SEO hizmetlerinin gerçekleştirilmesini sağlayan arama motoru optimizasyonu danışmanı, SEO uzmanı iş tanımı, web varlıklarının organik arama motoru trafiğini artırarak daha üst sıralarda pozisyon almasını sağlamakla ilgilidir. SEO Danışmanı, işletme sahiplerine uzman tavsiyesi, eyleme geçirilebilir SEO görevleri ve öneriler sunmak için web sitelerinin tüm yapısını, arama motoru performansını, bağlantıları analiz eder, gözden geçirir ve iyileştirmek için gerekli stratejik yaklaşımları belirler.

SEO uzmanı iş tanımı, değişen algoritmalara, içerik stratejisine ve anlamsal anahtar kelime öbeklerine odaklanarak rekabet gereksinimlerini karşılayacak şekilde sürekli dönüşmektedir. Daha iyi kullanıcı deneyimlerinin yanı sıra, bilgilendirici ve yararlı içerik oluşturmak için yeni stratejilere hakimdir. SEO Danışmanlığı, sosyal medya, içerik kalitesi ölçümü, aşırı rekabet ve kullanıcı davranışı arasındaki ilişkileri optimize etmek için stratejik, analitik, bütünleştirici, taktik ve eleştirel düşünme becerileri gerektirir.

SEO uzmanının görevleri, sorumlulukları ve iş tanımları komplikedir. Geniş bir yelpazede, Dijital Pazarlama disiplinleri ve internet pazarlama kanallarının yönetilmesini ve optimize edilmesini kapsar.

Yöntemler değişse de nihai amaç, daha iyi Google arama motoru sıralaması ve görünürlüğü elde etmek, iş fırsatları oluşturmak için daha fazla içerik fikirleri bulmak, müşteri dönüşüm oranlarını iyileştirirken bilgilendirici ve kalıcı sonuçlar oluşturmaktır.

SEO uzmanları ya da danışmanlarının görev tanımının başlıkları ve sektörel jargonlar

ARama motoru ve dijital pazarlama kanallarının optimizasyonunda kullanılan jargon ve tanımlar:

  1. Doğal Dil İşleme (NLP)
  2. Google BERT Algoritması ve Rankbrain
  3. Aşamalı Web Uygulamaları
  4. Dönüşüm Oranı Optimizasyonu
  5. Yapısal Veri İşaretleme
  6. Mobil Öncelikli Dizine Ekleme
  7. Sosyal Mesajlaşma Uygulamaları
  8. Etkileşimli İçerik
  9. Kitle Hedefleme
  10. Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR)
  11. Influencer Sosyal Medya Pazarlama
  12. Kişiselleştirilmiş Arama Sonuçları
  13. Teknik SEO
  14. Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP)
  15. Sıfır Tıklamalı Arama
  16. Gizli Anlamsal Dizinleme (LSI)
  17. Geçiş Reklamları
  18. Google Hızlı Yanıtlar Kutusu
  19. Bilgi Grafiği Optimizasyonu
  20. Yapay Zeka
  21. Makine Öğrenmesi
  22. Anahtar kelimelere değil konulara odaklanma
  23. Chatbotlar
  24. Kullanıcı Niyeti Optimizasyonu
  25. Uzmanlık, Otorite, Güvenilirlik (EAT)

SEO Hizmetleri

SEO hizmetleri, organik arama motoru trafiğini artırmak için çok sayıda farklı dijital pazarlama hizmetlerinin gerçekleştirilmesidir.

  • Pazarlama Hedeflerini Anlamak – Arama Ağlarındaki pazarlama hedeflerini, sektördeki rekabetini, iş dünyasını, marka bilinirliği hedeflerini ve marka rekabet avantajlarını bilmek. Arama motoru pazarlaması hedeflerini ölçülebilir, gerçekçi ve ulaşılabilir hale getirmek.
  • Web Sitesi Optimizasyonu – Web sitesi içeriğini düzenlenmesinde SEO elemanlarının (meta etiketler, başlıklar) etkin kullanımı.
  • Anahtar Kelime İfadeleri – Anahtar kelimeleri, anlam kümeleri, Gizli Semantik Dizin (LSI) anahtar kelimeleri, kök anahtar kelimeler ve anahtar kelime eş anlamlılarının kullanımı ve optimize edilmesi.
  • Anahtar Kelime Araştırma ve Analizi – Anahtar kelime keşfi gerçekleştirme ve sektörel, uzun kuyruklu anahtar kelime öbekleri için öncelikli hedefleme stratejileri. Düşük rekabetli, ancak yüksek ticari değer taşıyan yeni potansiyel anahtar kelimeleri belirleme.
  • Dönüşümler için Kullanıcı Deneyimi – Web sitesi ziyaretçi deneyimini iyileştirme, sayfayı erken terk eden kullanıcı oturumlarını en aza indirme, sayfa görüntülemelerini artırma, arama sonuçlarındaki tıklama oranlarını artırma.
  • Teknik SEO Sorunlarını Teşhis Etme ve Çözme – Yinelenen içerik sorunlarının çözümü için kanonikleştirme, sayfalandırma, 404 hataları, 301-302 yönlendirmeler, tarama hataları, kırık linkler, sunucu hataları, robot.txt dosyası, site haritaları, görsel alt nitelikleri, URL yapısı ve web sitesi hızının optimize edilmesi.
  • Yerel SEO ve Yapısal Veri İşaretlemesi – Google Benim İşletmem profili, Google Haritaların optimize edilmesi.
  • Kapsamlı Web Sitesi Denetimi – Web sitesi görünürlük sorunlarını inceleme, test ve teşhis etme.
  • Sayfa Temelleri ve Testler – Google dizin oluşturma, HTML kodlarının verimliliğini, web sitesi içerik envanteri, alan adı otorite faktörleri, trafik istatistiklerinin kontrolü.
  • Rekabet Analizi – Rakiplerin güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek için tersine mühendislik. Rakip sitelerin backlink profillerini karşılaştırma.
  • Sektör Trendleri – Rankbrain, Kafein, Hummingbird, Panda ve Penguen gibi Google Algoritma güncellemelerinin farkında olma. Spam olarak alagınabilecek durumlardan kaçınmak için gelişmiş uzmanlık.
  • Metin Yazarlığı – Etkili başlıklar, meta etiketler, alt başlıklar oluşturma. Hedef kitleyi tanıyarak daha uzun içerik yazma. Yeni içerik fikirleri oluşturma, içerik, geliştirme, alakalı, orijinal, değer katan içerik yazmak için rehberlik ve eğitim verir. Google’ın kalite değerlendiricileri algoritması kapsamında ve içerik uzmanlığı saplar.
  • Harekete Geçirici Mesaj (CTA) Geliştirmeleri – Dönüşüm Oranlarını artırma avantajları, dönüşüm testi, A / B ve çok değişkenli testler. Trafik ölçümü ve harekete geçirici mesaj gibi veri metriklerini kullanarak, içerik etkileşimini artıran, dijital pazarlama kanallarında sürekli olarak hedeflenen türde trafik elde etme.
  • İçerik Yönetim Sistemlerine (WordPress, Joomla, Drupal vb.) hakimiyet ve Dijital Pazarlama Platformlarında etkinlik – Popüler İçerik Yönetim Sistemlerinin operasyonel özelliklerini, avantajlarını ve dezavantajlarını bilir. WordPress, DotNetNuke, Hubspot.com, Marketo.com, Raventools.com, Webceo.com, Drupal, Joomla, Concrete5, Buzzsumo, Sproutsocial, Instagram, Linkedin, B2B, B2C, e-ticaret, açılış sayfaları, satış hunileri, olası satış oluşturma gibi çeşitli pazarlama türleri için en iyi web sitesi geliştirme stratejileri.
  • Web Tasarım ve Geliştirme – Web geliştirme, tasarım ve yeniden tasarım süreçleri, web yöneticileri tarafından kullanılan terminoloji hakkında temel bilgilere ve temel HTML kodlama becerilerine sahip olma. Stil sayfaları (CSS), web sayfası güzeni ve Grafik Tasarım öğelerini anlama.
  • E-ticaret Sistemleri – E-ticaret web siteleri ve e-ticaret seo, çevrimiçi ödeme yöntemleri, e-ticaret platformları, yasal kargo seçenekleri ve vergi düzenlemelerinin temel yönleri.
  • Gelişmiş SEO Teknikleri – Arama motoru görünürlüğünü en üst düzeye çıkarmak için gelişmiş yöntemlerin kullanımı. Öne çıkan snippet’lar, Google sonuçlarında bilgi paneli görünürlüğü, Google Hızlı yanıtlar kutusu, yerel paket özelliklerini desteklemek için gerekli HTML, JavaScript bilgisi.
  • Etkili SEO Araçları ve SEO Yazılımları kullanımı – SEO araçlarının ve native SEO yazılım türlerinin etkin kullanımı. Google Arama Konsolu, Google Analytics, backlink denetimi ve backlink analizi, site tarama, sıralama takibi, anahtar kelime analizi.
  • Site içi Bağlantı Yapısı Optimizasyonu – Web sitesi kullanılabilirliğini geliştirmek için dahili bağlantıların doğru biçimde kullanımı. Bağlantı eşitliğini dahili sayfalara dağıtan taranabilir bağlantı yapısının sağlanması. Pazarlama hunilerini, uygun bağlantı özelliklerini ve breadcrumb navigasyon özelliği kullanımı.
  • Site Dışı SEO ve Link Oluşturma Geliştirme – Blogger veya Influencer desteği, içerik pazarlama ve görsel tasarım ve yayınlama gibi çeşitli SEO bağlantı oluşturma stratejileri ve teknikleri kullanarak çeşitlendirilmiş bir backlink profilinin oluşturulması. Çevrimiçi güvenilirliğe zarar veren itibar yönetimi sorunlarının çözümü.
  • Web Sitesi İşlevselliği – Site düzeni, menü ve gezinme stili, görseller, renk düzeni, logo ve ikonların seçimi.
  • Temel Performans Göstergeleri (KPI) – SEO çalışmalarının verimliliğini değerlendirmek için de Anahtar Performans Gösterge kriterlerinin kullanımı.
  • Adlandırma Kuralları – URL yapısı, içerik siloları, alt dizinler, alt alan adları, dosya adları, grafikler, çoklu ortam veya video adlandırma, başlıklar ve kullanıcılar için adlandırma kuralları ve taksonomilerin belirlenmesi.
  • URL Haritası – URL haritası, içerik hiyerarşisini tasvir eden bilgi mimarisi için plan ve yol haritasıdır. Yenilenen sitelerde eski URL’lerin yenisine aktarılması ve yönlendirmeleri içerir.
  • Mobil Arama – Duyarlı web tasarım kullanımı ve mobil arama sonuçları için optimizasyon. Sesli arama ve Google mobil öncelikli dizinde iyi poziyonda sıralanmak için içeriğin optimize edilmesi.
  • Aylık SEO Raporları – SEO çalışmaları ve sonuçları hakkında periyodik raporlama. Anahtar kelime sıralama değişiklikleri, en yüksek trafiği alan açılış sayfalarını, trafik eğilimleri, gelen bağlantılar, trafik kaynaklarının raporlanması ve rakiplerle karşılaştırılması.
  • Sosyal Medya Hesaplarının Optimize Edilmesi – Sosyal medya optimizasyonu, Youtube, Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya profillerinin optimize edilmesi. Marka mesajlarının tanıtımı ve yayınlanması.
  • Sosyal Medya Stratejisi ve İçerik Dağıtımı – Dijital pazarlama kanallarında içerik yayınlama ve tanıtma. Video portalları, sosyal medya, e-posta bültenleri, görüntülü reklamcılık, halkla ilişkiler, blog yazarlarına erişim, endüstriyi etkileyen kişilerle iletişim, paylaşımı ve sosyal medya pazarlaması.
  • Dijital Pazarlama için Marka Danışmanlığı ve Marka Stratejileri – İnternet’te markalaşmanın temelleri, güvenilirlik, farklılaşma, özgünlük ve daha fazla görünürlük yoluyla marka bilinirliğinin artırılması. Rakiplere karşı pozisyonu görmek için dijital varlık envanteri oluşturulması.
  • Kalite Kontrol, Kalite Güvencesi – Kalite kontrol tüm dijital pazarlama ekibinin, görevler üzerinde anlaşılan roller ve sorumluluklara dayanarak çalışmaların başarıyla tamamlandığının doğrulanması, tam hesap verebilirliğini ve yürütülmesini sağlar.
  • Web Sitesi Güvenliği – SSL sertifikası ile güvenli web sitesi protokolünün kullanılması, kötü amaçlı yazılım veya spam bildirimleri için Google Search Console iletişiminin izlenmesi, kullanılan yazılımların güncel tutulması, web sitesi yedeklerinin düzenli olarak alınması.
  • Ücretli Arama Ağı Reklamcılığı – Ücretli Arama Ağı Reklamcılığı, Tıklama başına ödeme, PPC, Adwords (Google Ads) için ihtiyaçların değerlendirilmesi.
  • Pazarlama Videoları. İnternet pazarlama firmalarının müşteri kitlesini büyük ölçüde etkilediği alanlarda canlı video tanıtımlarının yapılması. Aylık SEO toplantıları, müşteri sunumları, iş değerlendirmeleri, kanıtlar, kişisel toplantılar ve konferans görüşmeleri n yapılması.
  • Gerçekçi beklentilerin ayarlanması – Tüm sözleşme yükümlülüklerinin yerine getirilmesi. İş tamamlama zaman çizelgeleri ve programları oluşturulması.

SEO Danışmanı İş Tanımı

SEO Danışmanı, pazarlama kanallarını, web sitelerini, blog, video, görüntülü reklamcılık, e-posta pazarlama, sosyal medya, ücretli arama reklamcılığı gibi dijital pazarlama kanallarının denetimi ve optimizasyonu için danışmanlık yapar.

  • Faydalı, alakalı, benzersiz, paylaşılabilir içerik yayınlama
  • Dahili bağlantı uygulamalarının doğrudan trafiğe yönlendirilmesi
  • Gelişmiş arama motoru optimizasyonu tekniklerini kullanma
  • Paylaşılabilir makaleler yayınlama ve tanıtma
  • Kanallar arası pazarlama veya çok kanallı pazarlama ve tanıtım

SEO danışmanları, arama motorlarından gelen dönüştürülebilir organik trafiği artırmak için birçok farklı türdeki dijital pazarlama hizmetini gerçekleştirir.

Ziyaretçilerin gezinirken zevk aldığı, faydalandığı kaliteli bir web sitesine sahip olmak için bizimle iletişime geçin. birlikta nasıl çalışabilceğimizi ortaya çıkaralım. Bursa’nın öncü şirketlerine SEO hizmeti veriyoruz.