SEO uzmanı tarafından yapılan çalışmalar iki grupta toplanabilir. Bu çalışmaları site içi SEO ve site dışı SEO olarak iki başlık altında toplayabiliriz.  Bu iki alan birbirini tamamlayan ve sitenizin arama motorlarındaki yerine büyük oranda etki eden durumlardır.

Site İçi SEO

İnternet siteleri arasında sizinle aynı sektörde olanlar her zaman size karşı rekabet edecektir. Web sitenizin olması tek başına hiçbir zaman firmanız için yeterli değildir.  Asıl önemli konu arama motorlarında ulaşılabilir olmaktır.  Bir internet sitesinin en önemli adımı site içi optimizasyon uygulamalarının kurallara uygun şekilde yapılmasıdır.

Profesyonel bir destekle arama motorlarına siteniz hakkında doğru bilgi verebilirsiniz. Burada site için doğru anahtar kelime çalışması yapma ve farklı site içi optimize yöntemlerini kullanma gibi hamlelerle hedef kitlenize en doğru şekilde ulaşabilirsiniz. Bu çalışmalar bütünü sizleri arama motorlarında en üst sayfalara çıkaracaktır. Bir SEO görevlisinin yapabileceği site içi optimizasyon çalışmaları şöyle sıralanabilir;

  • Web sitenizin yazılım detaylarını CSS ve HTML kod standartlarına uygun hale getirebilir.
  • Web sitenizin hizmet alanıyla alakalı metin ve doğru anahtar kelime yoğunluğunu sağlar.
  • Sitenizdeki zararlı içerik ve kodları temizleyerek sitenizin daha hızlı açılmasını sağlar.
  • Sayfalar arasındaki geçiş linklerini düzenleyerek site haritasını oluşturur.
  • XML site haritasını tamamlayarak arama motorlarına gönderir.
  • Sitenizdeki görsellerin alakalı ve kaliteli olması yönünde çalışır.
  • Etiketleri SEO uyumlu şekilde oluşturur.

Site Dışı SEO

Sitenizin içindeki düzenlemeler kadar dışarıda olan çalışmalar da önemlidir. Site dışı SEO terimi web sitenizin arama motorları tarafından kaliteli algılanması ve hedef kitlenize ulaşabilmeniz adına internet üzerinde yaptığınız çalışmalar olarak açıklanabilir.

Türkiye’de en çok tercih edilen arama motoru Google’dır. Bu yüzden de sitenizin bu arama motoruna eklenerek uygun hale getirilmesi gerekir. Bu durumda alan adınızın ismi, domain yaşı, web sitenizin kurulma tarihi, site kodları, siteye verilen linkler ve dışarı verilen linkler, site içi bağlantılar, site trafiği ve ziyaretçilerin sitenizde kalma süreleri gibi detaylar önemlidir. Bir SEO uzmanı tarafından yapılacak site dışı optimize çalışmalarını şöyle listeleyebiliriz;

  • Bağlantı kurma: Bu çalışmalarda site içi link inşası ve site dışı doğal bağlantı oluşturmak önemlidir. Bu çalışmalar web sitenizin hangi kelimelerle arama sonuçlarında bulunacağını belirlemektedir. Belirlenen link anahtar kelime grubuna entegre edilmelidir. Bununla birlikte dışarıdan sektörünüzdeki büyük siteler size link göndermelidir. Ancak bu sitelerin kopya içerik barındırmaması, link çöplüğü olmaması ve cezai durumda bulunmaması önemlidir. 
  • Kişiselleştirme: Web sitenize sunacağınız içeriklerin mutlaka hizmet verdiğiniz bölge ve ülkenin diline uygun olmalıdır. Kişiselleştirilmiş SEO çalışmaları her zaman sitenizi öne çıkaracaktır.
  • Sosyal Medya: Site dışı optimizasyon çalışmalarının kemik uygulamalarından biri sosyal medyadır. Sosyal medya uygulamaları üzerinde sitenizi besleyecek çalışmalar ve kampanyalar yaparak süreci yönetebilirsiniz.

Tüm bu çalışmaları yaparak sitenizi arama motorlarında tüm hedeflerinize ulaştıracak görevli SEO uzmanı olarak tanımlanabilir. Sizler de yatırımlarınızın meyvesini almak istiyorsanız mutlaka kaliteli bir SEO danışmanı ile çalışarak web sitenize hak ettiği değeri vermelisiniz.