SEO Nedir? Yöntemler, kurallar ve tavsiyeler

SEO Nedir? Yöntemler, kurallar ve tavsiyeler

SEO, Arama Motoru Optinizasyonu (Search Engine Optimization), bir web sayfasını veya sitenin tamamını arama motorlarına uygun hale getirmek için optimize etmek ve arama sonuçlarında daha iyi konumlanmasını sağlamak için gösterilen çabaları ifade eden genel bir kavramdır.

Başlıca SEO amaçları:

  1. Bir web sitesinin arama sonuçlarında (SERP) daha iyi bir konumda sıralanmasını sağlamak,
  2. Web sitesinin trafiğini, kullanıcıların sitede kalma süresini arttırmak.
  3. Arama sonuçlarını etkileyen algoritmalarını anlamak,
  4. Kullanıcı trendlerini keşfetmek ve daha verimli dijital pazarlama kampanyaları oluşturulmasına yardımcı olmak.

SEO, Arama Motoru Optimizasyonu kavramının İngilizcesinin kısaltmasıdır. Bir web sitesini arama motorları ve kullanıcılar için optimize etmekle ilgilidir.

Arama Motoru Çalışma Prensipleri

Arama motorlarının en önemli amacı, kullanıcılara en iyi, en faydalı sonucu, en kısa sürede göstermektir. Bunu temel olarak, aşağıdaki yöntemlerle gerçekleştirir.

  1. Tarama (Crawling) – Dizin Oluşturma (indeksleme) – Bir web sitesindeki sayfaları tarama ve belleğe alma işlemi. Bu görev, tarayıcı, örümcek veya bot denilen yazılımlar ile yapılır ve indekslenir. İndekleme, sayfayı ya da dökümanı en iyi tanımlayan kelimeleri belirleme ve ilgili dizelere bağlama işlemidir.
  2. Alaka Düzeyi Hesaplama – Aranan kelime birden çok sayfada bulunabilir. Arama motoru bu sayfaların hangisinin daha alakalı, yetkili ve öncelikli olduğunu anlamak için algoritmasına dayanan bir hesaplama yapar.
  3. İşleme (Processing) – Kullanıcılar bir sorgu girdiğinde arama motoru bu sorguyu işler, sorgudaki anahtar kelimeleri algoritmalar sayesinde veritabanındaki dizine alınmış sayfalarla karşılaştırır.

Arama motorları, algoritmaları keşfedildikçe güncelleme yaparak daha adaletli konumlandırma yapmaya çalışırlar. Bu nedenle arama sonuçlarındaki konumunuz sizden veya rakiplerinizden kaynaklanan bir nedene bağlı olmasızın da değişebilir.

SEO’da Taktikler ve Metotlar

SEO’da makul sayılan taktkleri ve metodlar olduğu gibi, yönergeleri ihlal eden, kabul edilemez bazı yöntemler vardır.

White Hat SEO – Kabul edilebilir teknikler.
Black Hat SEO – Yönergeleri ihlal eden, kullanıcıları veya makineleri aldatmaya yönelik teknikler.
Gray Hat SEO – Yönergeleri ihlal edip etmediği hassas verilere dayalı veya arama motorları tarafından net bir açıklama yapılmamış, tartışmalı yöntemlerdir.

White Hat SEO nedir?

Bir SEO taktiği, aşağıdaki özelliklere sahipse White Hat SEO olarak kabul edilir:

  1. Arama motorunun yönergelerine uygundur.
  2. Kullanıcıyı aldatan bir eylem içermez.
  3. Arama motorunun belleğine aldığı ve sonuçlarda gösterdiği içeriğin kullanıcıya sunulan içerikle aynı olmasını sağlar.
  4. Web sitesini arama motorları için optimize ederken, kullanıcıların ihmal edilmemesi gerektiğinin bilincindedir.
  5. Web sitesinin kalitesini, içeriğin faydalı olmasını önemser.
  6. Beyaz Şapka SEO teknikleri her zaman kazanır. Dürüstlük ziyaretçilerinizle aranızda kuracağınız bağı güçlendirir ve bir arama motoru için bu bağ en güçlü sıralama faktörüdür.

Spamdexing, Black Hat SEO nedir?

SEO çalışmaları, aşağıda ifade edilen özelliklerdeyse, Spamdexing veya Black Hat Seo olarak tanımlanır:

  1. Arama motoru yönergelerini ihlal ederek botları aldatan sıralama iyileştirmeleri yapmak.
  2. Cloaking SEO – Web sitesinde herhangi bir sayfanın arama motorları ve kullanıcılar için farklı versiyonlarını oluşturmak.
  3. Gizli, sayfanın arka fonu renginde, çok küçük boyutlarda metin kullanmak, çeşitli HTML kodları içinde gizlemek.
  4. Metatag Stuffing – Meta bilgilerde anahtar kelimeleri tekrarlamak, içerikle ilgisiz kelimeler kullanmak.
  5. Keyword Stuffing – Sayfanın anahtar kelime yoğunluğunu artırmaya yönelik hesaplanmış yerleşimler.
  6. Az içeriğe sahip, çok benzer anahtar kelimeler ve kelime öbekleriyle doldurulmuş, düşük kaliteli web sayfaları oluşturmak. Bu sayfalara Doorway adı verilir.
  7. Tamamı kavramsal olarak aynı metinlerden oluşmuş ancak farklı domainler kullanarak oluşturulmuş birden çok paravan web sitesi.
  8. Orijinaline benzer içerikleri web tarayıcısına göstererek, kullanıcıları alakasız veya iyi niyetli olmayan web sitelerine yönlendirmek.
  9. Popüler bir web sitesinin sahte bir kopyası oluşturmak. Bu yönteme hijacking denir.

Black Hat SEO yöntemleri kullanılarak da belirli başarılar elde edilebileceği bir gerçek, ancak bu başarı uzun sürmeyecektir. Uzun vadeli, başarılı bir SEO çalışması için Black Hat SEO yöntemlerinden uzak durulması önemlidir.

Alan adı (Domain) Etkisi

İnternet üzerinden bir iş yapmak düşünülmeye başlandığında, ilk akla gelen, web sitesinin alan adıdır. Bir alan adı seçmeden önce, aşağıdakiler göz önünde bulundurulmalıdır:

  1. Hedef kitle tanımı,
  2. Kitleye satmak veya sunmak istenilen şey somut bir nesne mi, sanal bir ürün mü, yoksa sadece bilgi mi?
  3. İş fikrini benzersiz veya pazarda bulunabilecek diğer her şeyden farklı kılan nedir?
Birçok kişi, bir alan adında anahtar kelimelerin olmasının önemli olduğunu düşünüyor. Alan adındaki anahtar kelimeler genellikle önemlidir, ancak alan adının kısa, unutulmaz olması da bir o kadar önemlidir.

Alan adınızda anahtar kelimeler kullanmak size bir rekabet avantajı sağlar. Anahtar kelimelerinizin alan adınızda olması, arama motoru organik sıralamalarında ve ücretli reklamlarda tıklama oranlarını artırabilir, ayrıca bu anahtar kelimeler içeren açıklayıcı bağlantılar elde etmenizi kolaylaştırabilir.

Uzun ve kafa karıştırıcı alan adları satın almaktan kaçının. Bazıları alan adlarındaki kelimeleri tire veya kısa çizgi kullanarak ayırır. Tire içeren alan adları iyi bir seçim değildir.

Geçmişte alanı adı önemli bir sıralama faktörüydü, ancak şimdi arama motorları daha gelişmiş özelliklere sahiptir ve artık çok önemli bir faktör değildir.

Alan adınızda, ezberlemesi kolay olacak iki veya üç kelimeyi hedefleyin. En dikkat çekici web sitelerinden bazıları, kendi sözcüklerini oluşturarak markalaşma konusunda harika bir iş çıkarmaktadır.
Alan adı telefonla rahatça söylenebilmeli, nasıl heceleneceği anlaşılmalı ve ne sattığı tahmin edilebilmelidir.

Alan adı satın almadan önce aşağıdaki soruları cevaplayabilmelisiniz:

  • Neden web sitenizi kurmak istiyorsunuz?
  • İnsanlar neden sitenizi tercih etmeli?
  • Sizi diğerlerinden farklı kılan ne?
  • Hedef kitleniz kimdir ve ne satmayı düşünüyorsunuz?
  • Beğendiğiniz 10 web sitesini listeleyin ve neden şaşırtıcı olduklarını düşünün.
  • 5 farklı alanı adı oluşturun. Bazılarını komikleştirin. İnsanlarla paylaşın ve hangilerinin en akılda kalıcı olduğunu test edin. Testi tanımadığınız insanlarla yaparsanız daha dürüst geri bildirim alacbilirsiniz.
  • Alan adınızın akılda kalıcı ve işinizle alakalı olmasına dikkat edin.

SEO’da Kurallar ve Uygulama Yöntemleri

SEO hergün güncellenen, dolayısı ile değişen bilgilerle, uzmanlar için yeni sırlar üretmeye devam ediyor. SEO çalışmalarında, genel çevrimiçi pazarlama stratejilerinii geliştirmeye yardımcı olabilecek bazı kurallar ve uygulama yöntemlerinden bahsedelim.

Yinelenen içerik ve kopya içerik

Belirli bir kısmı ya da tamamı yinelen içeriğin siteniz içinde sıralama önceliği düşük olabilir, ancak bir ceza söz konusu değildir. Google’ın, kopyalanan içerik için, yinelenen içerikten farklı bir işlemi vardır. Yinelenen içerik, çoğu insanın düşündüğü gibi SEO’ya her zaman zarar vermez. Tabii ki, yinelenen içerik sayfalar için en uygun kurulum değildir. Bununla birlikte, çoğu zaman yinelenen içerik manipülatif değildir. Arama motorlarının tercih edilen içeriği bilmesini sağlamak için kurallı etiketler (canonical) kullanıyorsanız sorun olmayacaktır. Google’ın yinelenen içerik hakkında söylediklerini dikkatli inceleyince ortaya çıkan tablo şu şekildedir:

  1. Google yinelenen içeriğe manuel ceza vermez.
  2. Yaptığı şey, benzersiz içeriği ödüllendirmek ve ilişkilendirmektir.
  3. Yinelenen içerik filtrelenir.
  4. Google yeni ve orjinal içeriğin peşindedir, tekrarlanan içerik arama motorlarını yavaşlatır.
  5. Google’ın yeni içeriğinizi daha hızlı keşfetmesini istiyorsanız, XML site haritası göndermelisiniz.
  6. Google’ın beklentisi, sinyalleri kanonik belgelere yoğunlaştırmak ve kanonik sayfaları kullanıcılar için daha iyi hale getirmek suretiyle optimize etmektir.
  7. Arama sonuçlarındaki sıralamamızı zedeleyen yinelenen içerik değil başka sitelerden alınan kopya içeriktir.

İçeriğinizi kopyalayan ve sizden önce indexleyen bir web sitesi varsa DMCA içerik koruma sistemi faydalı olabilir. Ayrıca bir içerik yayınlar yayınlamaz Arama Konsolu aracılığıyla hemen indeks almasını sağlayabilirsiniz. Kolayca yapabileceğiniz bir diğer şey ise kanonik etiketleri kullanmaktır. Kanonik etiketler, arama motoruna içeriğin resmi sürümünün ilk çıktığı yeri söylemenin basit bir yoludur.

İçerik pazarlaması stratejilerinizi şekillendirmeye başladığınızda veya SEO sıralamanızı analiz etmek istediğinizde, yinelenen içerik sorunlarını çözmelisiniz

Her arama motoru sıralama faktörü olarak backlink sayısını dikkate almaz

Backlinkler her arama motoru için değerli değildir. Örneğin Yandex artık dış bağlantıları bir sıralama faktörü olarak dikkate almamaktadır. Bunu bizzat belirtmiştir. Google’ın aynı yönde eğilim gösterdiği farkedilmektedir. Matt Cutts, backlink sayısını sıralama faktörü olmaktan çıkarmayı düşündüklerini, ancak backlinklerin hala en iyi sonuçları getirmelerine yardım ettiği için kullanmaya devam ettiklerini belirtmişti. Google algoritmasını daha ileri bir düzeye taşıdıkça site bağlantılarının önemi azalacak gibi görünüyor. 

Zengin Snippet’ler sıralama faktörü değildir

Zengin snippet’lerin sıralamanıza doğrudan etkisi yoktur, Zengin snippet’ler, bir sonuç listesine ekstra bilgi ekleme rolüne sahiptir, ancak Google’a göre sıralamayı etkilemez. Google, zengin snippet’lerin şu anda site sıralaması üzerinde doğrudan bir etkisi olmadığını birkaç kez belirtti.

