Az Bilinen 10 SEO Tekniği

SEO hergün güncellenen, değişen bilgilerle uzmanlar için yeni sırlar üretmeye devam ediyor. SEO hakkında yeni bilgiler elde ettikçe paylaşmak, benim için konular üzerinde daha fazla düşünerek yeni şeyler keşfetmenin bir yolu. Değişen algoritmalar nedeniyle çok fazla kimsenin bilmediği birçok SEO gerçeği ve istatistiği var. Yapmaya çalıştığım şey, arama motoru pazarına yeni bir bakış açısıyla bakmanızı sağlayan şaşırtıcı SEO uygulamalarının bir listesini çıkarmak. Bu liste SEO’nuzu ve genel çevrimiçi pazarlama stratejinizi geliştirmenize yardımcı olabilecek SEO tekniklerinin bir listesidir.

Seo'da 10 Bilinmeyen

1. Yinelenen içerik yayınlamanın manuel bir cezası yoktur.

Belirli bir kısmı ya da tamamı yinelen içeriğin sitenizde sıralama önceliği düşük olabilir ancak bir ceza söz konusu değildir. Google’ın, kopyalanan içerik için yinelenen içerikten farklı bir işlemi vardır. Yinelenen içerik, çoğu insanın düşündüğü gibi SEO’ya her zaman zarar vermez. Tabii ki, yinelenen içerik sayfalar için en uygun kurulum değildir. Bununla birlikte, çoğu zaman yinelenen içerik manipülatif değildir. Arama motorlarının tercih edilen içeriği bilmesini sağlamak için kurallı etiketler (canonical) kullanıyorsanız sorun olmayacaktır. Google’ın yinelenen içerik hakkında söylediklerini dikkatli inceyince ortaya çıkan tablo şu şekildedir:

  1. Google yinelenen içeriğe manuel ceza vermez.
  2. Yaptığı şey, benzersiz içeriği ödüllendirmek ve ilişkilendirmektir.
  3. Yinelenen içerik filtrelenir.
  4. Google yeni ve orjinal içeriğin peşindedir, tekrarlanan içerik arama motorlarını yavaşlatır.
  5. Google’ın yeni içeriğinizi daha hızlı keşfetmesini istiyorsanız, XML site haritası göndermelisiniz.
  6. Google’ın beklentisi, sinyalleri kanonik belgelere yoğunlaştırmak ve kanonik sayfaları kullanıcılar için daha iyi hale getirmek suretiyle optimize etmektir.
  7. Arama sonuçlarındaki sıralamamızı zedeleyen yinelenen içerik değil başka sitelerden alınan kopya içeriktir.

İçeriğinizi kopyalayan bir web sitesi varsa Digital Millennium Copyright Act kapsamında kaldırılması talebinde bulunabilirsiniz. Kolayca yapabileceğiniz bir diğer şey ise kanonik etiketleri kullanmaktır. Bu, arama motoruna resmi sürümün ilk çıktığı yer olduğunu söylemenin basit bir yoludur. İçerik pazarlaması stratejilerinizi şekillendirmeye başladığınızda veya SEO sıralamanızı analiz etmek istediğinizde, yinelenen içerik sorunlarını çözmelisiniz.

2. Her arama motoru sıralama faktörü olarak site bağlantılarını dikkate almaz

Yandex artık dış bağlantıları bir sıralama faktörü olarak dikkate almamaktadır. Bunu bizzat belirtmiştir. Google’ın aynı yönde eğilim gösterdiği farkedilmektedir. Matt Cutts backlinkleri sıralama faktörü olmaktan çıkarmayı düşündüklerini ancak backlinklerin hala en iyi sonuçları getirmelerine yardım ettiği için kullanmaya devam ettiklerini belirtmişti. Google algoritmasını daha ileri bir düzeye taşıdıkça site bağlantılarının önemi azalacak gibi görünüyor.

3. Google+ Sıralamalar İçin En Yüksek Değere Sahip Sosyal Faktördür

Genel olarak SEO’nun nasıl çalıştığı hususunda birçok söylenti vardır. Peki sosyal medya sinyalleri sıralama faktörünü etkiliyor mu? Belki biraz ancak Google + beğenmeleri önemli ölçüde yüksek bir faktördür.Google etkileşimlerinin Google arama sıralamasını etkilediği görülmekte.

Not: Google Plus 2019 Nisan’dan sonra kullanılamayacak.

4. Zengin Snippet’lerin Sıralamanıza Doğrudan Etkisi Yoktur

Zengin snippet’ler, bir arama sonucu listesine ekstra bilgi ekleme rolüne sahiptir, ancak Google’a göre sıralamayı etkilemez. Google, zengin snippet’lerin şu anda site sıralaması üzerinde doğrudan bir etkisi olmadığını birkaç kez belirtti.

5. internette en çok ziyaret edilen 10 sitenin sadece 2 tanesi içerik ağırlıklı

En popüler siteler: Google, Facebook, YouTube, Yahoo !, Amazon, Wikipedia, Twitter, Bing, eBay ve MSN. Bunu herkes tahmin etmiştir. Ancak, bakıldığında yalnızca Wikipedia ve YouTube’un gerçekten içerik odaklı web siteleri olduğunu fark ediyoruz. Diğerleri normal bir web sitesinde olduğu gibi doğrudan içerik sunmuyorlar.

6. Google görsellerdeki nesneleri tanıyabilir ve önemli bir sıralama faktörü olarak değerlendirir.

Google’ın resimlerdeki nesneleri tanıyacak kadar akıllı olduğunu biliyorsunuzdur. Nesne tanıma yüksek değerde bir sıralama faktörüdür.

7. Google, Sonuçların Kalitesini Belirlemek İçin Arama Değerlendirici Personel Kullanır

Web sitelerini sıralamak için Google birçok algoritma kullanır. Arama sonuçlarının kalitesini değerlendirmek için yaklaşık 40.000 tane hassas değerlendirme yapan çalışanı vardır. Bu arama değerlendiriciler, çeşitli aramalar için sonuçların kalitesini belirlemekle görevlidir.

8. Anasayfanızdaki bir video olumlu sinyallerinizi ikiye katlayabilir.

YouTube dünyanın en büyük ikinci arama motorudur ve ayrıca çevrimiçi video pazarlama ve reklamcılık için tercih edilen ilk seçenektir. Birçok insan için video yazı okumaktan daha çekicidir. Youtube, Google için özel bir öneme sahiptir.

9. Yolculuk süresi bir sıralama faktörüdür.

Yol tarifi ile gidilen bir yere uzaklığınız, o yerin bölgesel SEO sıralama faktörüne gitmek için harcanan süreye göre etki yapar.

10. Google, Etkinlikleri Popülerliğe Göre Sıralar

Etkinlikler katılmak isteyenlerin sayısına göre sıralanır. Bu şekilde, aynı anda birden fazla etkinlik gerçekleştiğinde kullanıcıların en ilginç etkinliği seçmesine yardımcı olur.

Neden SEO?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir