Yeni SEO Trendleri: 2020

2020 seo

Google’ın Eylül ayında başlattığı ve Kasım ayında etkileri görülmeye başlanan Algoritma güncellemelerinin etkileri ile hangi SEO stratejileri 2020’de daha fazla işe yarayacak?

2019’da, Google’ın yeni BERT algoritması lanse edildi. Doğal olarak, her SEO uzmanı gibi BERT güncellemesinin optimizasyonları nasıl etkileyeceğini araştırıyoruz. Ancak algortmanın tam olarak nasıl çalıştığını bilmek mümkün değil, kullanıcı odaklı optimizasyon ve içeriğin teknik sunumuna odaklanarak SEO çalışmalarını devam ettirmek her zamanki gibi en değerli strateji.

İnternette bilgi arayan insanlar her zamankinden daha fazla seçeneğe sahip ve bu seçenekler artmaya devam ediyor. SEO’da temiz mimari ve içerik sunumunun temellerini göz önünde bulundurmak artık daha da önemli.

Google’ın her fırsatta belirttiği kullanıcı odaklılık ve kaliteli içeriğin keşfedilmesine ek olarak, insanların arama niyetlerinin de daha iy anlaşılabildiği algoritmaların devreye alındığını varsayabiliriz. Yani içeriğin yalnızca belirli anahtar kelimelerle eşleşecek biçimde değil aynı zamanda kullanıcıların amacına daha uygun yazılması gerekecek.

Anahtar kelime araştırması halen önemini koruyacak olsada içeriği veri kümeleri biçiminde analiz edebilen algoritmalardan sıkça söz edilmeye başlandı.

SEO uzmanlığı sadece bilgisayar başında oturarak yapılabilecek bir işin ötesine geçiyor gibi. Müşterilerlerimizi ve müşterilerimizin potansiyel müşterilerini anlamak için bazı reel aktivitelere ihtiyacımız olacak. Bu şekilde Google’ın uzun zamandır üzerinde durduğu arama niyetine odaklı algoritmalarına daha etkili cevap verebiliriz diye düşünüyorum.

Müşterinin amacına odaklanırsak kullanıcılardan gelebilecek sorulara en iyi yanıtları bulmalabiliriz. Bunu keşfetmenin en iyi yolu insanlarla birebir iletişime geçmek gibi görünüyor. Bilgisayar başında kaldıkça insanları daha az anlar hale geliyor olabiliriz. Aramaların niteliğini, insani yönünü çok daha iyi anlama zamanı.

2020 yılında kullanıcı odaklı optimizasyon, yalnızca SEO’yu bütünsel bir pazarlama stratejisine entegre ederek yapılabilcektir. Bu da SEO’nun yalnızca dijital pazarlama stratejilerin bir parçası değil temel bir bileşen haline geldiğini gösterir.

2020 yılında başarılı olmak için hedefi bilmek, hedefle alakalı ve değerli bir şeyler yazmamız gerekiyor. Google’ın edebiyattan ne kadar anladığı tartışılır yine de sadece en iyi içerik üstte sıralanacak.

SEO artık anahtar kelimelerin yerleşimi değil, içeriğinizin ne kadar iyi olduğu ile ilgili.

Google Algoritma Güncellmesi Kasım 2019 “Etkilenen siteler için tavsiyeleri”