Popüler Konular, Terimler: Google Trendler

Google Trendler, arama terimi, konu ya da kelime öbeklerinin belirli bir süre içinde Google arama motorunda ne sıklıkta sorgulandığını toplam arama hacmine göre gösteren çevrimiçi bir arama eğilimleri aracıdır.

Her gün güncellenen Google Trendler, kesin veriler sağlayamasa da, herhangi bir konunun zamana ve konuma göre popülerliği hakkında fikir edinmek için faydalı olabilir.

google trendler 1

Google Trendler’de aynı anda beş kelime veya konuyu sorgulamak mümkündür. Sonuçlar bir grafikte görüntülenir. Grafikteki veriler, Excel ve diğer elektronik tablo uygulamalarında açılabilen bir .csv dosyasına aktarılabilir.

Google Trendler Aracı Nasıl Kullanılabilir?

Anahtar kelime trafik hacmi

Google Trendler, anahtar kelime trafik seviyeleri görsel bir arayüzle karşılaştıran Google aracıdır. Net trafik miktarını göstermez, görecelidir. Bir anahtar kelimenin trafik miktarını zaman içinde veya başka araçlarla kendiniz tecrübe ettiyseniz ve biliyorsanız faydalı olabilir.

Bir anahtar kelimenin trafik verileri daha iyi değerlendirmek için, trafik düzeylerini zaten bildiğiniz bir anahtar kelimeyle karşılaştırın. Google Trendler net seviyeyi göstermese de, bir anahtar kelimenin gerçeğe en yakın aranma hacmini bildiğiniz sürece, benzer anahtar kelimenin trafik seviyeleri daha anlaşılır hale gelir.

Uzun zaman dilimleri içindeki eğilimler

Anahtar kelimelerin trafik hacimlerini alırken zaman aralığını beş yıl öncesinden, son bir saate kadar ayarlayabilirsiniz.

google trendler 3

Google Trendler’in kullanım amacı, eğer bir anahtar kelime ya da konuya olan arama eğilimi yükseliyorsa, o konuda içerik oluşturmanın daha verimli sonuçlar doğurabileceği fikrine dayanır. Uzun zaman aralığı seçerek görüntülediğiniz eğilimler, gelecekteki stratejilerinize,odaklanacağınız içeriğe karar vermenize yardımcı olur. Bir terim aşağı doğru eğilimi gösteriyorsa, belki de içerik kaynaklarını başka bir konuya veya ürüne kaydırmayı düşünmenin ya da içerik modelini tamamen değiştirmenin zamanı gelmiştir.

Kısa zaman dilimleri içindeki eğilimler

Anahtar kelime eğilimlerini 60 veya 30 günlük dilimlerde görüntülemek, içerik pazarlama çabalarınız için değerli fikirler verebilir. Hedef anahtar kelimenizi günlük çizelgede ölçeklediğinizde, bu aramaların haftanın hangi günlerinde popüler olduğunu görebilirsiniz.

Google Trendler sayesinde içeriğinizi ne zaman yayınlamanız gerektiğine karar verirken tahmin kullanmak zorunda kalmazsınız. Adwords reklamlarınızı, sosyal medya paylaşımlarınızı, işletmenizin türüne göre zamanlayabilirsiniz. Örneğin hafta sonları daha çok aranan bir terime Cuma sabahından itibaren reklam vermeye başlayabilirsiniz. Aynı reklamlar pazartesi günü çok daha az ilgi görecektir.

Anahtar kelime kategorileri

Google Trendler, anahtar kelimeleriniz hakkında daha doğru veri sağlamak için kategorilere göre daraltma özelliğine sahiptir. Coğrafi bölgelere göre anahtar kelime hacim bilgisi sağlar. Bu bilgiler içeriği belirli bölgelere göre ayarlamak için kullanılabilir. Bölgeye göre anahtar kelime popülerliği bilgisi, bağlantı kurma, içerik oluşturma, içerik tanıtım ve tıklama başına ödeme için değerlidir. Örneğin, bir konu belirli bir bölgede popüler ise, içerik tanıtımınızı yayınladığınız veya pazarladığınız nişle ilgili bölgesel hedefleri tanımlamak için daraltabilirsiniz.

google trendler 5

Sonuç olarak Google Trendler herkesin erişimine açık bir araçtır, rakiplerinizin de bu verileri kullanarak içerik oluşturur. Uygulamadan edindiğiniz fikirlerin diğer özgün fikirlerinizi örtmesine izin vermeyin. Aslolan trendi takip etmek değil, trend olmaktır.

Ziyaretçiniz bol olsun.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Web Siteniz Arama Motorlarında Neden Görünmüyorİşte kontrol listesi ve kaynaklar (PDF)

Google’da risk almadan, daha iyi sıralama almak için ihtiyacınız olan Kontrol Listesi ve Kaynaklar PDF dosyasını eposta adresinize gönderin.