SEO Nasıl Çalışır? Basit Formül

SEO Nasıl Çalışıyor?

SEO, arama motorların dünyadaki web sitelerini taraması, değerlendirmesi ve kendi belirledikleri kurallara göre belirli bir anahtar kelime için önceliklendirmesine yönelik geliştirmelerdir. SEO’ya etki eden faktörlerin kabaca en önemli 4 tanesi:

  1. İçeriğin kalitesi,
  2. Güvenilirlik
  3. Kullanıcı ilgisi
  4. Teknoloji

1 ve 3 aynı şeyi ifade etse de arama motorlarının demokratik yaklaşım ilkesine göre ayrılırlar. “Kullanıcılar sizi severse Google’da sizi sever” sözünü duymuşsunuzdur. Yani bir arama motoru herhangi bir bilginin doğruluğunda ısrarcı değildir. Kullanıcıların çoğunluğu bir konuda hemfikir ise doğru o’dur. Bununla birlikte bilginin dağıtılılması konusunda daha otoriter kaynaklar vardır. Örneğin, Boğaziçi Üniversitesinin yayınladığı bir makaleki bilgi ile sıradan bir blogdaki bilgi aynı otoriteye sahip değildir.

Basitleştirerek formüle edersek SEO:

SEO= 1 + 3 / 2 +4 diyebiliriz. Yani: Kalite + İlgi / Güven + Teknoloji

Buradaki kalite, Teknik SEO’yu, teknolojiyi da kapsar. Yani içeriğin kalitesinin makine tarafından anlaşılmasını kolaylaştıran ve kullanıcıya daha iyi bir deneyim sunan teknolojiler.

SEO Yasal veya Etik midir?

Evet bu soru gelmişti. Soran kişiyi anlamak zor değil. Bildiğim kadarıyla hiçbir üniversitede SEO kelimesini içeren bir bölüm henüz yok. Bu işin yapılma biçimi, standartları çok net değil ve kişiden kişiye değişiklik gösterebiliyor. Ayrıca tecrübe ve teknik olarak düşük profildeki, geri döndürülmesi çok zor hataların farkında olmayan, şirketlerin sermayesini riske attıklarının farkında olmayan bazı kişiler, SEO uzmanı olarak hizmet vermek için anlamakta zorluk çektiğim bir güvene sahip. Bu tür insanlardan zarar gören firmaların sayısı az değildir.

Bu nedenlerden dolayı SEO hakkında bilgi sahibi olmadan, yanlış kişiyle çalışan birinin acaba etik mi? sorusunu sormasını normal karşılıyorum. Evet, SEO etik ve yasaldır, ancak kuralları vardır. Bu kurallar ihlal edildiğinde arama motorları çeşitli seviyelerde yaptırım uygularlar. Bu yönerge ihlalleri genellikle arama motorunu manipüle etmek veya kullanıcıyı yanıltmakla ilgilidir.

Google ve diğer arama motorları, web sitesi sahiplerinin SEO yapmasını ve kullanıcıların içeriklerini bulmalarına yardımcı olmasını ister, ancak kuralları bilmeniz ve bunlara uymanız gerekir. Kurallara uymazsanız, arama motorları web sitenizi dizinden kaldırma hakkını saklı tutar, bu da web sitenizin bulunmasını, yani genel sıralamanızı zorlaştırır.

Kısaca belirtmek gerekirse Google SEO uygulamalarını doğru yapan web sitesini ödüllendirir, manipülatif SEO yapan web sitesini cezalandırır.

SEO Uzmanı / SEO Danışmanı Web Sitelerine Nasıl Katkı Sağlar?
SEO Uzmanlığı görevi, bağlantı kurma, sosyal medya stratejisi, viral pazarlama, meta veri şekillendirme, site hızı optimizasyonu, içerik stratejisi, bilgi mimarisi ve daha fazlası dahil olmak üzere sayfa içi ve sayfa dışı tekniklerin bir kombinasyonu ile gerçekleştirilir.
3

Ne sıklıkla SEO yapmam gerekiyor?

SEO bir kerelik bir çaba değildir, çoğu SEO uzmanı bunu uzun vadeli bir pazarlama stratejisi olarak tavsiye eder. Web sitesi sahiplerinin web sitelerini her zaman takip etmeleri gerekecektir.

Bağlantı bozulması, gelişen arama motoru algoritmaları, güncel olmayan içerik ve sektörünüzdeki diğer firmalarla rekabet gibi çok sayıda değişken nedeni ile SEO sürekli bir çalışma gerektirir. Zorluğuna rağmen, SEO çoğu geleneksel pazarlama seçeneklerine göre daha iyi bir yatırım getirisi sunar.

URL Yapısı (Sayfa Adresi) SEO’yu etkiler mi?

Evet etkiler. URL yapısının sayfa başlığına benzer olması, kullanıcı tıklarsa karşısına çıkacak olan web sitesinin nasıl birşey olduğunu tahmin etmesi fikrine dayanır. Kısa ve anlamlı URL yapıları tıklama oranını artırabilir.

Bu soru aynı zamanda alan adı seçiminde de sorulur. Alan adında anahtar kelimenin geçmesinin avantajı var mıdır? Evet vardır, ancak tek başına bir faktör olarak çok anlamlı değildir, herşey birlikte çalışır. Bununla birlikte, bir fikir vermesi açısından, alan adında anahtar kelimenin geçmesini SEO’da en önemli 10 faktör arasında olduğunu düşünmüyorum.

SEO Çalışmalarımı nasıl izlerim

Google Analytics, birçok istatistiği elde etmek, web sitenize gelen trafiği izlemek için kullanılan en popüler, en önemli araçtır ve ücretsizidir.

Google Analytics , Google tarafından sağlanan ve web sitesi trafiğine ilişkin istatistikleri izleyen ve raporlayan ücretsiz bir analiz hizmetidir.
Bu istatistikler, ziyaretçilerinizin konumunu, benzersiz sayfa görünümünü ve sayfada geçirilen ortalama süre gibi bilgiler sağlarlar.

SEO çalışmalarınızın başarısını izlemek için, içeriğinizi karşılaştıran ve bağlantılarınızı değerlendiren SemRush, Ahrefs gibi araçlar da vardır.

SEO çalışmalarının sonuçlarını görmek ne kadar sürer?

Doğru şekilde yapılırsa, sitenizi Arama Konsolunda indeksledikten hemen sonra sonuç almaya başlarsınız, ancak yukarıda belirtildiği gibi, sayfa sıralaması, geri bağlantı sayısı, bağlantıların kalitesi, tazelik puanı, web sitenizin yaşı, anahtar kelimelerinizin rekabet düzeyi gibi tam olarak kontrol edemediğiniz birçok faktörden etkilenir. Dolayısıyla, web sayfanız tüm SEO çabalarınıza rağmen sıralamalarda iyileşmediyse, biraz sabırlı olun ve daha iyi içerikler üretmeye devam edin; birkaç ay içinde çalışmalarınızın meyvelerini göreceksiniz.

Google web sitemi nereden biliyor?

Web sitelerinin dizine eklenmesi için Search Console dediğimiz bir Google aracı vardır. Web site sahibi bu aracı kullanarak web sitesinin yapımı bittiğinde ya da yeni bir sayfa yayınladığında Google önbelleğine dahil etmek için talepte bulunabilir.

Diğer yandan, Google bir web sitesini bulmak için Googlebot’u kullanır. Bot, robot, örümcek veya web tarayıcısı olarak da bilinen bu program aracı, dizinine eklemek üzere yeni ve güncellenmiş sayfaları tespit etmek için sürekli olarak İnternet’i tarar.

Google Knowledge Graph Nedir? (Bilgi Grafiği)

Google Knowledge Graph (Bilgi Grafiği), kullanıcıların sorguları için gösterilen sonuçları geliştirmek için sağlanan bir bilgi sistemidir. Bir arama yaptığınızda, çoğu zaman organik sonuçların bir listesi döner. Arada bir, sonuç listesinin üzerinde öne çıkan bir sonuç görürsünüz. Bu sonuç bilgi grafiği sayesinde oluşur. Aradığınız soruya verilen cevap detaylandırılmıştır.

Makale uzunlukları ne kadar olmalı?

Daha uzun makalelerin daha iyi sıralandığı bilinmektedir, ancak eksik bir tanımlamadır. Makalenin uzun olması, sayfanın daha fazla bilgi ihtiva etmesinden dolayı makine zekasının daha fazla anlam çıkarması açısından avantajlıdır, ancak benim tecrübeme göre makalenin uzunluğu değil, içeriğin niteliği önemlidir. GoogleBot yeni bir makaleyi semantik olarak anlamlı buluyorsa, siteye olan güvenine göre yüksek sıralayabilir ancak nihayi sıralanma konumu ilgi / alaka ve yukarıda bahsettiğimiz diğer faktörlere bağlı olacaktır.

Sosyal medya SEO’yu etkiler mi?

Evet, sosyal medya SEO‘nun önemli bir parçası haline gelmiştir. Yüksek kalitede paylaşılabilir içerik oluşturan web siteleri, sosyal medya sitelerinde daha fazla paylaşım/retweet alma eğilimindedir ve bu da daha doğal geri dönüşlere neden olur. Arama motorları bunu kaliteli içeriğin bir işareti olarak gördüğünden sosyal sinyallerin hacmine dikkat eder.

SEO için Kod Yazmak, Proglama Bilmek gerekir mi?

Bilinen içerik yönetim sistemlerini (WordPress, Drupal vs.) kullanıyorsanız, bazı durumlar istisna, çoğu durumda gerekmez, Knowledge Graph gibi JavaScript kod eklemeleri, bu iş için üretilmiş eklentilerle sağlanabilir. Yine de iyi bir JavaScript bilgisi spesifik sayfa optimizasyonları, analizler için önemli bir avantajdır. İhtiyacımız olan tüm teknik opimizasyonlar ücretsiz veya ücretli olarak zaten var, hazır bir şekilde bulamayacağınız asıl önemli şey: harika içerikler için fikir!

Hangi sayfaların dizine eklendiğini nasıl görebilirim?

Pratik olarak, adres çubuğuna, site:siteniz.com biçimiyle yazarsanız dizine eklenen sayfalarınızı görebilirsiniz. Bununla birlikte daha fazla detay için Search Console! Arama konsolunun kullanımı ile ilgili bir makalem var: Web sitem neden arama sonuçlarında görünmüyor?

Resimler neden alternatif metne ihtiyaç duyuyor?

Alternatif metin, bir kişi fare ile resmin üzerine geldiğinde veya tarayıcılarında resimleri göremeyen engelli ziyaretçiler için bir resim açıklaması sağlar. Alternatif metin ayrıca resimlerin görsel arama sonuçlarında sıralanmasına yardımcı olur.

Kısaca Backlink, bir web sitesinin diğerini tavsiye etmesidir. Konuyu detaylıca anlattığım makalem: Güven Oluşturma ve Ölçme

Dünyadaki dijital pazarlama pazarının büyümesine paralel olarak SEO uzmanı iş ilanları son dönemde oldukça artmıştır. İşletmeler gerek kendi bünyelerinde, gerek anlaşmalı olarak çalışabilecekleri çok çeşitli endüstriler için SEO ekibi arıyor. Böyel bir görüşmede karşılaşacağınız sorular muhtemelen aşağıdaki gibi olacaktır.

  • Hangi SEO araçlarını kullanıyorsunuz?
  • Önceden kimlerle çalıştınız, web sitenizin adresi nedir?
  • SEO’da içerik stratejisine nasıl yaklaşıyorsunuz, içerik oluşturuyor musunuz, nasıl oluşturuyorsunuz?
  • Site içi SEO’da neler yapıyorsunuz?
  • Site dışı SEO’da neler yapıyorsunuz?
  • Sosyal Medya’yı genel SEO stratejisine entegre etmek için neler önerirsiniz?
  • Backlink hizmeti veriyor musunuz? Bir stratejiniz var mı?
  • Önceki işlerinizde organik trafikte nasıl bir artış sağladığınız, örnekler nelerdir?
  • Maaş beklentiniz nedir?

Arama motorları evrimleşmektedir. SEO oyununda kalmak için, yaşam tarzıyla bütünleşmiş bir bir öğrenme kültürü inşa etmelidir.

Bugün SEO Uzmanlığı, Google’da iyi bir konumda sıralanma, kaliteli içerik oluşturma ve dijital pazarlamada ustalık kazanmakla ilgilidir. Taze bilgilerle oluşturulmuş, harika bir içerikle ziyaretçilerin ilgisini çekebileceğinizi düşünebilirsiniz ancak, etkili bir şekilde tanıtmayı ve doğru kitlenin önüne getirmeyi bilmiyorsanız sonuç alamazsınız.

SEO, web sitenizin içeriğiyle alakalı anahtar kelimeleri, arama motorlarında olabildiğince üst sıralarda yer alması için optimize etme faaliyetleridir. Temel olarak, iyi optimize edilmiş bir içerik oluşturursanız, arama sonuçlarının ilk sayfasına olma şansınız, buna dikkat etmeyen web sitelerinden daha fazla olur. Google, SEO çabalarının en çok odaklandığı arama motorudur.

Google’da iyi konumlanmak, çevrimiçi pazarlamada etkin olmak ve internet dünyasındaki tecrübeli profesyonellerle rekabet etmek istiyorsanız, yalnızca mümkün olan en kaliteli içeriği oluşturmaya odaklanmalı, nişiniz içinde en iyisi olmalı ve etkin bir şekilde tanıtımını yapmalısınız.

Bu gönderi SEO’ te gönderildi ve ’ te etiketlendi.