Web Tasarım ve Şaşırtıcı Gerçekler

Bugünlerde bir web sitesi oluşturmak, on yıl öncesine göre çok daha kolay ve daha az karmaşık. WordPress ve diğer ücretli veya ücretsiz platformlar yeni başlayanların nispeten kısa sürede web siteleri oluşturmasını sağlıyor. Ancak, web sitesini dönüşüm ve kullanıcı deneyimi için optimize etmek tamamen farklı bir konu.

Web sitesi optimizasyon oyununu daha iyi anlamak için farklı web tasarımlarını incelemek faydalı olabilir. Her biri, web sitenizi geliştirmek için yapabileceğiniz ince değişiklikler hakkında fikir edinmenizi sağlar diye düşünüyorum.

Ortalama dikkat süresi 12 saniyeden 8 saniyeye düştü

Bir balık 9 saniyelik hafızasıyla artık ortalama bir internet kullanıcısından daha uzun bir dikkat süresine sahiptir. İçeriğinizi ziyaretçilerinize mümkün olan en kısa sürede ulaştırmanız gerekir. Aksi takdirde ihtiyaç duydukları bilgi için arayışa devam edecekler ve web sitenizin hemen çıkma oranında artış olacaktır. Bu da arama sonuçlarındaki sıralamanızı etkilemenin yanı sıra ziyaretçi/müşteri kaybetmenize neden olur.

İnternet kullanımının %65’i mobil cihazlar üzerinden gerçekleşir.

Mobil cihazlardaki gelişmeler ile hareket halindeyken internette gezinebilmek masaüstü ortamından daha yaygın hale gelmiştir. Ancak web sitenizi tamamen mobil kullanım için optimize etmek ziyaretçilerin keyfini kaçırabilir. Her iki ortamda düşünülerek bir strateji belirlenmeli ve dengelenmelidir.

Liste oluşturmak yazı puntolarını büyütmekten daha iyidir.

Biz web sitesi uzmanları, metin ağırlıklı bir sayfanın SEO için harika olduğunu, ancak çok fazla metnin okuyucular için can sıkıcı olduğunu biliyoruz. Çok büyük metin parçaları ziyaretçiler için göz korkutucu görünebilir. Bunun yerine, metnin kaydırılmasını kolaylaştırmak için listeler, açıklayıcı başlıklar kullanmak daha verimli olacaktır.

Kullanıcı davranışında demografinin önemi büyüktür

Web sitelerinin büyük çoğunluğu genel ziyaretçi kitlesine göre tasarlanır. Bunu her bedene uyan bol bir elbise gibi düşünebilirsiniz. Web tasarımda hedef kitle daraltılarak ziyaretçilere daha spesifik ve özel bir deneyim sunmak daha iyi dönüşümler sağlayacaktır.

Her 10 satınalma işleminden 7’si bloglar tarafından yönlendiriliyor.

Blog, yeni müşterileri organik bir şekilde çekmek için harika bir yoldur. Web sitenizi tasarlarken, blog sahibi olmamanızın bir bahanesi yoktur. Haftada yalnızca bir içerik bile yayınlasanız birkaç ay içinde kapsamlı bir içerik koleksiyonuna sahip olacaksınız.

Diğer sitelerden yönlendirilerek gelen ziyaretçilerin %50’si ilk olarak menüyü kullanıyor

Bu istatistik, navigasyon menünüzün yeni ziyaretçilerin kendilerini yönlendirmelerine yardımcı olmak için iyi bir iş çıkarması gerektiği noktasını destekler. Doğru yapılandırılmamış bir gezinme menüsü sinir bozucudur ve ziyaretçilerin ayrılmasına neden olabilir.

Her gün 2.9 Milyar Google araması gerçekleşiyor

SEO, içerik oluştururken öncelikli konulardan biri olmalıdır. Anahtar kelime araştırmanız önemlidir; insanların arama yaparken kullandığı cümleleri bulmak için özen gösterin. Bu şekilde elde edebileceğiniz trafik potansiyeli çok büyük. Aynı zamanda, daha iyi SEO yapabilmek adına içerik kalitesini feda etmemelisiniz .

Ziyaretçilerin %75’i videolardan etkileniyor

YouTube çevrimiçi videonun popüler olmasına yardımcı oldu ve insanlar artık okumak yerine izlemeyi daha çok tercih eder hale geldi. Bu nedenle web sitenizi ziyaret eden potansiyel müşterilerinizi ürünlerinizin veya hizmetlerinizin yararlarına ikna etmek için videolar oluşturmak çok faydalı olabilir.

İlk 0,5 saniyede web siteniz hakkında bir fikir oluşur

Web sitesi yüklendikten sonra, ortalama bir kullanıcının web sitesinin belirli yönleriyle ilgili kararını vermesi yarım saniye alacaktır. Bu nedenle, iyi bir ilk izlenim bırakmalısınız. Resimler, arka plan temaları ve içerik düzeninin kullanımı ortalama bir kullanıcının beklentilerine uygun olmalıdır.

Ziyaretçilerinizin %45’i iletişim bilgilerinize önem verir

Telefon numarası ve diğer iletişim seçeneklerini içeren bir iletişim sayfanız olmalıdır . İletişim bilgilerinde bir eksiklik varsa ziyaretçilerin% 45’i kadarı web sitenizden ayrılacaktır. Bu durum basitçe, iletişim bilgisi sağlamayan bir işletmeye güvenmediklerinden kaynaklanır.

Web sitenizin tasarımı ziyaretçilerinizin %50’si için bir güven faktörüdür

Sektörünüzdeki en iyi web sitelerini inceleyin. Web tasarımı bakımından ortak bir tema var mı? Özellikle pazarda tanınması için mücadele eden yeni bir şirketseniz, endüstrinizdeki en saygın web sitelerinin tasarım felsefesine bağlı kalmaya çalışın .

Müşteri yorumları ziyaretçilerinizin %72’si için önemli bir güven faktörüdür.

Bu istatistik müşteri görüşlerini vurgulamanın önemli olduğunu gösterir. Web sitenizin tasarımında müşteri incelemelerine öncelik verilmelidir, böylece tüketiciler verilen olumlu tepkileri kolayca farkedebilir. Ayrıca ziyaretçileriniz, bireysel değerlendirmelere ürün sayfasından kolayca erişilebilmelidir.

Kullanıcıların %50’si bir web sitesinin açılmasını 2 saniyeden fazla beklemek istemiyor

Web sitesinin yükleme hızlarına dikkat edilmelidir ve 2 saniyenin altında olması gerekir. Aksi takdirde, web sitenizi ziyaret edenleri rahatsız etme riski vardır. Çoğu insan, yavaş yükleme nedeniyle beklemek yerine rakip web sitesine geçmeyi tercih eder.

Kullanıcıların %80’i akıllı telefonlarla online parakende mağazaları ziyaret ediyor

Çevrimiçi perakende mağaza sahiplerinin, kullanıcıların masaüstü ortamı üzerinden yapabilecekleri her şeyi yapmalarını sağlayan mobil dostu bir arayüz seçeneğine sahip olması gerekir. Mobil müşterilere özel iletişim seçenekleri, daha acil konuşma biçimleri veya soru sormaya teşvik edilerek desteklenmelidir.

Ziyaretçilerin %87’si anasayfada ürünler hakkında bilgi arıyor

Satış optimizasyonu için sunduğunuz ürün veya hizmetlerin ana sayfanızda da görüntülenmesi gerekir. Anasayfada göstereceğiniz ürün veya hizmetler ile müşterilerinizi istediğiniz sayfalara daha kolay yönlendirebilirsiniz.

Renk teması web sitesinin hatırda kalmasını %80 arttırır.

Bir renk teması seçmek ve buna bağlı kalmak iyi bir fikirdir, böylece geri gelen kullanıcılar web sitenizi tanıyabilir. Markalaşmanın bir parçası olarak rakiplerinizden farklı bir renk teması bulmak önemlidir.

Hedef demografiyi tanımlamak ilgiyi arttırır

Belirli demografik özelliklere sahip ürünler sunarken bunları pazarlamada da tanımlamanız gerekir. Müşteriler özel olarak kendilerini hedefleyen teklifler almak ister ve bu yöntem dönüşüm oranınızı artırmanıza yardımcı olur.

Pop-Up’lar ne işe yarar?

Pop-up’ları kapatmak ziyaretçiler için web sitesi tasarımının sinir bozucu bir parçası gibi görünebilir, ancak değer kattıkları gösterilmiştir. Açılır pencereler potansiyel müşterilerinizin e-posta adresini almanın etkili bir yoludur.

Formlar sıkıcı olabilir

Belki de bu herkezin bildiği birşey çünkü aslında oldukça sezgiseldir. Form doldurmak eğlenceli değildir. Kitlenizden uzun bir form doldurmalarını istemek, hemen çıkma oranınızı arttırabilir. Bir form tasarlarken, yalnızca gerçekten gerekli olan bilgileri istemeniz gerekir.

Her gün 2.7 milyon blog yazısı yayınlanmaktadır

Bu kadar çok sayıda günlük blog gönderisiyle kalabalığın arasından nasıl sıyrılabilirsiniz? Daha önce yayınlanmış olan içeriği yeniden düzenlemek yerine, yeni bir açı oluşturmaya çalışın. Bu, okuyucuların daha önce hiç görmediği, taze bir şeyler sunabilmenizi sağlar .

Dijital etkileşim çevrimdışı ortamlarda harcanan paranın %56’sını etkiler

Çevrimiçi mağazanızda beklediğiniz satışları alamıyor olsanız bile, çevrimdışı satışlar üzerinde olumlu bir etkisi olabilir. Bu nedenle, canlı sohbet ve açıklayıcı ürün girişleri gibi müşteri dostu tasarım seçimlerini uygulamaya devam edin .

Reklam engelleme programlarının online mağazalara etkisi 22 Milyar Dolar

Reklamverenler için reklam engelleme büyük bir sorundur ancak bunun üstesinden gelmenin birkaç yolu vardır. Bir web sitesi tasarımcısı olarak, reklamverenlerin zarar görmemesi için kullanıcılardan reklam engellemeyi kapatmalarını isteyebilirsiniz. Bazı web yöneticilerinin reklam engelleme kapalı değilse erişimi kısıtladığı veya sınırladığı bilinmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir