SEO Uzmanından Öneriler, Nisan 2019

Seo Uzmanından Öneriler

Bugün SEO Uzmanlığı, Google’da iyi bir konumda sıralanma, kaliteli içerik oluşturma ve dijital pazarlamada ustalık kazanmakla ilgilidir. Taze bilgilerle oluşturulmuş, harika bir içerikle ziyaretçilerinizin ilgisini çekebileceğinizi düşünebilirsiniz ancak; etkili bir şekilde tanıtmayı ve doğru kitlenin önüne getirmeyi bilmiyorsanız sonuç alamazsınız.

Google’da iyi konumlanmak, çevrimiçi pazarlamada etkin olmak ve internet dünyasındaki tecrübeli profesyonellerle rekabet etmek istiyorsanız, yalnızca mümkün olan en iyi içeriği oluşturmaya odaklanmalı, nişiniz içinde en iyisi olmalı, ve etkin bir şekilde tanıtımını yapmalısınız.

En İyi Makale

Eminim herkesin başına gelmiştir, bazen okuduğunuz makalelerde, sonunda sizi anlayan birilerinin olduğu hissine kapılırsınız.

Herkes makale yazabilir ama iyi yazarlar daha iyi makaleler yazarlar. Yazmaya hazırlanırken, seçtiğiniz konudaki bilgi düzeyinizi, konuya karşı istek, ilgi ve alakanızı sorgulamalısınız.

Makale yazarken, okuyucularınızın zeki insanlar olduklarını varsayın. Bununla birlikte, okuyucularınızın, yazdığınız konunun başka kaynaklarda çok sözü edilmiş detaylarını ve önemini bildiklerini varsaymayın, bilmiyor olabilirler.

Yeni bir makale yazdığınızda daha çok paylaşılmasını sağlayan en önemli stratejiler, insanların daha iyi, daha haklı görünmelerini, kendilerini ifade etmelerini sağlayan, gururlarını gizlice okşayan fikirlerden oluşur.

New York Times‘ın, sosyal medyada yapılan paylaşımların nedeniyle ilgili yaptığı araştırmayı ele alalım. Bu nedenlerin en önemli 5 tanesi şöyle:

  1. Başkalarına yardım etmek. (Anlamı: Sana yardım ediyorum çünkü, senin ve sana yardım ettiğimi görenlerin taktirini, ilgisini kazanmak istiyorum.)
  2. Sanal kimliğini yansıtmak. (Anlamı: Gerçek dünya beni anlamıyor, burada istediğim kişi olabilirim.)
  3. Büyümek, gelir elde etmek. (Anlamı: Burada çok daha fazla insana erişebiliyorum, ilişkiler geliştirebiliyorum.)
  4. Yorumun benim için değerli. (Anlamı: İnsanların, kişiliğim ve fikirlerim hakkında ne düşündüğünü merak ediyorum.)
  5. Aynı fikirde olmak (Anlamı: Yalnız değilim, benim gibi düşünen bir çok insan var.)

İçerik ne kadar fazla endişe, öfke, kaygı, korku, üzüntü, mizah veya merak gibi yüksek uyarıcı bir duygu uyandırıyorsa, paylaşılma ve hatta viral haline gelme şansı artar. İnsanlar duygularla doludur. Tv reklamlarına dikkat edin, büyük marka ve işletmeler hemen her reklamlarında, konseptlerinin, etik kuralların ve kanunların izin verdiği en yüksek uyarıcı duygulara odaklanırlar.

Paylaşımı ve alakayı arttırması bakımından en yüksek itici güce sahip olan duygu mutluluktur. Google’dan Abigail Posner mutluluğu, enerji alışverişi olarak ifade ediyor. Bizi heyecanlandıran, mutlu eden bir içerik gördüğümüzde başkalarını da duygularımıza ortak etmek isteriz.

Eposta Pazarlama, Bültenler

Web sitenizdeki içeriği eposta yöntemiyle tanıtıyorsanız analizlerde farketmişsinizdir. Bülten epostasına tıklayarak siteye gelen kişilerin hemen çıkma oranı daha düşüktür. İnsanları bülteninize abone yaparak e-posta listeleri oluşturmak için etkili bir yol bulmak zorundasınız.

Bülten abone sayısını arttırmakla igili fikirler.

How To Get More People To Subscribe To Your Newsletter

İçerik Alaka Düzeyi

Konuyu her yönüyle ele alan, uzun makaleler, hem ziyaretçi hem de semantik bakımdan SEO’nuzu olumlu etkiler. Bununla birlikte, 150 kelimelik sayfalar ya da toplamda 5-6 sayfadan oluşan web siteleri de alaka düzeyi ve makale yazım becerileri ile iyi konumlar alabilir.

Kabul etmek gerekir ki, uzun makalelerle semantik algoritmada bir avantaj elde etmeyi hedefleriz ancak Google her zaman ziyaretçileri hedefler ve bu hedefini gerçekleştirmek için artık çok daha iyi teknolojilere sahip. Aradaki dengeyi iyi kurmalı ve içeriğinizi, konu hakkında sahip olduğunuz faydalı bilgiden daha geniş hale getirmek için zorlamamalısınız.

Backlink Meselesi

Backlink yapılandırma Seo Uzmanlarının sıkıcı görevlerinden biridir. En azından benim için öyle. Bildiğiniz gibi backlink’lerin sayısı ile faydası arasında direkt bir ilişki yoktur. Kaliteli bir backlink, kalitesiz 10 bin backlink’ten daha değerli olabilir. Yüksek trafik üreten, itibarlı sitelerden, marka anahtar kelime ve tam eşleşmeli anahtar kelimelerden oluşan çapa metinlerle gelen backlink’ler, SEO’nuz için en değerli olanlardır.

Sorun Çözmek

Bir problem çözücü olmak, web trafiğinizi şahlandırabilir. Günümüzde internete erişimi olan hemen her insan problemlerini Google’a soruyor. Google, bazı temel sorunlara değinen, pratik ve faydalı yayınlara daha fazla prim verir. Okuyucunuzun sorunlarını çözerek, yorumlarına özenle yanıt vererek ve faydalanabilecekleri içerikler sunarak hızlı bir şekilde yükselebilirsiniz. Bu tür konseptler SEO için altın madenidir.

İnsanlara yardımcı olduğumuzda, güven inşa ederiz. Gelecekte yardıma ihtiyaç duyduklarında güvendikleri kişilere yönelirler.

Yararlı içerik yalnızca trafikle ödüllendirilmez, web sitesini güvenilir bir kaynağa dönüştürür.

Bir işletme sahibi veya pazarlamacı olarak, sosyal sayfalarınızı aktif tutmak zor olabilir. Sosyal paylaşımların organik görünürlüğü son birkaç yılda önemli ölçüde azalmıştır.

Bu nedenle, işinizin hedef kitlenizden beklediğiniz organik görünürlüğü elde etmesini sağlamak için düzenli bir yayıncılık programına sahip olmak gereklidir. Sınırlı bütçe ve zamanla içerik üretmek için hepimiz daha akılcı yollar bulmak zorundayız.

İçeriğinizi iyileştirmek için yazdığınız alandaki uzmanlardan yanıtlar toplayabilirsiniz. Alternatif olarak, doğrudan uzmanlara da ulaşabilirsiniz. Biraz yardım ya da fiyat teklifi istemek için hikayeniz hakkında onlara e-posta gönderin.

Herkes en iyi yayınlardan içerik okumak ister. Gerçekten iyi içerik oluştursanız bile başlarda beklentiniz gerçekleşmeyebilir. Sabırlı olun.

İnternette ilginç şeylerle karşılaştığınızda sonradan ulaşabileceğiniz bir biçimde kaydetmeye çalışın.

Makale yazarlığı, izleyicilerinizin tam olarak ne istediğini bilmekle başlar. Daha önce yayınlanmış içerik parçalarını sosyal medya sayfalarınızda analiz edin, ilgi, alakayı ölçün.

En önemli unsur değer katmaktır. Bir makalenin belirli kısımlarından alıntı yapabilirsiniz, ancak bakış açınızı onunla birlikte iletmeniz gerekir.

SEO Uzmanı Videoları

Seo eğitimi videolarını izleyerek seo hakkında temel bilgiler edinmenin ötesinde faydalar sağlayabilirsiniz.

SEO Eğitim Videoları Youtube

Arama motoru optimizasyonu veya SEO, işletmelerin web’deki varlığını arttırmada hayati öneme sahiptir.

İster iş ister özel bir şahıs olun, sitenizi trafik alır hale dönüştürmek ve ziyaretçileri sadık takipçilerine veya müşterilere dönüştürmek için SEO’nun temellerini bilmeniz gerekir.

Arama motoru optimizasyonu hakkında nasıl yapılır makaleleri, e-kitaplar, videolar ve podcast’lere kadar çeşitlilik gösteren bol miktarda bilgi bulunuyor.

Videolar, günümüzde en çok aranan çevrimiçi içerik türlerinden biridir. Video içeriği ve arama motorları doğru kullanıldığında ve optimize edildiğinde web trafiğini artırmaya yardımcı olabilir.

türk ve yabancı seo uzmanlarından SEO eğitim videoları
Türk ve yabancı seo uzmanları

Seo Şefi – Müslüm Aslantürk

Bu videoda 2019 yılında SEO Stratejileri hakkında tavsiyelerde bulunuluyor. Videoda herkesin anlayabileceği tavsiyelerin yanı sıra, SEO’nun daha sofistike yönlerinden de bahsediliyor. Videodan daha iyi faydalanmak için biraz SEO bilgisine sahip olmanız gerekebilir.

Müslüm Aslantürk – SEO Şefi

Mustafa Hazırcı

SEO konusunu en başından ele alan eğitim videları bulunuyor. SEO’ya ilgi duymaya yeni başlayanlar için iyi bir nasıl yapılır kaynağı olabilir.

Mustafa Hazırcı

40 dakikada SEO Eğitimi – Bilgisayar Mühendisliği

SEO’nun ne olduğu konusunda az fikri olanlar, yeni ilgi duymaya başlayanlar için harika bir video.


Kaan Gülten SEO Eğitimi

Bu videoda anahtar kelime keşifleri ve alakalı optimizasyonlar üzerinde duruluyor.

SEO Eğitim Seti

Enes Usta’nın hazırladığı video eğitim serisi.

İngilizce SEO Eğitimi Videoları

İngilizceniz yeterli değilse ingilizce altyazıları aktif ederek anlama düzeyini arttırabilirsiniz.

SEO For Beginners: 3 Powerful SEO Tips to Rank #1 on Google in 2019 – Nail Peter

SEO hakkında ciddi bir birikime sahip olan bu hintli arkadaş biraz kırık 🙂 çok bağırıyor. Sabredebilirseniz seyredin, faydalı bilgiler veriyor.

Adım adım ileri seviye SEO

SEO bilginizi daha leri bir seviyeye taşımak istiyorsanız bu video size hızlı bir eğitim verebilir.

SEO Temelleri

Finlandıyalı konuşmacı sınıf ortamında SEO’nun temellerini anlatıyor.

Videolar aracılığı ile yayıncılar ve işletme sahipleri farklı içerik türleri sunabilir.

Mutlaka video klip yapılması gerekmiyor.

Infografik, ekran görüntüleri ve Powerpoint sunumları gibi medyalar da yayınlanabilir.

Kameranın önünde olma konusunda kendine güvenenler, kendi videolarındaki ana konuşmacı olabilir veya kaynak konuşmacı olarak başka biriyle röportaj formatında sunabilirler.

SEO Blog

ayhankaraman.com Ayhan Karaman Türkiye’nin popüler SEO uzmanlarından biri. Bloğunda, SEO hakkında her tür faydalı bilgi bulmak mümkün.

muslumaslanturk.com.tr Müslüm Aslantürk her seviyedeki SEO bilgisini paylaşmaktadır. Blogundan ve videolarından faydalanabilirsiniz.

SEO Uzmanından Öneriler, Nisan 2019” te bir düşünce

  1. Tuna Serttunalı diyor ki:

    Ücretli backlink alarak yükselen birçok site biliyorum. Bu konunun tam olarak nasıl çalıştığını anlamış değilim.

Yorum yapın

%d blogcu bunu beğendi: