SEO Uzmanı Google gibi arama motorlarının algoritmaları sayesinde kullanıcıların sorgularına göre sıralanan sonuçları belirli bir web mülkü için iyileştirmeye yönelik analiz, takip, değerlendirme, uygulama ve raporlama aşamalarını yürüten, özel optimizasyon stratejileri geliştirerek hedeflenen kitleden daha anlamlı trafik alınmasını sağlayan kişidir.

Bir SEO profesyoneli, şirketlerin işlerini kurmaları ve web trafiği aracılığıyla yeni müşteriler kazanarak büyütmelerine yardımcı olmada önemli bir rol oynar. Dijital pazarlama sektöründe SEO, Google’daki görünürlüğü artırmada önemli bir araç veya süreç olarak ortaya çıkmıştır.

Şirketler bir web sitesinin Sonuçları Sayfaları’ndaki (SERP) sıralamasını yükseltmek, için dijital pazarlama ve SEO konusunda tecrübeli uzmanlar arıyorlar. SEO uzmanları, web sitelerinin kalitesini artırmak, sürdürmek ve yönetmekle görevlidir.

bursa seo uzmanı

SEO Uzmanı Nedir? Bir SEO Uzmanının misyonu, Google’dan bir web sitesine gelen organik trafik hacmini en üst düzeye çıkarmaktır. Bu görevler, bağlantı kurma, sosyal medya stratejisi, viral pazarlama, meta veri şekillendirme, site hızı optimizasyonu, içerik stratejisi, bilgi mimarisi ve daha fazlası dahil olmak üzere sayfa içi ve sayfa dışı tekniklerin bir kombinasyonu ile gerçekleştirilir.

SEO uzmanı nedir diye merak edenler veya bu işi yapmak ve kariyer yapmak isteyenler, yazının devamında seo uzmanlarının türlerini, görevlerini, becerilerini ve eğitimlerini detaylıca okuyabilirler.

Google, Bing, Yahoo ve Yandex algoritmalarındaki günlük değişikliklerin bir sonucu olarak, dinamik bir ortamda sürekli öğrenmeyi, becerilerin iyi ayarlanmasını, endüstrilerin nasıl değiştiğinin keşfedilmesini ve sürekli denemeler yapılmasını gerektiren bir ortamda çalışır. SEO Uzmanlarının yetişmesi için şimdilik bir endüstri standardı veya üniversite programı yoktur. Bu sektördeki profesyoneller, deneyim, başarı, araştırma ve deneme yanılma yoluyla yetişirler.

seo uzmanı seo danışmanı 2 SEO SEO Uzmanı

SEO Uzmanlarına sık sorulanlar

SEO kavramı yeni duyulduğu zamanlarda büyük oranda manipülasyona dayanan ve şu an yasak olan hemen herşeyi içerirdi. Günümüzün teknolojileri sayesinde eski SEO teknikleri, arama motorlarını yanıltmak için kullanılan yöntemlerin neredeyse tamamı ortadan kalktı ya da belki kısa bir süre işe yarayabiliyor. Şimdilerde kafa karışıklığına neden olan sorunlar daha farklı: Söylentiler!

SEO’da neler işe yarıyor ve neler yaramıyor denildiğinde artık hedefe, duruma özel doğrular ve yanlışlar vardır. Web sitelerini arama sorguları için sıralayan sistemler, özellikler Google çok gelişti ve ultra karmaşık bir değerlendirme sistemine sahip, tam olarak nasıl çalıştığını bilemiyoruz, ancak yıllar boyu tecrübe ettiğimiz kadarıyla bazı şeylerin SEO için ne anlama geldiği gayet açıktır.

SEO’ya yeni başlayan, SEO uzmanı olmak isteyen ya da müşterilerimden gelen sorular aslında bu işe ilk başladığım günlerde merak ettiklerimden çok farklı değil.

Bir SEO uzmanı olarak bana en çok sorulan soruları bu yazıda bir araya getirdim. Merak etmeyin, açıklamaları fazla uzatmayacağım ve SEO nedir? sorusuyla başlamayacağım, yani SEO yapmak yok 😉 Ek olarak, sorulara vereceğim cevaplar kısa olacak ve fazla teknik bilgi içermeyecek.

SEO Nasıl Çalışıyor?

SEO, arama motorların dünyadaki web sitelerini taraması, değerlendirmesi ve kendi belirledikleri kurallara göre belirli bir anahtar kelime için önceliklendirmesine yönelik geliştirmelerdir. SEO’ya etki eden faktörlerin kabaca en önemli 4 tanesi:

  1. İçeriğin kalitesi,
  2. Güvenilirlik
  3. Kullanıcı ilgisi
  4. Teknoloji

1 ve 3 aynı şeyi ifade etse de arama motorlarının demokratik yaklaşım ilkesine göre ayrılırlar. “Kullanıcılar sizi severse Google’da sizi sever” sözünü duymuşsunuzdur. Yani bir arama motoru herhangi bir bilginin doğruluğunda ısrarcı değildir. Kullanıcıların çoğunluğu bir konuda hemfikir ise doğru o’dur. Bununla birlikte bilginin dağıtılılması konusunda daha otoriter kaynaklar vardır. Örneğin, Boğaziçi Üniversitesinin yayınladığı bir makaleki bilgi ile sıradan bir blogdaki bilgi aynı otoriteye sahip değildir.

Basitleştirerek formüle edersek SEO:

SEO= 1 + 3 / 2 +4 diyebiliriz. Yani: Kalite + İlgi / Güven + Teknoloji

Buradaki kalite, Teknik SEO’yu, teknolojiyi da kapsar. Yani içeriğin kalitesinin makine tarafından anlaşılmasını kolaylaştıran ve kullanıcıya daha iyi bir deneyim sunan teknolojiler.

SEO Yasal veya Etik midir?

Evet bu soru gelmişti. Soran kişiyi anlamak zor değil. Bildiğim kadarıyla hiçbir üniversitede SEO kelimesini içeren bir bölüm henüz yok. Bu işin yapılma biçimi, standartları çok net değil ve kişiden kişiye değişiklik gösterebiliyor. Ayrıca tecrübe ve teknik olarak düşük profildeki, geri döndürülmesi çok zor hataların farkında olmayan, şirketlerin sermayesini riske attıklarının farkında olmayan bazı kişiler, SEO uzmanı olarak hizmet vermek için anlamakta zorluk çektiğim bir güvene sahip. Bu tür insanlardan zarar gören firmaların sayısı az değildir.

Bu nedenlerden dolayı SEO hakkında bilgi sahibi olmadan, yanlış kişiyle çalışan birinin acaba etik mi? sorusunu sormasını normal karşılıyorum. Evet, SEO etik ve yasaldır, ancak kuralları vardır. Bu kurallar ihlal edildiğinde arama motorları çeşitli seviyelerde yaptırım uygularlar. Bu yönerge ihlalleri genellikle arama motorunu manipüle etmek veya kullanıcıyı yanıltmakla ilgilidir.

Google ve diğer arama motorları, web sitesi sahiplerinin SEO yapmasını ve kullanıcıların içeriklerini bulmalarına yardımcı olmasını ister, ancak kuralları bilmeniz ve bunlara uymanız gerekir. Kurallara uymazsanız, arama motorları web sitenizi dizinden kaldırma hakkını saklı tutar, bu da web sitenizin bulunmasını, yani genel sıralamanızı zorlaştırır.

Kısaca belirtmek gerekirse Google SEO uygulamalarını doğru yapan web sitesini ödüllendirir, manipülatif SEO yapan web sitesini cezalandırır.

Kötü SEO Uygulamaları nelerdir? Ne yaparsan Google Ceza verir?

Kötü SEO, arama motoru sonuçlarını yapay olarak etkilemek için tasarlanmış taktikleri kullanarak bir web sitesini optimize etmek için gereken zamanı ve çabayı es geçmeye çalışır.

Bu taktiklerden bazıları, çeşitli bileşenlerin bağlantılara gömülmesi, görünmez anahtar kelimelerle web sayfalarının doldurulması veya mikro sitelerden ana web sitesine harici bağlantılar oluşturmak için özel blog ağlarının kullanılmasıdır.

Google’ın tavsiye etmediği ve muhtamelen cezalandırdığı SEO uygulamaları hakkında daha önce yazdığım makaleye göz atabilirsiniz. Google’ın Sevmediği SEO

Nasıl SEO Yapılır?

SEO, alan adınızın seçiminden web sayfanızın yüklenme süresine kadar, özenle düşünülmüş sistematik bir stratejidir. Sıralamanızı etkileyen birçok faktör vardır ve SEO yapmak, mümkün olan en iyi puanı almak için bu faktörleri mümkün olan en üst seviyede optimize etmek anlamına gelir.

Anahtar kelime yoğunluğu, LSI anahtar kelimeleri, anahtar kelimelerin yerleşimi, anahtar kelime dekorasyonu , sayfa yükleme süresi, kullanıcı bekleme süresi , içerik tazelik puanı , sosyal sinyaller, tıklama oranı, geri bağlantı sayısı, geri bağlantı kalitesi, mobil uyumluluk gibi faktörlerin hepsi dikkate alınmıştır.

seo nasıl yapılır, seo uzmanına sık sorulanlar

Ne sıklıkla SEO yapmam gerekiyor?

SEO bir kerelik bir çaba değildir, çoğu SEO uzmanı bunu uzun vadeli bir pazarlama stratejisi olarak tavsiye eder. Web sitesi sahiplerinin web sitelerini her zaman takip etmeleri gerekecektir.

Bağlantı bozulması, gelişen arama motoru algoritmaları, güncel olmayan içerik ve sektörünüzdeki diğer firmalarla rekabet gibi çok sayıda değişken nedeni ile SEO sürekli bir çalışma gerektirir. Zorluğuna rağmen, SEO çoğu geleneksel pazarlama seçeneklerine göre daha iyi bir yatırım getirisi sunar.

SEO Uzmanı ile Çalışmalı mıyım?

Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını kendiniz de yapabilirsiniz. Bunu yemek yapmayı bilmek gibi düşünebilirsiniz. Hemen herkes yemek yapmayı bilir, ancak bir Fransız ya da Japın Restoranına gittiğinizde yemek konusu farklı bir boyuta gelir. Çünkü onların işi yemek yapmaktır, tüm enerjilerini yemek yapmaya verirler ve tecrübeleri bu yöndedir. SEO uzmanı için de aynı şey geçerlidir. Vakit sizin için değerliyse SEO uzmanları ya da SEO Ajansları ile çalışmak tek seçenektir.

Görünür sonuçlar almanın en iyi ve en hızlı yolu olmasına rağmen, SEO uzmanları küçük işletmeler için oldukça pahalı olabilir, ancak SEO uzmanı maliyetini karşılayamıyorsanız, daha ucuz alternatifler de vardır. SEO eklentileri ve SEO araçlarını kullanabilirsiniz. Bazıları ücretsizdir ve bazıları az bir ücretle gelir. Sadece biraz araştırma yapın, ihtiyaçlarınıza ve bütçenize en uygun olan optimizasyon seçeneklerini bulacaksınız.

URL Yapısı (Sayfa Adresi) SEO’yu etkiler mi?

Evet etkiler. URL yapısının sayfa başlığına benzer olması, kullanıcı tıklarsa karşısına çıkacak olan web sitesinin nasıl birşey olduğunu tahmin etmesi fikrine dayanır. Kısa ve anlamlı URL yapıları tıklama oranını artırabilir.

Bu soru aynı zamanda alan adı seçiminde de sorulur. Alan adında anahtar kelimenin geçmesinin avantajı var mıdır? Evet vardır, ancak tek başına bir faktör olarak çok anlamlı değildir, herşey birlikte çalışır. Bununla birlikte, bir fikir vermesi açısından, alan adında anahtar kelimenin geçmesini SEO’da en önemli 10 faktör arasında olduğunu düşünmüyorum.

SEO Çalışmalarımı nasıl izlerim

Google Analytics, birçok istatistiği elde etmek, web sitenize gelen trafiği izlemek için kullanılan en popüler, en önemli araçtır ve ücretsizidir.

Google Analytics , Google tarafından sağlanan ve web sitesi trafiğine ilişkin istatistikleri izleyen ve raporlayan ücretsiz bir analiz hizmetidir.
Bu istatistikler, ziyaretçilerinizin konumunu, benzersiz sayfa görünümünü ve sayfada geçirilen ortalama süre gibi bilgiler sağlarlar.

SEO çalışmalarınızın başarısını izlemek için, içeriğinizi karşılaştıran ve bağlantılarınızı değerlendiren SemRush, Ahrefs gibi araçlar da vardır.

SEO çalışmalarının sonuçlarını görmek ne kadar sürer?

Doğru şekilde yapılırsa, sitenizi Arama Konsolunda indeksledikten hemen sonra sonuç almaya başlarsınız, ancak yukarıda belirtildiği gibi, sayfa sıralaması, geri bağlantı sayısı, bağlantıların kalitesi, tazelik puanı, web sitenizin yaşı, anahtar kelimelerinizin rekabet düzeyi gibi tam olarak kontrol edemediğiniz birçok faktörden etkilenir. Dolayısıyla, web sayfanız tüm SEO çabalarınıza rağmen sıralamalarda iyileşmediyse, biraz sabırlı olun ve daha iyi içerikler üretmeye devam edin; birkaç ay içinde çalışmalarınızın meyvelerini göreceksiniz.

Google web sitemi nereden biliyor?

Web sitelerinin dizine eklenmesi için Search Console dediğimiz bir Google aracı vardır. Web site sahibi bu aracı kullanarak web sitesinin yapımı bittiğinde ya da yeni bir sayfa yayınladığında Google önbelleğine dahil etmek için talepte bulunabilir.

Diğer yandan, Google bir web sitesini bulmak için Googlebot’u kullanır. Bot, robot, örümcek veya web tarayıcısı olarak da bilinen bu program aracı, dizinine eklemek üzere yeni ve güncellenmiş sayfaları tespit etmek için sürekli olarak İnternet’i tarar.

Google Knowledge Graph Nedir? (Bilgi Grafiği)

Google Knowledge Graph (Bilgi Grafiği), kullanıcıların sorguları için gösterilen sonuçları geliştirmek için sağlanan bir bilgi sistemidir. Bir arama yaptığınızda, çoğu zaman organik sonuçların bir listesi döner. Arada bir, sonuç listesinin üzerinde öne çıkan bir sonuç görürsünüz. Bu sonuç bilgi grafiği sayesinde oluşur. Aradığınız soruya verilen cevap detaylandırılmıştır.

Makale uzunlukları ne kadar olmalı?

Daha uzun makalelerin daha iyi sıralandığı bilinmektedir, ancak eksik bir tanımlamadır. Makalenin uzun olması, sayfanın daha fazla bilgi ihtiva etmesinden dolayı makine zekasının daha fazla anlam çıkarması açısından avantajlıdır, ancak benim tecrübeme göre makalenin uzunluğu değil, içeriğin niteliği önemlidir. GoogleBot yeni bir makaleyi semantik olarak anlamlı buluyorsa, siteye olan güvenine göre yüksek sıralayabilir ancak nihayi sıralanma konumu ilgi / alaka ve yukarıda bahsettiğimiz diğer faktörlere bağlı olacaktır.

Sosyal medya SEO’yu etkiler mi?

Evet, sosyal medya SEO‘nun önemli bir parçası haline gelmiştir. Yüksek kalitede paylaşılabilir içerik oluşturan web siteleri, sosyal medya sitelerinde daha fazla paylaşım/retweet alma eğilimindedir ve bu da daha doğal geri dönüşlere neden olur. Arama motorları bunu kaliteli içeriğin bir işareti olarak gördüğünden sosyal sinyallerin hacmine dikkat eder.

SEO için Kod Yazmak, Proglama Bilmek gerekir mi?

Bilinen içerik yönetim sistemlerini (WordPress, Drupal vs.) kullanıyorsanız, bazı durumlar istisna, çoğu durumda gerekmez, Knowledge Graph gibi JavaScript kod eklemeleri, bu iş için üretilmiş eklentilerle sağlanabilir. Yine de iyi bir JavaScript bilgisi spesifik sayfa optimizasyonları, analizler için önemli bir avantajdır. İhtiyacımız olan tüm teknik opimizasyonlar ücretsiz veya ücretli olarak zaten var, hazır bir şekilde bulamayacağınız asıl önemli şey: harika içerikler için fikir!

Hangi sayfaların dizine eklendiğini nasıl görebilirim?

Pratik olarak, adres çubuğuna, site:siteniz.com biçimiyle yazarsanız dizine eklenen sayfalarınızı görebilirsiniz. Bununla birlikte daha fazla detay için Search Console! Arama konsolunun kullanımı ile ilgili bir makalem var: Web sitem neden arama sonuçlarında görünmüyor?

Resimler neden alternatif metne ihtiyaç duyuyor?

Alternatif metin, bir kişi fare ile resmin üzerine geldiğinde veya tarayıcılarında resimleri göremeyen engelli ziyaretçiler için bir resim açıklaması sağlar. Alternatif metin ayrıca resimlerin görsel arama sonuçlarında sıralanmasına yardımcı olur.

Backlink nedir?

Kısaca Backlink, bir web sitesinin diğerini tavsiye etmesidir. Konuyu detaylıca anlattığım makalem: Güven Oluşturma ve Ölçme

Dünyadaki dijital pazarlama pazarının büyümesine paralel olarak SEO uzmanı iş ilanları son dönemde oldukça artmıştır. İşletmeler gerek kendi bünyelerinde, gerek anlaşmalı olarak çalışabilecekleri çok çeşitli endüstriler için SEO ekibi arıyor. Böyel bir görüşmede karşılaşacağınız sorular muhtemelen aşağıdaki gibi olacaktır.

  • Hangi SEO araçlarını kullanıyorsunuz?
  • Önceden kimlerle çalıştınız, web sitenizin adresi nedir?
  • SEO’da içerik stratejisine nasıl yaklaşıyorsunuz, içerik oluşturuyor musunuz, nasıl oluşturuyorsunuz?
  • Site içi SEO’da neler yapıyorsunuz?
  • Site dışı SEO’da neler yapıyorsunuz?
  • Sosyal Medya’yı genel SEO stratejisine entegre etmek için neler önerirsiniz?
  • Backlink hizmeti veriyor musunuz? Bir stratejiniz var mı?
  • Önceki işlerinizde organik trafikte nasıl bir artış sağladığınız, örnekler nelerdir?
  • Maaş beklentiniz nedir?

Arama motorları evrimleşmektedir. SEO oyununda kalmak için, yaşam tarzıyla bütünleşmiş bir bir öğrenme kültürü inşa etmelidir.

Bugün SEO Uzmanlığı, Google’da iyi bir konumda sıralanma, kaliteli içerik oluşturma ve dijital pazarlamada ustalık kazanmakla ilgilidir. Taze bilgilerle oluşturulmuş, harika bir içerikle ziyaretçilerin ilgisini çekebileceğinizi düşünebilirsiniz ancak, etkili bir şekilde tanıtmayı ve doğru kitlenin önüne getirmeyi bilmiyorsanız sonuç alamazsınız.

SEO, web sitenizin içeriğiyle alakalı anahtar kelimeleri, arama motorlarında olabildiğince üst sıralarda yer alması için optimize etme faaliyetleridir. Temel olarak, iyi optimize edilmiş bir içerik oluşturursanız, arama sonuçlarının ilk sayfasına olma şansınız, buna dikkat etmeyen web sitelerinden daha fazla olur. Google, SEO çabalarının en çok odaklandığı arama motorudur.

Google’da iyi konumlanmak, çevrimiçi pazarlamada etkin olmak ve internet dünyasındaki tecrübeli profesyonellerle rekabet etmek istiyorsanız, yalnızca mümkün olan en kaliteli içeriği oluşturmaya odaklanmalı, nişiniz içinde en iyisi olmalı ve etkin bir şekilde tanıtımını yapmalısınız.

SEO Uzmanı Becerileri Nelerdir?

Bir SEO Uzmanının ideal olarak aşağıdaki becerilere sahip olması beklenir:

  • Analytics ve Web Yöneticisi Araçları dahil olmak üzere Google ve Bing’in hizmetlerinde deneyim.
  • Google’ın Anahtar Kelime Aracında Tecrübe
  • İşlevsel bir HTML ve CSS anlayışı
  • .Htaccess, robots.txt, meta veriler, hız optimizasyonu gibi arka uç SEO öğeleriyle çalışma ve uygulama yeteneği
  • Bağlantı kurma ve viral stratejileri uygulama başarısı
  • Yerel ve uzun kuyruklu arama stratejisi uygulayabilme
  • Derinlemesine mobil strateji ve SEO ile olan ilişkisine dair bilgi
  • Bloglamanın, basın bültenlerinin, sosyal medyanın ve ilgili stratejilerin SEO ile nasıl ilgisine dair dair sağlam bir kavrama
  • Organik arama trafiği oluşturma ve SERP’leri geliştirme deneyimi
  • Web analizi verilerini ve değerlendirmelerini gösteren raporlar oluşturmanın arka planı
  • SEO endüstrisindeki geçmiş ve öngörülen trendlerle ilgili güncel, çalışma bilgisi
  • Ticaretteki en iyi araçlara aşinalık

Ek beceriler: PHP, UX, IA, CRO, SEM, İçerik Stratejisi, Sosyal Medya

SEO Uzmanı Sertifikaları Hangileri?

SEO Uzmanı ingilizcesi SEO Expert, SEO Specialist ya da SEO professional gibi kavramlarla ifade edilebilir. Çevrimiçi olarak alınabilen birçok SEO sertifikası var, ancak genel olarak bazı sertifikaların bir SEO Uzmanının niteliğini ifade edemediği yönünde yaygın bir kanı bulunuyor. Bununla birlikte, Google tarafından verilen sertifikalar olumlu görülüyor. Aşağıdaki sertifikalar olumlu birer referans olarak kabul edilebilir:

  • GAIQ (Google Analytics Bireysel Kalifikasyon)
  • Google Adwords Sertifikası
  • MarketMotive SEO Master Sertifikasyon
  • SEMPO: Gelişmiş SEO Sertifikası

SEO Uzmanı Türleri Nelerdir?

Arama optimizasyonunda çalışan kişiler genellikle üç kategoriden birinde çalışır: Kurum İçi, SEO Ajansı veya Serbest Çalışan. Hem çalışan hem de işveren için, her birinin artıları ve eksileri vardır. Birçok kişi SEO uzmanı olmak için işin gerçekleştirilmesi sırasında edindiği tecrübelerle kendi kendini eğitmiştir.

Bu mesleğe için eğitim almanız şart değildir, ancak dijital pzarlamanın herhangi bir alanında eğitiminiz varsa sizin için süreç daha kısa olabilir. Bununla birlikte SEO konusunda tüm bilgi ihtiyacınızı internetten karşılayabilirsiniz. Türkiye’de R10, WMAracı, Clickeer SEO Forum gibi platformlarda aradığınız bilgiyi bulabilir veya sorabilirsiniz.

Kurum İçi SEO Uzmanı Nedir?

Kurum içi SEO Uzmanı, tek bir şirket için tam zamanlı olarak çalışır. Bu türde, sürekli aynı sektör tecrübe edildiğinden projeler üzerinde daha etkili olunabilir. Bir şirket genellikle, bir kaç web sitesi üzerinde çalışmak için kurum içi bir SEO uzmanı işe alır ve SEO konusunda daha uygulamalı ve daha duyarlı bir yaklaşıma sahip olmalarını, kendi endüstrilerini derinlemesine anlamalarını bekler. Bu bir ajansın garanti etmesi zor bir anlayıştır.

Şirketinizde güçlü SEO bilgisine sahip tek kişi olabilirsiniz. Bu, pazarlama ekibinizi eğitme ve satma yükünün sizin üzerinizde olduğu anlamına gelir. Tüm operasyonlarda iletişim kurmak, kurumsal bloklarla çalışmak ve risk almakta iyi olmanız gerekir. İş arkadaşlarınız stratejinize katılmazlarsa sizi yavaşlatabilir.

Ajans SEO Uzmanı

Bir SEO Uzmanı, bir ajansta çalıştığında, ilgili profesyonellerden oluşan bir ekiple hızlı öğrenmenin keyfini çıkarır. CV profilleri, yüksek profilli markalardan, şirketlerden ve vaka incelemelerinden dolayı hızlı bir şekilde gelişir.

Ajanslarda çalışan SEO uzmanları ya da danışmanları başarılarını, çalıştıkları dönemde test edilmiş en iyi uygulamalara ve veri odaklı bir portfolyoya dayandırabilirler.

Bir şirket, genellikle düşük maliyetli, güvenli bir seçenek aradığında SEO ajansıyla çalışacaktır. Bu firmalar daha geniş bir deneyim arar ve tek bir profesyonelin becerileri ile kumar oynamak istemezler.

Ajanslarda müşteri kayıplarının faturasının SEO Uzmanına kesilmesi ihtimali yüksektir; bu stresle başetmek ve alışmak durumundadır.

Freelance SEO Uzmanı

Serbest çalışan yani freelance SEO Uzmanı için, kurum içi veya ajansta çalışan bir profesyonelden çok daha fazla dramatik zorluklar ve fırsatlar vardır. Kendi kendilerinin patronudurlar ve işlerini, maaşlarını ve çıkarlarını belirlemekte tamamen özgürdürler.

Freelance SEO desteği veren kişiler de kurumsal SEO uzmanı olabilir. Blog ve çeşitli kurumsal olmayan sitelerin yanı sıra şirketlere ve hizmet edebilecek seviyede bilgi sahibi freelance SEO uzmanları vardır.

