili SEO Teknikleri
Görsel: https://ded.mersindilbilim.info/tr/download/article-file/182630

Sayfa Tasarımını Analiz Etme ve İyileştirme

Hemen çıkma oranlarının düşük olmasının nedenlerinin başında düşük kullanılabilirlik, kötü sayfa tasarımı yani kullanıcı deneyimi gelir. Sayfa tasarımında kullanıcı deneyimini etkileyen sorunları bulmak biraz uğraşı gerektirebilir. İnsanların web sitenizle nasıl etkileşimde bulunduğunu analiz etmek ve iyileştirme fikirleri almak için kullanabileceğiniz test araçları vardır.

Hotjar

Hotjar, ziyaretleri video olarak kaydeder. Isı haritaları ile kullanıcıların sitenizde tıkladıkları yerlerin renkli sunumlarını oluşturur. Kaydırma haritaları ise kullanıcılarınızın ayrılmadan önce sayfaların ne kadar aşağı kaydırıldığını gösterir. Bu verilerle, tasarım kusurlarını keşfetmek ve buna göre düzeltmek mümkündür.

Sesli Arama Optimizasyonu

Çok yakında Google aramalarının en az yarısının sesli yapılacağı söyleniyor ve belki 10 yıl sonra tamamına yakını.

Artık mobil cihazlar diğerlerine göre daha fazla kullanılıyor ve telefonla yazı yazmak gerçekten zor ve sıkıcı. Henüz çok yerleşmese de bir tuşa basıp aradığınız şeyi söylerek bulmak çok daha kolay ve artık oldukça iyi çalışıyor. Bu özellik SEO stratejilerimizi önemli ölçüde etkileyecektir. Sesli arama yapanlar, metin arama yapanlardan farklı alışkanlıklara sahiptir. Örneğin: “vegan diyeti” biçiminde yazdığımız bir anahtar kelimeyi sesli arama yaparken “veganlar ne yer?” biçiminde söylememiz muhtemeldir. Sesli arama anahtar kelimeleri daha uzun ve detaylıdır.

Aşağıda mealen aynı anlama gelse de farklı sonuçlar döndüren anahtar kelimelerin arama sonuçlarına dikkat edin.

2019 10 20 20 17 04 1024x498 - Organik Trafiğinizi Artıracak Etkili SEO Teknikleri
2019 10 20 20 17 39 1024x445 - Organik Trafiğinizi Artıracak Etkili SEO Teknikleri

Kullanmamız gereken ikinci SEO tekniği sesli arama optimizasyonudur. Sesli arama performansımızı geliştirmek için neler yapabileceğimize bakalım.

Sesli aramalarda kullanıcılar uzun kuyruklu, yani en az 3 kelimeden oluşan anahtar kelimeler kullanmaktadır.

Uzun anahtar kelimeler ile sıralama şansına sahip olmak için, web sitenizde onları hedefleyen içerik oluşturmanız gerekir:

  • Uzun kuyruklu anahtar kelimeler ve muhtemel farklı söyleniş türlerini birlikte kullanın. Anahtar kelimeler yerine konu kümelerine odaklanın.
  • İçeriğinizi biçimlendirin. (Başlıklar, alt başlıklar, görseller ve noktalama işaretleri)
  • İçeriğinizi tanıtın.
  • Yapısal veri (rich snippets) kullanın. Bu veriler içeriğinizin özelliklerinin daha hızlı tanımlanmasını sağlar.
  • Hedef kitlenizi tanıyın. Oluşturacağınız içeriğin türü tamamen hedef kitlenize bağlı olmak zorundadır. Onları ne kadar iyi tanırsanız, konumlarını, yaşlarını, ilgi alanlarını vb. bilirseniz oluşturacağınız içerik o denli başarılı olacaktır. Hedef kitlenizde olmayan ziyaretçilerin sitenizle etkileşimi daha pasif olacaktır ve bu da SEO için iyi değildir; çünkü etkileşimi zayıf ziyaretler, Google’a veya diğer arama motorlarına içeriğinizin yeterince iyi olmadığı sinyalini gönderir.
seo sistemi 1024x501 - Organik Trafiğinizi Artıracak Etkili SEO Teknikleri
Görseldeki sistemi kullanmak, ziyaretçiye aradığı bilgiyi verdiği için kullanıcının niyetini karşılarken, Google örümceklerinin her sayfayı taraması, anlaması ve kullanması için dahili olarak bağlı bir içerik kütüphanesi oluşturur.

Şimdilik hoşçakalın, yazı devam edecek (umarım 🙂

Web Siteniz Arama Motorlarında Neden Görünmüyorİşte kontrol listesi ve kaynaklar (PDF)

Google’da risk almadan, daha iyi sıralama almak için ihtiyacınız olan Kontrol Listesi ve Kaynaklar PDF