SEO Uzmanı Seçerken Şüphelenmeniz Gereken 10 Yanlış Bilgi

seo uzmanı seçerken

SEO denilince, arama motorlarında önce çıkmak için yapılan şeyler olduğunu biliyorsunuz, ancak gerçekten ne anlama geldiğinden emin değil misiniz? SEO uzmanı olduğunu söyleyen bazı kişilerle çalıştınız ve hayal kırıklığına uğradınız?

Kötü bir tecrübeniz varsa SEO konusunda biraz tedirgin yaklaşmanız normal ama her işte böyle değil mi? Ortadoğu coğrafyasında herhangi bir alışverişte konuya hakim değilseniz, ne istediğinizi tam bilmiyorsanız büyük ihtimal kazıklanırsınız.

Arama motoru optimizasyonu herhangi bir çevrimiçi pazarlama stratejisinin önemli bir parçasıdır, ancak  birçok işletme sahibi hala arama sıralamalarını nasıl geliştirecekleri konusunda bilgisizdir ve uzmanlara başvurur.

SEO çalışmalarını ifade etmek zor değildir, herkes anlayabilir, ancak daha önce ilgilenmediyseniz size yabancı gelebilir. Bu özelliği işverenleri maniplasyona çok açık hale getirir.

Bir SEO Uzmanının gerçekten iyi bir iş çıkarabileceğini nasıl anlarsınız?

Piyasada SEO uzmanı olduğunu iddia eden birçok tecrübesiz amatör vardır. Doğru soruları sorabilir ve SEO konusunda bazı gerçeklere hakim olabilirseniz bu tür insanları tespit edebilir ve yıllarca emek verdiğiniz işinizi bu tür kişilere emanet etmemiş olursunuz.

Bir SEO uzmanı size aşağıdaki başlıklardan herhangi birini söylüyorsa dikkat etmeniz, birlikte çalışmayı tekrar düşünmeniz gerekebilir!

1. “Sitenizi Google’da 1. sıraya getirebilirim”

SEO uzmanı ya da web tasarımcı farketmez, web sitenizi Google arama sonuçlarında herhangi bir anahtar kelime için belirli bir sıraya yükseltebileceğini söylüyorsa şüphelenmeye başlayabilirsiniz. Unutmayın, hiç kimse böyle bir garanti veremez. Google’ın kendisi bunu bizzat belirtmektedir.

Bir SEO uzmanının sağlayacağı faydayı ölçmenin en iyi yolu ve tabi bununla sınırlı olmamakla birlikte daha önce verdiği SEO hizmetleri, yani referanslarıdır. Bir SEO uzmanı birçok müşterisini Google’da ilk sıraya getirmeyi başarmış olsa da bunu kesin bir dille garanti etmemelidir.

2. “Her sektör aynıdır, farklı SEO statejisi gerekmez”

Çalıştığınız SEO uzmanı sektörünüzde uzmanlaşmaya başlayacaktır. SEO dünyasında her sektör aynı değildir. Mesela yerel işletmeler için bazı anahtar kelimelerin rekabeti yüksek olabilir. İmalat sektörü daha az rekabetçidir ve hakimiyeti daha kolaydır.

Bazı sektörler daha fazla otoriteye ihtiyaç duyar. Örneğin sağlık sektöründe Google algoritmalarının kuralları daha katıdır.

3. “Kopya İçerik Sorun Olmaz”

Belki de duyabileceğiniz en kötü şeydir. Çalıştığınız SEO uzmanı başka sitelerde yayınlanmış içeriği web sitenizde yayınlamanın sorun olmadığını söylüyorsa arkanıza bakmadan kaçın. Kopya içerik web sitenizin manuel ceza almasının en kesin yoludur.

Yinelenen Sayfaların Birincil Sürümünün Belirlenmesi

Üç-beş yıl önce SEO demek backlink demekti; SEO uzmanları sıralama alabilmek için zamanlarının büyük bölümünü bağlantılar için harcarlardı ve Google spam backlinklere ses çıkarmıyordu. Neyse ki o günler geride kaldı.

Backlink Oluşturma Yolları 2020

Geri bağlantı, harici bir URL’den web sitenize giden bir bağlantıdır. Başka bir web sitesi, web sitenizdeki bir sayfaya bağlantı veriyorsa bir backlink alırsınız. Artık arama motorları, sitenin içeriğini okumak ve videoları görüntülemek ve makine öğrenme teknolojilerini kullanarak içeriği transkripte etmek için yeterince gelişmiştir.

Backlinkler SEO’da hala önemli olsa da, işe yarar, doğal bağlantılar kurmak emek ve zaman ister. Sıralamanıza faydası olabilecek bir bağlantının nasıl olması gerektiğini öğrenmek için aşağıdaki makaleyi okuyabilirsiniz.

Backlink: Güven Oluşturma ve Ölçme

5. “Daha Fazla Anahtar Kelime Kullanalım”

Bir sayfadaki anahtar kelimelerin belirli bir oranın üzerine çıktığında spam olarak işaretlenme riski taşır. Nahtar kelimelerin sayısı değil nerede ve nasıl kullanıldığı önemlidir. Google anahtar kelimelerden ziyade anlam kümelerini ortaya çıkarır.

6. “Web Sitenizi Yüzlerce Arama Motoruna Kayıt Edeceğiz”

Tamamen anlamsızdır. Öncelikle gerçekçi bakış açısıyla yüzlerce arama motoru yoktur. Toplamda 5 arama motoru vardır ve Google dışındakileri kimse fazla ciddiye almaz. Dünyadaki tüm aramaların %75’i Google ile yapılır. Google’ı Bing, Yandex ve Yahoo takip eder ve hiç birinin pazar payı %10’u geçmez.

Yüzlerce arama motoruna kayıt edeceğini söyleyen kişi ya bilgisiz ya da art niyetlidir. Her iki durumda da uzak durulması gerekir.

7. “Karmaşık Teknikler Kullanıyorum, Açıklaması Zor”

SEO kavramları neden-sonuç ilişkisi ile gayet basit bir şekilde açıklanabilir. Karmaşık teknikler Black Hat SEO denilen etik olmayan yöntemlerin kullanılacağının habercisi olabilir.

8. “Google algoritması güncellendiği için sıralama kaybettiniz”

Google algoritmalarının güncellenmesi, daha iyi, daha adaletli bir algoritmaya geçildiği anlamına gelir. Kısa süreli düşüşler yaşayabilirsiniz ancak 1-2 ay içinde sıralamanız normale dönmediyse daha önce haketmediğiniz bir pozisyondaydınız demektir.

Google Algoritma Güncellemeleri – Etkilenen Siteler İçin Tavsiyeler

9. “Tek İhtiyacınız SEO”

Elbette bu doğru değildir. Tek bir pazarlama disiplinine odaklanmış hiçbir pazarlama planı başarılı olmaz. Web sitesi sıralamalarınız sosyal medyadaki aktif varlığınız, tutarlı blog yayınları ve hatta çevrimdışı pazarlama çabalarınızla artar. Tüm yumurtalarınızı bir sepete koymayın, ancak pazarlama stratejinizin her bir parçasının SEO avantajlarınızı en üst düzeye çıkarmasını sağlayın.

10. “Google SEO’yu sevmez ve cezalandırır”

Google’ın kaliteli SEO uygulamaları ile ilgili bir sorunu yoktur. Google’ın sevmediği şey spam içerikli manipülasyon ve kalitesiz SEO uygulamalarıdır. Aslında Google, iyi bir SEO uzmanı ile nasıl çalışılacağını açıkça belirtir. Amacımız en iyi kullanıcı deneyimini oluşturmaktır.

Google Ne İster? – Google Quality Rater’s Guideline Notları