Tüm sorunları kendi başlarına çözmeleri gerekir. Pazarlama, pazarlık ve ağ oluşturma işlemlerini kendi başlarına yapmak ve genellikle düzensiz bir iş akışı ile uğraşmak zorunda kalırlar.

Freelance SEO Uzmanı’nın karşılaştığı en büyük zorluklar, sonuçların tahmin edilmesi, ölçülmesi zor ve değişken bir platformda, SEO’nun maliyetini belirlemek ve müşterileri için gerçekçi beklentiler oluşturmaktır.

Bir SEO Uzmanı’nın Profesyonelliğini Nasıl Anlarsınız?

SEO, web sitenizi, daha fazla insanın bulmasını, sitenizi ziyaret etmesini ve onlara iyi bir deneyim sağlayacak şekilde geliştirme sürecidir .

İnternet ortamında yaşanan gelişmeler son yıllarda tüm ticareti etkisi altına almış bulunuyor. Bu sektör öyle büyük bir alan haline geldi ki, dünyadaki ticari çalışmaların önemli bir bölümü internettüzerinden yapılıyor ve bir gün mutlaka tamamı internet üzerinden gerçekleşecek. Büyük bir endüstri olan dijital pazarlamada SEO çok önemlidir. SEO uzmanı size bu konuda destek olacak olan bireydir. Bu kişinin sizin için yapabileceklerini kısaca şöyle özetleyelim;

  • İnternet üzerinden erişilebilir olmanızı sağlar.
  • Hedef kitlenizin web sitenizi bulmasına yönelik çalışır.
  • Kendi sektörünüzde Google’da en üst sıralara çıkmanızı sağlar.
  • Üst sıralarda yer alabilmeniz için gerekli anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yürütür.

SEO kelimesi Search Engine Optimization olarak açılabilir ve Türkçe’ye Arama Motoru Optimizasyonu olarak çevrilir. SEO, farklı arama motorlarında sitenizin tanınır hale gelmesi ve rakiplerine göre öncelik kazanması için uygulanan stratejiler bütünüdür.

Günümüzde Google, Yandex ve Bing gibi arama motorları kullanıcıların aradıkları siteleri bulmasına yardımcı olan uygulamalardır.  SEO danışmanı, iyileştirme çalışmalarıyla ilgili tüm analizleri yaparak, değerlendirme, planlama ve uygulama ile raporlama süreçlerini eksiksiz olarak yürütür. Yapılan bu çalışmalar sonrasında sitenizin ziyaretçi trafiğinde artış yaşanır.

SEO Uzmanı Ne İş Yapar?

Seo uzmanıweb sitenizde çevrimiçi görünürlüğe yönelik çalışmalarınızı yapan uzmanlardır. Bu kişi, Google beklentilerini iyi bilir, Google gibi firmalar tarafından getirilen yenilikleri takip eder ve araştırır, yönetim işini sorunsuz olarak yerine getirebilir, iletişim konusunda sorun yaşamayaz ve fikir üretme becerisine sahiptir.

  • Kurumsal ve özel sitelerin optimizasyon işlemlerini yürütür.
  • Sitenizdeki içeriklerin ve kodların analizi.
  • Google tarafından yapılan güncellemeleri takip ederek sitenize uygular.
  • Raporlama işlemi ve gerekli sunumlar.
  • Sitenizi üst sıralara taşıyacak anahtar kelimeleri belirler.
  • Sitenizin ara yüzü içinde yer alan ve kullanıcı dostu olmayan kodlama hatalarını belirler ve gerekli düzenlemeleri yapar.
  • Sitenizde SEO yapısına uygun olmayan tüm detayları analiz eder.
  • İnternet ortamında web sitenizin tanıtımını yapar.
  • Sitenizin tanıtımı için gerekli reklam kampanyalarını oluşturur ve en profesyonel şekilde yönetir.
  • Rakiplerinizi SEO çalışmalarını analiz eder.
  • Özgün ve kaliteli içerikler üreterek sitenize katkı sağlar.
  • Verdiğiniz bütçeyi en verimli şekilde kullanır.
  • Kelime araştırır, site içi linkleme ve olan içeriklerin optimizasyonunu tamamlar.
  • İçerikler hakkında editörlere yol gösterir.
  • Sosyal medya uygulamalarındaki reklam kampanyalarınızı yönetir.
  • Sosyal medyadaki SEO çalışmaları.
  • Web araçlarını kullanarak SEO istatistiklerinizi belirler ve gerekli planlamaları gerçekleştirir.
  • Size belli aralıklarla SEO raporları verecek toplantılar düzenler.
  • Sizlere temel SEO çalışmaları konusunda bir eğitim verir.
  • Web siteniz ani bir düşüş yaşadıysa olası sorunları belirler ve çözüm yollarını belirleyerek hayata geçirir.

Anahtar kelimeleri doğru şekilde hedeflemiyorsanız veya web sitenizin tasarımının inceliklerinin farkında değilseniz web sitenize yeterli trafik almak zordur. Yani, SEO’yu bilmiyorsanız muhtemelen birçok ipucunu kaçırıyorsunuzdur.

Profesyonel bir SEO Uzmanı ile çalıştığınızda, çalışmaları uygulamak için gereken uzmanlığı elde edersiniz. Firmanızı, hedeflerinizi ve rekiplerinizi tanımak için şirketinizle birlikte çalışır; böylece web mülklerinizin geliştirildiği her adımda sadece SEO için değil, işiniz hakkında da birçok yeni bilgi edinmiş olursunuz.

Neden SEO Uzmanı?

SEO’nun tüm avantajlarından yararlanmaya hazırsanız, işinizin başarılı olmasına yardımcı olacak bir SEO Uzmanı arayışında olmanın zamanı geldi demektir. Neden bir SEO Danışmanı ile çalışmanız gerektiğini merak ediyor olabilirsiniz. SEO’yu kendiniz ya da şirket içinde yapamaz mısın? Evet yapabilirsiniz; ama yapmamanız için birçok neden olabilir.

Örneğin, bir işletme sahibiyseniz, bir SEO çalışmasını yürütmek için zamanınız ve kaynaklarınızın olması pek muhtemel değildir. Bir SEO çalışmasının etkili bir şekilde yürümesini sağlamak için birçok alana yayılmış bilgiye enerjinizin tümünü yönlendirmeniz gerekir.

Şirket içi veya şirket dışı bir SEO profesyoneli ile çalışmadan çevrimiçi başarı elde etmeniz kolay değildir.

Profesyonel bir SEO Uzmanı bir projeyi kendi başınıza ele alma stresini azaltmanıza yardımcı olabilir ve doğru yapılmasını sağlar. Profesyoneller SEO konusunda eğitimlidir ve stratejinize harcadığınız paradan en verimli şekilde yararlanmanızı sağlayabilirler.

Bir SEO profesyoneli, projesinizin haritasını çıkarmak, endüstrinizi araştırmak ve web sitenize anahtar SEO bileşenlerinin uygulanması da dahil olmak üzere her şeyi hallecektir.

Bir profesyonel ile çalıştığınızda, neredeyse garantili sonuçlar elde edersiniz. Profesyoneller, unvanlarını bir nedenden ötürü taşırlar ve başarılı bir proje yürütmek için bilmeleri gereken her şeyi bilirler.

SEO sonuçlarının ortaya çıkması birkaç ay sürebilir, ancak yapılan her işin sizi başarıya yaklaştırdını analitik veri araçlarıyla gözlemleyebilirsiniz. SEO’nun en önemli yönlerinden biri rekabetinizi, çevrimiçi ortamda nasıl performans gösterdiklerini ve rakiplerinize karşı avantaj elde etmenizi sağlayacak stratejileri keşfetmenizi sağlamaktır.

Doğru araçlar olmadan rakiplerinizin çevrimiçi performanslarını tam olarak anlayamazsınız. SEO uzmanları, yalnızca rekabetiniz için değil, kampanyanızın başarısını anlamak için ihtiyacınız olan araçlara erişebilir ve analizleri stratejik bir biçimde yorumlayabilir.

Hangi SEO Uzmanı?

İşiniz için en doğru profesyonel SEO Uzmanı’nı seçerken dikkat etmeniz gereken bazı şeyler vardır.

Bütçe

SEO çalışmanızın maliyeti için gerçekçi bir fiyat belirlemek üzere araştırma yapalısınız. Çevrenizde veya internette karşınıza çıkan SEO hizmetleri için ortalama fiyatın ne olduğuna dikkat edin. Bunu yapmak, çalışmanızdan istediğinizi elde etmek için ihtiyaç duyacağınız maksimum bütçe hakkında bir fikir edinmenize yardımcı olur.

SEO çalışmasına ne kadar harcamak istediğinize karar verin. Ortalama bir SEO çalışmasının maliyeti hakkında sahip olduğunuz bilgiler göz önüne alındığında, mütevazı bir kampanya için minimum tutarı harcamaya ya da daha ileri sonuçlar için bütçenizi ne kadar zorlayabileceğinize karar verebilirsiniz.

Bütçeniz ne olursa olsun, maksimum bir fiyat belirleyin ve bu değeri aşmayın. Bir çalışma için ödemek istediğiniz sınırı belirlediğinizde harcamaların artmasını önleyebilirsiniz. Maksimum bütçeyi belirleyerek, bütçe dışı hizmetleri listenizden çıkarabilirsiniz, böylece seçiminiz kolaylaşacaktır.

Uzmanlık

Çalışmak istediğiniz uzmanları araştırmalı ve ne kadar zamandır iş dünyasında olduklarına ve uzmanlık seviyelerine dikkat etmelisiniz.

Dijital Pazarlama bütçenizin büyük bir kısmını SEO’ya yatırırken elbette buna değmesini istersiniz. Bunu garanti altına almanın yolu, beş yıldan fazla süredir faaliyet gösteren ve Google veya diğer saygın platformlarda tanınan bir uzman seçmektir.

Referanslar

Doğru kişiyi belirlemek çin SEO Uzmanı’nın internette araştırın. Örneğin müşteri incelemelerine göz atabilirsiniz. Müşterileri ile aralarındaki ilişkileri keşfetmek size bir fikir verecektir. Google yorumlarını okuyarak başlayabilirsiniz. Burada rakamlara ve kalabalığa pek takılmayın, içgüdülerinize güvenin.

Bir SEO Uzmanı’nın kalitesini referansları aracılığıyla kolayca öğrenebilirsiniz. Referans verdiği şirketler ile direk iletişime geçebilir, uzman hakkında ne düşündüklerini sorabilirsiniz.

Anlaşmadan önce, sorularınızı ve endişelerinizi nasıl karşıladığını ve ele aldığını daha iyi anlamak için birkaç farklı uzman ile telefonda konuşun. Doğru kişi tüm SEO sorularınıza kapsamlı cevaplar vermeli ve bir konu hakkında daha fazla açıklamaya ihtiyacınız olup olmadığını sormalıdır.

Uzmanların görevleri yalnızca etkili SEO hizmeti sunmak değil, aynı zamanda hizmetleri ile bir uyum sağlayacağını bildikleri şirketlerle ortaklık yapmaktır. İşletmenizi, sektörünüzü, rekabetinizi ve bir SEO çalışması ile başarmayı umduğunuz şeyleri sormalıdırlar.

SEO ortağınızla şahsen tanışmanız gerekmese de, bazı işletme sahipleri bunu tercih etmektedir ve gayet doğaldır. Yüzyüze iş yapmayı tercih edenlerdenseniz
ve performansının nasıl gerçekleştiğini, yapılan herhangi bir değişiklik hakkında konuşmak için aylık olarak düzenli toplantılar yapmak istiyorsanız seyahat süresini hesaba katmalısınız.

SEO çalışmasından ne elde etmelisiniz?

  • Daha fazla web sitesi trafiği
  • Marka bilinirliği
  • Dönüşümler
  • Arama motoru sonuç sayfalarında daha yüksek sıralamalar

Tüm bu avantajlarla ilgileniyorsanız, organik SEO, işletmeniz için mükemmel bir seçimdir. SEO başlı başına bir dijital pazarlama stratejisi olsa da, aslında mümkün olduğu kadar etkili olmasına yardımcı olan pek çok diğer mikro-stratejiye ihtiyaç duyar.

SEO Uzmanı İş Tanımı

SEO Uzmanının misyonu, arama motorlarından bir web sitesine gelen organik trafik hacmini en üst düzeye çıkarmaktır.

Bu görev, bağlantı kurma, sosyal medya stratejisi, viral pazarlama, meta veri şekillendirme, site hızı optimizasyonu, içerik stratejisi, bilgi mimarisi ve daha fazlası dahil olmak üzere sayfa içi ve sayfa dışı tekniklerin bir kombinasyonu ile gerçekleştirilir.

SEO uzmanları için pozisyonların çoğunluğu, çevrimiçi pazarlamada bir ila üç yıl, işletme, pazarlama, iletişim veya bilgi teknolojisi alanında lisans derecesi gerektirir.

HTML, CSS ve çeşitli programlama dillerinde bilgi ve tecrübe aranır. Google’ın nasıl çalıştığını anlamak, temel Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Kavramlarını tanımak ve gerçekte SEO’nun ne olduğunu bilmek için doğru SEO eğitiminden geçmiş olmalıdır.

Görev ve Sorumluluklar:

  1. Anahtar kelime araştırmasını daha iyi hale getirir.
  2. SEO analizi yaparken ve bir içerik stratejisi önerirken mevcut içeriği iyi optimize eder ve yeni trafik fırsatlarını artırır.
  3. Web sitesi içeriğini oluşturmak veya desteklemek için uygun içeriği belirler ve site sahipleriyle yakın işbirliği içindedir.
  4. Müşteri videoları özetleri, müşteri vaka çalışmaları, blog gönderileri, analistlerden gelen raporlarla ilgilenir, katkıda bulunur.
  5. Link kurma işlemini SEO koordinasyon içinde sürdürür, içerik stratejilerinin geliştirilmesine ve yürütülmesine yardımcı olur.
  6. Endüstri eğilimleri, Google algoritma güncellemeleri, rekabetçi ortam hakkında bilgi sahibidir.
  7. SEO analitiği gösterge panolarını, raporlama araçlarını izler, büyük arama motorlarındaki sonuçları ve performansını değerlendirir. 
  8. Sıralamaları iyileştirme ve yatırım için doğru alanları belirler.
  9. Proje üyeleri, zaman çizelgeleri ve sonuçlar hakkında müşteri ekip üyelerine düzenli güncellemeler sağlar.
  10. Arama Motoru Pazarlaması (SEM) ve Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) alanlarında deneyimi ile güçlü bir müşteri odağına ve SEO için gerçek bir tutkuya sahiptir.
  11. İş gereksinimlerini anlamak ve bunları güçlü bir SEO içerik stratejisine dönüştürmek için analitik yaklaşıma sahiptir.
  12. Karmaşık sorunları analiz etme ve çözümleme yoluyla başarılı bir şekilde yürütme, çeşitli girişimleri başarıyla dengeleme ve öncelikleri gerektiği gibi değiştirme becerisine sahiptir.
  13. SEO metodolojilerini ve standart metodolojileri derinlemesine anlama, web sitesi analizi, ve diğer çeşitli endüstri standardı raporlama araçları ve siteleriyle ilgili deneyime sahiptir.
  14. Popüler anahtar kelime araçlarıyla çalışma ve CMS ortamlarında içerik oluşturma, yönetme konularında deneyimlidir.