Screaming Frog SEO Denetim Aracı Nasıl Kullanılır?

screaming frog

Site yapısını kontrol altında tutmak ve olması gerektiği gibi muhafaza etmek için belirli bir seviyeye kadar ücrestsiz olan Screaming From SEO denetim aracını kullanarak birçok görevi toplu olarak yapmak, sitenizdeki hataları keşfetmek mümkündür. Ücretsiz versiyonu 500 URL’ye kadar tarayabilir, ki bu da birçok web sitesi için yeterli olacaktır. Pahalı SEO araçlarına para harcamanıza gerek yok.

Program native çalışır, yani bilgisayarınıza yüklemeniz hereklidir. İlk kez kullanıyorsanız biraz karışık görünebilir. Menüdeki temel özelliklerden kısaca söz edelim.

Tarama Kaydı Oluşturma

Dosya menüsü altında tarama işlemini bir dosya olarak kaydedebilirsiniz. Böylece tarama verilerine dilediğiniz zaman ulaşmak mümkün olur. Bir taramayı kaydetmeyi unuttuysanız, Screaming Frog’da yaptığınız son altı taramaya bu menüden erişebilirsiniz. Ek olarak, herhangi bir yapılandırma ayarını varsayılan olarak ayarlamak isterseniz, yine buradan ayarlayabilirsiniz.

Tarama Ayarlarını Yapılandırma

Yapılandırma bilinmesi gereken en önemli menüdür, çünkü burada tüm tarama ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz. Hangi içeriğin taranmasını istediğinizi ve görmek istediğiniz verileri özelleştirmek için “Spider” i tıklayın. Tarama, resimler, Java, alt alanlar, CSS ve diğer belirli içerik türlerini kaldırabilir veya ekleyebilirsiniz. Taramaya dahil etmek veya hariç tutmak istediğiniz belirli URL’leri yapıştırmak için menüden “Dahil Et ve Hariç Tut” düğmesini tıklayın. Taramanızı Google Analytics veya Google Arama Konsolu ile birleştirmek istiyorsanız, “API Erişimi” seçeneğini tıklayın.

Veri Dışa Aktarma

Tarama verilerinizi dışa aktarmak isterseniz, “Toplu Dışa Aktar” menüsünden, belirli yanıt kodlarıyla gelen (401’ler gibi) adresleri, yönergeleri, satır içi bağlantıları, metinleri, resimleri dışa aktarabilirsiniz.

Tarama Raporları

Raporlar menüsünden, yönlendirme zincirleri ve kanonik hatalarla ilgili raporların yanı sıra taramaya genel bakış raporunu da indirebilirsiniz.

Sitemap Oluşturma

Kendi site haritanızı oluşturmak için bu menüyü kullanın. Taramak istediğiniz web sitesini ekranın en üstündeki metin kutusuna kopyalayıp yapıştırın ve “Başlat” ı tıklayın.

Screaming Frog ilk Kullanım

Screaming Frog’u daha detaylı incelemeden önce, önemli bazı ipuçlarına değinelim. Screaming Frog’u ilk kullanmaya başladığınizda biraz karışık gelebilir. İlk başta sadece ana pencereye odaklanın, ancak, sağ tarafta diğer SEO öğelerinfiltreleyebileceğiniz bir sütun var. Diğer bir alan ise, ekranın altındadır, ana pencerenin hemen altında. Ana pencerede bir sayfa seçerseniz, alttaki bölme ve sekmeleri size o sayfa hakkında daha fazla detay verecektir.

screaming frog baslangic 1024x554 - Screaming Frog SEO Denetim Aracı Nasıl Kullanılır?

Alt penceredeki bilgilerin hepsini görmek için yeterli alan yok. Pencerelerinizden herhangi birini büyütmek veya küçültmek istiyorsanız, fare işaretçisi görünene kadar iki pencere arasında gezinin ve boyuttan memnun kalana kadar sürükleyin. Pencereleri yeniden boyutlandırın, böylece veri pencerelerini daha rahat görüntüleyebilirsiniz.