Özgün ve alakalı görseller

Google görsellerdeki nesneleri tanıyabilir ve önemli bir sıralama faktörü olarak değerlendirir. Google’ın resimlerdeki nesneleri tanıyacak kadar akıllı olduğunu biliyorsunuzdur. Nesne tanıma, yüksek değerde bir sıralama faktörüdür.

Google SERP Personeli

Google, sonuçların kalitesini belirlemek için değerlendirici personel kullanır. Web sitelerini sıralamak için kullandığı birçok algoritmaye ek olarak, sonuçların (SERP) kalitesini değerlendirmek için yaklaşık 40.000 tane hassas değerlendirme yapan çalışanı vardır. Bu değerlendiriciler, çeşitli sorgular için sonuçların kalitesini belirlemekle görevlidir.

Video İçeriği

Anasayfanızdaki bir video olumlu sinyallerinizi ikiye katlayabilir. YouTube dünyanın en büyük ikinci arama motorudur ve ayrıca çevrimiçi video pazarlama ve reklamcılık için tercih edilen ilk seçenektir. Birçok insan için video yazı okumaktan daha çekicidir. Youtube, Google için özel bir öneme sahiptir.

Google Haritalar

Yolculuk süresi bir sıralama faktörüdür. Google Haritalar’da yol tarifi ile gidilen bir yere uzaklığınız, o yerin bölgesel SEO sıralama faktörüne, gitmek için harcanan süreye göre etki yapar.

Google Etkinlikler

Google, etkinlikleri popülerliğe göre sıralar. Etkinlikler, katılmak isteyenlerin sayısına göre sıralanır. Böylelikle, aynı anda birden fazla etkinlik gerçekleştiğinde kullanıcıların en ilginç etkinliği seçmesine yardımcı olunur.

Basit SEO Yöntemleri

Bir web sitesi tasarlamak ziyaretçi çekmeye yetmiyor, biraz zaman gerektiriyor. Ancak birkaç küçük müdahale ile bu süreci hızlandırabilirsiniz. Uygulanması kolay ancak büyük fark yaratabilecek bazı küçük SEO müdahaleleri vardır.

WordPress kullanın

Bildiğiniz gibi WordPress Seo araçları konusunda Yoast, All in One gibi birçok seçenek var. Ben RankMath kullanıyorum. Yoast’ın ücretli versiyonunun birçok özelliğini RankMath ücretsiz sağlıyor. SEO araçlarını kullanma konusunda tecrübeniz az olsa bile, default ayarları kullanarak içeriğinizi arama motoru dünyasının jargonuna belirli bir düzeyde adapte edebilirsiniz.

Kırık linkleri denetleyin

Kırık linkleri bulun, kaldırın veya yönlendirin. Sitenizin sayfaları arasındaki bağlantılar içerik silinmesi ya da kalıcı bağlantının değiştirilmesi gibi nedenlerle boşa düşmüş ve 404 hatası döndürüyor olabilir. Bu bağlantılar SEO’nuza zarar verir. Herbirinin keşfedilip düzeltilmesi gerekir. Rank Math seo aracının 404 monitor özelliği ile sitenizde karşılığı olmayan bağlantıları keşfedeblirsiniz.

Dış bağlantıların yol açtığı 404 hatalarını 410 (content deleted) yönlendirmesi ile karşılayabillirsiniz. Ancak sitenizin içinde bulunan karşılıksız linkleri mutlaka bulup değiştimeli ya da kaldırmalısınız. Kaldırmadığınız veya yönlendirmediğiniz site içi bir link barındırmak seonuzu olumsuz etkiler.

Tüm paylaşımlarınızı kendi sitenizde yapmayın.

Yalnızca kendi bloğunuz için değil, ara sıra başka bloglar üzerinde de içerikler oluşturun. Bu paylaşımlardan kendi web sitenize bağlantı almaya çalışın. Link özelliği olmadan, sadece web sitenizin adresi veya adının geçmesinin de olumlu etkileri olacaktır.

Mobil ziyaretçilere öncelik verin

Web sitelerinin mobil uyumlu olması gerektiğini hepimiz biliyoruz. Yeni nesil temalar bu sorunu çözüyor ancak mobil tarayıcıların sonuçları gösterme şekli de farklıdır. Mobil tarayıcılar daha fazla kişiselleştirilmiş sonuçlar gösterme eğilimindedir. Ek olarak, sesli aramaları da düşünürek oluşturulmuş içeriklerin başarısı her geçen gün artmaktadır.

İnsanların sesli aramalarda kullanabileceği muhtemel anahtar kelime öbeklerini en azından görsellerinizin isim ve açıklamalarında kullanarak sesli aramalar için seo adına bir şeyler yapmış olursunuz.

SEO’nuzu denetleyin

Sitenizin görünürlüğünü arttırmak için belirli bir süre uğraştığınız, seo hakkında bilgilendiniz, bazı şeyleri tecrübe ettiniz. Web sitenizi daha iyi analiz etmek, daha iyi anahtar kelimeler keşfetmek, rakiplerinizi daha yakından incelemek istiyorsunuz. İşte bu noktada size bir seo denetim aracı gerekiyor. SEO denetim araçları sizin ve rakiplerinizin sitesini tıpkı arama motorları gibi tarar ve öneriler sunar.

Bilgilendirici içerik ve imla kuralları

Oluşturduğumuz içeriklerin öncelikle sitemizi ziyaret eden insanlar için olduğunu aklımızda bulundurmalıyız. Bir makale ilk bakışta ilgi çekici olabilir ancak içeriğin tamamı bilgilendirici ve faydalı olmalıdır. Yazım hataları kullanıcılarınızın içeriğinize olan ilgisini ve güvenini azaltır. Dijital Pazarlama kampanyalarınız için profesyonel editörlerle çalışmanızı tavsiye ederim.

Orijinal görseller kullanın

Google’ın görselleri başarılı bir şekilde tanıyabildiğini hatta fotoğrafların üzerindeki nesneleri ayırt ederek arama sorgularıyla ilişkilendirebildiğini unutmayın. Başka sitelerden alınmış fotoğrafları kullanmayın. Herkesin fotoğraf makinesini cebinde taşıdığı bir devirde yaşıyoruz. Günlük yaşamınızda işinize yarayabilecek enstanteneleri kaçırmayın.

Başlık ve Açıklama Metinlerinin Kullanımı

Başlık etiketi yan “title tag“, bir web sayfasının başlığını belirtir. Arama motoru sonuçlarında öne çıkarılır. Sayfanın içeri hakkında kısa ve öz bilgi verir. Başlık etiketleri genellikle 60 karakterden oluşur ancak kesin karakter sınırı yoktur. Google’da başlıkları şu anda 600 piksele çıkartmış olsa da bazı durumlarda veya cihazlarda istisnalar olabilir. Tüm cihazlarda başlığın tamamının gösterilmesi için 50 karakter iyi bir tedbirdir. 

Başlık etiketi, arama motorlarının sayfanın ne hakkında olduğunu anlamasına yardımcı olur. Sayfanın ilk izlenimini oluşturur. Başlıklar, sonuçlarda tarayıcılarda ve sosyal ağlarda görüntülenir. Başlık etiketleri hem arama motoru optimizasyonunun hem de arama yapan kullanıcıların deneyiminin çok önemli bir parçası olduğundan, bunları etkin bir şekilde yazmak, biraz dikkat gerektiren, yüksek etkili SEO görevidir. Başlığınız çok uzunsa, arama motorları kelimeleri kesebilir ve önemli sözcükleri atlayabilir. Başlık sınırı 60 olarak belirtilse de 600 Pixellik bir alanı temel alır. Örneğin bazı harfler diğerlerine göre geniştir.Başlığınızın tamamını büyük harflerle yazarsanız 60 karakteri geçmeseniz bile başlığınız kesilebilir. Bu sebeple başlıkları 50 karakter sınırında tutmak mantıklı olur. Başlığınızda aynı kelimeleri tekrar etmeyin.

Her sayfaya benzersiz bir başlık verin. Benzersiz başlıklar, arama motorlarının içeriğinizin benzersiz ve değerli olduğunu anlamalarına yardımcı olur ve ayrıca daha yüksek tıklama oranları sağlar. Başlık vermemeyi ya da “ana sayfa” gibi başlıklar vermeyi aklınızdan bile geçirmeyin. “Adsız” ya da “untitled” gibi otomatik başlıklar çok çirkin görünecektir ve insanlar tıklamaya yanaşmayacaktır. 

Başlıklarda en önemli kelime ilk kelimedir. Araştırmalara göre insanlar arama sonuçlarında başlıkları ilk iki kelimesine göre taramaktadır. Markanıza güveniyorsanız, marka adını başlıklarınıza eklemek, tıklama oranlarını artırmanıza yardımcı olabilir. Markanızı başlığın sonuna koymak daha iyidir, ancak daha fazla marka odaklı olmak isteyebileceğiniz durumlarda (ana sayfa gibi) başa da konumlandırabilirsiniz. Arama motorları hala başlıklarla yanıltılabiliyor ancak önemli olanın içeriğinizin değerli bulunması ve tıklanması olduğunu unutmayın. Başlık etiketlerinizi oluştururken tüm kullanıcı deneyimini düşünmek çok önemlidir. Başlık etiketi, bir arama sonucunda çıktığında, yeni bir ziyaretçinin markanızla ilk etkileşimidir, mümkün olan en olumlu ve doğru mesajı iletmelidir.

Meta açıklama oluşturmak “Meta Description”

Meta açıklama, bir web sayfasının kısa bir özetini sağlayan bir HTML özelliğidir. 

Meta açıklamaları tipik olarak 160 karakter uzunluğundadır.  

Tıklama oranlarını büyük ölçüde etkileyebilen meta açıklamalar, Google gibi arama motorları tarafından arama sonuçlarında görüntülenir.

Meta açıklama etiketi nedir?

Meta açıklama, bir sayfanın içeriğini özetleyen 155 karakterden oluşan HTML içindeki bir etikettir. Arama motorları meta açıklamasını, arama sonuçlarındaki öbek açıklama içinde gösterirler, sıralamayı etikeleme olasılığı yüksektir. Bu nedenle meta açıklamayı optimize etmek sayfa SEO için çok önemlidir.

Meta Description ne işe yarar?

Meta açıklama, sayfanın HTML kodunda buna benzeyen bir HTML etiketidir. Arama motorları meta açıklamadan doğrudan sıralama yararı olmadığını söylese de pratikte biz bunun tam olarak doğru olmadığını her gün tecrübe ediyoruz. Başlık ve açıklamaları anahtar terimlerle dolduran ve sıralamalarda üst konumlarda bulunan birçok site görebilirsiniz.

Asıl önemli olan: Google, iyi bir sonuç olup olmadığınızı anlamak için tıklama oranını kullanır. Meta açıklamayı iyi optimize etmek arama sonuçlarında ziyaretçilerin sizi tercih etmesini sağlamak demektir. Daha fazla kişi sonucunuzu tıklarsa, Google sizi iyi bir sonuç olarak görür ve konumunuza bağlı olarak sizi üst sıralara çıkarır. Bu nedenle, meta açıklamasını optimize etmek, başlıklarınızı optimize etmek kadar önemlidir.

İyi bir meta açıklamanın özellikleri

Meta Description özelliği nasıl daha değerli hale getirilebilir? 150 karakter yeterlidir, ancak meta açıklamada karakter sınırı yoktur. Dilediğiniz uzunlukta yazabilirsiniz.

Sorun şu ki: çeşitli cihaz ve platformlar göz önüne alındığında meta description için ayrılan alana 155 +/-5 karakter sığdırılabiliyor. Bu sınırlama karakter sayısını baz almıyor. 600 pixel genişiliğinde bir alana sığabilen anlamlı karakterler olarak düşünebilirsiniz. Örneğin tüm açıklama büyük harflerden oluşuyorsa daha az karakter sığacaktır. Meta açıklama çok daha uzun da yazılabilir. Böyle bir durumuda Google sorgusuna göre belirli kısımlarını atlayıp belirli kısımlarını öne çıkarabilir. 

Ziyaretçiyi harekete geçiren, doğrudan bir mesaj

Burada biraz yaratıcı olmak gerekiyor, görüldüğü kadar kolay değil. İnsanları harekete geçiren, merak ettiren biraz da kafasını karıştıran bir açıklama metnine ihtiyacınız var. Ayrıca anahtar kelimeleri de barındırmalı. İçerik ile alakalı olması çok önemli, alakasız içerik ceza getirebilir! Aynı açıklama farklı sayfalarda kullanılmamalıdır. Benzersiz olmalıdır.

SEO Tavsiyeleri

E-ticaret sitesi, blog ya da kurumsal bir web siteniz olabilir, farketmez, internette yaptığımız tüm faaliyetlerimizin popülerleşmesini isteriz. Birisi bizi, ürünümüzü veya hizmetimizi aradığında bulsun, Google ilk önce bizi göstersin isteriz. Arama motoru pazarında en büyük paya sahip olan Google hepimizin ilk tercihi. Peki Google’da ilk sayfada hatta 1. sırada olabilmek çok mu zor? Nasıl yapılabilir?

SEO, arama motorlarında sağlık bir şekilde yükselerek dönüşüm sağlaması ve bu dönüşümleri zamanla öngörülebilir hale getirmek için gerekli olan, her şirketin rekabet ve beklentilerine özel bir uygulamadır.

SEO projelerinde edindiğim bazı tecrübeleri kısa başlıklar halinde açıklamak istiyorum. Bu tecrübelerden bazıları duruma özel tecrübeler olabilir. SEO’nun sürekli değiştiğini ve her web sitesi için farklı gereksinimler olabileceğini göz önünde bulundurmanız iyi olur.

  1. SEO’da planlama çok önemlidir. İyi bir planlama yaparak hataları önlemek, hataları düzeltmekten çok daha kolaydır.
  2. Meta Etiketler önemlidir. Google’a ve kullanıcıya en doğru mesajı iletmek için dikkatli kullanın.İyi bir başlık ve meta açıklama tıklanma oranına büyük etki yapabilir.
  3. Konumları ve trafiği yorumlamakta acele etmeyin. İyi bir analiz için zaman ve kıyaslama için yeterince parametre gerekir. SEO’da anlık değişimlere şahit oluyoruz ancak çoğu şey günlük veya haftalık değil, aylık olarak değişir. Düzenli çalışmak ve durmamak gerekir. Analizleri takıntı haline getirmeyin. İlk başladığımda, her gün, her saatte bir şeylerin değişeceğini düşünerek web sitemin sıralamasını kontrol ederdim. Zaman kaybından başka birşey değildi. Şu an, analiz sayfalarında saatler geçirmek yerine makale yazıyor, yeni siteler keşfetmeyi tercih ediyorum.
  4. 50’den fazla siteyi optimize ettim ve sonuçları etkileyen en önemli şeyin, SEO’sunu yaptığım ürün veya hizmetin kalitesi olduğunu farkettim. Kötü birşeyi pazarlamaya anlamsız ve sıkıcıdır.
  5. E-ticaret sitelerinin optimizasyonu farklıdır. Bunun ilk nedeni rekabet seviyesidir. Tüm stratejinin çalıştığınız site etrafında dönmesi gerektiğinden, yalnızca sitenin mevcut durumuna değil, türününe göre de SEO yapmanız gerekir.
  6. SEO’yu çeşitli yollarla suistimal edenler var ancak yaratıcılık ve sıkı çalışma her zaman kazanır. Bazı insanlar SEO Uzmanlarını web sitelerinin kodlarına müdehale ederek sıralamalarda öne çıkaran bir tür bilgisayar korsanı gibi görüyor. Gerçeğin bununla hiç alakası yoktur.
  7. SEO bir misafirperverliktir. Ziyaretçiye istediğini verirsiniz ve istediğinizi alırsınız.
  8. Alan adı yaşı çok önemli değildir. Arama konumlarını etkileyen 250’den fazla faktör olduğunu duymuşsunuzdur. Bence bu sayı çok daha fazla. Bu faktörlerden bazıları birbirlerini tetikleyebilir veya etkisiz hale getirebilir. Alan adı ve sitenin yaşı kesinlikle bir sıralama faktörüdür ancak, daha iyi konum şansı veren daha birçok önemli sıralama faktörü vardır.
  9. Büyük markaları geçmek çok zor değildir. 
  10. Büyük markalar yarışa yüksek bütçe ve riskler ile girdiğinden karar almaları uzun sürer ve birçok konuda ağır kalırlar. Günümüzde trendler çok hızlı değişiyor ve bu değişim her seviyede işletme için harika fırsatlar yaratıyor.
  11. Yaptığınız her şeyi çeşitlendirin. Google, benzer parametrelere sahip bağlantıları analiz edebilir. İçeriğinizin kalitesini rahatlıkla anlayabilir. Anlam bilim, LongTail, TF*IDF gibi kavramları inceleyin.
  12. Güncel kalın. Arama motoru optimizasyonu her gün daha karmaşık hale geliyor, bu yüzden en yeni SEO haberlerini okumak önemli .
  13. İnsanlar için yazın. Evet, SEO’da semantik önemlidir, ancak siteniz kullanıcıların beklentilerini karşılamıyorsa, daha yüksek pozisyonlar için göstereceğiniz diğer çabaların pek bir anlamı yoktur.
  14. Her SEO uzmanının temel web programlama dillerini az da olsa (html, css, javascript) bilmesi iyidir. Site kodu optimizasyonda büyük bir rol oynar, bu nedenle sahne arkasında neler olup bittiğini anlamak önemlidir. Makul seviyede JavaScript, Css ve Html öğrenmelisiniz.
  15. Bazı bilgiler sadece deneyimle elde edilir. SEO konusunda yazılmış tüm kitapları ve tüm haberleri okumuş olsanız bile bazı şeyler sadece deneyimle öğrenilebiliyor.
  16. Google, Panda veya Penguin temalı başlıklar içeren güncellemeler yayınlarsa birşeyler değişmiştir. 
  17. Her şey birbirine bağlıdır.  İç ve dış bağlantılarda “rel” etiketinin etkin kullanılması önemlidir.
  18. Dijital Pazarlaması asla ölmeyecek. Adının veya nasıl kısaltıldığının önemi yok; SEO , ASO , PPC , CRO , mobil, e-posta vs. SEO asla ölmeyecek, daha da gelişecek. Optimize ettiğimiz web siteleri değişecek, ancak insanlar web sitelerine ihtiyaç duyduğu ve birşeyler aradıkları sürece temelleri ve kavramları var olacaktır.
  19. Anahtar kelimelerin seçimi çok önemli bir nokta. 
  20. Anahtar kelimelerde doğru seçimler yapmak zorundayız.
  21. Özgün içerik çok önemli. Özgün olmayan makalelerin veya görsellerin ziyaretçileriniz için özel bir önem taşıdığı konusunda kendinizi kandırmayı bırakın.
  22. Güvenilirliği ve itibarı ölçebilirsiniz. 
  23. Bu ölçümlere yeterince dikkat etmezseniz, kendinizi kötü bir konumda bulabilirsiniz.
  24. Hemen çıkma oranı çok önemlidir.
  25. Hemen çıkma oranı siteden elde edilen dönüşümler hakkında ipucu verir. Hemen çıkma oranını% 25 azaltabilirseniz, ziyaretçilerin % 25’i kendilerinden bekleneni yapar.
  26. Alaka düzeyini ciddiye alın.
  27. İçerik oluşturma, site optimizasyonu ve backlink açısından alaka düzeyi bir öncelik olmalıdır.
  28. Her zaman rakiplerinizden öğrenmeye çalışın.
  29. Sitenizin kötü bir konumu varsa, cesaretiniz kırılmamalıdır. Bunun yerine, sizden daha iyi pozisyonlara sahip olan rakiplerinizden en az 5’inin yöntem ve stratejisini belirlemeye çalışın. Sonra bu yöntemleri sitenizde deneyin.
  30. Yaşamda olduğu gibi SEO’da da bir şeyi başarmanın süper hızlı yolu yoktur . Birisi bunun aksini iddia ederse, size bir şey satmaya çalışıyordur.
  31. SEO hayatınızın birçok yönüne uygulanabilir .
  32. SEO asla sona ermez. Ara sıra kendinize de SEO yapın 🙂

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tamam
Göster

Gizlilik

Siteyi ziyaret ettiğinizde bilgisayarınıza veya mobil cihazınıza küçük bir metin dosyası kaydederiz. Web sitesinin eylemlerinizi ve tercihlerinizi (giriş, dil, yazı tipi boyutu ve diğer ekran tercihleri ​​gibi) belirli bir süre boyunca hatırlamasını sağlar. Sitemizi ziyaret ederek Gizlilik Şartlarını kabul etmiş olursunuz.
Kapat
Teklifi Göster