SEO Uzmanından Öneriler, Nisan 2019

Seo Uzmanından Öneriler

Bugün SEO Uzmanlığı, Google’da iyi bir konumda sıralanma, kaliteli içerik oluşturma ve dijital pazarlamada ustalık kazanmakla ilgilidir. Taze bilgilerle oluşturulmuş, harika bir içerikle ziyaretçilerinizin ilgisini çekebileceğinizi düşünebilirsiniz ancak; etkili bir şekilde tanıtmayı ve doğru kitlenin önüne getirmeyi bilmiyorsanız sonuç alamazsınız.

Google’da iyi konumlanmak, çevrimiçi pazarlamada etkin olmak ve internet dünyasındaki tecrübeli profesyonellerle rekabet etmek istiyorsanız, yalnızca mümkün olan en iyi içeriği oluşturmaya odaklanmalı, nişiniz içinde en iyisi olmalı, ve etkin bir şekilde tanıtımını yapmalısınız.

En İyi Makale

Eminim herkesin başına gelmiştir, bazen okuduğunuz makalelerde, sonunda sizi anlayan birilerinin olduğu hissine kapılırsınız.

Herkes makale yazabilir ama iyi yazarlar daha iyi makaleler yazarlar. Yazmaya hazırlanırken, seçtiğiniz konudaki bilgi düzeyinizi, konuya karşı istek, ilgi ve alakanızı sorgulamalısınız.

Makale yazarken, okuyucularınızın zeki insanlar olduklarını varsayın. Bununla birlikte, okuyucularınızın, yazdığınız konunun başka kaynaklarda çok sözü edilmiş detaylarını ve önemini bildiklerini varsaymayın, bilmiyor olabilirler.

Yeni bir makale yazdığınızda daha çok paylaşılmasını sağlayan en önemli stratejiler, insanların daha iyi, daha haklı görünmelerini, kendilerini ifade etmelerini sağlayan, gururlarını gizlice okşayan fikirlerden oluşur.

New York Times‘ın, sosyal medyada yapılan paylaşımların nedeniyle ilgili yaptığı araştırmayı ele alalım. Bu nedenlerin en önemli 5 tanesi şöyle:

  1. Başkalarına yardım etmek. (Anlamı: Sana yardım ediyorum çünkü, senin ve sana yardım ettiğimi görenlerin taktirini, ilgisini kazanmak istiyorum.)
  2. Sanal kimliğini yansıtmak. (Anlamı: Gerçek dünya beni anlamıyor, burada istediğim kişi olabilirim.)
  3. Büyümek, gelir elde etmek. (Anlamı: Burada çok daha fazla insana erişebiliyorum, ilişkiler geliştirebiliyorum.)
  4. Yorumun benim için değerli. (Anlamı: İnsanların, kişiliğim ve fikirlerim hakkında ne düşündüğünü merak ediyorum.)
  5. Aynı fikirde olmak (Anlamı: Yalnız değilim, benim gibi düşünen bir çok insan var.)

İçerik ne kadar fazla endişe, öfke, kaygı, korku, üzüntü, mizah veya merak gibi yüksek uyarıcı bir duygu uyandırıyorsa, paylaşılma ve hatta viral haline gelme şansı artar. İnsanlar duygularla doludur. Tv reklamlarına dikkat edin, büyük marka ve işletmeler hemen her reklamlarında, konseptlerinin, etik kuralların ve kanunların izin verdiği en yüksek uyarıcı duygulara odaklanırlar.

Paylaşımı ve alakayı arttırması bakımından en yüksek itici güce sahip olan duygu mutluluktur. Google’dan Abigail Posner mutluluğu, enerji alışverişi olarak ifade ediyor. Bizi heyecanlandıran, mutlu eden bir içerik gördüğümüzde başkalarını da duygularımıza ortak etmek isteriz.

Eposta Pazarlama, Bültenler

Web sitenizdeki içeriği eposta yöntemiyle tanıtıyorsanız analizlerde farketmişsinizdir. Bülten epostasına tıklayarak siteye gelen kişilerin hemen çıkma oranı daha düşüktür. İnsanları bülteninize abone yaparak e-posta listeleri oluşturmak için etkili bir yol bulmak zorundasınız.

Bülten abone sayısını arttırmakla igili fikirler.

How To Get More People To Subscribe To Your Newsletter

İçerik Alaka Düzeyi

Konuyu her yönüyle ele alan, uzun makaleler, hem ziyaretçi hem de semantik bakımdan SEO’nuzu olumlu etkiler. Bununla birlikte, 150 kelimelik sayfalar ya da toplamda 5-6 sayfadan oluşan web siteleri de alaka düzeyi ve makale yazım becerileri ile iyi konumlar alabilir.

Kabul etmek gerekir ki, uzun makalelerle semantik algoritmada bir avantaj elde etmeyi hedefleriz ancak Google her zaman ziyaretçileri hedefler ve bu hedefini gerçekleştirmek için artık çok daha iyi teknolojilere sahip. Aradaki dengeyi iyi kurmalı ve içeriğinizi, konu hakkında sahip olduğunuz faydalı bilgiden daha geniş hale getirmek için zorlamamalısınız.

Backlink Meselesi

Backlink yapılandırma Seo Uzmanlarının sıkıcı görevlerinden biridir. En azından benim için öyle. Bildiğiniz gibi backlink’lerin sayısı ile faydası arasında direkt bir ilişki yoktur. Kaliteli bir backlink, kalitesiz 10 bin backlink’ten daha değerli olabilir. Yüksek trafik üreten, itibarlı sitelerden, marka anahtar kelime ve tam eşleşmeli anahtar kelimelerden oluşan çapa metinlerle gelen backlink’ler, SEO’nuz için en değerli olanlardır.

Sorun Çözmek

Bir problem çözücü olmak, web trafiğinizi şahlandırabilir. Günümüzde internete erişimi olan hemen her insan problemlerini Google’a soruyor. Google, bazı temel sorunlara değinen, pratik ve faydalı yayınlara daha fazla prim verir. Okuyucunuzun sorunlarını çözerek, yorumlarına özenle yanıt vererek ve faydalanabilecekleri içerikler sunarak hızlı bir şekilde yükselebilirsiniz. Bu tür konseptler SEO için altın madenidir.

İnsanlara yardımcı olduğumuzda, güven inşa ederiz. Gelecekte yardıma ihtiyaç duyduklarında güvendikleri kişilere yönelirler.

Yararlı içerik yalnızca trafikle ödüllendirilmez, web sitesini güvenilir bir kaynağa dönüştürür.

Bir işletme sahibi veya pazarlamacı olarak, sosyal sayfalarınızı aktif tutmak zor olabilir. Sosyal paylaşımların organik görünürlüğü son birkaç yılda önemli ölçüde azalmıştır.

Bu nedenle, işinizin hedef kitlenizden beklediğiniz organik görünürlüğü elde etmesini sağlamak için düzenli bir yayıncılık programına sahip olmak gereklidir. Sınırlı bütçe ve zamanla içerik üretmek için hepimiz daha akılcı yollar bulmak zorundayız.

İçeriğinizi iyileştirmek için yazdığınız alandaki uzmanlardan yanıtlar toplayabilirsiniz. Alternatif olarak, doğrudan uzmanlara da ulaşabilirsiniz. Biraz yardım ya da fiyat teklifi istemek için hikayeniz hakkında onlara e-posta gönderin.

Herkes en iyi yayınlardan içerik okumak ister. Gerçekten iyi içerik oluştursanız bile başlarda beklentiniz gerçekleşmeyebilir. Sabırlı olun.

İnternette ilginç şeylerle karşılaştığınızda sonradan ulaşabileceğiniz bir biçimde kaydetmeye çalışın.

Makale yazarlığı, izleyicilerinizin tam olarak ne istediğini bilmekle başlar. Daha önce yayınlanmış içerik parçalarını sosyal medya sayfalarınızda analiz edin, ilgi, alakayı ölçün.

En önemli unsur değer katmaktır. Bir makalenin belirli kısımlarından alıntı yapabilirsiniz, ancak bakış açınızı onunla birlikte iletmeniz gerekir.

SEO Uzmanı Videoları

Seo eğitimi videolarını izleyerek seo hakkında temel bilgiler edinmenin ötesinde faydalar sağlayabilirsiniz.

Arama motoru optimizasyonu veya SEO, işletmelerin web’deki varlığını arttırmada hayati öneme sahiptir.

İster iş ister özel bir şahıs olun, sitenizi trafik alır hale dönüştürmek ve ziyaretçileri sadık takipçilerine veya müşterilere dönüştürmek için SEO’nun temellerini bilmeniz gerekir.

Arama motoru optimizasyonu hakkında nasıl yapılır makaleleri, e-kitaplar, videolar ve podcast’lere kadar çeşitlilik gösteren bol miktarda bilgi bulunuyor.

Videolar, günümüzde en çok aranan çevrimiçi içerik türlerinden biridir. Video içeriği ve arama motorları doğru kullanıldığında ve optimize edildiğinde web trafiğini artırmaya yardımcı olabilir.

türk ve yabancı seo uzmanlarından SEO eğitim videoları
Türk ve yabancı seo uzmanları

Seo Şefi – Müslüm Aslantürk

Bu videoda 2019 yılında SEO Stratejileri hakkında tavsiyelerde bulunuluyor. Videoda herkesin anlayabileceği tavsiyelerin yanı sıra, SEO’nun daha sofistike yönlerinden de bahsediliyor. Videodan daha iyi faydalanmak için biraz SEO bilgisine sahip olmanız gerekebilir.

Müslüm Aslantürk – SEO Şefi

Mustafa Hazırcı

SEO konusunu en başından ele alan eğitim videları bulunuyor. SEO’ya ilgi duymaya yeni başlayanlar için iyi bir nasıl yapılır kaynağı olabilir.

Mustafa Hazırcı

40 dakikada SEO Eğitimi – Bilgisayar Mühendisliği

SEO’nun ne olduğu konusunda az fikri olanlar, yeni ilgi duymaya başlayanlar için harika bir video.


Kaan Gülten SEO Eğitimi

Bu videoda anahtar kelime keşifleri ve alakalı optimizasyonlar üzerinde duruluyor.

SEO Eğitim Seti

Enes Usta’nın hazırladığı video eğitim serisi.

İngilizce SEO Eğitimi Videoları

İngilizceniz yeterli değilse ingilizce altyazıları aktif ederek anlama düzeyini arttırabilirsiniz.

SEO For Beginners: 3 Powerful SEO Tips to Rank #1 on Google in 2019 – Nail Peter

SEO hakkında ciddi bir birikime sahip olan bu hintli arkadaş biraz kırık 🙂 çok bağırıyor. Sabredebilirseniz seyredin, faydalı bilgiler veriyor.

Adım adım ileri seviye SEO

SEO bilginizi daha leri bir seviyeye taşımak istiyorsanız bu video size hızlı bir eğitim verebilir.

SEO Temelleri

Finlandıyalı konuşmacı sınıf ortamında SEO’nun temellerini anlatıyor.

Videolar aracılığı ile yayıncılar ve işletme sahipleri farklı içerik türleri sunabilir. Mutlaka video klip yapılması gerekmiyor. Infografik, ekran görüntüleri ve Powerpoint sunumları gibi medyalar da yayınlanabilir.

Kameranın önünde olma konusunda kendine güvenenler, kendi videolarındaki ana konuşmacı olabilir veya kaynak konuşmacı olarak başka biriyle röportaj formatında sunabilirler.

SEO Blog

Stradiji.com – Birden fazla yazara sahip, samimi ve profesyonel bir SEO bloğu

muslumaslanturk.com.tr – Her seviyedeki SEO bilgisini facebook canlı yayınları ile paylaşmaktadır. Blogundan ve videolarından faydalanabilirsiniz.

ayhankaraman.com – Bloğunda, SEO hakkında birçok faydalı bilgi bulmak mümkün.

seodahisi.com – Site dışı SEO’da başarılı bir uzman.

celilcan.net – Google Web Master Forumları Product Expert

barisdayak.com – Samsun’dan başarılı bir SEO Uzmanı

SEO Uzmanı Nasıl Olunur?

Kime ait bilmiyorum, ama sıkça duyduğumuz bir cümle “İstediğiniz herşey olabilirsiniz”. Birşeyleri başarmak, aslında ne kadar istediğinize ve geçmişinizde hangi işlerle meşgul olduğunuza bağlı. Bence şu anki gücümüzün çoğu geçmişimizden geliyor.

İşte SEO Uzmanı olmak isteyenlerin bilmesi gerekenler.

Pratik yapmak

SEO konusunda iyi olmanın en iyi yolu kendi sitelerinizde pratik yapmaktır. Birçok kitap okuyabilir ya da eğitim alabilirsiniz, ancak kendi sitenizde deneyene kadar, SEO uzmanı olma yolunda kendinizi sınayamazsınız.

Kaynaklar

Bu yazıda başlamanız için gereken bazı kaynakları öğrenebilirsiniz. Belirtilen tüm kaynakları ve stratejileri gözden geçirmenizi öneririm. Ciddiye alırsanız, birkaç ay içinde işe yarayan uygulamaları öğrenebilir ve arama motoru optimizasyonu işi yaparak para kazanmaya başlayabilirsiniz.

SEO uzmanlığı, teknik yönüyle biraz gözünüzü korkutuyorsa, işe yazarlıktan başlayabilir ve bunu bir ön hazırlık olarak kabul edebilirsiniz. SEO Uzmanı olmaya hazırsanız hemen başlayalım.

SEO Uzmanından beklentiler
Photo by Austin Distel on Unsplash

SEO Nedir?

SEO’nun ne anlama geldiğini bilmeyenler için hatırlatalım, “Arama Motoru Optimizasyonu” anlamına gelir. “Search Engine Optimization” teriminin kısaltmasıdır. SEO, web sitenizin içeriğiyle alakalı anahtar kelimeleri, arama motorlarında olabildiğince üst sıralarda yer alması için optimize etme işlemidir. Temel olarak, iyi optimize edilmiş bir içerik oluşturursanız, arama sonuçlarının ilk sayfasına olma şansınız, SEO’ya dikkat etmeyen web sitelerinden daha fazla olur. Google, SEO çabalarının en çok odaklandığı arama motorudur. Biz de aynı şeyi yapacağız.

Herşeyi bilmek zorunda değilsiniz

İnsanlar bu işe başlarken SEO konusunda herşeyi bilmek zorunda olduklarını düşünürler, bu doğru değildir. Ticaretin doğası gereği, sadece işi yapmanız için size para ödeyen kişilerden daha fazlasını bilmek zorundasınız. Arama motoru optimizasyonu fazlasıyla karmaşık bir iştir ve asla kimse tam olarak bilemez, bilemeyecek de. Bilgi seviyeniz hengi düzeyde olursa olsun, işletmelere birçok değer katabilirsiniz.

SEO’da çok hızlı bir şekilde uzmanlaşabileceğiniz, birçok beceriden söz edilebilir. Hemen her işte olduğu gibi, teknikleri öğrenmek için gerekli kaynaklara sahip olup, yeterince zaman harcamanız önemlidir. Özel bir eğitime veya süslü derecelere ihtiyacınız yok. Sadece öğrenmeye istekli olmanız, temelleri öğrenmek için zaman harcayabilmeniz ve gerektiğinde yardım istemekten korkmamanız gerekir.

Not: SEO konusundaki tüm soruların cevabını Google’da bulabilirsiniz.

SEO Temelleri

İlk önce ne yapmaya çalıştığımızı ve bileşenlerinin neler olduğunu anlayalım. Daha önce de belirtildiği gibi, genel hedef, müşterinizin veya kendi web sitenizin, Google’da, belirli anahtar terimler için olabildiğince üst konumda sıralamaktır.

Başarılı bir SEO çalışmasında neler optimize edilire bakalım:

Anahtar Kelime Araştırması

İyi ve kötü anahtar kelimeleri keşfetme sürecine anahtar kelime araştırması adı veriliyor. Herhangi bir anahtar kelimede, Google’da ilk sırada olabilirsiniz, ama o anahtar kelimeyi kimse aramıyorsa hiçbir anlamı yoktur. Bununla birlikte, bazı kelimelerde yıllarca birikmiş, çok fazla içerik ve rekabet vardır. Bu tür kelimeleri hedeflerseniz, başarı şansınız çok az olacaktır. Sürecin anahtar kelime araştırma aşaması, hangi anahtar kelimelerin en iyi ulaşılabilirlik ve yeterli trafik kombinasyonuna sahip olduğunu tespit ederek olumlu ve olumsuz sonuçları görmenizi sağlar.

Rekabet Analizi

Rekabet analizi, yüksek rekabete sahip bir şirket için yapılan SEO çalışmalarıın en önemli bileşenlerden biridir. Bu analiz, anahtar kelimelerinizle nerede durduğunuzu anlamanıza ve aynı zamanda bazı fırsatları görmenize yardımcı olur. Bazen rakiplerinizin, sizin hiç aklınıza gelmeyen bir anahtar kelimede sıralandığını keşfedecek ve sizde o anahtar kelimeler için optimize edilmiş içerik üretmek isteyeceksiniz.

Analiz bakımından, esas olarak iki ana SEO türü vardır: site içi ve site dışı SEO. Site içi SEO, sitenizde kontrol edebiliceğiniz, sayfa başlıkları, optimize edilmiş site haritası, meta veriler, içerik, optimize edilmiş fotoğraflar vb. kapsar. Site dışı SEO üzerinde daha az kontrolünüz vardır. Site dışı SEO’nun birincil yönü diğer sitelerden gelen linklerdir. Bağlantılar, internette size verilen oylardır, bu konuya birazdan değineceğiz. Siteniz üzerinde kontrol sahibi olduğunuz her şeyi gözden geçirip, değişiklikler yaparak, uygun sıralamalara, daha fazla trafiğe ve buna bağlı olarak daha fazla gelire doğru büyük bir ilerleme kaydetmiş olacaksınız.

Link Oluşturma

Link oluşturmayı en basit haliyle ifade edelim. Daha fazla bağlantınız olursa daha iyi sıralama alırsanız. Bağlantıları sitenize verilen oylar gibi düşünün ancak her oy aynı değere sahip değildir. Başka bir siteden sizin sitenize verilen bir bağlantı, temel olarak Google’a sitenizin iyi olduğunu bildiren bir sinyaldir. Elde edebileceğiniz linklerin kalitesi, yani büyük ve alakalı sitelerden gelen bağlantılar, sıralamalarınızın yükselmesi olasılığını arttırır.

Link kurma, çok dikkatli bir şekilde ele almanız gereken bir konudur. Genel olarak, SEO’nun temel dayanaklarından biridir ve web sitenize gelen kaliteli bağlantılar ne kadar fazlaysa o kadar iyidir.

Her şeyin uzmanı olmanıza gerek yok

Kendinize olan güvenizi yüksek tutun, çünkü tüm bu konularda uzman olmak zorunda değilsiniz. Bağlantı kurma veya anahtar kelime araştırma konusunda uzmanlaşmış insanlar var. Müşterlerinizin tüm ihtiyaçlarını karşılayamayabilirsiniz. çünkü bazı işler daha çok çaba gerektir. Yine de bu alanlardan birinde uzman olmak, başlangıçta işinizi kolaylaştıracaktır. Hedefiniz ne olursa olsun, her SEO disiplininin temellerini bilmeniz ve hepsinin birlikte nasıl çalıştığını anlamanız gerekir.

SEO için Ücretsiz Kaynaklar

SEO konusunda faydalanabileceğiniz önemli kaynaklardan bazıları.

Moz Yeni Başlayanlar için SEO Rehberi : Bu ücretsiz kurs SEO’nun arkasındaki teoriyi açıklar, nasıl ve nedenlerini anlamanıza yardımcı olur.

WebConfs SEO Eğitimi: Bu kaynak, bireysel SEO disiplinlerinin bir kısmına Moz rehberinden daha derinlemesine dalıyor.

Search Engine Land SEO Rehberi: Bu kaynak çok parçalı bir seriden oluşuyor. Kaçırmayın.

SEO Kitap SEO Sözlük: SEO Kitap internetin önde gelen kaynaklarından biridir ve bu gerçekten derinlemesine bir sözlüktür.

SourceWave: Bu sitede her köşesinde bir şeyler satılıyor ama açıkçası, SEO içeriği gerçekten sağlam. Bu yüzden biraz okumaya ve videolarını izlemeye değer.

SEO Terimleri: SEO Uzmanlarının sıklıkla kullandığı SEO terimleri, arama motoru terminolojisi.

SEO Rakip Analizi 

Çoğu kişi SEO’da bu adımı atlıyor; kendi SEO stratejinizi oluşturmanız için, rakiplerinizin ne yaptığını bilmek gerçekten önemli. Bunu yapmanın bir çok faydası olacak.

Alakalı Kelimeler: Diğer benzer siteleri analiz ederek, kaçırmış olabileceğiniz potansiyel anahtar kelimeleri keşfedebilirsiniz. 

Yetkinlik seviyesi: Bazı şirketler, web sitelerini optimize etmek için yüksek bütçeler ayırır. Bazılarının ise SEO’dan haberi bile yoktur. Müşterilerinizin sahip olduğu SEO yetkinlik seviyesini anlayarak, önünüzdeki iş hakkında daha net bir fikre sahip olabilirsiniz.

Zayıf yönleri keşfetmek: Başarılı bir SEO projesi için, müşterilerinizin web sitelerinin zayıf yönlerini öğrenmeniz, nedenlerini anlamanız gerekir.

Geri Bağlantılar: Rakiplerinizi yakından incelerken, bir backlink madeni bulabilir, rekabetinizi etkileyen her türlü siteyi keşfedebilirsiniz.

SEO Rakip Analizi Nasıl Yapılır?

Rakiplerinizi nasıl inceleyeceğinizle ilgili bazı bileşenlere bakalım.

En büyük 5-6 rakibinizi analiz eden bir elektronik tablo oluşturun.Temel olarak odaklanacağınız, üç tür anahtar kelime vardır:

Kısa kuyruk: Kısa, bir veya iki kelimelik anahtar kelimeler; bunlar genellikle popüler ve sıralaması çok zor olanlardır. Örnek: “seo”

Orta kuyruk: Bunlar iki ila üç kelimelik anahtar kelimelerdir, sıralaması zor değildir, ama yine de oldukça popülerdirler. Örnek: “seo uzmanı”

Uzun kuyruk: Daha hızlı başarı getirebilecek kelimelerdir. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler 4-5-6 ve daha fazla kelimeden oluşabilir. Örnek: “Nasıl SEO Uzmanı Olunur?”

seo uzmanı nasıl olunur,seo uzmanı nedir 3

Uzun kuyruk anahtar kelimelerin en güzel yanı, alıcının niyetini göstermesidir. Bu Google için önemlidir. Alıcı niyeti, birinin satın almaya karar verdikten sonra, bir ürün veya hizmet hakkında bilgi aradığı anlamına gelir. Mesela, “yorum” gibi kelimeler içeren uzun kuyruklu anahtar kelimeler, insanların satın almaya yakınlaştığı anlamına gelir.

SEO’da başarının büyük bir kısmı anahtar kelime araştırmasıyla geliyor.

Anahtar kelime, iyi bir SEO kampanyasının tartışmasız en önemli parçası. Sonuç olarak, yanlış anahtar kelimeleri seçerseniz, optimizasyon için çok zaman harcarsınız ve sonuçlar tatmin edici bir hale gelene kadar çok beklersiniz. Yüksek rekabeti olan anahtar kelimeleri seçerseniz, yüksek sıralamaya ulaşmak için çok fazla zaman harcarsınız. Çok az trafik alan anahtar kelimeler seçerseniz, bu kez de trafik alamazsınız.

Peki, iyi bir anahtar kelime nasıl olmalı?

Bir siteyi analiz ederken yaptığım ilk şey, hedeflemediğim halde sıralama aldığım anahtar kelimeleri bulmak için Google Analytics’i kontrol etmektir. Bu şekilde ziyaretçilerin zaten kullandıkları anahtar kelimelere bakarak, nereden başlayacağınız konusunda bir fikriniz olur. Google son zamanlarda bu konuda daha az veri paylaşıyor, yine de yüksek trafik alan anahtar kelimelerinizin ne olduğuna dair bir fikir edinmeye yeterli olur. Anahtar kelimelerde küçük değişikliklere bile dikkat edin. Örneğin, seo uzmanı ve seo uzmani kelimeleri farklı sıralamaya sahiptir. Bu nedenle araştırmanıza başlarken mümkün olduğunca ayrıntılı çalışmalısınız.

Anahtar kelime keşfetmek için araçlar

Anahtar kelime listenizi oluşturmak için en iyi araçlardan bazıları:

Google Anahtar Kelime Planlayıcı: Ücretsiz bir araçtır. Anahtar kelime araştırması için ücretsiz bir çözüm arıyorsanız, ilk seçeneğiniz bu olabilir.

Bing Anahtar Kelime Araştırma Aracı: Bing’in sunduğu anahtar kelime araştırma web sitesidir ve bu sitede aslında oldukça yararlı birkaç kaynak bulunur. Ücretsiz kullanabileceğiniz bir alternatiftir.

Wordtracker: Bir çok SEO Aracı gibi, Wordtracker’ın da ücretli bir sürümü var. Bununla birlikte, ücretsiz deneme için kayıt olarak temel özelliklerine erişebilirsiniz.

SEMRush: Anahtar kelime araştırması için SEMrush’u kullanarak çok daha iyi bir deneyim yaşayabilirsiniz. Yeni anahtar kelimeler bulmanızı, en önemli olanları izlemeyi kolaylaştırır. Aylık bir ücreti var,  ancak ücretsiz olarak sınırlı erişim sağlıyorlar.

Backlinko: Backlinko’nun kurucusu Brian Dean, anahtar kelime araştırması hakkında bilmeniz gereken her şeyi kapsayan bir rehbere sahiptir.

Noble Samurai: Bu anahtar kelime araştırma aracı harikadır. Çeşitli niş ve pazarları anlamanıza yardımcı olur.

Başarılı bir SEO çalışması, sürecin herhangi bir yönüne bel bağlamaz. Her parça, genel sonuçlarınızda bütünsel bir rol oynar. Bununla birlikte, muhteşem bir anahtar kelime araştırması yapmış olabilirsiniz, ancak siteniz en azından biraz optimize edilmemişse sonuç alamazsınız. Bir freelancer olarak veya kişisel sitelerinizden herhangi biriyle başarılı olacaksanız, SEO tekniklerini çok iyi tanımanız ve bunları hemen kendi sitenizde kullanmaya başlamanız gerekir.

Başlamanın en iyi yolu tüm ​​anahtar kelimelerinizi optimize etmek ve bir sıra bulucu ile arama sonuçlarını kontrol etmektir. Sonuçları bir excel tablosuna girin ve ilerlemenizi görmek için haftada bir kez tekrarlayın. Tüm bu faaliyetler devam ederken SEO becerilerinizi geliştirmeye devam edin. Araştırma ve okumaya vakit ayırın. En önemli anahtar terimlerdeki sıralamanız ne kadar yüksek olursa, iş bulma şansınız da o kadar yüksek olur! Görselleri de optimize etmeyi unutmayın. Sitenizdeki görselleri anahtar terimler, alt etiketler ve meta verilerle optimize ederek, Google ve Bing Image aramadan da daha fazla trafik alabilirsiniz.

  1. Tuna Serttunalı diyor ki:

    Ücretli backlink alarak yükselen birçok site biliyorum. Bu konunun tam olarak nasıl çalıştığını anlamış değilim.

  2. seo diyor ki:

    SEO Rakip Analizi
    Hakkında çok güzel detaylar belirtmişsiniz çok teşekkürler başarılarınızın devamını dilerim sitenizi takip etmeye başladım saygılarımla.

  3. antalya seo diyor ki:

    Google’ın konuyu net olarak açıklamasına rağmen Ücretli backlink alarak yükselen birçok site biliyorum. Legal olmayan bu işlemlerin tam olarak nasıl etki yaptığını anlamış değilim.

    • Yılmaz Saraç diyor ki:

      Rakip analizlerinde bu tür sitelerle karşılaşıyoruz. Google’dan manuel bir ceza almasalar bile çok uzun kalamıyorlar. Ancak konu bununla sınırlı değil. Bağlantı kurmanın her koşulda bir bedeli olacaktır, bu bedel para, zaman ya da başka bir alışverişe dayalı olabilir. Sorun hizmeti verenle ilgilidir. Konunun birçok boyutu olsa da basitçe bağlantı vermek demek, “Şu web sitesinde, şu konuda, gerçekten işinize yarayacak bilgiler var” demektir. Google bunu ilk başta bir iddia olarak kabul etse de, zaman içinde etkileşimini ve diğer başka faktörleri gözlemlemek için şans verebilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tamam
Göster

Gizlilik

Siteyi ziyaret ettiğinizde bilgisayarınıza veya mobil cihazınıza küçük bir metin dosyası kaydederiz. Web sitesinin eylemlerinizi ve tercihlerinizi (giriş, dil, yazı tipi boyutu ve diğer ekran tercihleri ​​gibi) belirli bir süre boyunca hatırlamasını sağlar. Sitemizi ziyaret ederek Gizlilik Şartlarını kabul etmiş olursunuz.
Kapat
Teklifi Göster