SEO Uzmanlığı: Nedir, Ne Değildir?

seo uzmanı bursa

SEO Uzmanı, web siteleri ya da Google My Business ve sosyal uygulamalar gibi web mülklerini Google, Yahoo, Yandex, Bing, Yaani gibi arama motorlarının sıralama sinyalleri için yetkili ve alakalı, hedef ziyaretçi kitleleri için bulunabilir ve faydalı hale getiren, web mülkü genelinde ve arama motoru açısından iyileştirme çalışmaları için gereken analiz, değerlendirme, uygulama, takip ve raporlama periyotlarını gerçekleştirerek, bu çalışmaların yürütülmesini sağlayan, optimizasyon için stratejiler kuran, sitelerin ziyaretçi sayılarını artırarak dönüşüm sağlanmasına yardımcı olan kişidir.

Site sahipleri ile birlikte çalışarak web sitelerinin internetteki görünürlüğünü artırır. Seo Uzmanı ingilizcesi, SEO expert, SEO Specialist ya da SEO Professional terimlerine karşılık gelebilir.

Bir işletmenin dijital pazarlama faaliyeti yürütmemesinin düşünülemeyeceği, internet kullanımının ziyadesiyle arttığı günümüzde web sitelerinin var olma amacı, ziyaret ve bu vasıta ile yeni müşteriler veya hedeflenen türde ilişkiler geliştirmektir. İşletmelerin internet vasıtası ile yeni potansiyel müşteriler edinmesinin en iyi yolu arama motorlarında daha görünür olmaktan geçmektedir. SEO uzmanı, Google’da ilk sayfada nasıl çıkarım? sorusuna cevap arayan işletmelere, markalara gerekli tüm SEO uygulamalarının sorumluluğunu devralarak yardımcı olur.

SEO Uzmanı Ne İş Yapar?

SEO uzmanı en bilinen anlamıyla arama motoru optimizasyonu yapan kişidir, ancak SEO uzmanlığı sürekli gelişen dijital pazarlama faaliyetlerinin bir çoğunun yönetilmesini içerebilir. SEO uzmanı, kullanıcıya en iyi içeriğin sunulmasını hedefleyen, ancak yoldaki diğer bileşenlerin de nasıl optimize edilmesi gerektiğini bilen kişidir.

SEO uzmanlarının bir projedeki ilk görevleri anahtar kelime araştırması yapmak, yeni anahtar kelimeler bulmak ve hangilerini kısa, orta ve uzun vadede Google’da daha iyi pozisyonlara taşıması gerektiğini keşfetmek, web sitelerinin kullanılabilirliğini ve taranabilirliğini artırmak üzere gerekli arayüz düzenlemeleri ile kullanıcı dostu hale getirmektir.

SEO uzmanı görevleri nelerdir?

  1. Sitenin içeriğini değerlendirir, doğru içeriğin üretilmesini sağlar
  2. Kod yapısının analizini yapar, taranabilirliği ve kullanıcı deneyimini engelleyen sorunları düzeltir.
  3. Google algoritma güncellemelerini yakından takip eder ve gerekli düzenlemeleri uygular.
  4. Web sitelerinin iç ve dış bileşenlerini analiz eder, rakiplerin ve optimize edilen sitenin arama motoru sonuç sayfalarındaki (SERP) durumunu takip eder, raporlar.
  5. Doğru anahtar kelimeleri hedefleyerek önceliklendirir.
  6. Kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyen, kullanıcı dostu olmayan arayüz hatalarını keşfeder ve düzeltilmesini sağlar.
  7. SEO parametrelerinin belirlenmesi için sektörü ve rakipleri araştırır, denetler.
  8. Web site otoritesini artırmak için backlink kaynakları bulur ve link alışverişleri yapar.
  9. Çeşitli uygulama ortamlarında web sitesini tanıtır. Reklam kampanyaları oluşturarak yönetir veya destek verir.
  10. LSI kelimeleri araştırır ve içerik ile bütünleştirilmesini sağlar.
  11. SEO bütçesini mümkün olan en verimli şekilde kullanır.
  12. Rakiplerin, yerel ve ulusal bazda SEO çalışmalarını takip eder ve strateji belirleyerek konum alır.
  13. Kaliteli içerik oluşturur veya içerik editörlerine destek vererek yönlendirir.
  14. Google Analytics, Ahrefs, SemRush gibi web analitik araçlarını etkin kullanarak SEO istatistiklerini detaylandırır ve SEO raporu sunar.
  15. SEO uzmanı işletme sahiplerine ve dijital pazarlama departmanlarına SEO eğitimi verir.

SEO Uzmanı ya da SEO Danışmanının Nasıl Çalışması gerekir?

Seo uzmanlığı ya da SEO Danışmanlığı akademik olarak herhangi bir üniversite programı ile tam eşleşmez, yani okulu yoktur. Bazı yönleri sezgiseldir, çünkü arama motorlarının algoritmalarının nasıl çalıştığını rama motoru şirketlerinin kendisi hariç kimse tam olarak bilemez. Çoğu SEO kampanlarında digital pazarlamanın onlarca bileşeni SEO uzmanının görevidir. SEO kampanyalarının en başında yükümlülükler iyi belirlenmeli ve karşılıklı sorumlulukların bilinci ile çalışılmalıdır. Ülkemizde ve dünyada birçok freelance seo uzmanı vardır. Mesleğin doğası, sınırlarının çok belli olmaması, dijital pazarlama alanında tecrübesi olan insanların bu mesleği icraa etmesini mümkün kılar. Kaynak çoktur ancak tecrübe önemlidir.

Kimler SEO Uzmanı (SEO Danışmanı) Değildir?

Daha önce belirttiğim gibi ne Türkiye’de, ne de dünyada seo uzmanlığının bir standartı yoktur ve arama motorlarının algoritmalarının da sürekli değiştiğini düşünürseniz SEO uzmanı kimdir, kim değildir? sorularının yanıtını en iyi verebilecek insanlar SEO uzmanının ya da danışmanının müşterileri olsa gerek. Bazı SEM, SEO uzmanları hem arama motoru optimizasyonu hem de arama motoru pazarlaması anlamanına gelen (adwords gibi) faaliyetleri birlikte yürütür.

SEO Uzmanı Ücretleri

Google’da SEO uzmanı biçiminde arama yaptığınızda en başarılı SEO uzmanlarının sıralandığını görürsünüz. Bulunduğunuz şehirdeki SEO uzmanlarına ulaşmak için,bulunduğunuz şehrin adıyla, örneğin “istanbul seo uzmanı” ya da “bursa seo uzmanı” biçiminde arayabilirsiniz. Seo hizmetinin fiyat ve uygulama standartları çok belli olmasa da sonuçlarını ölçülebilirdir, yani kişiye göre yorumlanamaz. Örneğin bir fotoğrafı ya da web site tasarımını beğenenler ve beğenmeyenler olabilir, ancak SEO’da başarı trafik ve dönüşüm ölçülebilir.

Google SEO Uzmanı

Arama motorları birbirlerinden farklı sıralama değerlendirmesi yapabilir. Google için SEO yapmak Yandex’e göre nispeten farklı olabilir. Google, içerikte daha bütünsel anlam, benzer konulardaki faaliyetlere dikkat eder. Yandex başlıklara nispeten daha fazla odaklıdır. Kulanıcı güveni ve web sitesinin yaşı üzerinden otorite belirler. 

Google SEO Uzmanı kavramı, Google arama motorunu hedefleyerek yapılan SEO çalışmaları anlamına gelir. Aslında bir anahtar kelimeye karşılık gelen en iyi içeriğin belirlenmesinde arama motorları arasında, bazı küçük yorumlamalar dışında fark olmamalıdır. Google’ın diğer arama motorlarına karşı üstünlüğünün bir nedeni de birçok alanda gösterdiği faaliyetlerden topladığı verilerdir. Google dünyadaki herkes için arama profilleri oluşturur ve arama sonuçlarını kişiselleştirmek için kullanabilir.