SEO Müşterilerine Neler Sorarız?

SEO hizmeti almak isteyen müşterilerimize neler soruyoruz, hangi mülklere erişim istiyoruz? İlk sorular genellikle potansiyel müşteriler içindir?

Aşağıdaki mülklere erişim

  • Web sitenizin yönetim paneli
  • Google Arama Konsolu
  • Google Analytics
  • Google Adwords

Neden Adwords’e erişim? Adwords hizmeti de veriyoruz ancak verilmediği durumlarda da Adword paneline erişim önemlidir. Panelde ne tür arama sorgularının iyi performansı gösterdiğini anlamamıza yardımcı olabilecek birçok yararlı veri vardır. Bu bilgileri kullanarak SEO iyi bir strateji oluşturabiliriz.

Temel Hedefler ve KPI’ler Neler?

Başlangıçta hedeflerinizin gerçekçi ve ulaşılabilir olup olmadığı konusunda uzlaşmalıyız. Bu nedenle KPI ve genel hedeflerin en başta ortaya çıkarılması önemlidir.

SEO Bütçeniz ne kadar?

SEO için ne kadar süre boyunca, ne kadar bütçe ayırmayı planlıyorsunuz? BU soruya cevap vermek başlangıçta kolay olmayabilir, ancak SEO uygulamaları oldukça geniş bir alana ve bir o kadar da derine gidebilmekte.

Hedef kitleniz nedir?

Hedef müşteri kitleniz kimler, yaş, gelir, konum ve diğer demografilere ayrılmış ayrıntılı bir hedef kitle tanımı yapmak isteriz. Bu tanım sayesinde daha önce keşfetmediğiniz alanlar bulup, buralardan müşteriler edinmenizi sağlayabiliriz.

Başka hangi dijital pazarlama alanlarında faaliyetiniz var?

Diğer dijital pazarlama faaliyetleriniz veya klasik pazarlama faaliyetleriniz hakkında bilgilendirilmek isteriz. Böylelikle sizin için hangi kanalların yatırım getirisinin daha yüksek olduğunu ölçebiliriz.

Şu anda bir SEO AJansı ile çalışıyor musunuz, ya da daha önce çalıştınız mı?

Rakiplerimizi sıkı takip ederiz ve potansiyelleri hakkında genel bir fikrimiz vardır. Dha önce çalıştığınız SEO ajanslarını bilmek, stratejimizi oluşturmamız için önemlidir.

Google’dan ceza aldınız mı?

Potansiyel müşterilerimize Google’dan manuel veya algoritmik bir ceza alıp almadıklarını sorarız. Böyle bir durum varsa stratejimize etkisi olur.

SEO konusundaki bilginiz ne düzeydedir?

SEO’nun ne olduğunu, faydalarını, geel olarak uygulanmasını müşterilerimizin bilmesi bizim için önemlidir. Çünkü SEO konusunda bilgili bir müşteri ile çalışmak bizim için idealdir. SEO hakkında bilgisi olmayan firmalar söylentiler nedeniyle zaman kaybedebilir.

Rakipleriniz kimler?

SEO oyunu rakiplerle oynanır, yapılan tüm optimizasyonların ölçüsü rakiplere göredir. En önemli rakiplerinizi bilmek, onları sürekli takip etmemizi sağlar ve stratejilerinden faydalanmamız için olanak sunar.

Kurum içi SEO uzmanınız, web tasarımcınız veya grafik tasarımcınız var mı?

SEO’nun uygulama kısmını kendi bünyenizde üstlenerek tasarruf edebilirsiniz. İçerik üretimi gibi en önemli uygulamaları kurum içinde yapabiliyor olmanız avantaj sağlar, ancak bu görev paylaşımının niteliği ve sınırları en başta dikkatlice belirlenmelidir.

seo müşteri