Seo’nuzda Büyük Fark Yaratacak 7 Küçük Değişiklik

Bir web sitesi tasarlamak ziyaretçi çekmeye yetmiyor, biraz zaman gerektiriyor. Ancak birkaç küçük müdahale ile bu süreci hızlandırabilirsiniz.

Uygulanması kolay ancak büyük fark yaratabilecek bazı küçük SEO müdahalelerini anlatmaya çalışacağım.

1. WordPress’e geçin ve bir seo aracı kullanın

Bildiğiniz gibi WordPress Seo araçları konusunda Yoast, All in One gibi birçok seçenek var. Ben RankMath kullanıyorum. Yoast’ın ücretli versiyonunun birçok özelliğini RankMath ücretsiz sağlıyor.

SEO araçlarını kullanma konusunda tecrübeniz az olsa bile, default ayarları kullanarak içeriğinizi arama motoru dünyasının jargonuna belirli bir düzeyde adapte edebilirsiniz.

2. Kırık linkleri bulun, kaldırın veya yönlendirin

Sitenizin sayfaları arasındaki bağlantılar içerik silinmesi ya da kalıcı bağlantının değiştirilmesi gibi nedenlerle boşa düşmüş ve 404 hatası döndürüyor olabilir. Bu bağlantılar SEO’nuza zarar verir.

Herbirinin keşfedilip düzeltilmesi gerekir. Rank Math seo aracının 404 monitor özelliği ile sitenizde karşılığı olmayan bağlantıları keşfedeblirsiniz.

Dış bağlantıların yol açtığı 404 hatalarını 410 (content deleted) yönlendirmesi ile karşılayabillirsiniz. Ancak sitenizin içinde bulunan karşılıksız linkleri mutlaka bulup değiştimeli ya da kaldırmalısınız.

Kaldırmadığınız veya yönlendirmediğiniz site içi bir link barındırmak seonuzu olumsuz etkiler.

3. Tüm paylaşımlarınızı kendi sitenizde yapmayın.

Yalnızca kendi bloğunuz için değil, ara sıra başka bloglar üzerinde de içerikler oluşturun. Bu paylaşımlardan kendi web sitenize bağlantı almaya çalışın.

Link özelliği olmadan, sadece web sitenizin adresi veya adının geçmesinin de olumlu etkileri olacaktır.

4. Mobil ziyaretçilere öncelik verin

Web sitelerinin mobil uyumlu olması gerektiğini hepimiz biliyoruz. Yeni nesil temalar bu sorunu çözüyor ancak mobil tarayıcıların arama sonuçlarını gösterme şekli de farklıdır.

Mobil tarayıcılar daha fazla kişiselleştirilmiş sonuçlar gösterme eğilimindedir.

Ek olarak, sesli aramaları da düşünürek oluşturulmuş içeriklerin başarısı her geçen gün artmaktadır.

İnsanların sesli aramalarda kullanabileceği muhtemel anahtar kelime öbeklerini en azından görsellerinizin isim ve açıklamalarında kullanarak sesli aramalar için seo adına bir şeyler yapmış olursunuz.

5. SEO’nuzu denetleyin

Sitenizin görünürlüğünü arttırmak için belirli bir süre uğraştığınız, seo hakkında bilgilendiniz, bazı şeyleri tecrübe ettiniz.

Web sitenizi daha iyi analiz etmek, daha iyi anahtar kelimeler keşfetmek, rakiplerinizi daha yakından incelemek istiyorsunuz. İşte bu noktada size bir seo denetim aracı gerekiyor.

SEO denetim araçları sizin ve rakiplerinizin sitesini tıpkı arama motorları gibi tarar ve öneriler sunar.

6. Yazılarınızın bilgilendirici olmasını sağlayın ve imla kurallarına dikkat edin.

Oluşturduğumuz içeriklerin öncelikle sitemizi ziyaret eden insanlar için olduğunu aklımızda bulundurmalıyız. Bir makale ilk bakışta ilgi çekici olabilir ancak içeriğin tamamı bilgilendirici ve faydalı olmalıdır.

Yazım hataları kullanıcılarınızın içeriğinize olan ilgisini ve güvenini azaltır.

Dijital Pazarlama kampanyalarınız için profesyonel editörlerle çalışmanızı tavsiye ederim.

7. Orijinal görseller kullanın

Google’ın görselleri başarılı bir şekilde tanıyabildiğini hatta fotoğrafların üzerindeki nesneleri ayırt ederek arama sorgularıyla ilişkilendirebildiğini unutmayın.

Başka sitelerden alınmış fotoğrafları kullanmayın.

Herkesin fotoğraf makinesini cebinde taşıdığı bir devirde yaşıyoruz. Günlük yaşamınızda işinize yarayabilecek enstanteneleri kaçırmayın.

Başlık ve Açıklama Metinlerinin Kullanımı

Başlık etiketi yan “title tag“, bir web sayfasının başlığını belirtir. Arama motoru sonuçlarında öne çıkarılır. Sayfanın içeri hakkında kısa ve öz bilgi verir.

Başlık etiketleri genellikle 60 karakterden oluşur ancak kesin karakter sınırı yoktur. Google’da başlıkları şu anda 600 piksele çıkartmış olsa da bazı durumlarda veya cihazlarda istisnalar olabilir.

kolay seo 1
Tittle Tag Html konumu

Tüm cihazlarda başlığın tamamının gösterilmesi 50 karakter iyi bir tedbirdir.

Kod Örneği

<head>
<title>Bu bir başlık etiketidir!</title>
</head>

En uygun kullanım biçimi:

Birincil Anahtar Terim + İkincil Anahtar Terim + Marka

Başlık Etiketi neden kullanılır?

Başlık etiketi, arama motorlarının sayfanın ne hakkında olduğunu anlamasına yardımcı olur. Sayfanın ilk izlenimini oluşturur.

Başlıklar, arama motoru sonuçlarında, tarayıcılarda ve sosyal ağlarda görüntülenir.

İyi bir başlık etiketi nasıl yazılır?

Başlık etiketleri hem arama motoru optimizasyonunun hem de arama yapan kullanıcıların deneyiminin çok önemli bir parçası olduğundan, bunları etkin bir şekilde yazmak, biraz dikkat gerektiren, yüksek etkili SEO görevidir. 

Başlığınız çok uzunsa, arama motorları kelimeleri kesebilir ve önemli sözcükleri atlayabilir. 

Başlık sınırı 60 olarak belirtilse de 600 Pixellik bir alanı temel alır. Örneğin bazı harfler diğerlerine göre geniştir.

Başlığınızın tamamını büyük harflerle yazarsanız 60 karakteri geçmeseniz bile başlığınız kesilebilir.

Bu sebeple başlıkları 50 karakter sınırında tutmak mantıklı olur.

Başlığınızda aynı kelimeleri tekrar etmeyin.

Örn:

Bursa SEO Uzmanı, İstanbul SEO Uzmanı, Ankara SEO Uzmanı

Bu hem kullanıcıyı rahatsız eder hem de arama motorlarını.

Her sayfaya benzersiz bir başlık verin

Benzersiz başlıklar, arama motorlarının içeriğinizin benzersiz ve değerli olduğunu anlamalarına yardımcı olur ve ayrıca daha yüksek tıklama oranları sağlar. 

Başlık vermemeyi ya da ana sayfa gibi başlıklar vermeyi aklınızdan bile geçirmeyin.

Adsız ya da untitled gibi otomatik başlıklar çok çirkin görünecektir ve insanlar tıklamaya yanaşmayacaktır. Siz olsanız untitled görünen başlıklara tıklar mınız?

kolay seo 3
Başlık etiketi kullanımı

Başlıklarda en önemli kelime ilk kelimedir. Araştırmalara göre insanlar arama sonuçlarında başlıkları ilk iki kelimesine göre taramaktadır.

Markanıza güveniyorsanız, marka adını başlıklarınıza eklemek, tıklama oranlarını artırmanıza yardımcı olabilir. 

Markanızı başlığın sonuna koymak daha iyidir, ancak daha fazla marka odaklı olmak isteyebileceğiniz durumlarda (ana sayfa gibi) başa da konumlandırabilirsiniz. 

Arama motorları hala başlıklarla yanıltılabiliyor ancak önemli olanın içeriğinizin değerli bulunması ve tıklanması olduğunu unutmayın. 

Başlık etiketlerinizi oluştururken tüm kullanıcı deneyimini düşünmek çok önemlidir. 

Başlık etiketi, bir arama sonucunda çıktığında, yeni bir ziyaretçinin markanızla ilk etkileşimidir – mümkün olan en olumlu ve doğru mesajı iletmelidir.

Meta açıklama oluşturmak “Meta Description”

Meta açıklama, bir web sayfasının kısa bir özetini sağlayan bir HTML özelliğidir. 

Meta açıklamaları tipik olarak 160 karakter uzunluğundadır.  

Tıklama oranlarını büyük ölçüde etkileyebilen meta açıklamalar, Google gibi arama motorları tarafından arama sonuçlarında görüntülenir.

Meta açıklama etiketi nedir?

Meta açıklama, bir sayfanın içeriğini özetleyen 155 karakterden oluşan HTML içindeki bir etikettir. 

Arama motorları meta açıklamasını, arama sonuçlarındaki öbek açıklama içinde gösterirler, sıralamayı etikeleme olasılığı yüksektir.

Bu nedenle meta açıklamayı optimize etmek sayfa SEO için çok önemlidir.

Meta Description ne işe yarar?

Meta açıklama, sayfanın HTML kodunda buna benzeyen bir HTML etiketidir:

kolay seo 5
Meta Açıklama Nasıl Kullanılır

Arama motorları meta açıklamadan doğrudan sıralama yararı olmadığını söylese de pratikte biz bunun tam olarak doğru olmadığını her gün tecrübe ediyoruz.

Başlık ve açıklamaları anahtar terimlerle dolduran ve sıralamalarda üst konumlarda bulunan birçok site görebilirsiniz. T

Asıl önemli olan: Google, iyi bir sonuç olup olmadığınızı anlamak için tıklama oranını kullanır. 

Meta açıklamayı iyi optimize etmek arama sonuçlarında ziyaretçilerin sizi tercih etmesini sağlamak demektir.

Daha fazla kişi sonucunuzu tıklarsa, Google sizi iyi bir sonuç olarak görür ve konumunuza bağlı olarak sizi üst sıralara çıkarır. 

Bu nedenle, meta açıklamasını optimize etmek, başlıklarınızı optimize etmek kadar önemlidir .

İyi bir meta açıklamanın özellikleri

Meta Description özelliği nasıl daha değerli hale getirilebilir?

150 karakter yeterlidir.

Aslında meta açıklamada karakter sınırı yoktur. Dilediğiniz uzunlukta yazabilirsiniz.

Sorun şu ki: çeşitli cihaz ve platformlar göz önüne alındığında meta description için ayrılan alana 155 +/-5 karakter sığdırılabiliyor.

Bu sınırlama karakter sayısını baz almıyor. 600 pixel genişiliğinde bir alana sığabilen anlamlı karakterler olarak düşünebilirsiniz.

Örneğin tüm açıklama büyük harflerden oluşuyorsa daha az karakter sığacaktır.

Meta açıklama çok daha uzun da yazılabilir. Böyle bir durumuda Google arama sorgusuna göre belirli kısımlarını atlayıp belirli kısımlarını öne çıkarabilir.

Meta Açıklamanın html kodları içinde kullanımı aşağıdaki gibidir.

<meta name="description" content="Arama motoru optimizasyonunda kolay uygulanan süper güçlü teknikler. Herkes yapabilir! "/>

Ziyaretçiyi harekete geçiren, doğrudan bir mesaj

Burada biraz yaratıcı olmak gerekiyor, görüldüğü kadar kolay değil.

İnsanları harekete geçiren, merak ettiren biraz da kafasını karıştıran bir açıklama metnine ihtiyacınız var.

Ayrıca anahtar kelimeleri de barındırmalı.

İçerik ile alakalı olması çok önemli, alakasız içerik ceza getirebilir!

Aynı açıklama farklı sayfalarda kullanılmamalıdır. Benzersiz olmalıdır.

  1. ysarac diyor ki:

    Stok görsellerle ilgili prosedürün nasıl işlediğini tam bilmiyorum. Şahsi kanaatime göre ne kopya ne de orjinal sınıfına giriyor. Site sahiplerinin bizzat kendilerinin çektiği fotoğraflar hem kullanıcı deneyimi bakımından hem de SEO açısından daha iyidir. Bunu kanıtlayan A/B tesleri mevcut.

Yorum yapın

%d blogcu bunu beğendi: