SEO Uzmanı Kimdir, Ne İş Yapar, Web Sitelerine Nasıl Katkı Sağlar?

seo uzmanı bursa

SEO Uzmanı Google gibi arama motorlarının algoritmaları sayesinde kullanıcıların sorgularına göre sıralanan arama sonuçlarını belirli bir web mülkü için iyileştirmeye yönelik analiz, takip, değerlendirme, uygulama ve raporlama aşamalarını yürüten, özel optimizasyon stratejileri geliştirerek hedeflenen kitleden daha anlamlı trafik alınmasını sağlayan kişidir.

Bir SEO uzmanı, şirketlerin işlerini kurmaları ve web trafiği aracılığıyla yeni müşteriler kazanarak büyütmelerine yardımcı olmada hayati bir rol oynar. Dijital pazarlama sektöründe SEO, Google gibi arama motorlarının gücünü artırmada önemli bir araç veya süreç olarak ortaya çıkmıştır. Bir web sitesinin Arama Motoru Sonuçları Sayfaları’ndaki (SERP) sıralamasını yükseltmek için, şirketler ve işletmeler bu amaca ulaşmak için dijital pazarlama ve SEO konusunda tecrübeli uzmanlar arıyorlar. SEO uzmanları , web sitelerinin kalitesini artırmak, sürdürmek ve yönetmekle görevlidir.

SEO Nasıl Çalışır?

Google gibi bir arama motoru, bir kullanıcının sorgusuna en iyi ve en uygun cevabı sağlamak için, taradığı ve web dizinine eklediği web sayfalarının orijinalliğine ve alaka düzeyine dayalı olarak arama sonuçlarını oluşturur. Arama motorları, arama sonuçlarını oluştururken birtakım sinyalleri kullanır ve SEO, bu sinyalleri geliştirmek ve etkilemek için teknik ve yaratıcı aktivitelerin kullanılmasıdır. SEO’nun amacı, kullanıcının sorgusunu yanıtlamaya yardımcı olan, son derece kullanışlı ve kaliteli uzman düzeyinde içerikle mükemmel kullanıcı bir deneyimi sağlamaktır.

SEO Profesyoneli: SEO Uzmanı

SEO Uzmanı olmak için SEO hakkında bilinmesi ve tecrübe edilmesi gereken çok şey vardır. Teknik ve yaratıcı becerilerin yanı sıra deneyim kazanabilmek için uygun bir SEO eğitim kursu ve dvamında öğrenilenlerin uygulanarak tecrübe edilmesi gerekecektir.

SEO Uzmanı, günümüzün en etkili iletişim aracı ve işletmelerin en önemli çevrimiçi temsilcisi olan web siteleri vasıtası ile, bir ürün veya hizmetin sunumunda, insan ve makine deneyimini geliştirir ve aralarındaki farkın tamamlayıcısıdır. Web sitenizin hem faydalı hem de görünür olması için yapısının ve içeriğinin makinelere uyumlandırılması, yani arama motorlarının anlama kabiliyeti ile eşleştirilmesi gerekir.

Herşey insan içindir. İnsanların vakit harcamadığı, etkileşimde bulunmadığı ve tavsiye etmediği web sitelerinin başarılı ya da en azından kalıcı olamayacağını iyi anlamak önemlidir. Bir mağaza, raflarında olmayan bir ürünü, vitrinine koymadığı veya veremeyeceği bir hizmetin afişini asmadığı gibi, web sitelerinde de kullanıcıyı veya arama motorlarını uzun süre manipüle etmek mümkün değildir. 

SEO, çevrimiçi bilinir olmak, daha fazla müşteri kazanmak, daha çok satış yapmak gibi hedefleri olan her kurumun web sitesinin ilk kurulumdan itibaren uyumlandırılması gereken, rekabeti karşılayabilecek teknoloji, deneyim ve içerik kalitesi ile, belirlenen stratejilere göre lüzumlu olan dijital pazarlama bileşenlerinin mümkün olan en etkili kullanımıdır. SEO, hedeflerin, rakiplerin ve pazarın tanımlanması ile başlar.