Yanıt Kodlarını Kontrol Etme

Ekranın üst kısmında, “Response Codes” etiketli gri sekmeye tıklayın. Bu, bize taranan web sitesinin tüm URL’lerinin döndürdüğü cevap kodlarını verecektir. İşleri kolaylaştırmak, URL’leri durum kodu numarasına göre düzenlemek için “Durum Kodu” sütununa tıklayın. Buradan yönlendirmeleri sıralayabilir ve her sayfanın doğru yanıt kodunu döndürdüğünden emin olabilirsiniz. 301 yanıt kodu kalıcı bir yönlendirmedir, 302 yalnızca geçici bir yçnlendirme olduğunda uygulanır (nadiren kullanılır). 301 yönlendirmelerinizi kontrol ettikten sonra, 404 hata yanıtı kodu döndüren adreslere incelemesiniz.

404 Yanıt Kodu

404 yanıt kodu, URL’nin var olmayan bir sayfaya bağlandığını gösterir. Genellikle tıklandığında bir hata mesajı çıkar. Bu sorunu çözmek için, 404 hata kodlu tüm sayfaları tanımlayın ve ilgili sayfaya yönlendirin. Yanıt Kodu penceresinden iç ve dış bağlantıları da kontrol edebilirsiniz . 4XX veya 5XX kodlu bir URL seçin. Kırık URL’ye bağlantı veren adreslerin listesini görmek için, alt pencerede “Inlinks” ve “Outlinks” sekmesine tıklayın. Tüm yönlendirmeleri veya 401 hatalarını dışa aktarmak istiyorsanız, ekranın üst kısmına yakın bir filtre menüsü var. Almak istediğiniz özelliğe tıklayın ve ardından verilerinizi dışa aktarmak için yanındaki “Ver” düğmesini tıklayın. Yanıt Kodlarını güncellemek zaman alabilir. Ancak, yönlendirme ve hata kodlarıyla tüm sayfaları güncellerseniz, kullanıcı deneyiminiz büyük ölçüde iyileşecek ve sıralamalarınız da değişecektir.

URL Yapılarının Kontrolü

Sıra dışı parametreler ve karakterler içeren web sitesi adreslerinin taranması ve arama sonuçlarında sıralanması zordur. Ek olarak, kafa karıştıran URL’ler kullanıcı deneyimini kötü yönde etkilenmesine neden olur ve ziyaretçilerinizin web sitenizde gezinmesini zorlaştırır. Web sitenizin taranmasını ve kullanıcıların gezinmesini kolaylaştırmak için URL’lerin yapısını kontrol edin. Screaming Frog SEO Spider’da “URI” sekmesine gidin ve adres listenize bakın. Her adres makul bir uzunlukta, dört ila beş kelimeden oluşmalıdır; açıklayıcı olmalıdır. Adreste tuhaf karakterler veya noktalama işaretleri olmamalı, ayrıca benzersiz olmalıdırlar.

Sayfa Başlıkları

Orta menüden “Page Titles” sekmesine geçin. Sekmeyi tıkladığınızda, tüm sayfa başlıklarınızı, başlık piksel uzunluğunu ve kelime sayınızı görebilirsiniz. Sorun yaratabilecek sayfa başlıklarını bulmak için üstteki filtreyi kullanabilirsiniz.

Yinelenen Başlıklar

Aynı sayfa başlığına sahip sayfalar olabilir. Sitenizdeki her sayfa başlığının benzersiz olması için doğru değişiklikleri yapın.

Anahtar Kelime Optimizasyonu

Anahtar kelimeler sayfa başlığında geçiyor mu? Her sayfa başlığında en önemli anahtar kelimelerinizin ve alternatiflerinin (içerikte kullanımına göre, LSI vb) geçmesi gerekir.

Başlık Uzunluğu

Her başlığın yaklaşık 50-60 karakter uzunluğunda olması için “Title Lenght” sütununa tıklayarak sıralayın ve sorunlu olanları düzeltin.

2019 08 26 11 30 29 - Screaming Frog SEO Denetim Aracı Nasıl Kullanılır?
Google site ismini başlığın sonuna otomatik ekler ve başlık 60 karakteri mecburen aşar. Bunu da hesap etmeli miyiz? Elbette herşeyi düşünmek zorundayız.

Meta Açıklamaların Analizi

Benzer şekilde, web sitesinin meta açıklamalarını da kontrol etmemiz ve bunların tamamen optimize edilmelerini sağlamamız gerekir. Yinelenen içeriğe sahip, anahtar kelimeler için optimize edilmemiş veya eksik olan meta açıklamaları kontrol edin ve değiştirin. Toplam karakter sayısının 160 karakter civarında olması gerektiğini unutmayın. Belirli sorunları filtrelemek ve kontrol etmek istiyorsanız, tablo başlığına tıklayarak sıralayın.

Arama Sonuçlarındaki Görünümü Önizleme

Sayfalarınızın arama sonuçlarında nasıl göründüğünü test edebilirsiniz. Basitçe önizlemek istediğiniz herhangi bir bağlantı adresine tıklayın ve ardından ekranınızın alt kısmındaki alt pencerede “SERP Snippet” sekmesine tıklayın. Buradan başlık ve açıklama uzunluğu içeren bir veri tablosu görebilirsiniz. Gördüğünüzü beğenmiyorsanız, meta başlığı ve açıklamayı sıfırlayabilir ve denemeler yapabilirsiniz. Memnun kaldığınızda, hızlı uygulama için yeni meta başlıklarınızı ve açıklamalarınızı bir e-tablo ile dışa aktarabilirsiniz.

2019 08 26 11 42 01 1024x139 - Screaming Frog SEO Denetim Aracı Nasıl Kullanılır?
Bu sayfada standartları epey zorlamışım. Standart bir başlık 60 karakter, açıklama ise 160 karakter civarındadır. Büyük harfler ve anlam kaymasını önlemek için Google pay bırakabilir. 55-155 iyidir.

H1 Başlıkları

Bildiğiniz gibi her sayfada bir H1 etiketi olması tavsiye edilir. Screaming Frog ile sitenizde hangi sayfalarda hangi H1’lerin eksik olduğunu hemen görebilirsiniz. Birbirinin aynı H1’leri kontrol edin ve tüm H1 başlıklarınızın özelleştirin ve benzersiz olduğundan emin olun. H1’lerinizi siteniz içinde optimize etmek, anahtar kelime sıralamanızı büyük ölçüde iyileştirir. H1’lerinizi seçerken, şunlara dikkat edin:

  • Her sayfada sadece bir H1 var mı?
  • Tüm H1’ler her sayfanın konusunu açıklıyor mu?
  • Tüm H1’ler 20-70 karakter midir?
  • H1’leriniz iyi bir kullanıcı deneyimi sunuyor mu?
  • H1 başlıkları anahtar sözcükler için optimize edildi mi?

Resimleri Optimize Edin

Neden resimleri kontrol etmek zorundayım? Bu beni sürekli rahatsız etmiştir. “Ben kullanıcılarıma kaliteli ve tam boyutta görseller sunmak itiyorum” diye düşünüyor olabilirsiniz. Burada farklı yaklaşımlar geliiştirilebilir ama gerek yoktur, Görseller çok fazla bant genişliği tüketebilir ve sayfalarınızın yüklenme süresini artırabilir. Resimlerinizi 100 kb’nin altında tutmak iyidir. Screaming Frog SEO ile hangi görüntülerin sitenizi yavaşlattığını kontrol edebilirsiniz. Bunu yapmak için, Screaming Frog SEO Spider’daki “Images” sekmesine tıklayın. Web sitenizdeki tüm resimlerin bir listesini göreceksiniz. Ayrıca, boyutlarının yanı sıra her birinin kaç tane bağlantı içerdiğini de görebilirsiniz. Verilerinizi basitleştirmek için, sol üst köşedeki filtreye gidin ve 100 kb’nin üzerindeki her resmi görüntülemek için “100 kb’nin üzerinde” üzerine tıklayın. Şimdi bu görüntüleri gözden geçirebilir ve daha küçük bir boyuta indirebilir veya daha küçük bir resimle değiştirmek için notunuzu alabilirsiniz.

Direktifleri Kontrol Edin

Teknik sorunları kontrol etmenin bir yolu da “Direktifler” sekmesini kullanmaktır. Sol üst köşedeki filtre açılır menüsüne tıklayın ve hangi seçeneği görmek istediğinizi seçin. Filtre menüsünden sitenizde kanonik, kanonik olmayan, dizin, noindex, follow, nofollow ve diğer özellikler içeren web adreslerini görüntüleyebilirsiniz. Buözellik, robots.txt dosyasının web sitenize nasıl uygulandığını kontrol etmeye yarar. Dizine girilen, izlenen ve kanonik olarak kullanılanlarla ilgili ayarlamalar yapmanız gerekebilir.

Tarama Derinliği Analizi (Crawl Depth)

İlk sekmeden web sitesinin tarama derinliğine (Crawl Depth) bakabilirsiniz. Bir URL’nin tarama derinliği, ana sayfadan söz konusu sayfaya ulaşmak için gerekenı tıklamaların sayısıdır. Tarama derinliği web sitesinin büyüklüğüne göre değişebilir. Tarama derinliği ne kadar yüksek olursa, web sayfanızda gezinmenin, sayfanın taranması ve sıralanmasının o kadar zor olacağını unutmayın. Web sitenizde tarama derinliği 3’ten fazla olan sayfaların hiyerarşisini değiştirerek, sayfanın 2 tarama derinliğine sahip olmasını sağlayın. Tarama derinliklerinizi kontrol etmek için ana penceredeki alt kaydırma çubuğunu tıklayın ve “Crawl Depth” etiketli sütunu görene kadar sağa kaydırın. Ardından bu sütunu URL’ye yaklaştırarak adresi ve derinliği görebilir, filtreleyerek yüksek olanları keşfedebilrisiniz.

crawl depth 1024x433 - Screaming Frog SEO Denetim Aracı Nasıl Kullanılır?

Sunucu Tepki Süreleri

Web sitenizdeki her sayfanın yanıt süresini hızlı bir şekilde görebilirsiniz. Bu şekilde çok yavaş yüklenen sayfaları tanımlamak mümkündür. Yavaş bir sayfanız varsa, taranması daha uzun sürer. E-ticaret sieleri için kritik eşik 2 saniyedir ancak, ideal süre yarım saniyenin altıdır. Bir sayfa 2 saniyeden uzun süredir yükleniyorsa ilgilenmelisiniz.

Yetersiz İçeriğe Sahip Sayfalar

Google, yüksek kaliteli içeriğe veriyor ve bu kalite kavramını tanımlayıcı, faydalı bilgi içeren derinlemesine bir içerikle ilişkilendirme eğiliminde. Az içerikli sayfalardaa, anahtar kelimeler yalnızca birkaç kez uygulanabildiğinden ve tam olarak optimize edilemeyeceğinden sıralama almak için zorlanacaktır. Kelime Sayısı sütununu tıklatarak sayfalarınızdaki kelime sayılarını sıralayabilirsiniz. 300 Kelimeden az sayfalara dikkat edin. Normali 600 kelimedir, ideal kelime sayısı kaç derseniz, 1000’den fazla olmalıdır derim. Derin içerik, TF-IDF gibi bir algoritmaların daha iyi çalışarak terim dağılımını ölçmesini ve diğer sayfalarla alaka kurmasını kolaylaştırıyor.

Güvenli Olmayan İçerik Raporu (“https” olmayan bağlantılar)

Screaming Frog SEO Spider’ın bir özelliği de, Güvenli olmayan içeriklerin keşfi, yani “https” olmayan bağlantılar. Bu raporla, web sitenizin bağlantılarının SSL özelliğini kontrol edebilirsiniz. Üst menüdeki “Raporlar” menüsünü tıklayın ve “Insecure Content” i tıklayın. Screaming Frog web sitenizde güvensiz (“http”) bağlantıya sahip tüm görüntüleri, Javascript, CSS ve diğer öğeleri listeleyen bir rapor oluşturur (.csv). Uzun bir liste çıkarsa sorun var demektir. Tüm bağlantıları “https” olan web siteleri daha güvenlidir ve bilgilerinizi korur.

Screaming Frog çok yetenekli bir SEO aracıdır. Daha iyi bir deneyim için Screaming Frog’u Google Analytics ve Google Arama Konsolu’na bağlayabilirsiniz. Bu özellikler ücretli sürümü satın almanızı gerektirir, ama merak etmeyin, SEO’da yeniyseniz ya da çok yoğun web siteleri yönetmiyorsanız ücretsiz versiyonla da harikalar yaratabilirsiniz.

Ziyaretçiniz bol olsun.

Web Siteniz Arama Motorlarında Neden Görünmüyorİşte kontrol listesi ve kaynaklar (PDF)

Google’da risk almadan, daha iyi sıralama almak için ihtiyacınız olan Kontrol Listesi ve Kaynaklar PDF