UX, yani kullanıcı deneyimi SEO çabalarındaki en önemli adımlardan biridir. Kullanıcı deneyimi SEO’yu nasıl etkiliyor?

Kullanıcı Deneyimi (UX olarak da bilinir) dijital pazarlamanın en popüler terimlerinden biridir. Kötü bir kullanıcı deneyiminin web sitenizin trafiği, hedef pazarınızın markanız hakkındaki görüşü ve işletmenizin dönüşümleri üzerinde çok fazla etkisi olabilir. Bu yüzden dikkat etmeniz çok önemlidir.

UX’in önemini gerçekten anlayabilmeniz için, web sitenizin satış öncesi müşteri hizmetlerinin sürümü olarak görmeniz gerekir.

Google’ın çalışma prensibinini oluşturan algoritmaların her geçen gün kullanıcı deneyimi ve arama niyeti gibi faktörleri daha fazla dikkate aldığını söylemek mümkün.

Google, hızlı siteleri yavaş olanlardan daha yüksek sıralar. Bu durum, arama motorunun web geliştiricilere gönderdiği bir niyet sinyali ve kullanıcı deneyimini ne kadar önemli gördüklerinin bir gösterisidir.

Google yavaş yükleme hızlarına sahip sitelerin notunu kırsa da, yardım da sunmaktadır. Web sitelerini aktif olarak geliştirmeye çalışan insanlar için araçlar oluşturdular.

SEO çalışmaları bağlantı kurma ve anahtar kelime stratejilerinin çok ötesine geçer. Tüm süreç,  daha iyi bir kullanıcı deneyimini hedefleyen çok sayıda aracın birlikte kullanımında oluşur. SEO tarafını geliştirmek için basitçe Google testlerinde iyi sonuçlar alarak ve kalite yönergelerine uyarak çevrimiçi varlıkları optimize edilir.

Kullanıcı deneyimi araştırmalara ve bir tasarımcının çeşitli araçlarla topladığı verilere dayanan, insanların duygularına ve tutumlarına hitap eden bir web arayüzü ve içerik oluşturma sürecidir.  UX, kullanıcıyı tatmin etmek, istediğini vermek ve ondan istenileni almak ile ilgilidir.

UX, bir SEO çabası olarak değerlendirildiğinde ve uygulandığında, marka veya işletme için harika sonuçlar getirebilir. UX tasarımcıları, SEO uzmanları ile birlikte çalışarak bir marka veya ürün için mükemmel hedefleme yapabilir. SEO uzmanları ve tasarımcılar genellikle farklı yaklaşımlara sahip olsa da UX ve SEO birbirini tamamlayan iki önemli uygulamadır.

UI ve UX’in SEO’yu etkilediğini artık biliyoruz, ancak tam tersi de mümkündür. Her ikisi de bir birini tamamlayıcı niteliktedir ve bir web sitesinin geliştirilme sürecinin tanımı için çok önemlidir.

SEO, doğru araştırma yöntemini seçme ve içerikte kullanmak için uygun anahtar kelimeler üretme uzmanlığıyla başlar, ancak bundan çok daha fazlasıdır. SEO uzmanları araştırma yaparak, arama sonuçlarını etkileyebilecek içerik oluşturmanın yollarını ararlar. Bu içerik anahtar kelimelerle eşleştirilir ve hedef kitleye uyacak şekilde düzenlenir.

SEO uzmanının işi devam ederken çevrimiçi varlığı kullanıcıya çekici hale getirme işi başlar. Bir SEO uzmanı içeriği Google’da yüksek konumlandırdığında ve görünür hale getirdiğinde, kitleyi ilgi çekici tutmak ve rekabet edebilmek için atılması gereken başka bir adım daha vardır. Bursada kullanıcı deneyimi devreye giriyor. 

Hedef kitle web sitesine geldiğinde, onlara sorularının cevaplarını ve ihtiyaçlarına yönelik çözümleri verme üslubunu UX belirler. UX tasarımının amacı, web sitesine gelen kullanıcının deneyimini geliştirmektir. UX olmadan SEO uzun dönemde verimliliğini kaybeder. Siteyi sürekli başarılı tutmak için kullanıcının olumlu etkileşimine ihtiyaç vardır.

Web siteleri için en şaşırtıcı gelişmeler UX ve SEO’nun doğru kombinasyonu ile gerçekleşir. SEO çabalarında arama motoru ve ziyaretçiye odaklanılır. UX’de ise ziyaretçi daha derinlemesine ele alınarak duygulara inilir.

İyi Bir UX için

  • Düzenli hızı kontrolleri
  • Rapor tavsiyelerinin uygulanması
  • Mobil Cihazlar için Optimizasyon
  • İki saniyenin altında yüklenen site
  • Geri gelen ziyaretçiler için anında önbellekleme 
  • Dahili arama çubuğu
  • Menü her zaman sayfanın üstünde olmalı
  • Herhangi bir sayfaya en fazla 3 tıklama ile ulaşım
  • Net ve temiz tasarım
  • Tüm bağlantıların çalışıp çalışmadığının düzenli olarak kontrol edilmesi
  • HER liste veya sonuç sayfasındaki seçenekleri filtreleme ve sıralama
  • HTTPS (SSL)
  • Satın alma / hizmet şartları gibi sayfalarında gösterilen güvenlik rozetleri
  • Açıkça yazılmış ve kolay bulunabilen veri politikası
  • Basit, kolay okunan yazı tipi
  • En fazla 2 ana renk
  • Otomatik oynatma özelliği kullanılmamalı
  • Doğru yerlere yerleştirilmiş alakalı resimler
  • Her kullanıcı seviyesi için açık strateji
  • Kısa, okunması kolay metin
  • Resimler / Videolar
  • Açıklayıcılar
  • Basit, net sunum

Kullanıcıların ürünlerinizi satın almasını, sitenizde daha çok zaman geçirmesini ve deneyimlerinin tadını çıkarmasını istiyorsanız, gezinmeyi kolaylaştırmanız gerekir.