Çevrimiçi hedeflerinize yol alırken, rakiplerinizin etkinlikleri, başarı için ne kadar çaba harcanması gerektiği konusunda belirleyici unsurdur. SEO’da rekabet temel anlamda, insanlara ihtiyaç duydukları bilgiyi vermek, sitemizde geçirdikleri zamanı iyi bir deneyime dönüştürmek ve bunu arama motorlarının beklediği bir formda sunabilme yarışıdır. 

Arama motoru optimizasyonu (SEO) uzmanı, bir web sitesiyle alakalı anahtar kelimeleri tanımlayan araştırmacılardan, optimize edilmiş metinler hazırlayan yazarlara, algoritmaları inceleyen ve arama motoru sıralamasını iyileştirmek için en iyi uygulamaları öneren analistlere kadar dijital pazarlama alanındaki farklı rollere uygulanabilecek geniş bir terimdir. SEO uzmanı ve SEO danışmanı  bir çok durumda aynı kişidir.

SEO Uzmanı İş Tanımı

SEO Uzmanının misyonu, arama motorlarından bir web sitesine gelen organik trafik hacmini en üst düzeye çıkarmaktır.

Bu görev, bağlantı kurma, sosyal medya stratejisi, viral pazarlama, meta veri şekillendirme, site hızı optimizasyonu, içerik stratejisi, bilgi mimarisi ve daha fazlası dahil olmak üzere sayfa içi ve sayfa dışı tekniklerin bir kombinasyonu ile gerçekleştirilir.

SEO uzmanları için pozisyonların çoğunluğu, çevrimiçi pazarlamada bir ila üç yıl, işletme, pazarlama, iletişim veya bilgi teknolojisi alanında lisans derecesi gerektirir. HTML, CSS ve çeşitli programlama dillerinde bilgi ve tecrübe aranır. Arama motorlarının nasıl çalıştığını anlamak, temel Arama Motoru Pazarlaması (SEM) Kavramlarını tanımak ve gerçekte SEO’nun ne olduğunu bilmek için doğru SEO eğitiminden geçmiş olmalıdır.

Görev ve Sorumluluklar:

  • Anahtar kelime araştırmasını daha iyi hale getirir.
  • SEO analizi yaparken ve bir içerik stratejisi önerirken mevcut içeriği iyi optimize eder ve yeni trafik fırsatlarını artırır.
  • Web sitesi içeriğini oluşturmak veya desteklemek için uygun içeriği belirler ve site sahipleriyle yakın işbirliği yapar.
  • Müşteri videoları özetleri, müşteri vaka çalışmaları, blog gönderileri, analistlerden gelen raporlarla ilgilenir, katkıda bulunur.
  • Link kurma işlemini SEO koordinasyon içinde sürdürür, içerik stratejilerinin geliştirilmesine ve yürütülmesine yardımcı olur.
  • SEO uzmanı Endüstri eğilimleri, arama motoru algoritması güncellemeleri, rekabetçi ortam hakkında bilgi sahibidir.
  • SEO analitiği gösterge panolarını, raporlama araçlarını izler, büyük arama motorlarındaki arama sonuçlarını ve arama performansını değerlendirir. 
  • Sıralamaları iyileştirme ve yatırım için doğru alanları belirler.
  • Proje üyeleri, zaman çizelgeleri ve sonuçlar hakkında müşteri ekip üyelerine düzenli güncellemeler sağlar.
  • Arama Motoru Pazarlaması (SEM) ve Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) alanlarında deneyimi ile güçlü bir müşteri odağına ve SEO için gerçek bir tutkuya sahiptir.
  • İş gereksinimlerini anlamak ve bunları güçlü bir SEO içerik stratejisine dönüştürmek için analitik yaklaşıma sahiptir.
  • Karmaşık sorunları analiz etme ve çözümleme yoluyla başarılı bir şekilde yürütme, çeşitli girişimleri başarıyla dengeleme ve öncelikleri gerektiği gibi değiştirme becerisine sahiptir.
  • SEO metodolojilerini ve standart metodolojileri derinlemesine anlama, web sitesi analizi, ve diğer çeşitli endüstri standardı raporlama araçları ve siteleriyle ilgili deneyime sahiptir.
  • SEO Uzmanı Popüler anahtar kelime araçlarıyla çalışma ve CMS ortamlarında içerik oluşturma, yönetme konularında deneyimlidir.

Seo Uzmanı Kimdir?

İnternet ortamında yaşanan gelişmeler son yıllarda tüm dünyayı etkisi altına aldı. Bu sektör öyle büyük bir alan haline geldi ki dünyadaki ticari çalışmaların önemli bir bölümü bu kanal üzerinden yapılmaya başladı. Büyük bir endüstri olan internette SEO terimi sizin için çok önemlidir. SEO uzmanı size bu konuda destek olacak olan bireydir. Bu kişinin sizin için yapabileceklerini kısaca şöyle özetleyelim;

  • İnternet üzerinden erişilebilir olmanızı sağlar.
  • Hedef kitlenizin web sitenizi bulmasına yönelik çalışır.
  • Kendi sektörünüzde arama motorlarında en üst sıralara çıkmanızı sağlar.
  • Üst sıralarda yer alabilmeniz için gerekli anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapar.

SEO kelimesi Search Engine Optimization olarak açılabilir ve Türkçeye de Arama Motoru Optimizasyonu olarak çevirebiliriz. Bu terim en basit tanımıyla farklı arama motorlarında sitenizin tanınır hale gelmesi ve rakiplerine göre öncelik kazanması için uygulanan stratejiler bütünüdür. Günümüzde Google, Yandex ve Bing gibi arama motorları kullanıcıların aradıkları siteleri bulmasına yardımcı olan uygulamalardır.  İşte SEO uzmanı arama motorlarındaki iyileştirme çalışmalarıyla ilgili tüm analizleri yaparak, değerlendirme, planlama ve uygulama ile raporlama süreçlerini eksiksiz olarak yürütür. Yapılan bu çalışmalar sonrasında sitenizin ziyaretçi trafiğinde artış yaşanır.

SEO Uzmanı Ne İş Yapar?

Seo uzmanı ne iş yapar,  sorusu web sitesi sahipleri için çok önemli bir sualdir.  Bu kişiler arama motorlarına yönelik çalışmalarınızı yapan uzmanlardır. Bu kişi; arama motorlarının yapısını iyi bilen, Google gibi firmalar tarafından getirilen yenilikleri takip eden ve araştıran, yönetim işini sorunsuz olarak yerine getirebilen, iletişim konusunda sorun yaşamayan ve fikir üretme becerisine sahip olmalıdır. Şimdi bir SEO uzmanının genel manada şu çalışmaları yapar;

  • Kurumsal ve özel sitelerin optimizasyon işlemlerini yürütür.
  • Sitenizdeki içeriklerin ve kodların analizini yapar.
  • Google tarafından yapılan güncellemeleri takip ederek sitenize uygular.
  • Raporlama işlemi yaparak sizlere gerekli sunumları yapar.
  • Sitenizi üst sıralara taşıyacak anahtar kelimeleri belirler.
  • Sitenizin ara yüzü içinde yer alan ve kullanıcı dostu olmayan kodlama hatalarını belirler ve gerekli düzenlemeleri yapar.
  • Sitenizde SEO yapısına uygun olmayan tüm detayları analiz eder.
  • Backlink kaynakları bularak link alışverişi yapar.
  • İnternet ortamında web sitenizin tanıtımını yapar.
  • Sitenizin tanıtımı için gerekli reklam kampanyalarını oluşturur ve en profesyonel şekilde yönetir.
  • Rakiplerinizi SEO çalışmalarını analiz eder.
  • Özgün ve kaliteli içerikler üreterek sitenize katkı sağlar.
  • Verdiğiniz bütçeyi en verimli şekilde kullanır.
  • Kelime araştırır, site içi linkleme ve olan içeriklerin optimizasyonunu tamamlar.
  • İçerikler hakkında editörlere yol gösterir.
  • Başka sitelerle olacak link değişim çalışmalarını yürütür.
  • Sosyal medya uygulamalarındaki reklam kampanyalarınızı yönetir.
  • Sosyal medyadaki SEO çalışmalarını da yapar.
  • Web araçlarını kullanarak SEO istatistiklerinizi belirler ve gerekli planlamaları yapar.
  • Size belli aralıklarla SEO raporları verecek toplantılar düzenler.
  • Sizlere temel SEO çalışmaları konusunda bir eğitim verir.
  • Web siteniz ani bir düşüş yaşadıysa olası sorunları belirler ve çözüm yollarını belirleyerek hayata geçirir.

Gördüğünüz gibi SEO uzmanı web sitenizin kaliteli bir yapıya bürünmesi adına ve arama motorlarında hak ettiği yere gelmesi için tüm süreçleri yürütür. Şimdi sizlere bu mesleğe nasıl adım atacağınız hakkında bilgi verelim.

SEO Uzmanı Nasıl Olunur?

İnternet üzerinden çalışma yapılabilecek bir meslek sahibi olmak isteyenler için Seo uzmanı nasıl olunur, sorusu son derece önemlidir. Ancak bunun okuyabileceğiniz bir okul ya da bölüm henüz yok. İnternete ilginiz varsa sizler de gerekli eğitimler alarak ve sertifikalara sahip olarak SEO uzmanı unvanı alabilirsiniz.  Bu mesleği icra edebilmek için;

  • SEO hakkında sizleri uzmanlaştıracak olan eğitim programlarına katılın ve buradan verilecek sertifikaları alın.
  • Arama motorlarının yapısını anladıktan sonra kendinizi bu konu üzerine sürekli olarak geliştirin.
  • Arama motorlarının yaptığı güncellemeleri ve son çalışmaları her zaman takip ederek çalışmalarınızı buna göre belirleyin.
  • SEO büyük oranda tecrübeye dayanan bir iştir. Bu yüzden arama motorlarında iyi yerlere gelebilme konusunda bazı deneyimler yaşayın ve tecrübe kazanın.
  • SEO süreçlerinde kullanmanız gereken kod yazılımlarını öğrenin.
  • İşinize yarayacak tüm araçların kullanımını ileri seviyede öğrenin.

Gördüğünüz gibi SEO uzmanı olmak tamamen girişimcilik ruhunuza dayalı bir durumdur. Kendinizi geliştirmekten ve internet üzerinde yaşanan gelişmeleri takip etmekten zevk alıyorsanız bu mesleği icra etmeniz için hiçbir engel yoktur.

SEO Çalışmaları Nelerdir?

SEO uzmanı tarafından yapılan çalışmalar iki grupta toplanabilir. Bu çalışmaları site içi SEO ve site dışı SEO olarak iki başlık altında toplayabiliriz.  Bu iki alan birbirini tamamlayan ve sitenizin arama motorlarındaki yerine büyük oranda etki eden durumlardır.

Site İçi SEO

İnternet siteleri arasında sizinle aynı sektörde olanlar her zaman size karşı rekabet edecektir. Web sitenizin olması tek başına hiçbir zaman firmanız için yeterli değildir.  Asıl önemli konu arama motorlarında ulaşılabilir olmaktır.  Bir internet sitesinin en önemli adımı site içi optimizasyonlarının kurallara uygun şekilde yapılmasıdır.

İşte bu durumda bir SEO uzmanı desteğine ihtiyacınız olacaktır. Profesyonel bir destekle arama motorlarına siteniz hakkında doğru bilgi verebilirsiniz. Burada site için doğru anahtar kelime çalışması yapma ve farklı site içi optimize yöntemlerini kullanma gibi hamlelerle hedef kitlenize en doğru şekilde ulaşabilirsiniz. Bu çalışmalar bütünü sizleri arama motorlarında en üst sayfalara çıkaracaktır. Bir SEO görevlisinin yapabileceği site içi optimizasyon çalışmaları şöyle sıralanabilir;

  • Web sitenizin yazılım detaylarını CSS ve HTML kod standartlarına uygun hale getirebilir.
  • Web sitenizin hizmet alanıyla alakalı metin ve doğru anahtar kelime yoğunluğunu sağlar.
  • Sitenizdeki zararlı içerik ve kodları temizleyerek sitenizin daha hızlı açılmasını sağlar.
  • Sayfalar arasındaki geçiş linklerini düzenleyerek site haritasını oluşturur.
  • XML site haritasını tamamlayarak arama motorlarına gönderir.
  • Sitenizdeki görsellerin alakalı ve kaliteli olması yönünde çalışır.
  • Tagları SEO uyumlu şekilde oluşturur.

Site Dışı SEO

Sitenizin içindeki düzenlemeler kadar dışarıda olan çalışmalar da çok önemlidir. Site dışı SEO terimi web sitenizin arama motorları tarafından kaliteli algılanması ve hedef kitlenize ulaşabilmeniz adına internet üzerinde yaptığınız çalışmalar olarak açıklanabilir.

Türkiye’de en çok tercih edilen arama motoru Google’dır. Bu yüzden de sitenizin bu arama motoruna eklenerek uygun hale getirilmesi gerekir. Bu durumda alan adınızın ismi, domain yaşı, web sitenizin kurulma tarihi, site kodları, siteye verilen linkler ve dışarı verilen linkler, site içi bağlantılar, site trafiği ve ziyaretçilerin sitenizde kalma süreleri gibi detaylar önemlidir. Bir SEO uzmanı tarafından yapılacak site dışı optimize çalışmalarını şöyle listeleyebiliriz;

  • Link İnşa Etme: Bu çalışmalarda en önemli detay link inşasıdır. Bu durum web sitenizin hangi kelimelerle arama sonuçlarında bulunacağını belirlemektedir. Belirlenen link anahtar kelime grubuna entegre edilmelidir. Bununla birlikte dışarıdan sektörünüzdeki büyük siteler size link göndermelidir. Ancak bu sitelerin kopya içerik barındırmaması, link çöplüğü olmaması ve cezai durumda bulunmaması önemlidir.  Burada SEO görevlinizin getireceği kaliteli linkler sitenize olumlu katkı sağlayacaktır.
  • Kişiselleştirme: Web sitenize sunacağınız içeriklerin mutlaka hizmet verdiğiniz bölge ve ülkenin diline uygun olmalıdır. Kişiselleştirilmiş SEO çalışmaları her zaman sitenizi öne çıkaracaktır.
  • Sosyal Medya: Site dışı optimizasyon çalışmalarının kemik uygulamalarından biri sosyal medyadır. Sosyal medya uygulamaları üzerinde sitenizi besleyecek çalışmalar ve kampanyalar yaparak süreci yönetebilirsiniz.

Tüm bu çalışmaları yaparak sitenizi arama motorlarında tüm hedeflerinize ulaştıracak görevli SEO uzmanı olarak tanımlanabilir. Sizler de yatırımlarınızın meyvesini almak istiyorsanız mutlaka kaliteli bir SEO danışmanı ile çalışarak web sitenize hak ettiği değeri vermelisiniz.

Web Siteniz Arama Motorlarında Neden Görünmüyorİşte kontrol listesi ve kaynaklar (PDF)

Google’da risk almadan, daha iyi sıralama almak için ihtiyacınız olan Kontrol Listesi ve Kaynaklar PDF