SEO Uzmanı / SEO Danışmanı Web Sitelerine Nasıl Katkı Sağlar?

seo uzmanı bursa

SEO Uzmanı Google gibi arama motorlarının algoritmaları sayesinde kullanıcıların sorgularına göre sıralanan sonuçları belirli bir web mülkü için iyileştirmeye yönelik analiz, takip, değerlendirme, uygulama ve raporlama aşamalarını yürüten, özel optimizasyon stratejileri geliştirerek hedeflenen kitleden daha anlamlı trafik alınmasını sağlayan kişidir.

Bir SEO profesyoneli, şirketlerin işlerini kurmaları ve web trafiği aracılığıyla yeni müşteriler kazanarak büyütmelerine yardımcı olmada önemli bir rol oynar. Dijital pazarlama sektöründe SEO, Google’daki görünürlüğü artırmada önemli bir araç veya süreç olarak ortaya çıkmıştır.

Şirketler bir web sitesinin Sonuçları Sayfaları’ndaki (SERP) sıralamasını yükseltmek, için dijital pazarlama ve SEO konusunda tecrübeli uzmanlar arıyorlar. SEO uzmanları, web sitelerinin kalitesini artırmak, sürdürmek ve yönetmekle görevlidir.

bursa seo uzmani 1024x682 - SEO Uzmanı / SEO Danışmanı Web Sitelerine Nasıl Katkı Sağlar?

SEO Uzmanı Nedir? Bir SEO Uzmanının misyonu, Google’dan bir web sitesine gelen organik trafik hacmini en üst düzeye çıkarmaktır. Bu görevler, bağlantı kurma, sosyal medya stratejisi, viral pazarlama, meta veri şekillendirme, site hızı optimizasyonu, içerik stratejisi, bilgi mimarisi ve daha fazlası dahil olmak üzere sayfa içi ve sayfa dışı tekniklerin bir kombinasyonu ile gerçekleştirilir.

SEO uzmanı nedir diye merak edenler veya bu işi yapmak ve kariyer yapmak isteyenler, yazının devamında seo uzmanlarının türlerini, görevlerini, becerilerini ve eğitimlerini detaylıca okuyabilirler.

Google, Bing, Yahoo ve Yandex algoritmalarındaki günlük değişikliklerin bir sonucu olarak, dinamik bir ortamda sürekli öğrenmeyi, becerilerin iyi ayarlanmasını, endüstrilerin nasıl değiştiğinin keşfedilmesini ve sürekli denemeler yapılmasını gerektiren bir ortamda çalışır. SEO Uzmanlarının yetişmesi için şimdilik bir endüstri standardı veya üniversite programı yoktur. Bu sektördeki profesyoneller, deneyim, başarı, araştırma ve deneme yanılma yoluyla yetişirler.

seo teknik sorunlar 1024x446 - SEO Uzmanı / SEO Danışmanı Web Sitelerine Nasıl Katkı Sağlar?

SEO Nasıl Çalışır?

Google, bir kullanıcının sorgusuna en iyi ve en uygun cevabı sağlamak için, taradığı ve web dizinine eklediği web sayfalarının orijinalliğine ve alaka düzeyine dayalı olarak arama sonuçlarını oluşturur. Sonuçları oluştururken birtakım sinyalleri kullanır ve SEO, bu sinyalleri geliştirmek ve etkilemek için teknik ve yaratıcı aktivitelerin kullanılmasıdır.

SEO’nun amacı, kullanıcının sorgusunu yanıtlamaya yardımcı olan, son derece kullanışlı, kaliteli ve uzman düzeyinde içerikle mükemmel kullanıcı bir deneyimi sağlamaktır.

SEO Profesyoneli: SEO Uzmanı

SEO Uzmanı olmak için SEO hakkında bilinmesi ve tecrübe edilmesi gereken bir çok şey vardır. Teknik ve yaratıcı becerilerin yanı sıra deneyim kazanabilmek için uygun bir SEO eğitimi ve devamında öğrenilenlerin uygulanarak tecrübe edilmesi gerekecektir.

SEO Uzmanı web siteleri vasıtası ile, bir ürün veya hizmetin sunumunda, insan ve makine deneyimini geliştirir ve aralarındaki farkın tamamlayıcısıdır.

Web sitenizin hem faydalı hem de görünür olması için yapısının ve içeriğinin makinelere uyumlandırılması, yani arama motorlarının anlama kabiliyeti ile eşleştirilmesi gerekir.

Herşey insan içindir. İnsanların vakit harcamadığı, etkileşimde bulunmadığı ve tavsiye etmediği web sitelerinin başarılı ya da en azından kalıcı olamayacağını iyi anlamak önemlidir.

SEO, çevrimiçi bilinir olmak, görünür kalmak, daha fazla müşteri kazanmak, daha çok satış yapmak gibi hedefleri olan her kurumun web sitesinin ilk kurulumdan itibaren uyumlandırılması gereken, rekabeti karşılayabilecek teknoloji, deneyim ve içerik kalitesi ile belirlenen, stratejilere göre lüzumlu olan dijital pazarlama bileşenlerinin mümkün olan en etkili kullanımıdır. SEO, hedeflerin, rakiplerin ve pazarın tanımlanması ile başlar.

Çevrimiçi hedeflerinize yol alırken, rakiplerinizin etkinlikleri, başarı için ne kadar çaba harcanması gerektiği konusunda belirleyici unsurdur. SEO’da rekabet, temel anlamda, insanlara ihtiyaç duydukları bilgiyi vermek, sitede geçirdikleri zamanı iyi bir deneyime dönüştürmek ve bunu Google’ın beklediği bir formda sunabilme yarışıdır. 

Bir web sitesiyle alakalı anahtar kelimeleri tanımlayan araştırmacılardan, optimize edilmiş metinler hazırlayan yazarlara, algoritmaları inceleyen ve sıralamalaeı iyileştirmek için en iyi uygulamaları öneren analistlere kadar dijital pazarlama alanındaki farklı rollere uygulanabilecek geniş bir terimdir. SEO uzmanı ve SEO danışmanı  bir çok durumda aynı kişidir.

SEO Uzmanı İş Tanımı

SEO Uzmanının misyonu, arama motorlarından bir web sitesine gelen organik trafik hacmini en üst düzeye çıkarmaktır.

Bu görev, bağlantı kurma, sosyal medya stratejisi, viral pazarlama, meta veri şekillendirme, site hızı optimizasyonu, içerik stratejisi, bilgi mimarisi ve daha fazlası dahil olmak üzere sayfa içi ve sayfa dışı tekniklerin bir kombinasyonu ile gerçekleştirilir.

SEO uzmanları için pozisyonların çoğunluğu, çevrimiçi pazarlamada bir ila üç yıl, işletme, pazarlama, iletişim veya bilgi teknolojisi alanında lisans derecesi gerektirir.

HTML, CSS ve çeşitli programlama dillerinde bilgi ve tecrübe aranır. Google’ın nasıl çalıştığını anlamak, temel Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Kavramlarını tanımak ve gerçekte SEO’nun ne olduğunu bilmek için doğru SEO eğitiminden geçmiş olmalıdır.

Görev ve Sorumluluklar:

  1. Anahtar kelime araştırmasını daha iyi hale getirir.
  2. SEO analizi yaparken ve bir içerik stratejisi önerirken mevcut içeriği iyi optimize eder ve yeni trafik fırsatlarını artırır.
  3. Web sitesi içeriğini oluşturmak veya desteklemek için uygun içeriği belirler ve site sahipleriyle yakın işbirliği içindedir.
  4. Müşteri videoları özetleri, müşteri vaka çalışmaları, blog gönderileri, analistlerden gelen raporlarla ilgilenir, katkıda bulunur.
  5. Link kurma işlemini SEO koordinasyon içinde sürdürür, içerik stratejilerinin geliştirilmesine ve yürütülmesine yardımcı olur.
  6. Endüstri eğilimleri, Google algoritma güncellemeleri, rekabetçi ortam hakkında bilgi sahibidir.
  7. SEO analitiği gösterge panolarını, raporlama araçlarını izler, büyük arama motorlarındaki sonuçları ve performansını değerlendirir. 
  8. Sıralamaları iyileştirme ve yatırım için doğru alanları belirler.
  9. Proje üyeleri, zaman çizelgeleri ve sonuçlar hakkında müşteri ekip üyelerine düzenli güncellemeler sağlar.
  10. Arama Motoru Pazarlaması (SEM) ve Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) alanlarında deneyimi ile güçlü bir müşteri odağına ve SEO için gerçek bir tutkuya sahiptir.
  11. İş gereksinimlerini anlamak ve bunları güçlü bir SEO içerik stratejisine dönüştürmek için analitik yaklaşıma sahiptir.
  12. Karmaşık sorunları analiz etme ve çözümleme yoluyla başarılı bir şekilde yürütme, çeşitli girişimleri başarıyla dengeleme ve öncelikleri gerektiği gibi değiştirme becerisine sahiptir.
  13. SEO metodolojilerini ve standart metodolojileri derinlemesine anlama, web sitesi analizi, ve diğer çeşitli endüstri standardı raporlama araçları ve siteleriyle ilgili deneyime sahiptir.
  14. Popüler anahtar kelime araçlarıyla çalışma ve CMS ortamlarında içerik oluşturma, yönetme konularında deneyimlidir.

Seo Uzmanı Kimdir?

İnternet ortamında yaşanan gelişmeler son yıllarda tüm ticareti etkisi altına almış bulunuyor. Bu sektör öyle büyük bir alan haline geldi ki, dünyadaki ticari çalışmaların önemli bir bölümü internettüzerinden yapılıyor ve bir gün mutlaka tamamı internet üzerinden gerçekleşecek. Büyük bir endüstri olan dijital pazarlamada SEO çok önemlidir. SEO uzmanı size bu konuda destek olacak olan bireydir. Bu kişinin sizin için yapabileceklerini kısaca şöyle özetleyelim;

  • İnternet üzerinden erişilebilir olmanızı sağlar.
  • Hedef kitlenizin web sitenizi bulmasına yönelik çalışır.
  • Kendi sektörünüzde Google’da en üst sıralara çıkmanızı sağlar.
  • Üst sıralarda yer alabilmeniz için gerekli anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yürütür.

SEO kelimesi Search Engine Optimization olarak açılabilir ve Türkçe’ye Arama Motoru Optimizasyonu olarak çevrilir. SEO, farklı arama motorlarında sitenizin tanınır hale gelmesi ve rakiplerine göre öncelik kazanması için uygulanan stratejiler bütünüdür.

Günümüzde Google, Yandex ve Bing gibi arama motorları kullanıcıların aradıkları siteleri bulmasına yardımcı olan uygulamalardır.  SEO danışmanı, iyileştirme çalışmalarıyla ilgili tüm analizleri yaparak, değerlendirme, planlama ve uygulama ile raporlama süreçlerini eksiksiz olarak yürütür. Yapılan bu çalışmalar sonrasında sitenizin ziyaretçi trafiğinde artış yaşanır.

SEO Uzmanı Ne İş Yapar?

Seo uzmanı web sitenizde çevrimiçi görünürlüğe yönelik çalışmalarınızı yapan uzmanlardır. Bu kişi, Google beklentilerini iyi bilir, Google gibi firmalar tarafından getirilen yenilikleri takip eder ve araştırır, yönetim işini sorunsuz olarak yerine getirebilir, iletişim konusunda sorun yaşamayaz ve fikir üretme becerisine sahiptir.

  • Kurumsal ve özel sitelerin optimizasyon işlemlerini yürütür.
  • Sitenizdeki içeriklerin ve kodların analizi.
  • Google tarafından yapılan güncellemeleri takip ederek sitenize uygular.
  • Raporlama işlemi ve gerekli sunumlar.
  • Sitenizi üst sıralara taşıyacak anahtar kelimeleri belirler.
  • Sitenizin ara yüzü içinde yer alan ve kullanıcı dostu olmayan kodlama hatalarını belirler ve gerekli düzenlemeleri yapar.
  • Sitenizde SEO yapısına uygun olmayan tüm detayları analiz eder.
  • İnternet ortamında web sitenizin tanıtımını yapar.
  • Sitenizin tanıtımı için gerekli reklam kampanyalarını oluşturur ve en profesyonel şekilde yönetir.
  • Rakiplerinizi SEO çalışmalarını analiz eder.
  • Özgün ve kaliteli içerikler üreterek sitenize katkı sağlar.
  • Verdiğiniz bütçeyi en verimli şekilde kullanır.
  • Kelime araştırır, site içi linkleme ve olan içeriklerin optimizasyonunu tamamlar.
  • İçerikler hakkında editörlere yol gösterir.
  • Sosyal medya uygulamalarındaki reklam kampanyalarınızı yönetir.
  • Sosyal medyadaki SEO çalışmaları.
  • Web araçlarını kullanarak SEO istatistiklerinizi belirler ve gerekli planlamaları gerçekleştirir.
  • Size belli aralıklarla SEO raporları verecek toplantılar düzenler.
  • Sizlere temel SEO çalışmaları konusunda bir eğitim verir.
  • Web siteniz ani bir düşüş yaşadıysa olası sorunları belirler ve çözüm yollarını belirleyerek hayata geçirir.

Gördüğünüz gibi SEO uzmanı web sitenizin kaliteli bir yapıya bürünmesi adına ve arama motorlarında hak ettiği yere gelmesi için tüm süreçleri yürütür. Şimdi sizlere bu mesleğe nasıl adım atacağınız hakkında bilgi verelim.

seo uzmani gorevleri 1024x369 - SEO Uzmanı / SEO Danışmanı Web Sitelerine Nasıl Katkı Sağlar?

SEO Çalışmaları Nelerdir?

SEO uzmanı tarafından yapılan çalışmalar iki grupta toplanabilir. Bu çalışmaları site içi SEO ve site dışı SEO olarak iki başlık altında toplayabiliriz.  Bu iki alan birbirini tamamlayan ve sitenizin arama motorlarındaki yerine büyük oranda etki eden durumlardır.

Site İçi SEO

İnternet siteleri arasında sizinle aynı sektörde olanlar her zaman size karşı rekabet edecektir. Web sitenizin olması tek başına hiçbir zaman firmanız için yeterli değildir.  Asıl önemli konu arama motorlarında ulaşılabilir olmaktır.  Bir internet sitesinin en önemli adımı site içi optimizasyon uygulamalarının kurallara uygun şekilde yapılmasıdır.

Profesyonel bir destekle arama motorlarına siteniz hakkında doğru bilgi verebilirsiniz. Burada site için doğru anahtar kelime çalışması yapma ve farklı site içi optimize yöntemlerini kullanma gibi hamlelerle hedef kitlenize en doğru şekilde ulaşabilirsiniz. Bu çalışmalar bütünü sizleri arama motorlarında en üst sayfalara çıkaracaktır. Bir SEO görevlisinin yapabileceği site içi optimizasyon çalışmaları şöyle sıralanabilir;

  • Web sitenizin yazılım detaylarını CSS ve HTML kod standartlarına uygun hale getirebilir.
  • Web sitenizin hizmet alanıyla alakalı metin ve doğru anahtar kelime yoğunluğunu sağlar.
  • Sitenizdeki zararlı içerik ve kodları temizleyerek sitenizin daha hızlı açılmasını sağlar.
  • Sayfalar arasındaki geçiş linklerini düzenleyerek site haritasını oluşturur.
  • XML site haritasını tamamlayarak arama motorlarına gönderir.
  • Sitenizdeki görsellerin alakalı ve kaliteli olması yönünde çalışır.
  • Etiketleri SEO uyumlu şekilde oluşturur.

Site Dışı SEO

Sitenizin içindeki düzenlemeler kadar dışarıda olan çalışmalar da önemlidir. Site dışı SEO terimi web sitenizin arama motorları tarafından kaliteli algılanması ve hedef kitlenize ulaşabilmeniz adına internet üzerinde yaptığınız çalışmalar olarak açıklanabilir.

Türkiye’de en çok tercih edilen arama motoru Google’dır. Bu yüzden de sitenizin bu arama motoruna eklenerek uygun hale getirilmesi gerekir. Bu durumda alan adınızın ismi, domain yaşı, web sitenizin kurulma tarihi, site kodları, siteye verilen linkler ve dışarı verilen linkler, site içi bağlantılar, site trafiği ve ziyaretçilerin sitenizde kalma süreleri gibi detaylar önemlidir. Bir SEO uzmanı tarafından yapılacak site dışı optimize çalışmalarını şöyle listeleyebiliriz;

  • Bağlantı kurma: Bu çalışmalarda site içi link inşası ve site dışı doğal bağlantı oluşturmak önemlidir. Bu çalışmalar web sitenizin hangi kelimelerle arama sonuçlarında bulunacağını belirlemektedir. Belirlenen link anahtar kelime grubuna entegre edilmelidir. Bununla birlikte dışarıdan sektörünüzdeki büyük siteler size link göndermelidir. Ancak bu sitelerin kopya içerik barındırmaması, link çöplüğü olmaması ve cezai durumda bulunmaması önemlidir. 
  • Kişiselleştirme: Web sitenize sunacağınız içeriklerin mutlaka hizmet verdiğiniz bölge ve ülkenin diline uygun olmalıdır. Kişiselleştirilmiş SEO çalışmaları her zaman sitenizi öne çıkaracaktır.
  • Sosyal Medya: Site dışı optimizasyon çalışmalarının kemik uygulamalarından biri sosyal medyadır. Sosyal medya uygulamaları üzerinde sitenizi besleyecek çalışmalar ve kampanyalar yaparak süreci yönetebilirsiniz.

Tüm bu çalışmaları yaparak sitenizi arama motorlarında tüm hedeflerinize ulaştıracak görevli SEO uzmanı olarak tanımlanabilir. Sizler de yatırımlarınızın meyvesini almak istiyorsanız mutlaka kaliteli bir SEO danışmanı ile çalışarak web sitenize hak ettiği değeri vermelisiniz.

Bir SEO Uzmanı’nın Profesyonelliğini Nasıl Anlarsınız?

SEO, web sitenizi, daha fazla insanın bulmasını, sitenizi ziyaret etmesini ve onlara iyi bir deneyim sağlayacak şekilde geliştirme sürecidir .

Anahtar kelimeleri doğru şekilde hedeflemiyorsanız veya web sitenizin tasarımının inceliklerinin farkında değilseniz web sitenize yeterli trafik almak zordur. Yani, SEO’yu bilmiyorsanız muhtemelen birçok ipucunu kaçırıyorsunuzdur.

Profesyonel bir SEO Uzmanı ile çalıştığınızda, çalışmaları uygulamak için gereken uzmanlığı elde edersiniz. Firmanızı, hedeflerinizi ve rekiplerinizi tanımak için şirketinizle birlikte çalışır; böylece web mülklerinizin geliştirildiği her adımda sadece SEO için değil, işiniz hakkında da birçok yeni bilgi edinmiş olursunuz.

Neden SEO Uzmanı?

SEO’nun tüm avantajlarından yararlanmaya hazırsanız, işinizin başarılı olmasına yardımcı olacak bir SEO Uzmanı arayışında olmanın zamanı geldi demektir. Neden bir SEO Danışmanı ile çalışmanız gerektiğini merak ediyor olabilirsiniz. SEO’yu kendiniz ya da şirket içinde yapamaz mısın? Evet yapabilirsiniz; ama yapmamanız için birçok neden olabilir.

Örneğin, bir işletme sahibiyseniz, bir SEO çalışmasını yürütmek için zamanınız ve kaynaklarınızın olması pek muhtemel değildir. Bir SEO çalışmasının etkili bir şekilde yürümesini sağlamak için birçok alana yayılmış bilgiye enerjinizin tümünü yönlendirmeniz gerekir.

Şirket içi veya şirket dışı bir SEO profesyoneli ile çalışmadan çevrimiçi başarı elde etmeniz kolay değildir.

Profesyonel bir SEO Uzmanı bir projeyi kendi başınıza ele alma stresini azaltmanıza yardımcı olabilir ve doğru yapılmasını sağlar. Profesyoneller SEO konusunda eğitimlidir ve stratejinize harcadığınız paradan en verimli şekilde yararlanmanızı sağlayabilirler.

Bir SEO profesyoneli, projesinizin haritasını çıkarmak, endüstrinizi araştırmak ve web sitenize anahtar SEO bileşenlerinin uygulanması da dahil olmak üzere her şeyi hallecektir.

Bir profesyonel ile çalıştığınızda, neredeyse garantili sonuçlar elde edersiniz. Profesyoneller, unvanlarını bir nedenden ötürü taşırlar ve başarılı bir proje yürütmek için bilmeleri gereken her şeyi bilirler.

SEO sonuçlarının ortaya çıkması birkaç ay sürebilir, ancak yapılan her işin sizi başarıya yaklaştırdını analitik veri araçlarıyla gözlemleyebilirsiniz. SEO’nun en önemli yönlerinden biri rekabetinizi, çevrimiçi ortamda nasıl performans gösterdiklerini ve rakiplerinize karşı avantaj elde etmenizi sağlayacak stratejileri keşfetmenizi sağlamaktır.

Doğru araçlar olmadan rakiplerinizin çevrimiçi performanslarını tam olarak anlayamazsınız. SEO uzmanları, yalnızca rekabetiniz için değil, kampanyanızın başarısını anlamak için ihtiyacınız olan araçlara erişebilir ve analizleri stratejik bir biçimde yorumlayabilir.

Hangi SEO Uzmanı?

İşiniz için en doğru profesyonel SEO Uzmanı’nı seçerken dikkat etmeniz gereken bazı şeyler vardır.

Bütçe

SEO çalışmanızın maliyeti için gerçekçi bir fiyat belirlemek üzere araştırma yapalısınız. Çevrenizde veya internette karşınıza çıkan SEO hizmetleri için ortalama fiyatın ne olduğuna dikkat edin. Bunu yapmak, çalışmanızdan istediğinizi elde etmek için ihtiyaç duyacağınız maksimum bütçe hakkında bir fikir edinmenize yardımcı olur.

SEO çalışmasına ne kadar harcamak istediğinize karar verin. Ortalama bir SEO çalışmasının maliyeti hakkında sahip olduğunuz bilgiler göz önüne alındığında, mütevazı bir kampanya için minimum tutarı harcamaya ya da daha ileri sonuçlar için bütçenizi ne kadar zorlayabileceğinize karar verebilirsiniz.

Bütçeniz ne olursa olsun, maksimum bir fiyat belirleyin ve bu değeri aşmayın. Bir çalışma için ödemek istediğiniz sınırı belirlediğinizde harcamaların artmasını önleyebilirsiniz. Maksimum bütçeyi belirleyerek, bütçe dışı hizmetleri listenizden çıkarabilirsiniz, böylece seçiminiz kolaylaşacaktır.

Uzmanlık

Çalışmak istediğiniz uzmanları araştırmalı ve ne kadar zamandır iş dünyasında olduklarına ve uzmanlık seviyelerine dikkat etmelisiniz.

Dijital Pazarlama bütçenizin büyük bir kısmını SEO’ya yatırırken elbette buna değmesini istersiniz. Bunu garanti altına almanın yolu, beş yıldan fazla süredir faaliyet gösteren ve Google veya diğer saygın platformlarda tanınan bir uzman seçmektir.

Referanslar

Doğru kişiyi belirlemek çin SEO Uzmanı’nın internette araştırın. Örneğin müşteri incelemelerine göz atabilirsiniz. Müşterileri ile aralarındaki ilişkileri keşfetmek size bir fikir verecektir. Google yorumlarını okuyarak başlayabilirsiniz. Burada rakamlara ve kalabalığa pek takılmayın, içgüdülerinize güvenin.

Bir SEO Uzmanı’nın kalitesini referansları aracılığıyla kolayca öğrenebilirsiniz. Referans verdiği şirketler ile direk iletişime geçebilir, uzman hakkında ne düşündüklerini sorabilirsiniz.

Anlaşmadan önce, sorularınızı ve endişelerinizi nasıl karşıladığını ve ele aldığını daha iyi anlamak için birkaç farklı uzman ile telefonda konuşun. Doğru kişi tüm SEO sorularınıza kapsamlı cevaplar vermeli ve bir konu hakkında daha fazla açıklamaya ihtiyacınız olup olmadığını sormalıdır.

Uzmanların görevleri yalnızca etkili SEO hizmeti sunmak değil, aynı zamanda hizmetleri ile bir uyum sağlayacağını bildikleri şirketlerle ortaklık yapmaktır. İşletmenizi, sektörünüzü, rekabetinizi ve bir SEO çalışması ile başarmayı umduğunuz şeyleri sormalıdırlar.

SEO ortağınızla şahsen tanışmanız gerekmese de, bazı işletme sahipleri bunu tercih etmektedir ve gayet doğaldır. Yüzyüze iş yapmayı tercih edenlerdenseniz
ve performansının nasıl gerçekleştiğini, yapılan herhangi bir değişiklik hakkında konuşmak için aylık olarak düzenli toplantılar yapmak istiyorsanız seyahat süresini hesaba katmalısınız.

SEO çalışmasından ne elde etmelisiniz?

  • Daha fazla web sitesi trafiği
  • Marka bilinirliği
  • Dönüşümler
  • Arama motoru sonuç sayfalarında daha yüksek sıralamalar

Tüm bu avantajlarla ilgileniyorsanız, organik SEO, işletmeniz için mükemmel bir seçimdir. SEO başlı başına bir dijital pazarlama stratejisi olsa da, aslında mümkün olduğu kadar etkili olmasına yardımcı olan pek çok diğer mikro-stratejiye ihtiyaç duyar.

seo 5 temel uygulama 1024x1024 - SEO Uzmanı / SEO Danışmanı Web Sitelerine Nasıl Katkı Sağlar?

SEO Uzmanı Becerileri Nelerdir?

Bir SEO Uzmanının ideal olarak aşağıdaki becerilere sahip olması beklenir:

  • Analytics ve Web Yöneticisi Araçları dahil olmak üzere Google ve Bing’in hizmetlerinde deneyim.
  • Google’ın Anahtar Kelime Aracında Tecrübe
  • İşlevsel bir HTML ve CSS anlayışı
  • .Htaccess, robots.txt, meta veriler, hız optimizasyonu gibi arka uç SEO öğeleriyle çalışma ve uygulama yeteneği
  • Bağlantı kurma ve viral stratejileri uygulama başarısı
  • Yerel ve uzun kuyruklu arama stratejisi uygulayabilme
  • Derinlemesine mobil strateji ve SEO ile olan ilişkisine dair bilgi
  • Bloglamanın, basın bültenlerinin, sosyal medyanın ve ilgili stratejilerin SEO ile nasıl ilgisine dair dair sağlam bir kavrama
  • Organik arama trafiği oluşturma ve SERP’leri geliştirme deneyimi
  • Web analizi verilerini ve değerlendirmelerini gösteren raporlar oluşturmanın arka planı
  • SEO endüstrisindeki geçmiş ve öngörülen trendlerle ilgili güncel, çalışma bilgisi
  • Ticaretteki en iyi araçlara aşinalık

Ek beceriler: PHP, UX, IA, CRO, SEM, İçerik Stratejisi, Sosyal Medya

SEO Uzmanı Sertifikaları Hangileri?

SEO Uzmanı ingilizcesi SEO Expert, SEO Specialist ya da SEO professional gibi kavramlarla ifade edilebilir. Çevrimiçi olarak alınabilen birçok SEO sertifikası var, ancak genel olarak bazı sertifikaların bir SEO Uzmanının niteliğini ifade edemediği yönünde yaygın bir kanı bulunuyor. Bununla birlikte, Google tarafından verilen sertifikalar olumlu görülüyor. Aşağıdaki sertifikalar olumlu birer referans olarak kabul edilebilir:

  • GAIQ (Google Analytics Bireysel Kalifikasyon)
  • Google Adwords Sertifikası
  • MarketMotive SEO Master Sertifikasyon
  • SEMPO: Gelişmiş SEO Sertifikası

SEO Uzmanı Türleri Nelerdir?

Arama optimizasyonunda çalışan kişiler genellikle üç kategoriden birinde çalışır: Kurum İçi, SEO Ajansı veya Serbest Çalışan. Hem çalışan hem de işveren için, her birinin artıları ve eksileri vardır. Birçok kişi SEO uzmanı olmak için işin gerçekleştirilmesi sırasında edindiği tecrübelerle kendi kendini eğitmiştir.

Bu mesleğe için eğitim almanız şart değildir, ancak dijital pzarlamanın herhangi bir alanında eğitiminiz varsa sizin için süreç daha kısa olabilir. Bununla birlikte SEO konusunda tüm bilgi ihtiyacınızı internetten karşılayabilirsiniz. Türkiye’de R10, WMAracı, Clickeer SEO Forum gibi platformlarda aradığınız bilgiyi bulabilir veya sorabilirsiniz.

Kurum İçi SEO Uzmanı Nedir?

Kurum içi SEO Uzmanı, tek bir şirket için tam zamanlı olarak çalışır. Bu türde, sürekli aynı sektör tecrübe edildiğinden projeler üzerinde daha etkili olunabilir. Bir şirket genellikle, bir kaç web sitesi üzerinde çalışmak için kurum içi bir SEO uzmanı işe alır ve SEO konusunda daha uygulamalı ve daha duyarlı bir yaklaşıma sahip olmalarını, kendi endüstrilerini derinlemesine anlamalarını bekler. Bu bir ajansın garanti etmesi zor bir anlayıştır.

Şirketinizde güçlü SEO bilgisine sahip tek kişi olabilirsiniz. Bu, pazarlama ekibinizi eğitme ve satma yükünün sizin üzerinizde olduğu anlamına gelir. Tüm operasyonlarda iletişim kurmak, kurumsal bloklarla çalışmak ve risk almakta iyi olmanız gerekir. İş arkadaşlarınız stratejinize katılmazlarsa sizi yavaşlatabilir.

Ajans SEO Uzmanı

Bir SEO Uzmanı, bir ajansta çalıştığında, ilgili profesyonellerden oluşan bir ekiple hızlı öğrenmenin keyfini çıkarır. CV profilleri, yüksek profilli markalardan, şirketlerden ve vaka incelemelerinden dolayı hızlı bir şekilde gelişir.

Ajanslarda çalışan SEO uzmanları ya da danışmanları başarılarını, çalıştıkları dönemde test edilmiş en iyi uygulamalara ve veri odaklı bir portfolyoya dayandırabilirler.

Bir şirket, genellikle düşük maliyetli, güvenli bir seçenek aradığında SEO ajansıyla çalışacaktır. Bu firmalar daha geniş bir deneyim arar ve tek bir profesyonelin becerileri ile kumar oynamak istemezler.

Ajanslarda müşteri kayıplarının faturasının SEO Uzmanına kesilmesi ihtimali yüksektir; bu stresle başetmek ve alışmak durumundadır.

Freelance SEO Uzmanı

Serbest çalışan yani freelance SEO Uzmanı için, kurum içi veya ajansta çalışan bir profesyonelden çok daha fazla dramatik zorluklar ve fırsatlar vardır. Kendi kendilerinin patronudurlar ve işlerini, maaşlarını ve çıkarlarını belirlemekte tamamen özgürdürler.

Freelance SEO desteği veren kişiler de kurumsal SEO uzmanı olabilir. Blog ve çeşitli kurumsal olmayan sitelerin yanı sıra şirketlere ve hizmet edebilecek seviyede bilgi sahibi freelance SEO uzmanları vardır.

Tüm sorunları kendi başlarına çözmeleri gerekir. Pazarlama, pazarlık ve ağ oluşturma işlemlerini kendi başlarına yapmak ve genellikle düzensiz bir iş akışı ile uğraşmak zorunda kalırlar.

Freelance SEO Uzmanı’nın karşılaştığı en büyük zorluklar, sonuçların tahmin edilmesi, ölçülmesi zor ve değişken bir platformda, SEO’nun maliyetini belirlemek ve müşterileri için gerçekçi beklentiler oluşturmaktır.

SEO Uzmanlarına Sıkça Sorulanlar

Dünyadaki dijital pazarlama pazarının büyümesine paralel olarak SEO uzmanı iş ilanları son dönemde oldukça artmıştır. İşletmeler gerek kendi bünyelerinde, gerek anlaşmalı olarak çalışabilecekleri çok çeşitli endüstriler için SEO ekibi arıyor. Böyel bir görüşmede karşılaşacağınız sorular muhtemelen aşağıdaki gibi olacaktır.

  • Hangi SEO araçlarını kullanıyorsunuz?
  • Önceden kimlerle çalıştınız, web sitenizin adresi nedir?
  • SEO’da içerik stratejisine nasıl yaklaşıyorsunuz, içerik oluşturuyor musunuz, nasıl oluşturuyorsunuz?
  • Site içi SEO’da neler yapıyorsunuz?
  • Site dışı SEO’da neler yapıyorsunuz?
  • Sosyal Medya’yı genel SEO stratejisine entegre etmek için neler önerirsiniz?
  • Backlink hizmeti veriyor musunuz? Bir stratejiniz var mı?
  • Önceki işlerinizde organik trafikte nasıl bir artış sağladığınız, örnekler nelerdir?
  • Maaş beklentiniz nedir?

Arama motorları evrimleşmektedir. SEO oyununda kalmak için, yaşam tarzıyla bütünleşmiş bir bir öğrenme kültürü inşa etmelidir.

Bugün SEO Uzmanlığı, Google’da iyi bir konumda sıralanma, kaliteli içerik oluşturma ve dijital pazarlamada ustalık kazanmakla ilgilidir. Taze bilgilerle oluşturulmuş, harika bir içerikle ziyaretçilerin ilgisini çekebileceğinizi düşünebilirsiniz ancak, etkili bir şekilde tanıtmayı ve doğru kitlenin önüne getirmeyi bilmiyorsanız sonuç alamazsınız.

SEO, web sitenizin içeriğiyle alakalı anahtar kelimeleri, arama motorlarında olabildiğince üst sıralarda yer alması için optimize etme faaliyetleridir. Temel olarak, iyi optimize edilmiş bir içerik oluşturursanız, arama sonuçlarının ilk sayfasına olma şansınız, buna dikkat etmeyen web sitelerinden daha fazla olur. Google, SEO çabalarının en çok odaklandığı arama motorudur.

Google’da iyi konumlanmak, çevrimiçi pazarlamada etkin olmak ve internet dünyasındaki tecrübeli profesyonellerle rekabet etmek istiyorsanız, yalnızca mümkün olan en kaliteli içeriği oluşturmaya odaklanmalı, nişiniz içinde en iyisi olmalı ve etkin bir şekilde tanıtımını yapmalısınız.

SEO için Ücretsiz Kaynaklar Nelerdir?

Google Analytics başarınızı ölçebileceğiniz en uygun araçtır, bununla birlikte Google Search Konsol neredeyse sadece SEO içindir. Bu zengin araçlar ve arama motoru pazarındaki hakimiyet Google SEO uzmanı gibi kavramlar meydana getirir. Google dijital pzarlama ortamına sunduğu birçokuygulama sayesinde rakip arama motorlarını geride bırakmış ve en fazla arama profiline ulaşarak en doğru sonuçları gösteren arama motoru haline gelmiştir. SEO konusunda faydalanabileceğiniz diğer önemli kaynaklardan bazıları.

Moz Yeni Başlayanlar için SEO Rehberi : Bu ücretsiz kurs SEO’nun arkasındaki teoriyi açıklar, nasıl ve nedenlerini anlamanıza yardımcı olur.

WebConfs SEO Eğitimi: Bu kaynak, bireysel SEO disiplinlerinin bir kısmına Moz rehberinden daha derinlemesine dalıyor.

Search Engine Land SEO Rehberi: Bu kaynak çok parçalı bir seriden oluşuyor. Kaçırmayın.

SEO Kitap SEO Sözlük: SEO Kitap internetin önde gelen kaynaklarından biridir ve bu gerçekten derinlemesine bir sözlüktür.

SourceWave: Bu sitede her köşesinde bir şeyler satılıyor ama açıkçası, SEO içeriği gerçekten sağlam. Bu yüzden biraz okumaya ve videolarını izlemeye değer.

SEO Terimleri: SEO Uzmanlarının sıklıkla kullandığı SEO terimleri, arama motoru terminolojisi.

Anahtar kelime listenizi oluşturmak için gerekli araçlardan bazıları:

Google Anahtar Kelime Planlayıcı: Ücretsiz bir araçtır. Anahtar kelime araştırması için ücretsiz bir çözüm arıyorsanız, ilk seçeneğiniz bu olabilir.

Bing Anahtar Kelime Araştırma Aracı: Bing’in sunduğu anahtar kelime araştırma web sitesidir ve bu sitede aslında oldukça yararlı birkaç kaynak bulunur. Ücretsiz kullanabileceğiniz bir alternatiftir.

Wordtracker: Bir çok SEO Aracı gibi, Wordtracker’ın da ücretli bir sürümü var. Bununla birlikte, ücretsiz deneme için kayıt olarak temel özelliklerine erişebilirsiniz.

SEMRush: Anahtar kelime araştırması için SEMrush’u kullanarak çok daha iyi bir deneyim yaşayabilirsiniz. Yeni anahtar kelimeler bulmanızı, en önemli olanları izlemeyi kolaylaştırır. Aylık bir ücreti var,  ancak ücretsiz olarak sınırlı erişim sağlıyorlar.

Backlinko: Backlinko’nun kurucusu Brian Dean, anahtar kelime araştırması hakkında bilmeniz gereken her şeyi kapsayan bir rehbere sahiptir.

Noble Samurai: Bu anahtar kelime araştırma aracı harikadır. Çeşitli niş ve pazarları anlamanıza yardımcı olur.

SEO Danışmanlığı Nedir?

Genelde, herhangi bir türden bir danışman, belirli bir konuda uzmandır ve bu konu hakkında bilgiye ihtiyaç duyan bireylere veya kurumsal şirketlere tavsiye verir. SEO danışmanlığı da farklı değildir. SEO danışmanları arama motoru optimizasyonu konusunda uzman kişilerdir ve daha yüksek sıralama, daha iyi hedeflenmiş trafik gibi SEO ile ilgili konularda işletmelere veya web site sahiplerine tavsiyelerde bulunurlar.

Seo Danışmanı ile Çalışmanın Avantajları Nelerdir?

SEO danılmanı ile çalışırsanız işiniz için şahsen sorumluluk alan biriyle direk muhattab olursunuz. Bu kişinin işi bırakıp başka bir ajansta veya şirkette çalışma ihtimali azdır. Yani kimse size, ya o arkadaş işi bıraktı, bundan sonra sizin SEO işleriyle Ayşe Hanım ilgilenecek demez. SEO danışmanları ön çalışma ve müzakereler için daha fazla zaman ayırabilirler, çalışma saatlerine bağımlı olmadıkları gibi, gerektiğinde günde 16 saat çaba gösterebilir ler. Ajanslara göre daha uygun fiyata hizmet vermelerine rağmen işiniz için muazzam bir çaba gösterebilirler. Aynı anda çok sayıda proje üstlenmezler, müşteri sayıları ajanslara göre daha az olduğundan işiniz üzerindeki konsantrasyonları daha fazladır.

SEO uzmanı ve ajansı arasındaki diğer bir fark ise sözleşme biçimidir. Seo danışmanı ile sözleşme yapsanız bile direk, sürekli muhattablık nedeniyle oluşan samiyet, karşılıklı mağduriyetlerin hakkıyla ve hızlıca çözüme kavuşturulmasını kolaylaştırır. Bir ajansla çalıştığınızda projeden istediğiniz verimi alamasanız bile, SEO çalışmalarında öngörülen 6 ila 12 aylık sözleşmeye uymak, gerekli ödemeyi yapmak zorunda olacaksınız.

Ek olarak, bir Seo danılmanının para kazanma potansiyeli yüksektir. Genellikle ajanslar bir profesyoneli tatmin edecek bedeli ödemeye yanaşmaz, dolayısı ile çalıştıracağı personelin kalitesi ona göredir. Ajans personeleninin niteliklerinden emin olmak zordur. Size kimin ne hizmet vereceği doğrudan açıklayamazlar. Çünkü konuşacağınız kişi genellikle yöneticileridir. En sık duyacağınız cevap: “Sitenizi analiz edip dönüş yapacağız” olacaktır.

Dürüst ve deneyimli bir serbest meslek sahibi, web sitenizi ilk 10 sıraya getirip getiremeyeceğini, daha önemlisi ihtiyaç duyup duymadığınızı, para harcamakta fayda var mı, ücretli reklam veya sosyal medya kullanmak daha kolay olmaz mıydı? sorularını kendine soracak ve cevabı size iletecektir. Çünkü siz bunları bilemeyebilirsiniz. Kurumsal bir ağız sizinle gerçekleri paylaşmak için gerekli insiyatifi almayabilir. Ajanslarda, pazarlama ekibinin görevi ve hedefi sözleşmeyi size imzalatmaktır, bu aşamadan sonrası onun sorumluluğundan çıkar.

Kendini Seo uzmanı olarak tanıtmanın özgüvenden başka bir maliyeti yoktur. Bazı meraklı gençler birkaç WordPress kurduktan sonra heyecanlanıp kendilerini seo danışmanı ilan edebiliyorlar. Site kurmak ile seo arasında farkı öğrenmek için tanıdıkları birkaç işletmenin web sitesini eğitim ve test amaçlı kulllanmak zorunda kalacaklarını ve tecrübe ve bilgi eksikliğinin getireceği sıkıntıları bilseler yapmazlardı. Bir uzman ile ile amatör arasındaki farkı görmek zor değildir. Seo danışmanı ile meraklı amatörü ayırmanın en kolay yolu kendi web sitelerini incelemektir. Kendilerini tanıtma biçimleri ve arama motorlarındaki başarıları net fikirler verir.

SEO Ajanslarıyla Nasıl Çalışılır?

Ajanslar çok geniş bir hizmet yelpazesini temsil edebiliyor. Bizim konumuz seo ajansları, ancak reklam ajansları arasında da SEO sektörüne el atanlar var. İyi bir ekip çalışmasının önemi elbette biliyoruz. Seo konusunda bireysel iştiraklerin, ajanslara, ekiplere göre daha verimli olmasının nedeni ülkemizdeki iş yapma biçimleridir. Türkiye’nin, nitelikli insanların rahatça yetişebildiği, hakettikleri değeri gördükleri bir ülke olmaması sır değildir. Tüm zorluklara rağmen, işinin kalitesini herşeyin üzerinde tutan, seo çalışmalarını ajans düzeyinde profesyonel olarak yapan, idealist, yetenekli uzmanları istihdam etmek için uğraşan ve yazılımsal becerilerle donatılmış ajanslar da vardır.

SEO Hizmeti almadan önce nelere dikkat edilmelidir?

Seo hizmeti almadan önce yapılması gereken ilk şey işletmenizin dijital pazarlama ihtiyaçlarının net olarak belirlemektir.

  • Arama motoru optimizasyonu mu, ya da kısa vadede TBM’mi sizin için daha avatajlı? Belki de her ikisine de ihtiyacınız olacak.
  • Sektörünüz Sosyal medya ya öncelik verilmesini gerektiriyor mu? Ya da hangi sosyal medya uygulamarını daha çok tercih etmelisiniz?
  • Ürün veya hizmet yelpazeniz ne kadar geniş? Başlangıçta tanıtımlarınızı belirli bir nişe odaklayarak hız kazanabilir misiniz? Köprü görevi yapacak benzersiz hizmetleriniz var mı?

Google 1 ila 5 arasındaki konumlar trafiğin %80’ini alacaktır ve birçok rakibiniz zaten o konumda bulunur. Ürünleriniz veya hizmetleriniz benzersiz ise, tebrikler, rekabet etmeden yeni bir niş oluşturup konum alırsınız, ancak %99 ihtimalle sıralamada zaten birçok rakibiniz vardır ve açık bir avantaja sahipler. Devlet tarafından işletilen web sitelerinin de daima en üstte olacağını unutmayın. Bu durum ilk 4 pozisyonda olmayı zorlaştırmaktadır.

Bunları bilmeden seo yapamazsınız.

Sonuç olarak, mucizelere inanabilirsiniz ancak web sitesi tanıtımında, seo’da mucize yoktur. İster ajanslarla ister freelancer seo uzmanlarıyla iş yapın, önemli olan karşınızdaki insanların kim olduğudur. Geçmişlerini ve hali hazırda yaptıkları işleri araştırmak karar vermenizi kolaylaştıracaktır. Büyük bir şirket olsanız bile, öncelikle bir seo uzmanı ile çalışmayı deneyin.

2020’de SEO uzmanları için neler öncelikli olacak? Hangi SEO stratejileri ve taktikleri daha çok işe yarayacak? Arama sonuçları sayfasında iyi bir pozisyon almak ve daha fazla ziyaretçi çekmek için dikkat etmemiz gerekenler neler?

Hedef kitlemiz hangi türde içeriği daha çok tercih ettiğini biliyor olmak önemlidir. İnsanların, bir kelimeyi veya ifadeyi sorgularken ne bulmayı beklediğini anlamak ve onlara en basit şekilde, ancak tatminkâr bir cevap vermemiz gerekiyor.

Ziyaretçilerin ilgi alanları ve tercihleri düşündüğümüzden daha hızlı değişebildiğinden, web sitemizin içeriği mükemmel bir şekilde yazılmış ve optimize edilmiş olsa bile, yanlış bir kitleye hitap ettiğimizde sonuç almamız zorlaşmaktadır.

Bugünden başlayarak, gelecekteki web siteleri tamamen kullanıcı odaklı olacaktır. Sitemiz, kitlemizi tatmin ediyorsa, Google bunu en önemli sıralama faktörü olarak sayma eğilimindedir ve bunu kendisi de sık sık dile getirmektedir. Bir kullanıcının yaptığı sorgunun anlamsal amacınının arama sonuçlarına uyup uymadığını anlamak için, uzun dönemli dalgalanmalar esas alındığından, SEO ve içerik uzmanlarının içerik oluştururken hedefledikleri anahtar kelimelerle, kullanıcı niyetine yoğun bir biçimde odaklanmaları her zamankinden daha önemli hale gelmiştir.

Kısa bir dönem için sıralama almaya çalışarak zaman ve para harcamak ister miyiz? yoksa bunun yerine, müşterilerin daha bilgili olduğu ve sunduklarımızla daha fazla ilgilenmeleri muhtemel olan şartlara mı odaklanmalıyız?

2020’de daha fazla hissedeceğimiz bu değişimlere ayak uydurmak için, anahtar kelime araştırmamızın şeklini değiştirmemiz gerekebilir. Anahtar kelime araştırması yaparken, bizlerinki gibi web sitelerinin, hedeflenen bir ifade için sıralanıp sıralanmadığını kontrol etmenin ötesinde, aramalarda ilk önce sıralanan sonuçlar dizinlerle veya inceleme siteleriyle doluysa ve sitemiz bunlardan biri değilse, anahtar kelimelerimizi değiştirmeyi düşünmeliyiz.

Anahtar kelime eşleşmesine ek olarak, kitlemizin arama yoluyla sorduğu soruları kapsamlı bir şekilde yanıtlamalıyız. İdeal olarak kullanıcıların ilk sorgusunun cevabını verdikten sonra, öğrenmek isteyecekleri muhtemel takip sorularını tahmin edip, yanıtlayarak, içeriğimizi bir adım daha ilerletmeliyiz.

Arama Motorunun Ötesine Geçmek

SEO, sadece belirli bir arama motorunun nasıl optimize edileceği ile ilgili olmamalı, diğer arama uygulamaları da dikkate alınmalıdır. Web sitemiz dışındaki çevrimiçi varlıklarımıza da (örneğin sosyal medya hesapları) trafik çekmeyi ve bağlantı kurmayı denemeliyiz. Bu konuyu ciddiye alan markalar dijital ortamda çok yönlü hale gelmektedir. SEO Uzmanlarının da aynı şeyi yapması, SEO’nun diğer platformlardaki görünürlüğü de kapsayacak şekilde genişletilmesi gerekiyor. Kullanıcıları web sitemize yönlendirmek için arama sonuçlarında ilk sırayı hedeflemenin ötesine geçmenin yollarını bulmak zorundayız.

Yapay Zeka ve Yapılandırılmış Veri

Yapay zekanın giderek Google için daha önemli hale gelmesiyle, yapılandırılmış verilerin de önemi artmakta, mümkün olduğunda kullanılması gerekmektedir. Yapısal işaretleme, konular ve davranışlar arasındaki bağlamsal ilişkileri anlamaya, test etmeye ve uygulamaya başlamamız için gereken önemli bir eğilimdir.

İçerik yapısını anlamak için, bilgi mimarisini, etiketleri, meta verileri ve yapılandırılmış veri işaretlemeyi kullanarak arama motorlarına sinyal verme yeteneğine sahibiz. Bu işaretlemeler, olgusal gerçeklik ile ekransız gelecek arasındaki kilit bağlantıdır. Ürünler, teklifler, etkinlikler, iletişim bilgileri, sosyal hesaplar, kuruluş bilgileri, derecelendirmeler ve sesli içerik için sayfalarda uygun şema işaretleme mutlaka kullanılmalıdır.

Mükemmel İçerik

2018’deki Google algoritması güncellemeleri, Google’ın, içerik kalitesini değerlendirmeye ve web sitesinin içeriğinin derinliğine ve genişliğine odaklandığını ortaya koymuştur. Kaliteli içerik kapsamında olağanüstü derinlik sağlayan sitelerin sıralamalarda yükseldiği açık bir biçimde gözlenmektedir. Blogumuzu canlı tutmak için içerik oluşturuyorsak, bunu mükemmel bir biçimde yapmak zorundayız. İnsanların intertenette aradığı çözümlerin bir parçası olmalıyız. SEO’daki içerik stratejisi yalnızca bir soruyu cevaplamak ve kullanıcıları sayfaya yönlendirmekle ilgili olmak zorunda değildir. Kullanıcının ilgisini çekmek ve bir sonraki eyleme yönlendirmek için de gerekli malumatı sağlamak, içeriğimize anlamlı bir değer katacaktır.

Web Site Otoritesi, Güvenilirlik

Google’ın arama kalitesi değerlendirme kılavuzu (EAT olarak bilinir), 2020’de daha da önem kazanacak bir başka eğilim olacaktır. Belirli bir konuda, bir otorite haline gelmedikçe, iyi sıralama almak zordur. İçerik dağıtımı ve tanıtımına itibar açısından da bakmamız gerekmektedir.

Site İçi Optimizasyon

Linkler hala çok önemli olsa da, çoğu web sitesinin başarısını etkileyen önemli etkenlerin başında site içi optimizasyon geliyor. Yaygın kullanıcı sorularını cevaplayan içerikler, dahili site araması,müşteri desteği, işletme ile ilgili sorulara cevap verme, sık sorulan sorular ve usule ilişkin görevlerin yükünü hafifletmek için canlı sohbet özelliğininkullanılmasının olumlu sonuçlar verdiği bilinmektedir.

SEO 2.0 Tabiri

SEO 2.0, Google’ın en yeni Global Arama Algoritmasına dayanarak, sorgu sonuçlarını en iyi hale getirme eylemi için ortaya atılmış bir kavramdır. Yalnızca metinlerin değil, görüntülerin, videoların, alt sayfaların ve SML açıklamalarının aynı anda optimizasyonudur. Optimizasyon probleminde, optimize edilecek fonksiyonu optimal değerine getirebilecek değişkenler aranır ve bu değişkenlerin davranışını etkileyen algoritmalar kullanıcı ihtiyaçlarına göre sürekli geliştirilerek değiştirilir.

SEOSEO 2.0
Link oluşturma, dizinlere gönderme, link değişimi, linkler için ödeme yapmaBağlantı kurma, blog oluşturma, faydalı içerik yazma, link bait oluşturma, sosyalleşme gibi belirli eylemlerle geliştirme
Örümcekler için site optimizasyonu: (yalnızca) anahtar kelimelere odaklanan örnek tekrarlayan sayfa başlıklarıKullanıcılar için sitede optimizasyon. Örn: ilgi çekici başlıklar
Yalnızca anahtar kelime odaklı rekabetBlog ve sosyal medya etkinleri ile de rekabet
Link OluşturmaLink Bait (kendiliğinden oluşan backlink)
Şeffaf olmayan seo raporuTamamen şeffaf, açıklanabilir seo raporu
Anahtar kelimelerEtiketler
Bağlantılar için optimizasyonTrafik için optimizasyon
Tıklamalar, sayfa görünümleri, ziyaretlerDönüşümler, yatırım getirisi, markalaşma
DMOZdel.icio.us
Ana trafik kaynağı makine: Dizinler, Web Tarayıcılar, Arama Çubukları, Ask.com vb.Ana trafik kaynağı insanı: Twitter, Facebook, YouTube, Google Haritalar, Google resim, ürün aramaları
Tek yönlü iletişimKullanıcı ile diyalog, etkileşim
yukarıdan aşağıya seoaşağıdan yukarıya seo
demokratik olmayan, öemeye göre performansDemokratik, popüler talebe cevap vermeye göre performans
Yarı otomatikTamamen Elle
TeknokratikDuygusal

SEO artık, kullanıcıları istedikleri her yerde karşılamak üzere tasarlanmış platformlarda en kaliteli içeriği üretmekle ilgilidir. Seo Uzmanı olarak, tüm arama deneyimi bizim uzmanlık ve kontrol alanımızdır, ancak hedefimiz yalnızca trafik çekmek değildir. Web tabanlı veya uygulama tabanlı arama deneyimini, kullanıcının ihtiyaçlarını ve sitenin sunduğu olanakların en verimli ve ilgi çekici kesişimini oluşturmak için optimize etmeliyiz.