SEO Rakip analizi yapmak birçok nedenden dolayı önemlidir! İşletmenizin veya müşterinizin rakiplerinin güçlü ve zayıf yanlarını belirleyerek, sektörünüzde neyin işe yaradığına dair önemli bilgiler elde edersiniz ve SEO stratejinizi daha doğru yönlendirebilirsiniz. Bu kılavuzda SEO rakip analizinde anahtar kelimelerin keşfinden bahsedeceğiz.

SEO rakip analizi nedir? SEO rakip analizi, arama motoru optimizasyonu stratejinizin ilk adımlarından biridir. SEO çalışmalarına başladığınızda rakiplerinizle ilgili sormanız gereken sorular şöyeldir:

  1. Rakiplerim kim?
  2. Rakipler geri bağlantıları nasıl oluşturuyor?
  3. Anahtar kelime optimizasyonları benden daha mı iyi?
  4. Hangi rakiplerin arama sonuçları için özellik (Zengin Görünüm) stratejisi iyi?

Rakip analizini tamamlamak, size rakiplerinizin stratejilerine karşı pozisyon alma ve onlardan öğrenme şansı verir. Sektörünüzde gerçekten neyin işe yaradığını öğrenmenize ve sonuçta zamandan ve maliyetten tasarruf etmenize yardımcı olabilir. Peki, rakip analizini nasıl yaparsınız? Nereden başlamalısınız? Hangi SEO rakip analiz aracı kullanılacak?

Aşağıdakiler gözleme dayalı manuel çalışlardır ve herhangi bir SEO aracının size sağlayabileceği analiz türünün çok ötesine geçer. Yine de en önemli strateji kullanıcılara en alakalı, yararlı ve ilgi çekici içerikle nasıl hizmet verileceğini bulmaktır.

Rakip analizi, kendi içeriğimizi en iyi nasıl yapılandıracağımız konusunda fikir edinmek için en iyi performans gösteren rakip sayfaları analiz etmektir.

  1. İçerikleri nasıl düzenleniyor?
  2. Hangi konuları kapsıyor?
  3. Video, resim veya etkileşimli özellikler içeriyor mu?
  4. Sayfa ne tür yapılandırılmış veriler kullanıyor?
  5. İçeriklerinde uzman yorumcular kullanıyorlar mı?
  6. İçerikte dahili veya harici bağlantıları veya alıntıları nasıl birleştiriyorlar?
  7. İçeriğin tonu nedir ve belirli bir argümanı her yönüyle ele alıyor mu?

Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırması SEO stratejinizi oluşturmak için bir başlangıç ​​noktasıdır ve içerik stratejinizin odak noktasıdır. Anahtar kelime araştırması zorunludur. Hedef kitlenizin sizi nasıl bulacağını ortaya çıkarır. Anahtar kelime araştırması, kullanıcıların hizmet veya ürünlerinizi nasıl aradıklarını bilmek, hedef kitlenizin merak ettiklerini ve ilgi alanlarını anlamakla ilgilidir.

Anahtar kelime araştırması farklı ticari amaç seviyelerine uyan konulara bölünür, kullanıcıların arama niyeti temel olarak üçe ayrılır:

  • Hizmet ve ürünlerinizi direk arama
  • Hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili soru tabanlı aramalar
  • Kitlenizin hizmetleriniz veya ürünlerinizle daha az alakalı ilgi alanına dayalı aramalar.

Ticari, yani satın almaya yönelik aramalar ise aşağıdaki aşamalardan geçer.

  1. Düşük ticari niyet (Farkındalık)
  2. Orta düzeyde ticari niyet (Düşünme, karar verme süreci)
  3. Yüksek ticari niyet (Satın Alma)

Farkındalık araştırmaları daha az ticari odaklıdır; bunlar, kitlenizin ilgisini çekecek konular hakkında yazılan için ilgi çekici konulara trafik çeker. Anahtar kelime araştırmasını bu şekilde düşünmek web sitenizi ve içerik sürecinizi, satın alma hunisi veya müşteri yolculuğu eşlemesi gibi pazarlama uygulamalarına göre planlamanızı sağlar.

Anahtar Kelime Keşfi

Google Ads, anahtar kelimelerinizi keşfetmek için bana göre en iyi araçtır. Ayrıca Google arama çubuğundaki önerileri ve genellikle arama motoru sonuç sayfasının en altında, “kullanıcılar şunu da aradı” başlığı ile verilen kelimeler ile başlayabilirsiniz. Bu kelimeleri Google Ads aracındaki “Anahtar Kelime Planlayıcısına” yazarak arama hacmine göre yeni kelimeler keşfedebilirsiniz.

Buna ek olarak web sitenize trafik çeken anahtar kelimeleri Google Arama Konsoulunda inceleyerek daha derinlemesine fikirler edinebilirsiniz. Anahtar kelimelerinizi keşfettikten sonra belirli bir anahtar kelime için iyi sıralanan rakiplerin ne tür içeriğe sahip olduğuna ve bu içeriğin anahtar kelime gruplarını hedeflemek için nasıl yapılandırıldığına ayrıntılı olarak bakmak gerekir. Elbette, teknik temelinizin kapsamına girmeniz ve ilgili geri bağlantılara sahip olmanız gerekir, ancak bir müşteri yolculuğundaki belirli aşamalarla eşleşen veya belirli sorgu alanlarında kullanıcı amaçlarıyla hizalanan içerik oluşturmak başarının anahtarıdır.