Stratejik bir SEO Hizmeti, bir web sitesinin Arama Motorlarında sağlık bir şekilde yükselerek dönüşüm sağlaması ve bu dönüşümleri zamanla öngörülebilir hale getirmek için gerekli her şirketin rekabet ve beklentilerine özel bir uygulamadır.

SEO Denetimi aşağıdaki başlıklara bölünür:

  • Teknik SEO Denetimi ;
  • Mobil Arama Denetimi;
  • Yerel Arama Denetimi;
  • İçerik Denetimi;
  • Rekabet Analizi.

İyi bir SEO Hizmeti

  • iş hedefleri: ürünleri satmak veya daha fazla reklam gösterimi için daha fazla trafik almak.
  • endüstri nişi, endüstiryel hedeflemeler.
  • pazar konumu. yerel, ulusal, uluslararası.

SEO Hizmetleri aşağıdaki analizlerin tümünden veya bir bölümünden oluşabilir:

  • Tarama (Crawl)
  • indeksleme
  • Web Mimarisi
  • Yinelenen İçerik
  • Kanonikleştirme
  • Dahili bağlantılar
  • Anlambilim ve Yapılandırılmış Veriler
  • Sayfa içi SEO, anahtar kelime ve terimler
  • Görseller için SEO
  • Video SEO
  • Site Hızı
  • Mobil SEO
  • Uluslararası SEO
  • Yerel SEO
  • Haber Arama
  • İçerik Denetimi ve Stratejisi
  • Dış linkler ve Link Profil Analizi
  • Web Sitesi Tanıtımı (BackLink Oluşturma)

SEO Hizmeti nasıl veriliyor?

İş hedeflerini ve pazarlama planlarını iyi anlamak için tarafların detaylı toplantılar serisine ihtiyacı vardır.

Pazarlama stratejileri hazır ise, SEO’nun bu stratejiyi en etkili bir biçimde denetlemesi için gerekli sıralama ve uygulamalar belirlenir.

SEO Hizmet Sağlayıcılar, Şirketlerin web sitelerinin, Google, Bing gibi arama motorlarının sunduğu Analytics, Search Console erişim bilgilerine ihtiyaç duyarlar.

SEO Denetimi basit bir uygulama değildir. Verileri stratejik hedefler doğrultusunda doğru okumak ve bu verilere göre yapılacak olan değişiklikler makul bir uzmanlık seviyesi gerektirir.

SEO’nun Kısa Bir Hikayesi

SEO projelerinde edindiğim bazı tecrübeleri kısa başlıklar halinde açıklamak istiyorum. Bu tecrübelerden bazıları duruma özel tecrübeler olabilir. SEO’nun sürekli değiştiğini de göz önünde bulundurmak önemli.

SEO’ya uzun bir süre uzaktan göz kırptım. Ciddi bir şekide ele alarak uyguladığım ilk seo çalışması için bir web sitesini yeniden yapılandırırken çok hevesliydim.

Her şeyi sırayla yapmam gerektiğinin farkında değildim. Birkaç ay geçtikten sonra yapılan bazı hataları geri almanın çok zor olduğunu anlayacaktım.

SEO’da planlama çok önemlidir. Herşey ilk önce kağıt üzerinde bitmelidir.

Meta açıklama etiketi önemlidir! 

İyi bir başlık ve meta açıklama tıklanma oranına büyük etki yapabilirç

Konumları ve trafiği yorumlamakta acele etmeyin. 

SEO’da anlık değişimlere şahit olmuşumdur ancak çoğu şey günlük veya haftalık değil, aylık olarak değişir. Düzenli çalışmak ve durmamak gerekir.

Analizleri takıntı haline getirmeyin 

İlk başladığımda, her gün, her saatte bir şeylerin değişeceğini düşünerek web sitemin sıralamasını kontrol ederdim. 

Zaman kaybından başka birşey değildi. Şu an, analiz sayfalarında saatler geçirmek yerine makale yazıyor, yeni siteler keşfetmeyi tercih ediyorum.

50’den fazla siteyi optimize ettim ve sonuçları etkileyen en önemli şeyin, SEO’sunu yaptığım ürün veya hizmetin kalitesi olduğunu farkettim. Kötü birşeyi pazarlamaya anlamsız ve sıkıcıdır.

E-ticaret sitelerinin optimizasyonu farklıdır. 

Tüm stratejinizin çalıştığınız site etrafında dönmesi gerektiğinden, yalnızca sitenin mevcut durumuna değil, türününe göre de SEO yapmanız gerekir.

SEO’yu çeşitli yollarla suistimal edenler var ancak yaratıcılık ve sıkı çalışma her zaman kazanır.

Bazı insanlar SEO Uzmanlarını web sitelerinin kodlarına müdehale ederek sıralamalarda öne çıkaran bir tür hacker gibi görüyor. Gerçeğin bununla hiç alakası yoktur.

SEO bir misafirperverliktir.

Ziyaretçiye istediğini verirsiniz ve istediğinizi alırsınız.

Alanadı yaşı çok önemli değildir.

Arama konumlarını etkileyen 250’den fazla faktör olduğunu duymuşsunuzdur. Bence bu sayı çok daha fazla. Bu faktörlerden bazıları birbirlerini tetikleyebilir veya etkisiz hale getirebilir.

Alanadının ve sitenin yaşı kesinlikle bir sıralama faktörüdür ancak, daha iyi konum şansı veren birçok başka ve daha önemli sıralama faktörü vardır.

Büyük markaları geçmek çok zor değildir. 

Büyük markalar yarışa yüksek bütçe ve riskler ile girdiğinden karar almaları uzun sürer ve birçok konuda ağır kalırlar. Günümüzde trendler çok hızlı değişiyor ve bu değişim her seviyede işletme için harika fırsatlar yaratıyor.

Yaptığınız her şeyi çeşitlendirin. 

Google, benzer parametrelere sahip bağlantıları analiz edebilir. İçeriğinizin kalitesini rahatlıkla anlayabilir. Anlambilim, LongTail, TF*IDF gibi kavramları inceleyin.

Güncel kalın.

Arama motoru optimizasyonu her gün daha karmaşık hale geliyor, bu yüzden en yeni SEO haberlerini okumak önemli .

İnsanlar için yazın. 

Evet, SEO önemlidir, ancak siteniz kullanıcıların beklentilerini karşılamıyorsa, daha yüksek pozisyonlar için göstereceğiniz diğer çabaların pek bir anlamı yoktur.

 Her SEO uzmanının temel web programlama dillerini (html, css, javascript) bilmesi gerekir. 

Site kodu optimizasyonda büyük bir rol oynar, bu nedenle sahne arkasında neler olup bittiğini anlamak önemlidir. Makul seviyede JavaScript, Css ve Html öğrenmelisiniz.

Bazı bilgiler sadece deneyimle elde edilir.

SEO konusunda yazılmış tüm kitapları ve tüm haberleri okumuş olsanız bile bazı şeyler sadece deneyimle öğrenilebiliyor.

 Panda ve Penguen 

Google, Panda veya Penguin temalı başlıklar içeren güncellemeler yayınlarsa birşeyler değişmiştir. 

 Her şey birbirine bağlı. 

İç ve dış bağlantılarda “rel” etiketinin etkin kullanılması önemlidir.

 İnternet pazarlaması asla ölmeyecek. 

Adının veya nasıl kısaltıldığının önemi yok SEO , ASO , PPC , CRO , mobil, e-posta vs. SEO asla ölmeyecek. SEO daha da gelişecek. Optimize ettiğimiz web siteleri değişecek, ancak insanlar web sitelerine ihtiyaç duyduğu sürece temelleri ve kavramları var olacaktır.

Anahtar kelimelerin seçimi çok önemli bir nokta. 

Anahtar kelimelerde doğru seçimler yapmak zorundayız.

Özgün içerik çok önemli 

Başka sitelerden alınarak yeniden yazılmış makalelerin veya görsellerin ziyaretçileriniz için özel bir önem taşıdığı konusunda kendinizi kandırmayı bırakın. 

Güvenilirliği ve itibarı ölçebilirsiniz. 

Bu ölçümlere yeterince dikkat etmezseniz, kendinizi kötü bir konumda bulabilirsiniz.

 Hemen çıkma oranı çok önemlidir. 

Hemen çıkma oranı siteden elde edilen dönüşümler hakkında ipucu verir. Hemen çıkma oranını% 25 azaltabilirseniz, ziyaretçilerin % 25’i kendilerinden bekleneni yapar.

 Alaka düzeyini ciddiye alın. 

İçerik oluşturma, site optimizasyonu ve backlink açısından alaka düzeyi bir öncelik olmalıdır.

 Her zaman rakiplerinizden öğrenmeye çalışın. 

Sitenizin kötü bir konumu varsa, cesaretiniz kırılmamalıdır. Bunun yerine, sizden daha iyi pozisyonlara sahip olan rakiplerinizden en az 5’inin yöntem ve stratejisini belirlemeye çalışın. Sonra bu yöntemleri sitenizde deneyin.

Yaşamda olduğu gibi SEO’da da bir şeyi başarmanın süper hızlı yolu yoktur . 

Birisi bunun aksini iddia ederse, size bir şey satmaya çalışıyordur.

 SEO hayatınızın birçok yönüne uygulanabilir .

SEO asla sona ermez.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir