Dijital pazarlamada reklam verenlerin, Google Ads CPC (Tıklama Başına Ödeme) kampanyalarında rakip marka isimlerini anahtar kelime olarak kullanması ne kadar mantıklı? yapmaya değer mi?

Herhangi bir sektörde iyi bilinen bir markayı Google’da arattığında aynı sektörden başka firmaları da arama sonuçlarında ve reklamlarda görürsün. Rakibinin ismiyle reklam vermenin sana da görünürlük sağlayacağı doğrudur.

Dijital pazarlamada firmalar bunu neden yapıyor?

Marka Teklifi olarak bilinen, rakiplerin marka isminden oluşan anahtar kelimeler için teklif vermenin birkaç nedeni vardır.

Düşük Maliyet – Marka adı anahtar kelimeleri (bazı durumlarda geçerli olmasa da), Google Ads’teki genel anahtar kelimelere kıyasla nispeten ucuz tıklamalardır.
Yüksek kalitede trafik – Bu aramalar için çok fazla trafik almayacak olsan da, çektiğin trafiğin kalitesi yüksek olacaktır. Aldığın tıklamaların büyük çoğunluğu, rakibin tarafından sağlanan bir ürün veya hizmeti arayan kullanıcılar olacaktır. Bu nedenle, benzer bir ürün veya hizmet sunduğunu varsayarsak, bu trafik, satın alma, iletişime geçme gibi, hedeflere yönelik daha yüksek bir dönüşüm sağlayabilir.
Marka Bilinirliği – İnsanlar satın almak istedikleri bir ürün için daha fazla seçenek arıyorlarsa, bildikleri bir markanın alternatiflerini de araştıracaklardır. Rakip marka anahtar kelimeleri reklam vererek “ben de buradayım” diyebilirsin ve bu tür potansiyel müşterilerin markandan ve neleri sunabileceğinden haberdar olmasını sağlayabilirsin.

Rakip marka adıyla arama yaptığımızda karşımıza ne çıkar?

(Dijital Pazarlama Google Ads Reklamları)

Rakip marka adıyla arama yapıldığında, markanın aktif reklamı varsa ilk sırada olacaktır. 2 ve 3. sıradaki reklamlar, kendi marka bilincini yükseltmek için rakibin marka adıyla reklam vermiş, baskın piyasa pozisyonundan faydalanan rakipleridir.

Rakiplerinin marka anahtar kelimelerine teklif vermek yasal mı?

Kısaca belirtmek gerekirse, evet. Ya da “yasadışı değil” denilse daha doğru olur. Google’ın, dijital pazarlamada ticari markaların mülkiyet haklarını kapsayan oldukça basit bir arama ağı reklam yönergesi vardır. Google, bir ticari markanın mülkiyet haklarına saygı gösterir, ancak genel olarak bu, teklif verilen anahtar kelimelerin seçimini kapsamaz. Dolayısıyla rakibinin marka ismini, marka reklamını aynen kopyalamadığın ve tescil, telif hakkı gibi ibareleri kullanmadığın sürece yasa dışı değildir.

Google, dijital pazarlamada ticari marka terimlerini, örneğin reklamların Görünen URL’lerini kullanarak inceleme hakkını saklı tutar. Ve alıcının dikkat etmesi gereken tüm maddeleri yakalar. Google, ticari markalara karşılık gelen terimlerin kullanımıyla ilgili önerilerde bulunmaz.

Dijital Pazarlamada Google Ads’de rakip adları anahtar kelime olarak nasıl kullanılır?

Rakiplerinin markaları ve anahtar sözcükleri üzerinde teklif vermenin pratiklerine inelim.

Reklam metnine her zaman bir teklif veya benzersiz bir satış unsuru eklemelisin. Bu yöntem, çalıştırdığın tüm Google Ads reklamları için, hatta rakiplerin anahtar kelimelerini hedefleyen reklamlar için de faydalıdır.

Şöyle düşünelim, potansiyel müşterin, daha fazla seçenek bulmak amacıyla, özellikle sana rakip olan markaları arıyor. Böyle bir durumda dahi, zaten farkında olduğu ve potansiyel olarak bildiği markadan farklı bir markanın reklamına tıklamak için, benzersiz ve göz alıcı bir şey arayacaktır, ve tıklama gerçekleşse bile ziyaretin dönüşüm potansiyeli düşük olacaktır.

Rakip anahtar kelime için düşük teklif verilmeli

Düşük teklifli bir rakip marka anahtar kelimesi kampanyasının amacı, Google sonuçları sayfasında birinci sırada yer almak değildir. İdeal olarak, rakibinin hemen altında kendini konumlandırmak istersin (senden yüksek teklif verdiklerini varsayarak). Bu yaklaşım, sitene fazla trafik almadığından ve hemen çıkma oranından kaynaklanan kalite puanını anlamana yardımcı olur. Reklamın daha da düşük bir sıradaysa, çoğunlukla aradıkları şeye alternatif arayan kişilerden tıklama alırsın.

Rakiplerinin marka adı anahtar kelimesini reklam başlık veya metnine dahil etmek

Reklam metinlerinde rakip marka adının geçmesi ziyaretçileri yanıltacağından, Google’ın ticari marka politikasına aykırıdır. Reklam oluştururken buna dikkat etmek kolay ancak dinamik anahtar kelime ekleme kullanıldığında dikkatli olmalısın. Rakip marka anahtar kelimesi kampanyanda dinamik anahtar kelime ekleme özelliğini kullanmamalısın. Çünkü bu durum, reklam metninde rakip anahtar kelime görünmesine yol açabilir ve Google’ın Mülkiet Hakları ole ilgili şartlarını ihlal etmiş olursun.

Rakibinin marka adı anahtar kelimesiyle teklif savaşına girilmemeli

Basitçe söylemek gerekirse, böyle bir teklif savaşında sadece bir kaybeden olacaktır ve bu da büyük ihtimal rakip markasına teklif veren olur. Rakibinin marka adına yüksek teklif vererek, rakibinin kendi markasi adına vereceği reklam teklifini yükseltmeyi hedeflemek bir ölçüde başarılı olabilir ama yine de rakiplerine fazla zarar veremezsin. Çünkü anahtar kelime rakibinin kendi marka ismi olduğundan kalite puanı büyük olasılıkla 10’dur. Bu yüzden rakibinin, kendi marka anahtar kelimesi üzerinden yarışa girersen kaybedersin.

Ayrıca, bu anahtar kelimelerden sana gelen trafiğin bir kısmının, şirketinle hiç ilgilenmeyecek olması muhtemeldir, yalnızca müşteri hizmetleri numaralarını veya bu markayla ilgili belirli bilgileri arayacaklardır.

Dijital Pazarlamada Google, rakip anahtar kelimelere teklif verme konusunda görüş bildirmiyor ancak ziyaretçilerin yanıltılmaması konusunda çok hassas olduğunu anlamak önemlidir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir