Genelde, herhangi bir türden bir danışman, belirli bir konuda uzmandır ve bu konu hakkında bilgiye ihtiyaç duyan bireylere veya kurumsal şirketlere tavsiye verir. SEO danışmanlığı da farklı değildir. SEO danışmanları arama motoru optimizasyonu konusunda uzman kişilerdir ve daha yüksek sıralama, daha iyi hedeflenmiş trafik gibi SEO ile ilgili konularda işletmelere veya web site sahiplerine tavsiyelerde bulunurlar.

Seo Danışmanı ile Çalışmanın Avantajları Nelerdir?

SEO danılmanı ile çalışırsanız işiniz için şahsen sorumluluk alan biriyle direk muhattab olursunuz. Bu kişinin işi bırakıp başka bir ajansta veya şirkette çalışma ihtimali azdır. Yani kimse size, ya o arkadaş işi bıraktı, bundan sonra sizin SEO işleriyle Ayşe Hanım ilgilenecek demez. SEO danışmanları ön çalışma ve müzakereler için daha fazla zaman ayırabilirler, çalışma saatlerine bağımlı olmadıkları gibi, gerektiğinde günde 16 saat çaba gösterebilir ler. Ajanslara göre daha uygun fiyata hizmet vermelerine rağmen işiniz için muazzam bir çaba gösterebilirler. Aynı anda çok sayıda proje üstlenmezler, müşteri sayıları ajanslara göre daha az olduğundan işiniz üzerindeki konsantrasyonları daha fazladır.

SEO uzmanı ve ajansı arasındaki diğer bir fark ise sözleşme biçimidir. Seo danışmanı ile sözleşme yapsanız bile direk, sürekli muhattablık nedeniyle oluşan samiyet, karşılıklı mağduriyetlerin hakkıyla ve hızlıca çözüme kavuşturulmasını kolaylaştırır. Bir ajansla çalıştığınızda projeden istediğiniz verimi alamasanız bile, SEO çalışmalarında öngörülen 6 ila 12 aylık sözleşmeye uymak, gerekli ödemeyi yapmak zorunda olacaksınız.

Ek olarak, bir Seo danılmanının para kazanma potansiyeli yüksektir. Genellikle ajanslar bir profesyoneli tatmin edecek bedeli ödemeye yanaşmaz, dolayısı ile çalıştıracağı personelin kalitesi ona göredir. Ajans personeleninin niteliklerinden emin olmak zordur. Size kimin ne hizmet vereceği doğrudan açıklayamazlar. Çünkü konuşacağınız kişi genellikle yöneticileridir. En sık duyacağınız cevap: “Sitenizi analiz edip dönüş yapacağız” olacaktır.

Dürüst ve deneyimli bir serbest meslek sahibi, web sitenizi ilk 10 sıraya getirip getiremeyeceğini, daha önemlisi ihtiyaç duyup duymadığınızı, para harcamakta fayda var mı, ücretli reklam veya sosyal medya kullanmak daha kolay olmaz mıydı? sorularını kendine soracak ve cevabı size iletecektir. Çünkü siz bunları bilemeyebilirsiniz. Kurumsal bir ağız sizinle gerçekleri paylaşmak için gerekli insiyatifi almayabilir. Ajanslarda, pazarlama ekibinin görevi ve hedefi sözleşmeyi size imzalatmaktır, bu aşamadan sonrası onun sorumluluğundan çıkar.

Kendini Seo uzmanı olarak tanıtmanın özgüvenden başka bir maliyeti yoktur. Bazı meraklı gençler birkaç WordPress kurduktan sonra heyecanlanıp kendilerini seo danışmanı ilan edebiliyorlar. Site kurmak ile seo arasında farkı öğrenmek için tanıdıkları birkaç işletmenin web sitesini eğitim ve test amaçlı kulllanmak zorunda kalacaklarını ve tecrübe ve bilgi eksikliğinin getireceği sıkıntıları bilseler yapmazlardı. Bir uzman ile ile amatör arasındaki farkı görmek zor değildir. Seo danışmanı ile meraklı amatörü ayırmanın en kolay yolu kendi web sitelerini incelemektir. Kendilerini tanıtma biçimleri ve arama motorlarındaki başarıları net fikirler verir.