Bir web sitesi tasarlamak ziyaretçi çekmeye yetmiyor. Ziyaretçi çekmesi biraz zaman gerektiriyor. Ancak birkaç küçük müdahale ile bu süreci hızlandırabilirsiniz.

Uygulanması kolay ancak büyük fark yaratabilecek bazı küçük SEO müdahalelerini anlatmaya çalışacağım.

1. WordPress’e geçin ve bir seo aracı kullanın

Son yıllarda çok hızlı olma iddiasıyla ortaya çıkan javascript tabanlı Ghost, Django CMS gibi platformları ve %100’ünü kendim kodladığım web siteleri dahil olmak üzere makul bir süre tecrübe ettim ve eklemek istiyorum: seo’da macera aramak istemiyorsanız WordPress’i öneririm.

Bildiğiniz gibi WordPress Seo araçları konusunda Yoast, All in One gibi birçok seçenek var. Ben RankMath kullanıyorum. Yoast’ın ücretli versiyonunun birçok özelliğini RankMath ücretsiz sağlıyor.

SEO araçlarını kullanma konusunda tecrübeniz az olsa bile, default ayarları kullanarak içeriğinizi arama motoru dünyasının jargonuna belirli bir düzeyde adapte edebilirsiniz.

2. Kırık linkleri bulun, kaldırın veya yönlendirin

Sitenizin sayfaları arasındaki bağlantılar içerik silinmesi ya da kalıcı bağlantının değiştirilmesi gibi nedenlerle boşa düşmüş ve 404 hatası döndürüyor olabilir. Bu bağlantılar SEO’nuza zarar verir.

Herbirinin keşfedilip düzeltilmesi gerekir. Rank Math seo aracının 404 monitor özelliği ile sitenizde karşılığı olmayan bağlantıları keşfedeblirsiniz.

Dış bağlantıların yol açtığı 404 hatalarını 410 (content deleted) yönlendirmesi ile karşılayabillirsiniz. Ancak sitenizin içinde bulunan karşılıksız linkleri mutlaka bulup değiştimeli ya da kaldırmalısınız.

Kaldırmadığınız veya yönlendirmediğiniz site içi bir link barındırmak seonuzu olumsuz etkiler.

3. Tüm paylaşımlarınızı kendi sitenizde yapmayın.

Yalnızca kendi bloğunuz için değil, ara sıra başka bloglar üzerinde de içerikler oluşturun. Bu paylaşımlardan kendi web sitenize bağlantı almaya çalışın.

Link özelliği olmadan, sadece web sitenizin adresi veya adının geçmesinin de olumlu etkileri olacaktır.

4. Mobil ziyaretçilere öncelik verin

Web sitelerinin mobil uyumlu olması gerektiğini hepimiz biliyoruz. Yeni nesil temalar bu sorunu çözüyor ancak mobil tarayıcıların arama sonuçlarını gösterme şekli de farklıdır.

Mobil tarayıcılar daha fazla kişiselleştirilmiş sonuçlar gösterme eğilimindedir.

Ek olarak, sesli aramaları da düşünürek oluşturulmuş içeriklerin başarısı her geçen gün artmaktadır.

İnsanların sesli aramalarda kullanabileceği muhtemel anahtar kelime öbeklerini en azından görsellerinizin isim ve açıklamalarında kullanarak sesli aramalar için seo adına bir şeyler yapmış olursunuz.

5. SEO’nuzu denetleyin

Sitenizin görünürlüğünü arttırmak için belirli bir süre uğraştığınız, seo hakkında bilgilendiniz, bazı şeyleri tecrübe ettiniz.

Web sitenizi daha iyi analiz etmek, daha iyi anahtar kelimeler keşfetmek, rakiplerinizi daha yakından incelemek istiyorsunuz. İşte bu noktada size bir seo denetim aracı gerekiyor.

SEO denetim araçları sizin ve rakiplerinizin sitesini tıpkı arama motorları gibi tarar ve öneriler sunar.

6. Yazılarınızın bilgilendirici olmasını sağlayın ve imla kurallarına dikkat edin.

Oluşturduğumuz içeriklerin öncelikle sitemizi ziyaret eden insanlar için olduğunu aklımızda bulundurmalıyız. Bir makale ilk bakışta ilgi çekici olabilir ancak içeriğin tamamı bilgilendirici ve faydalı olmalıdır.

Yazım hataları kullanıcılarınızın içeriğinize olan ilgisini ve güvenini azaltır.

Dijital Pazarlama kampanyalarınız için profesyonel editörlerle çalışmanızı tavsiye ederim.

7. Orijinal görseller kullanın

Google’ın görselleri başarılı bir şekilde tanıyabildiğini hatta fotoğrafların üzerindeki nesneleri ayırt ederek arama sorgularıyla ilişkilendirebildiğini unutmayın.

Başka sitelerden alınmış fotoğrafları kullanmayın.

Herkesin fotoğraf makinesini cebinde taşıdığı bir devirde yaşıyoruz. Günlük yaşamınızda işinize yarayabilecek enstanteneleri kaçırmayın.

  1. ysarac diyor ki:

    Stok görsellerle ilgili prosedürün nasıl işlediğini tam bilmiyorum. Şahsi kanaatime göre ne kopya ne de orjinal sınıfına giriyor. Site sahiplerinin bizzat kendilerinin çektiği fotoğraflar hem kullanıcı deneyimi bakımından hem de SEO açısından daha iyidir. Bunu kanıtlayan A/B tesleri mevcut.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir